yle.fi

A-tuubi

A-tuubi

Muista A-tuubin satelliittifillarit! Kerro oma tarinasi ja voita fillari jouluksi poliisilta!

Kirjoittanut: atuubi 19.09.2008 - 15:20
Yleiset keskustelut

A-tuubin suosion saaneet satelliittifillarivarkaat tekivät suomalaisen kansalaisjournalismin historiaa omalaatuisella tempauksellaan.
Mitä mieltä olet poikien videoista ja puuhista! Kerro mielipiteesi!
Onko oma fillarisi varastettu ja mitä sitten kävi? 

A-tuubi palkitsee parhaan tarinan - kerrotun tai kuvatun - ostamalla voittajalle hyvän käytetyn fillarin POLIISIN HUUTOKAUPASTA 12.12.2008!

Osallistu keskusteluun
Ilmoita asiattomasta viestistä

Ei varas

Kirjoittanut: Vieras 16.04.2009 - 22:04

Oli pyörä missä kunnossa tahansa se voi olla jollekin erittäin tärkeä ja ehkä ainoa kulkupeli.
Fillarivarkaat ovat alhaisia, halveksittavia tyyppejä, hävetkää edes!

fillarivarkaat

Kirjoittanut: syöttifillari 14.05.2009 - 10:34

Jätimme jopo fillarini vappuyönä syötiksi kaupungille,niinkuin lupasinkin.Jäimme taas tyttökaverini kanssa seuraamaan kelpaako kenellekään.Kyllä näytti kelpaavan eli fillarivarkaita oli taas liikkeellä.Jätimme sen näkyvään paikkaan lyhtytolppaa vasten ja lukitsematta tietenkin.Siitä lähti kevyenliikenteen väylä.joka johti kaupungista poispäin.Aluksi siitä kyllä kulki joitakin ohitse.mutta sitten alkoi vähitellen kelvata.Sitä lähestyi kaksi nuorta naista jotka näyttivät olevan siitä ilmeisen kiinnostuneita.He pysähtyivät sen kohdalle ja katselivat ympärilleen ja olivat siinä jonkin aikaa,ja sitten toinen heistä otti sen ja toinen hyppäsi vauhdissa tarakalle.Eihän siinä näyttänyt tiekään piisaavan ainakaan aluksi,kun he käyttivät ajotietäkin.mutta sitten matka näytti sujuvan.Seurasimme toisella fillarilla heitä.Muutaman kilometrin päästä he pysähtyivät ja juttelivat siinä tovin ja toinen heistä jäikin pois ja käveli läheiseen rivitaloon.Toinen jatkoi jopolla eteenpäin vielä pari kilometriä ja perille päästyään työnsi jopon pusikkoon ja näkyi jatkavan kävellen sivutietä eteenpäin.Otimme fillarin ja tyttöystäväni ajoi sen takaisin syötiksi.Sitten sen pölli eräs pariskunta ja eräs yksinäinen nainen joka otti tarakalleen toisen naisen.joka oli hetkeä aikaisemmin kävellyt sen ohitse.Jälleen pariskunta ja sitten tuli kolmen naisen ryhmä.Kaksi meni jopon päälle ja yksi tyytyi kävelemään ainakin aluksi.Hetken päästä nimittäin hänkin änkesi jopon päälle.Aika huvittavan näköistä.Sitten he kaatuivat pitkin pituuttaan ja potkivat jopoa.Mutta sinnikkäästi he nousivat päälle ja nyt jo ajokin onnistui.Ajoimme rinnalle ja kysyimme hyvinkö jopo kulkee.He sanoivat,että me pannaan kulkemaan.Kysyimme vielä onko se teidän ja he sanoivat kyllä suoraan,että "löysivät" sen.Jätimme tytöt jälkeemme ja poljimme eteenpäin.Päästimme heidät jopa näkyvistä.Tullessamme takaisinpäin yksi heistä seisoi tiellä ja kahta muuta eikä jopoa näkynyt.Kohdalle päästyämme huomasimme.että jopo oli metsässä ja kaksi tyttöä hyppi päällä ja koittivat särkeä. sitä.Me keskeytimme puuhat ja kysyimme miksi koitatte särkeä sitä.Eivät he oikein osanneet vastata.Sanoimme myös,että te varastitte sen fillarin.Ei se ehtinyt vaurioitua.Sanoimme myös,että se on meidän.He jättivät jopon silleen ja lähtivät jatkamaan matkaa.Tämän jälenn sen varasti vielä pariskunta ja sitten vielä pari naista eli pissistä.He laittoivat kyllä jopon siististi ojaan.Tämä kaikki tapahtui kolmen tunnin aikana.Viimeisiä tyttöjä jotka jopon varastivat jututimme.He olivat pahoillaan ja pyysivät anteeksi.kun kerroimme että jopo on meidän.Tämän jälkeen me sitten ajoimme tyttökaverini kanssa sillä jopolla kaksi päällä pitkin kaupunkia.Tälläisia juttuja nämä oli viime vappuyöltä.

