Satuhäät: Kahleista kahleisiin

Juttuarkisto

Satuhäät: Kahleista kahleisiin

Julkaistu tiistaina 07.02.2012

YLE Kuvapalvelu

TV2 maanantaina 13.2.2012 klo 21. Ohjelma katsottavana YLE Areenassa viikon ajan tv-esityksestä.

Piia Pekkarisen, 34, ja häntä kaksi vuotta nuoremman Marko Pekkarisen maistraatissa solmittu avioliitto siunataan Vantaan Minttukirkossa. Helsingissä asuvan parin yli kolme vuotta kestänyt rakkaussuhde saa näin sinettinsä.

Alun perin kokkolalainen Marko ja Helsingistä kotoisin oleva Piia asuvat Helsingin Mellunmäessä. Vapaa-ajanvietto-ongelmia ei pariskunnalle pääse syntymään, siitä pitävät huolen perheen vilpertit, kaksi ja puolivuotias Jani, kohta vuoden täyttävä Iines sekä brasilianterrieri Kadi.

Nelihenkinen perhe elää nykyisin onnellista ja seesteistä arkea, mutta näin hyvin asiat eivät ole aina olleet. Piian lapsuutta varjostivat läheisen alkoholiongelma ja väkivaltaisuus. Eikä siinä kaikki: vuosia kestänyt koulukiusaaminen johti siihen, että 16-vuotias Piia lähti lääkitsemään pahaa oloaan alkoholilla.

Runsas alkoholin käyttö jatkui muutamien vuosien taukoa lukuun ottamatta toistakymmentä vuotta. Kahden tyttären odotukset ja syntymät saivat nuoren äidin sulkemaan pullon korkin, joka kuitenkin narahti auki myöhemmin uudestaan. Ongelmat kasautuivat kärjistyen lopulta Piian totaaliseen uupumiseen ja lasten huostaanottoon.

Perheenisänä hyvin viihtyvällä Markolla on monta rautaa tulessa. Kirjaa omasta elämästään kirjoittava ja muuttohommia satunnaisesti tekevä Marko toimii myös vankien tukihenkilönä. Lisäksi hän tekee vapaaehtoistyötä kirpputorilla, jonka tuotto menee päihdeongelmaisten hyväksi.

Markonkaan elämä ei ole ollut helppoa. 16-vuotias jalkapalloilijan alku päätyi parantamaan nuoruuden ahdistustaan viinalla ja pilvellä. Myöhemmin huumekoktailiin tulivat mukaan pillerit ja amfetamiini, jonka jälkeen alkoi syöksykierre kohti pimeää aikaa. Huumehelvetti ajoi Markon vuosiksi rötösten tielle ja lopulta tiilenpäitä laskemaan. Muutaman päivän vankilassa istuttuaan Markon elämässä tapahtui suuri käänne.

"Uskoon tulo on se, mikä on muuttanut elämää. Ennen sitä olin epäileväinen siitä, onko jumalaa olemassa", kertoo Marko.

Marko valittiin vankilassa päihdekuntoutusryhmään, jonka avulla hän pääsi eroon riippuvuudestaan. Viinatta ja huumeitta kaltereiden takana elänyt Marko pääsi vankilasta kahden ja puolen vuoden istumisen jälkeen ja elämässä kääntyi uusi sivu.

Piian ja Markon rakkaustarina alkoi aikana, jolloin kummankaan elämäntilanne ei ollut kadehdittava. Piia oli juuri menettänyt lastensa huoltajuuden ja vankilasta vasta vapautunut Marko sai ponnistella siviilielämään sopeutumisen kanssa. Kovia kokenut parivaljakko löysi toisensa netin treffipalstalta, jonne Piia oli laittanut seuranhakuilmoituksen.

Pari tapasi ja ilta päättyi romanttisissa merkeissä musiikkia kuunnellen ja aamu valkeni samoista lakanoista heräten. Vaikka ihastusta jo tuolloin olikin ilmassa, Piian ja Markon seuraava tapaaminen jäi sopimatta. Talvi oli jo ehtinyt taittua kevääksi, kun Markon ikävä toisen luo sai hänet tarttumaan puhelimeen. Pariskunta tunsi toisiaan kohtaan niin suurta yhteenkuuluvuutta, että saman katon alle muutosta päätettiin jo heti seuraavana päivänä. Muuttostressiäkään ei päässyt syntymään, sillä Markon tavaroiden pakkaus ei ollut mikään suuri urakka.

Yhteiseloa oli ehtinyt kulua vain kolme viikkoa, kun Piia päätti kosia tuoretta sulhoaan. Muutama kuukausi ehti vierähtää kihloista, kun Piia huomasi olevansa raskaana. Pariskunta virallisti suhteensa ennen ensimmäisen yhteisen lapsensa syntymää, ja heidät vihittiin avioliittoon maistraatissa muutaman läheisen läsnä ollessa. Reilun vuoden päästä perheen onni täydentyi Iines-tytön syntymän vuoksi.

