Nyt alkaa olla taas se aika vuodesta, kun tätä herkkua kaupoista löytyy. Joko palstalaiset ovat päässeet maistamaan ja millä lisukkeilla nautitte tämän herkun? Itse laitan sekaan runsaasti kermaa.
Minä syön joskus ilmankin kermaa, mutta silloin laitan reiluhkosti sokeria. Yleensä kuitenkin mukana on kumpaakin hieman. Luulen, että yritit laittaa tämän Muu urheilu -osioon, pitäisikö siirtää sinne?
Alun perinhän mämmi on paastonajan ruoka eli sen syönti aloitettiin jo laskiaisena ja lopetettiin pääsiäislauantaina, joka oli viimeinen paastopäivä. Pääsiäispäivänä pääsi taas syömään liharuokia, mikäli sellaiseen ylellisyyteen oli varaa.
Mämmin alkuhan tais olla siinä kun joinakin päivinä ei saanut tuvan piipusta nousta savua (älkää kysykö miksi ja kenen päätöksellä) ollenkaan ja jotain piti kuitenkin syödä niin keksittiin laittaa mämmi jälkilämmölle valmistumaan.. jotain sinnepäin.
Ilmeisesti ainoastaan ylläpitäjä tai moderaattori voi siirrellä aiheita. Jos välttämättä haluat aiheen sinne, niin upotetaan tämä ja voit perustaa uuden Muu urheilu -puolelle.