Katso Opettaja.tv:n ohjelmia netissä
Hae tv-ohjelmia
Yhteensä 464 kpl. Tuloksissa uusimmat ensin.
Tulokset aakkosittain: 1-10 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | Å | Ä | Ö |- Hyppytunti: Suomen koulujärjestelmä - Ulkomaiset tutkijat ihastelevat Suomen hyvää koulujärjestelmää, mutta varoittavat myös nopeasta alamäestä jos koulu ei uudistu. Luokissa älytaulu syrjäyttää perinteisen liitutaulun. Onko älytaulu parempi? Juontaja Niina Jokiaho. - Lähetetty: 20.09.2010. 
- Syksyllä kasvien siemenet tuleentuvat, kuinka saada ne leviämään tehokkaasti uuden kasvun varmistamiseksi? Miksi kasvit vaihtavat väriä kesän päätteeksi? Lk 7 - 9, BG. - Lähetetty: 18.09.2010. Luokka-asteet: 7-8, 
- Hyppytunti: Kiusaamista ja lahjakkaita oppilaita - Jenni vaihtoi koulua kun nettikiusaamista ei saatu kuriin. Mikä kiusaajiin tehoaa? Hyppytunnilla annetaan opettajalle keinoja saada kiusaajat lopettamaan. Entä jääkö lahjakas oppilas heikkojen varjoon? Juontaja Niina Jokiaho. - Lähetetty: 13.09.2010. 
- Ekolokero 2/6: Sieni - omituinen eliö - Sieni on maasta esiin putkahtava itiöemä. Mutta suurin osa sienistä elää maaperässä sienirihmastoina. Ne ovat oma eliöryhmänsä ja tärkeä osa luonnon ekosysteemiä. Lk 7 - 9, BG. - Lähetetty: 11.09.2010. Luokka-asteet: 7-8, 
- Vuosittain järjestettävässä EU:n Young Scientist -tiedekilpailussa aikoinaan palkitut kolme nuorta kertovat kokemuksiaan kouluajoistaan, tiedekilpailusta ja nykyisestä elämänurastaan tieteen parissa. - Lähetetty: 09.09.2010. Luokka-asteet: 7-8, 8-9, 
- Hyppytunti: Peruskoulun tuntijakouudistus - Miksi peruskoulun tuntijaon uudistaminen on monen opettajan mielestä hölmöläisten hommaa? Hyppytunti ottaa selvää uudesta tuntijaosta. Entä miltä näyttää koulu tulevaisuudessa? Tulevaisuudentutkijat kertovat. Juontaja Niina Jokiaho. - Lähetetty: 06.09.2010. 
- Hyppytunti: 7-vuotiaan kypsyys saattaa vaihdella - Koulunsa aloittavan 7-vuotiaan kypsyys saattaa vaihdella 4-11 vuoteen, miten opettaja selviää siitä? Juontaja Niina Jokiaho. - Lähetetty: 30.08.2010. 
- Kestävä koulu 4/4: Ekotaitoja ammattiin - Onko auto- ja kuljetusala ilmastonmuutoksen syntipukki? Opiskelijat opettelevat säästämään luontoa autokorjaamolla ja tien päällä. - Lähetetty: 20.04.2010. 
- Ajatusdemo 6/7: Mihin sanoja tarvitaan? - Jokainen Ajatusdemon osa sisältää yhden nuoren ajatuksia yhdestä filosofisesta kysymyksestä. Lyhytelokuvat ovat visuaaliselta toteutustavaltaan erilaisia. Luokat 6-9, katsomusaineet. - Lähetetty: 17.04.2010. Luokka-asteet: 5-6, 7-8, 
- Ajatusdemo 7/7: Mitä tieto on? - Jokainen Ajatusdemon osa sisältää yhden nuoren ajatuksia yhdestä filosofisesta kysymyksestä. Lyhytelokuvat ovat visuaaliselta toteutustavaltaan erilaisia. Luokat 6-9, katsomusaineet. - Lähetetty: 17.04.2010. Luokka-asteet: 5-6, 7-8, 
- Kestävä koulu 3/4: Salainen puutarha - Mistä ruoka tulee? Päivä lähimaatilalla ja uurastaminen koulun omalla kasvimaalla opastaa oppilaita ruuan alkulähteille. - Lähetetty: 13.04.2010. Luokka-asteet: 1-2, 3-4, 5-6, 
- Ajatusdemo 4/7: Millainen maailma olisi, jos kuolemaa ei olisi? - Ajatusdemo seuraa yhden nuoren ajatuksia yhdestä filosofisesta kysymyksestä. Lyhytelokuvat ovat visuaaliselta toteutustavaltaan erilaisia. - Lähetetty: 10.04.2010. Luokka-asteet: 5-6, 7-8, 
- Ajatusdemo 5/7: Mistä tiedän, mikä on oikein ja mikä väärin? - Ajatusdemo seuraa yhden nuoren ajatuksia yhdestä filosofisesta kysymyksestä. Lyhytelokuvat ovat visuaaliselta toteutustavaltaan erilaisia. - Lähetetty: 10.04.2010. Luokka-asteet: 5-6, 7-8, 
- Kestävä koulu 2/4: Ympäristöagentit kierrättävät - Ala-Malmin peruskoulun oppilaat tutustuvat jätteiden lajitteluun ja välittävät kestävän kehityksen arvoja toisilleen. - Lähetetty: 06.04.2010. Luokka-asteet: 1-2, 3-4, 5-6, 
- Ajatusdemo 3/7: Mistä tiedän, että olen olemassa? - Jokainen Ajatusdemon osa sisältää yhden nuoren ajatuksia yhdestä filosofisesta kysymyksestä. Lyhytelokuvat ovat visuaaliselta toteutustavaltaan erilaisia. Luokat 6-9, katsomusaineet. - Lähetetty: 03.04.2010. Luokka-asteet: 7-8, 8-9, 
Tutustu hyötyihin