Hääjärjestelyt alkoivat muutama kuukausi ennen kesäkuussa pidettäviä häitä. Maistraatissa avioliittoon jo aiemmin vihitty pariskunta haluaa uusia vihkivalansa ja saada oman seurakuntansa siunauksen.

Piian ja Markon avioliitto siunataan Vantaan Minttukirkossa, jonka juuret ovat helluntailaisuudessa. Pariskunta ei halua perinteisiä evankelis-luterilaisia kirkkohäitä ja siihen heillä on omat perusteensa.

Jaksossa 4 esitetty musiikki: 1. A. Aallon Rytmiorkesteri: Exodus 2. Teleks: Elämäni viimeinen rakkaus 3. T.T. Purontaka: Suruun kuole ei suomalainen 4. Yö: Tiedän liikaa elämästä 5. Irwin Goodman: Häirikkö 6. Risto: Rukous 7. A. Aallon Rytmiorkesteri: Nää on niitä hetkii 8. No Man´s Band: Synti sielusta (live) 9. Yö: Vie mut minne vaan 10. Matti ja Teppo: Kunnon mies 11. Georg Ots: Kun päättyy työ 12. Kim Floor: On meillä nyt häät (Matrimony) 13. Johnny: Ihana aamu 14. Elina Haavisto: Rakkaus on tie (live) 15. Enya: Watermark 16. Fredi: Sinua, sinua rakastan.

Satuhäiden viralliset Facebook-sivut

Haluatko pitää Satuhäät vuonna 2012?

 

Asiasanat:

Kommentit

keskiviikkona 08.02.2012

Sulhanen oli maanantaina Arvostele mun illallinen Suomessa -ohjelmassa. Ihmettelin, miks oli ohjelmaan halunnut, kun ei kuitenkaan osannut laittaa ruokaa (yleensä ruoanlaitosta innostuneet ohjelmassa mukana). Nyt Satuhäissä! Julkisuutta hakemassa?

torstaina 09.02.2012

Minuakin hieman ihmetyttää tämän ohjelman sulhasen julkisuushakuisuus. Ujolta vaikuttava mies, mutta käsittääkseni monessa muussakin julkkis-touhussa mukana kuin pelkästään näissä kahdessa sarjassa?
Toivottavasti kaikki menee tällä parilla hyvin. Aineksia onnistumiseen - mutta ikävä kyllä myös muuhun... Tsemppiä!

maanantaina 13.02.2012

Vai että "satuhäät" tulossa?! Ei oo kyllä satu-unelmaa nähnytkään, no ohjelman katson kyllä,mutta haluaisin mielummin kunnon onnellisia tarinoita kuulla ja kirkkohäitä tai ei ainakaan noin pikaisia vihkivalan uusimisia (eri juttu on sitten tyyliin 20-30 vuotta naimisissa olleet).

maanantaina 13.02.2012

Kun yhdestä pahasta pääsee, niin toiseen kompastuu. Tämänkertainen satuhääparistkunta on päässyt huumeista ja viinasta, mutta kompastunut helluntailaisuuteen. Miksi heillä ei ole kirkkohäitä? Helluntailaiset eivät kuulu kirkkoon, koska heidän aikuiskasteensa ja muut tiukat uskon opit eroavat huomattavasti luterilaisuudesta.

Helluntailaisuus on sitä, että siellä seurakunnassa et pysty pullikoimaan, vaan seurakunnan vanhimmat määrittävät paikkasi ja siinä pysyt kuolemaasi asti. Kerran helluntailainen, aina helluntailainen. Helluntailaisuuus on yksi kovimpia uskonlahkoja, mitä maailmasta löytyy. Hymyilevien kasvojen takana on hirmuinen määrä hätää ja kärsimystä, ja perheväkivalta kukoistaa.

maanantaina 13.02.2012

No hei..come on...ei nyt taas oteta tätä helluntailaisuutta esiin. Oon ite helluntailainen ja myönnän, että mekin ollaan vain ihmisiä. Niin kuin varmaan sinäkin. Hätää ja kärsimystä on varmasti enemmän seurakunnan ulkopuolella, jollen ole väärin ymmärtänyt. Toki seurakunnassakin on...siitä ihmisyys pitää huolen.

Toivotan tälle parille siunausta. Toivon, että kaikki menee putkeen!!

maanantaina 13.02.2012

Olen kristitty luterilainen ja haluan siunata jokaista helluntailaista ja jokaista avioliittoon menevää seurakunnasta riippumatta. Siunattuja olkoot myös tämän iltaisten satuhäiden pari!

maanantaina 13.02.2012

No niin, taas tätä...henkilöt joka ei itse ole helluntalaisia kertovat mitä helluntalaisuus on. Minä olen ja ei mulla oo mikään pakko olla siellä eikä kukaan siellä mua määrää. ihan ite vapaehtoisesti siihen seurakuntaan kuulun ja viihdyn heidän kanssaan. Iloista ja kivaa porukkaa (ainahan joka porukkaan poikkeuksiakin mahtuu) . Ja tässä hommassahan ei oo päätarkoitus tää seurakunta (siis helluntalaisuus) vaan USKO!

