Osio 6: Autenttinen verkko-oppiminen
Tässä osiossa perehdyt autenttisen oppimisen elementteihin ja voit arvioida niihin pohjautuvan työkalun avulla omaa verkko-opetustasi.
Sosiaalinen media oppimisen ja opetuksen välineenä -kurssi alkaa 1.4.2012. Kurssi on varattu Suomen Verkko-opisto -hankkeen jäsenille.
Sisältö ja materiaalit:
Sisältö | Millaisia kysymyksiä autenttisuuteen liittyy? Mitä on autenttinen oppiminen? Miten autenttista oppimista voi soveltaa verkko-opetukseen? Miten voit arvioida verkko-opetuksen autenttisuutta ja kehittää sitä? |
Materiaali | |
Suoritus | Hyväksytysti suoritettu kokoava oppimistehtävä ja oppimispäiväkirjan kirjoittaminen. |
Yhteydenotot, lisätietoja | koulutus[at]amk.fi, Sisältö ja tehtävät IL, harjoituksia muokannut MR |
Opiskelun eteneminen
1. Tutustu tämän osion materiaaleihin, neljään lukuun, joissa kussakin on tehtävä. Kolme tehtävistä on reflektiotehtäviä ja neljäs on laajempi tehtävä.
2. Tee kunkin luvun oppimistehtävät. Tee näistä omaa oppimistasi tukevat tehtävät (ei siis välttämättä tarvitse tehdä kaikkea)
3. Pohdintaan ja keskusteluun voit käyttää facebook-keskustelualuetta,
4. Osallistu kokoavan oppimistehtävän suorittamiseen
5. Muistathan kirjoittaa oppimispäiväkirjaa
Kokoava oppimistehtävä
1. Arvioi joko jokin oma verkko-opintojaksosi tai jokin muu tuntemasi verkko-opetusmateriaali käyttäen Autenttisen verkko-oppimisen arviointityökalua, joka on saatavilla http://www2.amk.fi/esitykset/Autenttisen_verkko_oppimisen_arviointi.pdf
2. Miten sinä kehität opetustasi autenttisemmaksi? Laadi kooste arviointisi tuloksista ja niiden pohjalta kehittämissuunnitelmasi. Liitä tämä kooste (ks. arviointityökalun viimeinen kysymys) omaan blogiisi (luo uusi blogi, nimeä otsikko seuraavasti: Osio 6, kokoava oppimistehtävä. Määrittele blogisi lukijaksi kaksi muuta kurssilaista ja verkko-ohjaajasi.
3. Kommentoi kahden opiskelijan vastaavaa blogiviestiä
Tutustu hyötyihin