Design kaipaa isänmurhia!

Julkaistu perjantaina 02.05.2014 1 3

Mitä jos Suomen maine muotoilun huippumaana onkin kupla? Muotoilua seuranneen toimittajan Hannu Pöppösen mukaan suomalaiset muotoilualan yritykset elävät menneessä. Uutta ei tehdä, kun 50-luvun klassikkomuki myydään kuluttajalle aina uudelleen uudella sesonkivärillä.

Suuret mestarit Alvar Aalto ja Kaj Franck etunenässä on nostettu jalustalle, mikä estää uuden muotoilijasukupolven läpimurron.

Muotoilijaopiskelijan Jesse Perttulan mukaan nuorten muotoilijoiden on vaikea tehdä läpimurtoa alalla. Kun kalustefirmat eivät näyttäneet Perttulalle vihreää valoa, hän etsi kumppaniksi metsäyhtiön.

 

Täältä lisää Stradaa!

 

Suosittele3 Suosittelee

perjantaina 09.05.2014

Vanha ei tosiaan ei ole uusi, jos muuttaa vain väriä.

Kirjoita uusi kommentti

Tämän kentän sisältöä ei näytetä julkisesti.
Vastaa alla olevaan kysymykseen.
Kysymyksen tarkoitus on varmistaa, että lähetetty kommentti ei ole tietokoneella automaattisesti luotu häiriöviesti.

Muualla Yle.fi:ssä