maanantaina 13.02.2012

Tulee kyllä viikko toisensa jälkeen paha mieli, kun katsoo innolla, mikä pari on seuraavana vuorossa. Jos ei ole ex-alkoholistien häitä tai viinalla mässäillä häissä muuten, on parilla varmasti lapsia kasoittain tai ainakin yksi tulossa jo ennen häitä. Miksi ei voitaisi tehdä ohjelmia normaaleista naimisiin menevistä pareista, joilla olisi kaikki hyvin ja tulossa ihan normaalit häät ilman mitään kauheeta draamaa tai tyhmiä teemoja? Kiinnostaisi niin paljon enemmän. Ja ei ole yksin minun mielipiteeni.

maanantaina 13.02.2012

Tuota jäin ihmettelemään et millaiset ovat normaalit häät??Aika harva nykyään on esim enää neitsyt hääyönä.Minun mielestä satuhäissä on eri kausilla ollut hillittyjäkin häitä.Sitä paitsi on nykyaikaa että kummallakin on ennestään lapsia.No joissakin häissä on alkon tarjonta ja juonti ollut selkeästi nykyvillä että siitä olen samaa mieltä tuon kirjoittajan kanssa joka kaipaa normaaleja häitä.Itse olen ollut kokonaan alkoholittomissa häissäkin(morsiusparilla ei olisi ollut mitään syytä olla tarjoilematta alkoa,se oli vain heidän halunsa)ja oli todella hauskaa!Tokihan erilaisia mielipiteitä saa olla ja eihän jokaista osaa ole pakko kahtoa!annetaan kaikkien kukkien kukkia!

maanantaina 13.02.2012

Hei.

Iloitaan siitä, että näiden ihmisten elämä on muuttunut!
Aivan mahtavaa, että he ovat löytäneet elämälleen tarkoituksen. Tunnen monta vastaavanlaista tarinaa. Ja voin sanoa, että uskon avulla ovat päässeet Oikeasti takaisin elämään kiinni.

Eikä helluntailaisuus todellakaan ole mikään uskonlahko :) En itse ole helluntailainen. Tiedän kuitenkin, että heitä on maailmanlaajuisesti satoja miljoonia ja kasvaa jatkuvasti huimaa vauhtia (paitsi Euroopassa).

Haluan siunata tätä pariskuntaa ja toivottaa heille kaikkea hyvää!

maanantaina 13.02.2012

Viime vuonna oli yhdet täysin alkoholittomat häät ja kauhea äpinä nousi siitäkin :)
Kiva että on monenlaisia pareja ja ihmis kohtaloita!

maanantaina 13.02.2012

Huomasiko joku miten he tapasivat: "Pari tapasi ja ilta päättyi romanttisissa merkeissä musiikkia kuunnellen ja aamu valkeni samoista lakanoista heräten." Jos heistä ei olisi tullut paria, niin tämä kutsuttaisiin yhden yön jutuksi. Tätä ei kuitenkaan haluta tuoda esiin, vaan kerrotaan että "ihastusta jo tuolloin olikin ilmassa" mutta jostakin syystä "seuraava tapaaminen jäi sopimatta.

Ja olisikohan käynyt niin klassisesti, että Marko selaili puhelinta, muisteli tapahtumia ja päätti kokeilla, et saiskos vielä kerran: "Markon ikävä toisen luo sai hänet tarttumaan puhelimeen."

Asioita voi sanoa niin monella eri tavalla...

maanantaina 13.02.2012

Voihan Mika Niikko! Ajattelin tätä jaksoa hyväksi ja sympaattiseksi niin White Trash -henkisenä kuin ovatkin, ja merkkinä siitä että elämä jatkuu, MUTTA. Politiikka. Perussuomalaiset. Äijä käy kysymässä Niikkoa Bestmaniksi, Niikko kosiskelee miestä politiikkaan. Ja tämä näytetäään telkkarissa. MIKSI, OI MIKSI??

maanantaina 13.02.2012

Ihmettelinkin, että miten tuo mies näyttää niin tutulta mutta nyt kun sanoitte niin illallisohjelmassa hän tosiaan oli: ei kovin seurallinen eikä hyvä kokkikaan.

Pitikö tähän nyt vielä saada tuota perussuomalaisten propagandaakin ja suvaitsemattomuutta homoja ja lesboja vastaan. Ei hyvä.

Eihän siellä häissä ole kohta ketään vieraita, jos kaikki peruuttaa. Kyllä ihmistenkin pitäisi vähän ajatella, kun toiset kuitenkin näkee vaivaa tarjoilujen suhteen.