Fillarivarkaat kuriin

Kirjoittanut: Kyllä harmitti 16.07.2009 - 09:07

Itseltäni varastettiin jopo fillari viime lauantain ja sunnuntain välisenä yönä.Se oli lukittu,mutta se ei näyttänyt estävän varkautta.Eihän se niin arvokas ollut,mutta kyllä harmitti.Aamulla jututin naapurissa asuvaa naishenkilöä.Hän oli tullut yöllä kaupungista pyörällä ja häntä vastaan oli tullut jopo pyörä,jonka päällä oli ollut kaksi naista.He olivat olleet vähällä ajaa tätä naista päin.kun he huojahtelivat laidalta toiselle.Tarakalla istunut oli huutanut katso eteesi tälle naiselle,vaikka heissä olikin vika.Samalla he suistuivat ojaan,mutta jatkoivat saman tien matkaa.Hänkään ei ajatellut,että se on minun jopo.Seuraavana aamuna läksin sitä etsimään,enkä löytänyt enkä myöskään seuraavana päivänä.Tänä aamuna se sitten löytyi.Se oli heitetty ison pensaan sisälle eikä siitä näkynyt kuin vähän lokasuojaa.Otin sen sieltä pois.Se oli kunnossa paitsi lukko oli säretty.Olisinpa saanut nuokin tytöt kiinni.Kyllä olisi tullut muutama valittu sana.Eikö noita fillarivarkaita saada millään kuriin.Hekin tarvitsivat kulkupelin vain päästäkseen kaupunkiin.Onhan se kuuden kilometrin matka pitkä kävellä.Onneksi kuitenkin joponi löytyi.Onko muilla samanlaisia kokemuksia.Kirjoitelkaa.Kesä on menossa ja taas ne fillarivarkaat on asialla.

Fillarivarkaat hävetkää

Kirjoittanut: Otti päähän 26.07.2009 - 09:25

Minulta on varastettu tänä kesänä pari fillaria.Molemmat lukittuja.Ne vietiin kaupungilta,kun olin ravintolassa.Kyllähän tuollainenkin ottaa päähän köyhää opiskelijatyttöä.Onneksi ne olivat vanhoja eikä näköjään uusia kannata ostaakaan.Toinen niistä löytyi viikon päästä ojasta,mutta aivan särjettynä ja ajokelvottomana.Jätin sen sinne.Parin viikon päästä menin siitä ohi niin satula oli lähtenyt ja eturengas.Kuukauden päästä oli koko runko heitetty pitkälle metsään ja sieltä se sitten ajan oloon oli hävinnyt kokonaan.Toista ei ole löytynyt koskaan.Kiitokset muuten sille mieshenkilölle,joka otti minut silloin tarakalleen ja kuljetti kotiin asti kun kävelin harmistuneena kotia kohti.Matkaa oli sentään lähes kymmenen kilometriä.Me pöljimme vuorotellen.Ai niin hänellälin oli jopo.Tuo kuitenkin pelasti päiväni.Nyt minulla on taas vanha fillari,jonka ostin vanhana.