Miksiköhän se yksi lapsi on vielä sijaiskodissa?

maanantaina 13.02.2012

""Tulee kyllä viikko toisensa jälkeen paha mieli, kun katsoo innolla, mikä pari on seuraavana vuorossa. Jos ei ole ex-alkoholistien häitä tai viinalla mässäillä häissä muuten, on parilla varmasti lapsia kasoittain tai ainakin yksi tulossa jo ennen häitä. Miksi ei voitaisi tehdä ohjelmia normaaleista naimisiin menevistä pareista, joilla olisi kaikki hyvin ja tulossa ihan normaalit häät ilman mitään kauheeta draamaa tai tyhmiä teemoja? Kiinnostaisi niin paljon enemmän. Ja ei ole yksin minun mielipiteeni""
SAMAA MIELTÄ!

maanantaina 13.02.2012

No onpa TYLSÄT häät! Kaikkien aikojen surkeimmat (ponin ja aasin lisäksi) :(

maanantaina 13.02.2012

""Tulee kyllä viikko toisensa jälkeen paha mieli, kun katsoo innolla, mikä pari on seuraavana vuorossa. Jos ei ole ex-alkoholistien häitä tai viinalla mässäillä häissä muuten, on parilla varmasti lapsia kasoittain tai ainakin yksi tulossa jo ennen häitä. Miksi ei voitaisi tehdä ohjelmia normaaleista naimisiin menevistä pareista, joilla olisi kaikki hyvin ja tulossa ihan normaalit häät ilman mitään kauheeta draamaa tai tyhmiä teemoja? Kiinnostaisi niin paljon enemmän. Ja ei ole yksin minun mielipiteeni""
SAMAA MIELTÄ!

ERI MIELTÄ!!

maanantaina 13.02.2012

Vaihdoin kanavaa siinä vaiheessa kun nämä aviopari alkoivat sanomaan mielipiteitään homoliitoista ja kuinka hirveää olisi jos oma lapsi olisi homo . Minun tyttäreni on lesbo ja se ei ole ollut mitenkään hirveää !!! Homous ei sairaus ja se ei ole tarttuvaa. Eläimissäkin on homoutta. Tyttäreni ihana nuori nainen . Toivon todella, että hän joskus löytää elämäntoverin ja jos he haluavat lapsia niin annan kaiken tukeni heille. Ei pitaisi möläytellä asioita teevessä, joista ei tiedä yhtään mitään!!

maanantaina 13.02.2012

Sympaattisen tuntuinen pari. Hyvä, että näytetään välillä muutakin kuin suureellisia kirkkohäitä satapäisine vierasjoukkoineen. Pariskunta ei kiukutellut eikä osoittanut mieltä, vaikka vieraat peruivat tulonsa. Toivotan heille roppakaupalla onnea yhteisessä elämässään.

maanantaina 13.02.2012

Se että on esimerkiksi homoudesta eri mieltä, ei suinkaan tarkoita että ei asiasta tiedä yhtään mitään.. Kaikkien tulee sallia homous, mutta muita mielipiteitä ei sallita, sekö on suvaitsevaisuutta? Annetaan jokaisen olla omaa mieltään..

Hääpari oli kertakaikkiaan hellyyttävä. On hienoa nähdä, että vaikeistakin asioista voi päästä eteenpäin rakkauden avulla! Onnellista elämänjatkoa heille <3

Ja satuhäiden ei tarvitse tarkoittaa vaaleanpunaista prinsessaunelmaa täydellisillä tarjoiluilla, hääkarkeilla ja siirappisilla ohjelmanumeroilla höystettynä. Eiköhän jokaisen parin kohdalla se satumaisuus löydy keskinäisestä luottamuksesta, rakkaudesta ja halusta tehdä yhdestä yhteisestä päivästä erikoinen.

maanantaina 13.02.2012

Kiva että näytetään erilaisia häitä ja ihmisiä! Marko ja Piia olivat oikein mukavan ja rakastuneen oloisia, onnea heille.
Kieltämättä itseänikin häiritsi tuo suvaitsemattomuus homoseksuaaleja kohtaan. Ja homojen adoptiokin on mielestäni vain hyvä juttu, maailmassa on niin paljon lapsia huonoissa oloissa. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, mutta suvaitsevaisuutta ei maailmassa ole koskaan liikaa.
Tykkäsin kyllä muuten parista ja jaksosta, suloiset lapsetkin heillä.

maanantaina 13.02.2012

Säälittää. Hyvä arvostella esim. homoutta, kun itse on istuttu vankilassa ja lapset huostaanotettu. Sydämen sivistystä kaivataan, kiitos.

maanantaina 13.02.2012

Minä oikeasti nyt toivoisin että Satuhäihin ilmottautusi fiksu homopari tai lesbopari. Sellaisia muuten ihan tavallisia koulukäyneita ja työssäkäyviä ihmisiä. Ihmiset saisivat vähän lisää TIETOA homudesta!! Se kun niin outo asia monille!!

maanantaina 13.02.2012

olipas koskettava jakso. hääpäri ei turhia stressaillut kuin nämä aijemmat oikuttelevat morsiammet ja sulhot.
sen sijaan miinusta vieraille jotka peruvat tuloaan. ei ole niin tärkeää menoa että jätetään juhlia väliin. oisko näin että kun juhlissa ei alkoholia ollut niin sinne ei kiinnosta mennäkkään

maanantaina 13.02.2012

Aika kolkot oli kyllä hääjuhlaksi,vieraiden määränkin pystyi laskemaan varmaan yhden käden sormilla vaikka kutsuttuja oli lähemmäs sata,miks yli puolet perui tulonsa!?Heidän taustojensa takia jolloin välit tulehtuneet sukulaisiin ym?No mutta erittäin rohkea veto kertoa "entisestä elämästään" koko suomen kansalle ja opetuksena oli että päihteistä,alkoholista ym voi todellakin päästä eroon ja päästä ns.normaaliin elämään kiinni.Onnea parille!!!

maanantaina 13.02.2012

Ensin ajattelin minäkin, että ompas sympaattinen jakso tulossa kunnes...ensin perussuomalaiset, politiikka ja seuraavaksi jo päiviteltiin homoja ja lesboja ja mietittiin, miten kauhea olisi, jos oma lapsi olisi. Hienoa silti, ettette hylkäisi omaa lasta, vaikka teidän vakaumustanne ei noudattaisikaan. En katsonut loppuun, lopahti mielenkiinto aivan totaalisesti homokommenttien jälkeen. Luulisi että paljon kokeneilta ihmisiltä löytyy ymmärrystä erilaisia ihmisiä kohtaan, mutta ei, kun lyödään raamatulla päähän sen minkä keretään.

Politiikan veto mukaan ohjelmaan oli kyllä pohjanoteeraus...mutta kaikesta huolimatta, paljon onnea hääparille! Ei kaikissa häissä todellakaan tarvitse olla alkoholia, itsekin olen harkinnut ainakin määrän rajoitusta todella minimaaliseksi.

maanantaina 13.02.2012

pariskunnasta näki että muutakin on käännetty kuin tahkoa.Tunteet näytettiin eikä yritetty olla yhtään sen enempää tai vähempää kuin ollaan. siinä monelle pyrkiminen mutta harva siihen pystyy. tollaset elämää nähneet ihmiset ovat taatusti vahvempia ihmisinä kuin nimimerkin takana kitisijät. vahvuuden todistaa jo se että pystyy tekee hyväntekeväisyystyötä. ja mitä homoihin tulee mun mielestä pitäkööt ihan rauhassa omia keimejänsä muttei niitten alttarille tarvi astella. olis kait luoja sinne peräpukamien taakse jonkun pussin kehitelly jos siellä olis tarkotus lapsen kasvaa. pelkällä homoilulla tää ihmiskunta kuolis sukupuuttoon. tseppiä pariskunnalle ja toivottavasti saatte pian koko perheen yhteen koska teillä on rahkeita siihen.:)

maanantaina 13.02.2012

"Säälittää. Hyvä arvostella esim. homoutta, kun itse on istuttu vankilassa ja lapset huostaanotettu. Sydämen sivistystä kaivataan, kiitos."

Olen ihan samaa mieltä.. en jaksanu katsoa enää tollasen kommentin jälkeen. Todella ikävää että uskonnolliset yhteisöt "opettavat" tällaista maailmankatsomusta. Siirryttäisiinkö kaikki 2010-luvulle asenteissa? Toivon sydämmestäni että pari osaa arvostaa mitä heillä nyt on ja jättävät muiden ihmisten arvostelun. Onhan heillekin annettu uusi mahdollisuus elämässä, miksi haluavat tuomita jonkun muun? Ateistina mieleeni muistuu eräs raamatun lause ensimmäisen kiven heittäjästä. Jos nämä kaikki ummehtuneita asenteita viljelevät uskonyhteisöt sisäistäisivät tämän lauseen kaikkein ensimmäiseksi. Vaikkakaan homous nyt tietenkään ole mikään synti.

tiistaina 14.02.2012

Voi Riitta ..ahditstaa todella tuo kirjoituksesi en voi muuta en voi kuin sääliä sinua ja ahdasmielisyttäsi. Minä tee paljon hyväntekeväisyys työtä työni ohessa ja vielä lisäksi en myöskään syrji ja pilkkaa (kuten sinä sinä erittäin rumalla tavalla teet) ihmisiä heidän erilaisuutensa vuoksi.