Kiva tapaus

Kirjoittanut: Kaksi väsynyttä kävelijää 11.08.2009 - 10:59

Haluan kertoa tässä kivan tapahtuman,joka sattui meille kahdelle ravintolasta palaavalle naiselle viime viikonloppuna.Tämä ehkä poikkeaa aiheesta,mutta kerromme sen kuitenkin.Kävelimme siis ravintolasta kotia kohti.kun takaamme tuli mieshenkilö fillarilla ja pysähtyi kohdallemme ja pyysi,että me ajaisimme hänen fillarin kotiin.Ensin hän kysyi.miten pitkälle me olimme menossa.Me olimme kyllä aika pitkälle menossa ja samaan suuntaan kuin hänkin.Hämmästyimme kovasti tätä erikoista pyyntöä.Häneltä oli jäänyt fillari edellisenä yönä kaupungille ja nyt hän oli autolla liikkeellä ja autolla oli vähän huono kuskata fillaria.Huomasimme heti,että hänellä oli jopo.Selaista ainakin minä olin halunnut aina.Lopulta me suostuimme ja sovimme paikan minne sen jättää.Hän lupasi tulla autolla perässä.Niimpä me lähdime sitten sillä ajamaan.Minna hyppäsi tarakalle ja minä Jonna menin polkemaan.Kyllä oli hauska ja kiva matka.Sovittuun paikkaan päästyämme luovutimme jopon hänelle.Me kiitimme häntä samoin kuin myös hän meitä.Oli erikoinen pyyntö,mutta samalla myös kiva.Terveiset vain tuolle herrasmiehelle.Kyllä nyt täytyy saada itsellekin jopo.Molemmat olemme samaa mieltä..Pääsimme kotiinkin paljon nopeammin.

Toivottavasti jäätte kiinni

Kirjoittanut: Vieras 14.08.2009 - 13:42

Fillarini varastettiin noin viikko sitten.Eikä ole löytynyt eikä takaisin kuulunut.Kyllä suututtaa tuollainen pölliminen.Varmaan sekin fillari lojuu jossain ojan pohjalla.Kun vain tietäisi missä.Olen kyllä koittanut hakea tuloksetta.Varmaan sen joku toinen sitten taas vie sieltä ojan pohjalta tai jotkut.Näköjään heitä on aika usein kaksi.Aikansa ajelevat ja heittävät taas jonnekin.Lopulta kait sen sitten vandaalit tuhoavat.Kun vain löytäisi aikaisemmin.Toivottavasti olitte iloisella mielellä kun sillä ajoitte.Menetin kulkuvälineeni.Ettekö jaksaneet kävellä?

Näinkin voi käydä

Kirjoittanut: Laura ja Suvi 10.10.2009 - 15:29

Mekin syyllistyimme fillarivarkauteen.Täytyy häpeillen tunnustaa.Tosin palautimme sen samaan paikkaan.Meitä oli kaksi naishenkilöä,jotka päätimme lähteä vähän juhlimaan ravintolaan.Otimme siinä ensin vähän pohjia ja sitten lähdimme.Aluksi me liftasimme ja kävelimme koko ajan samalla eteenpäin.Autoja meni harvakseltaan emmekä päässeet kyytiin.Sitten huomasimme pyörätelineessä pyöriä ja hetken mielijohtesta kokeilimme onko jokin niistä lukitsematta.Kaikki muut olivat lukossa paitsi yksi jopo joka oli vähän erillään muista.Otimme sen.Minä hyppäsin tarakalle ja toinen meni polkemaan.Aika huonokuntoinen sekin oli ja vähänlaisesti ilmaa.Sillä kuitenkin taitoimme neljän kilometrin matkan nauraen ja välillä kuskia vaihtaen kaupunkiin ja ravintolaan.Perille päästyämme työnsimme sen ojaan,ja menimme ravintolaan.Aamuyöllä kun tulimme ulos ravintolasta ajattelimme taas liftata.Huomasimme saman jopon edelleen siellä ojassa.Tietenkin otimme sen ja ajoimme silla samalla tavalla kohti kotia ja jätimme samaan paikkaan.Mahtoikohan omistaja tietää hänen joponsa yöllisistä seikkailusta mitään.Kyllä meitä harmitti,mutta onneksi ei kukaan ollut ehtinyt viedä sitä,joten saimme sen palautettua.Onko muillakin samanlaisia kokemuksia.Kertokaa.