tiistaina 14.02.2012

ahdistu aivan rauhassa. mulla on mun mielipiteet ja mielestäni saan esittää ne aivan rauhassa. tää homma meni ilmeisesti täysin homoiluks joten unohdetaan koko juttu. voitte taas alkaa keskittyä haukkuun hääparia koska sehän tässä useinpien huvina näyttää vain olevan, ei onneksi kaikkien. ja tiedoksi että mielipiteeni ei johdu siitä että olen ahdasmielinen vaan ajattelen niinkuin luonto on opettanut joten jätä onneton säälisi vain itseäsi ja kaltaisiasi varten äläkä yritä tuputtaa paskaas valtaväestölle

tiistaina 14.02.2012

Taas oi yksi ahdasmielinen persu päässyt telkkariin, törkeä veto vetää poltiikka mukaan tähänkin hommaan.
Pariskunta itse tekopyhää sakkia, "Raamatussa sanotaan, että avioliitto on vaan miehen ja naisen välinen", no mitäköhän siellä Raamatussa sanotaan avoliitosta, pahoinpitelyistä tai varastamisesta?!
Ja pelkona oli se, että jos oma lapsi onkin homo tai lesbo. Eikö enempi kannattaisi murehtia sitä, että lapset seuraa vanhempiensa jalanjäljissä huume- ja rikosporukoihin.

tiistaina 14.02.2012

Huh huh. Jos lapset on huostassa ja kummallakaan ei oikeeta työtä, niin eiköhän kannattaisi julkisuuskipeen tuhlailun ja "valojen uusimisen" (what? Siis häät=häät, valojen uusiminen= tehdään tää niin päästään telkkariin) sijaan keskittyä saamaan ne lapset kotiin jos yhtään kiinnostaa. Hienoa että viina ja rikokset on jääneet, mutta eipä tuo kauheasti tuntunut menneisyys kaduttavan, lähinnä vitsinä naureskeltiin että "enpä heti ekana kertonut törkeistä pahoinpitelyistä ja ryöstöistä, heh heh heh". ***** mitä porukkaa..

tiistaina 14.02.2012

Kylläpä on taas tullut sellaisia kommentteja että "Minä olen oikeassa! Muiden mielipiteet ovat vääriä!" :D

Hyvä että hääpari on saanut elämänsä kuntoon ja ovat saaneet tavoitteita elämäänsä.

Olen itse samaa mieltä homoudesta. Homoja saa olla, ja pitääkin hyväksyä se, jos siltä itsestään tuntuu. Avioliitto on kuitenkin kirkollinen, miehen ja naisen välinen asia. Homoille on sitten rekistöröity suhde. Ei maailmassa kaikki voi vain saada kaikkea ;) Adoptiosta sen verran, että minusta ensisijaisesti lapset kuuluu antaa hyvälle heteropariskunnalle, koska lapset tarvitsevat niin isä- kuin äiti-roolin. Tämä on vain luonnollinen asia :) Toki en sitä kiellä että lapsen on parempi olla turvallisessa kodissa homoparin lapsena kuin väkivaltaisessa heteroperheessä. Mutta voihan ne homotkin olla väkivaltaisia :D Ei nyt ylistetä homoja :) En itsekään toivoisi omien lapsieni olevan homoja, mutta jos joku päivä sanovat olevansa, niin ei siinä mitään.

Vieraat tekivät tosi rumasti kun jättivät tulematta! :(

Onnea hääparille! :)

tiistaina 14.02.2012

Suomen lain mukaan syrjintä on rikos. Ihmistä ei saa syrjiä iän, etnisen alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden, seksuaalisen suuntautumisen, sukupuolen tai sukupuoli-identiteetin perusteella.

tiistaina 14.02.2012

Ei täällä kukaan ylistä homoja mutta halutaan olla vain suvaitsevaisia syrittyä ihmisryhmää kohtaan. Itse olen sitä mieltä että avioliitto kuuluu siinä homoille kuin heteroillekin. Homopareille on oikeus myös vanhemmuuteen. Homous ei todellakaan tartu!!

Hienoa että tämä pariskunta on päässyt huumeista ja rikoksista eroon.Onnellista avioliittoa heille.

tiistaina 14.02.2012

Jos oikein ymmärsin niin kumpikaan näistä aviopuolisoista ei turhaan käy töissä ja siten osallistu yhteisen hyvän tukemiseen vaan kuppaavat kaiken irti systeemistä minkä saavat, siitä on hyvä ponnistaa kun muut maksavat viulut, jep jep........

tiistaina 14.02.2012

Mies oli mitä sympaattisin..ja nainen ei kiukutellut lainkaan, vaikka paljon tuli harmia..osa vieraista perui tulonsa ym. Olivat parempaan päin menossa elämässä kaiken kaikkiaan ja onnea heille!
Ainoa mikä otti korviin oli tuo homo-ja lesbokielteisyys, ja sitä ihmettelin kovastikin, kun eivät he itsekään ole eläneet raamatun oppien mukaisesti.

tiistaina 14.02.2012

Mielenkiintoinen jakso, ja näemmä on keskustelua herättänyt, jälleen kerran.
Onhan se hienoa homous tuomita kun itse on entinen narkki/alkkis/rikollinen. Suvaitsevaisuutta parhaimmillaan... Eiköhän heidänkin pitäisi hyväksyä toiset sellaisena kuin ovat, onhan heidätkin hyväksytty. Ja nykyään raamatulla asioiden perustelu on ehkä hatarin perustelu yhtään millekään mielipiteelle. Kyllä pitää olla muitakin perusteluja, jos oikeasti haluaa asiallaan vakuuttaa. Eri asia tietenkin, jos ei tiedä mistä puhuu. Tietämättömyydestä ei ketään voida rangaista.
Toivon avarakatseisuutta ja onnea parille!

tiistaina 14.02.2012

Ensinnäkin, onnea hääparille. On hienoa, että ovat onnistuneet kääntämään uuden lehden elämässään.

Mutta on todettava, että heidän taustallaan ja sen asian valossa, että monet epäilevät varmasti heidänkin sopivuuttaan vanhemmiksi, on kyllä erittäin tökeröä ja sivistymätöntä arvostella muiden soveliaisuutta vanhemmiksi. Minäkin pidin heistä ohjelman aluksi hiukan enemmän kuin lopussa juuri siksi, että alussa kuvittelemani sydämen sivistys ja vaatimattomuus ei pitänytkään paikkaansa.

Arvostan myös ihmisten vakautta ja uskonnonvapautta, mutta en millään pysty pitämään siitä, mitä kaikkea sen varjolla tuomitaan tai "ollaan suvaitsematta". Sen vakaumuksen taakse on aivan liian helppo piiloutua. Eikä siinä mitään muulloin kuin silloin, kun se oikea ihmisten näkeminen ja ymmärrys jää uupumaan. Valitettavan monesti jää sellainen olo, että kun pätkähdetään uskoon (pahoittelen sanavalintaani), saa vapaasti olla niissä tietyissä asioissa juuri niin suvaitsematon kuin ennenkin, nyt vain uskonnon varjolla.

tiistaina 14.02.2012

Itse katson olevani suhteellisen liberaali ja haluan antaa kaikkien kukkien kukkia. Tyhmyyttä ja sivistymättömyyttä on vaikeaa suvaita, suvaitsevaisenkin ihmisen. Rakastan Satuhäät ohjelmaa mutta tämän jakson jouduin minäkin keskeyttämään kanavaa vaihtamalla, syynä juurikin tämä ahdistava kommentti "olishan se kauheaa jos omasta lapsesta tulis homo tai lesbo". EI NÄIN!!!

Kuinka monta kertaa teille ihmiset pitää iskeä ihmisen biologian faktoja pöytään ennekun uskotte että homous ja lesbous määräytyy ominaisuutena dna:hamme jo kohdussa. Samoin kuin muut määräävät tekijät; onko meillä tumma vai vaalea tukka, onko meillä ruskeat vai siniset silmät ja olemmeko oikea- vai vasenkätisiä. Samalla lailla määräytyy seksuaalinen taipumus, olemmeko heteroita, bi-seksuaaleja, homoja vai lesboja. Ja tämä asia on niin tosi kuin vaan voi olla.

Poikkeava seksuaalisuus ei ole sairautta, siitä ei voi "parantua" tai eheytyä. Se on meissä sisällämme omana ominaisuutenamme joka määrittää keitä me olemme, millaisiksi ihmisiksi kasvamme.

Tuomitsemalla poikkeavan seksuaalisuuden saamme aikaiseksi lisää teini itsemurhia jolloin omasta seksuaalisuudestaan hämmentyneet kokevat painetta ja uhkaa eivätkä välttämättä näe muuta ulospääsyä kuin oman käden kautta elämänsä päättämisen. Tämä hääpari varmaan mielummin näkee omat lapsensa kuolleena kuin homoina tai lesboina. Sääliksi käy sekä lapsia että vanhempia ja kaikkia ahdasmielisyyteen tuomittuja uhreja.

tiistaina 14.02.2012

Edellinen kommentoija piti sitten kunnon saarnan aiheesta,pääsitkö nyt varmasti pätemään ja sait varmasti hyvän olon :D
Hienoa että ovat saaneet elämänsä suht järjestykseen,meneehän siihen aikaa laittaa asiat kondikseen.Edistystä kun jo naimisiin asti päässeet,koti ihan ok näköinen ja siisti,eivät hermoilleet ja haistatelleet vaikka aihetta olisi taatusti ollut.Uskomaton määrä ihmisiä perui tulonsa,mikä sitten on muka niin tärkeää että ei yhtä päivää voi uhrata olemalla vieraana toisten häissä kun on kutsuttu?Eri tietenkin jos on esim oikeasti sairaana,mutta tuskin sellasesta ihmismäärästä yli puolet...sitä ei tiä mutta osasyy varmasti on heidän taustansa,välit katkenneet tms.Hääjuhlaan ei sinänsä oltu mitenkään panostettu,koristeluihin vaikka,meikkiin,kampaukseen,mutta työttömänä ei liiemmin varaa ole.
Hienoa,erittäin hienoa ja hattua nostan paremmalle elämälle kun ovat jaksaneet laittaa asiat niin että ovat ihan ok kansalaisia.