Teitte väärin

Kirjoittanut: Vieras 24.10.2009 - 09:27

Teitte tytöt väärib,kun otitte sen fillarin.Se oli kuitenkin toisen omaisuutta.Onneksi saitte kuitenkin palautettua sen.Kyllä minä ymmärrän,että on houkutus ottaa lukitsematon fillari.kun baariin pitäisi päästä.Taittuuhan sillä matka paljon nopeammin.Se on kuitenkin väärin.Eikä se ole syy,että miksi ei laittanut lukkoon.Viikonloppuöitten jälkeen näkee tien poskessa ja kaupungilla paljon hylättyjä fillareita.Mitä ilmeisemmin varastettuja.Pakko myöntää.että itsekin olen ottanut tälläisen hylätyn ja erittäin huonokuntoisen fillarin tyttökaverini kanssa.Kotiin piti baarista päästä.

Tälläinen tapaus

Kirjoittanut: Vieras 08.11.2009 - 09:50

Jopo polkupyörä taivaltaa eteenpäin.Mies istuu tarakalla ja nainen polkee.Itse tulin toisella polkupyörällä jäljessä.Ilmeisesti olivar baarista tulossa ja taittaneet matkaa jo pari kilometriä.Sitten loivassa alamäessä he suistuivat jopolla ojaan ja ilmeiseti se ei sitä kestänyt.kun näytti hajoavan.Molemmat lensivät pusikkoon.Itse pysähdyin sihen kohdalle ja kysyin kävikö mitenkään.Ei kuulemma käynyt.Jopo näytti kyllä ajokelvottomalta.Takavanne oli vääntynyt.Sitten tämä mieshenkilö tuli minun fillarini luokse ja istuu sanaakaan sanomatta tarakalle ja nainen tulee polkemaan.He sanoivat minulle.että ottavat tämän fillarin.Voit kuitenkin tulla mukaan kolmanneksi.Niin minäkin menin sen äijän kanssa tarakalleistumaan ja nainen meni polkemaan.Hänellä oli kyllä voimaa polkea.Vähän kyllä säälitti,kun takavanne koko ajan pohjasi,mutta eipä tainut olla vaihtoehtoja.Muutama kilometri ajettiin.niin sitten mies jäi pois kyydistä ja jatkoimme naisen kanssa kahdestaan.Sitten pääsimme perille ja asuimmekin siinä aivan lähellä.Olemme sen jälkeenkin joskus nähneet ja nauraneet tuolle jutulle.Sen jopon hän oli pari päivää aikaisemmin löytänyt metallinkeräyksestä.Se jäi kyllä nyt sitten sinne pusikkoon.

Mukava kyydittävä

Kirjoittanut: Vieras 19.11.2009 - 12:10

Itselleni sattui vähän samanlainen tapaus kuin edellä.Kerrotaan se nyt kun näitä tarinoita pyydetään.Itse ajelin milläs muulla kuin jopolla baarista aamuyöllä kotiin.Eräs nuori nainen käveli siellä vähän kauempana ja huusi että odota vähän.Minä pysähdyin siinä ja tämä nuori nainen juoksi luokseni ja hyppäsi saman tien tarakalle ja sanoi ala vain polkea jätkä.Olin vähän hämmästynyt ja haän vain sanoi että vauhtia nyt.Eihän siinä muukaan auttanut kuin lähteä pölkemaan taikka eihän se nyt mitään haitanntkaan.Kyydissä olia tuumasi,kun on niin pitkä matka,että kokeilee tätä keinoa.Sen neljä kilometriä ajettiin ja sitten minä olin perillä.Hän pyysi lainaa tuota fillaria,että voisi jatkaa kotiinsa vielä kolme kilometriäLupasi palauttaa seuraavana päivänä.Antoi vielä osoitteensa ja puhelinnumeronsakin.samoinkuin minäkin.Seuraavana aamuna hän soitti ja ilmoitti voiko tuoda jopon.Sovimme sitten paikan ja niin hän palautti sen Näköjään toinen nainen istui tarakalla.Oli kuulemma hänen pikkusiskonsa.Kiitos kun palautitte sovitusti.Jäi ihan hyvä maku tästä.Kiitokset vielä Minna ja pikkusiskosi Anne.