tiistaina 14.02.2012

Eniten ihmetytti millä tämä pariskunta ja perhekolhoosi elää. Kumpikaan ei käy vakitöissä ja naisella ei ole siihen edes aikomustakaan, mutta silti lapsia on iso liuta koirien lisäksi, joita käytellään joka viikonloppu näyttelyissä arvosteltavana. En tiedä pitäisikö sääliä vai vihata tämänkaltaisia ihmisiä - ensin ei sopeuduta yhteiskuntaan (tehdään rikoksia) ja kun "parannetaan tavat", jatketaan yhteiskunnan elättinä olemista, mutta vaan toisella tavalla... Uskomatonta, uskollista, kaksinaamaista porukkaa.

tiistaina 14.02.2012

Kiitos Sanna Tietopläyksestä!!

tiistaina 14.02.2012

Jotenkin hämmästyttää miten aina nuo homo- ja lesbokommentit saavat aikaan kovan kohun. Onko se sitten suvaitsevaisuutta, ettemme suvaitse hääparin laukomia kommentteja? Heillä on oikeus mielipiteeseensä, meillä kaikilla muillakin on oikeus omaamme. Ei meidän kaikkien tarvitse olla joka asiasta samaa mieltä.

Ja vielä loppuhuomautuksena, että ei se tarkoita ettei hyväksyisi ihmistä ja rakastaisi häntä vaikkei hyväksyisi hänen homouttaan. Jumala rakastaa syntistä, ei syntiä.

tiistaina 14.02.2012

Täytyy sen verran vielä kommentoida, että omassa maailmankuvassani homous on kyllä aika paljon pienempi paha (tai siis ei paha lainkaan) kuin narkkari/alkoholistivanhemmat ja lasten huostaanotto. Ylipäätään kenelläkään ei pitäisi olla tarvetta muiden tuomitsemiseen ja arvostelemiseen, kaikkein vähiten niillä, jotka vetoavat näkemyksissään raamattuun. Mikä siinä onkin, että nämä uskovaiset tuntuvat niin usein unohtavan kokonaan sen lähimmäisenrakkauden ja muiden hyväksymisen, mikä raamatusta kuitenkin löytyy.

tiistaina 14.02.2012

Myötähäpeä.

tiistaina 14.02.2012

Kysyn Yleltä, miksi tällainen ala-arvoinen kommentointimahdollisuus pitää olla. Miksi ihmisten pitää julkisesti päästä haukkumaan muita Ylen sivuilla? Onko tämä sitä tarpeellista julkista palvelua? Odottaisin mieluummin panostusta kunnon ohjelmiin.

tiistaina 14.02.2012

Surullisia minustakin nämä pariskunnan homomielipiteet. Samaten nämä kutsuttujen perumiset.
Toivottavasti sentään suurin osa perui riittävän ajoissa. Viimetipassa peruminen on NOLOA!
Täytyy muistaa, että huostaanottoja ei tehdä kevein perustein. Piia katsokoon peiliin tässä asiassa. Lapsen hankkiminen vaatii aina vastuullisuutta, lapsi ei ole esine, josta yhtenä päivänä jaksaa huolehtia ja toisena ei. Lapsen elämä on tässä ja nyt, ei lapsella ole aikaa odottaa vanhempiensa "järkiinsä" tulemista.
Taustat ovat rankat, mutta uskon kyllä siihen, että elämänmuutos on aina mahdollinen. Oma veljeni nousi ihan pohjalta vaikken siihen enää uskonut. Vankilaan hän ei onneksi päätynyt, mutta alkoholi oli viedä hengen. Ihme ja kumma edes uskoontuloa ei tarvittu, sensijaan oikea nainen.
Konstailemattomat häät, ihan hyvää musiikkia. Ei kai nyt kukaan prinsessahäitä pidä enää kun on jo lapsiakin. Aikuisten ihmisten häät. Pariskunta on jo niin paljon kokenut ettei siinä häihin liittyvät ongelmat paljoa hetkauta.

tiistaina 14.02.2012

Kommentointimahdollisuudessa itsessään ei ole mielestäni mitään ala-arvoista. Kyllä ohjelmista pitää saada käydä keskustelua.

Mitä tahansa emme näillä Kakkosen sivuilla kuitenkaan pidä julkaistuna, vaan seuraamme kommentteja koko ajan. Henkilökohtaisuudet ja muut asiattomuudet poistetaan.

Miika Jalonen, TV2:n verkkotoimittaja

tiistaina 14.02.2012

"Kysyn Yleltä, miksi tällainen ala-arvoinen kommentointimahdollisuus pitää olla. Miksi ihmisten pitää julkisesti päästä haukkumaan muita Ylen sivuilla? Onko tämä sitä tarpeellista julkista palvelua? Odottaisin mieluummin panostusta kunnon ohjelmiin."

Eihän se ole millään tavalla Ylen syy, jos ohjelman kommentoijat käyttävät heille annettua kommentointimahdollisuutta tietyllä tavalla. Vika ei siis voi olla keskustelupalstassa vaan kommentoijissa ja ehkä heidän asioiden ilmaisutavassaan.


Muualla Yle.fi:ssä