#67073 - 07-11-2003 12:40
Re: RAC 2003
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Eipä mene häävisti Juusollakaan??? Jäänyt jo melkein 2 ja ½ minuuttia  Ei ole helppo neuvotella Pösöä ensi vuodeksi käyttöön...muuten kuin rahalla. Loixia ja Krestaa pitäis pystyä pistämään päihin 
Tommi sitävastoin ihan kohtuullisessa vauhdissa 
Bosse sitten löyti sen Tommin kuuluisan kiven...tällä kertaa
|
Alkuun
|
|
|
|
#67075 - 07-11-2003 13:38
Re: RAC 2003
|
kaasi
Jäsen
Rekisteröitynyt: 03-08-2003
Viestejä: 1066
|
Sitten Märtinin vuoro liittyä laulukuoroon!
|
Alkuun
|
|
|
|
#67076 - 07-11-2003 13:38
Re: RAC 2003
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Markkokin keskeytti EK kolmosen jälkeen tekniseen vikaan. 
Jopas kato käy. Nyt Tommilla on saumat vaikka mihin, kun nämä kaksi heppua ajelee mestaruudesta hullun lailla.
|
Alkuun
|
|
|
|
#67078 - 07-11-2003 15:12
Re: RAC 2003
|
pörriäinen_dup2
Jäsen
Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 549
Loc: Hki
|
Roviskin kuudentena.
|
Alkuun
|
|
|
|
#67079 - 07-11-2003 15:43
Re: RAC 2003
|
pörriäinen_dup2
Jäsen
Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 549
Loc: Hki
|
Special stage (ss5) commentary : Solberg came back without a rear bumper on his Impreza.
|
Alkuun
|
|
|
|
#67081 - 07-11-2003 18:08
Re: RAC 2003
|
puuha pete
Junior Member
Rekisteröitynyt: 24-05-2006
Viestejä: 0
|
WALESIN MM-RALLI TILANNE 5/18 EK:N JÄLKEEN 1. Petter Solberg Subaru 1.12.38,3 2. Sebastien Loeb Citroen - 7,8 3. Tommi Mäkinen Subaru - 1.20,2 4. Colin McRae Citroen - 1.41,2 5. Gilles Panizzi Peugeot - 2.18,2 6. Harri Rovanperä Peugeot - 2.18,4 7. Francois Duval Ford - 2.59,2 8. Roman Kresta Peugeot - 3.18,0 9. Freddy Loix Peugeot - 3.53,5 10. Manfred Stohl Peugeot - 4.01,9 11. Juuso Pykälistö Peugeot - 4.07,1 12. Daniel Sola Citroen - 4.08,7 13. Jari-M. Latvala Ford - 4.45,5 14. Didier Auriol Skoda - 5.15,4 15. Toni Gardemeister Skoda - 5.52,3 Näyttää Tommin ura saavan hyvän lopun. Toisaalta rallia on vielä rutkasti jäljellä.
Sainz, Grönholm ja Märtin ovat keskeyttäneet 
Turska taitaa viedä mm-tittelin?
|
Alkuun
|
|
|
|
#67082 - 07-11-2003 18:44
Re: RAC 2003
|
Anonymous
Anonymous
Unregistered
|
Ei pidä juhlia liian aikaisin! Mitä tahansa ehtii vielä tapahtumaan, kuten Sainz varmaan itsekin muistaa. Mutta eiköhän Hollywood-Solberg vie tittelin, kunhan vain auto kestää ja mies pitää kaaran tiellä.
|
Alkuun
|
|
|
|
#67084 - 07-11-2003 20:27
Re: RAC 2003
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Oikeastaan toivon nyt sitä, että Loeb tippuu pelistä pois. Näin Subarut olisivat kaksoisjohdossa ja todennäköisesti Mäkinen päästettäisiin keulaan ja sitä kautta voittoon Se olisi paras mahdollinen lopetus uralle!
Solberg on itsekin todennut, että hän ei olisi kehittynyt näin nopeasti näin nopeaksi, ellei Mäkinen olisi ollut tiimissä. Kun vuonna 2001 Solbergin tallikaverina ollut Burns piti asiat ja tiedot visusti vain itsellään, Tommi teki sitten vuotta myöhemmin juuri päinvastoin.
|
Alkuun
|
|
|
|
#67085 - 07-11-2003 20:51
Re: RAC 2003
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Sainzin epäonni MM-Britanniassa jatkuu (07.11.2003, klo: 15.36)
Britannian MM-ralli karsi raskaan sarjan kuljettajia kilpailusta heti perjantain ensimmäisillä erikoiskokeilla. Marcus Grönholmin ja Mikko Hirvosen keskeyttämisiäkin enemmän kisajännitystä latisti maailmanmestaruudesta kamppailleen Espanjan Carlos Sainzin kohtalokas ulosajo. Carlos Sainz voitti Turkin MM-rallin.
Citroen-kuljettaja Sainz ajoi ulos erikoiskokeella 3, eli 28 kilometrin mittaisella Trawscoedilla. Samalla pikataipaleella matkansa pään koki myös ulos ajanut Hirvonen ja tukkiin törmätessään autoaan ratkaisevasti kolhinut Grönholm. Jo ennen ulosajoaan kolmatta kuljettajien maailmanmestaruuttaan tavoitelleella Sainzilla oli harmeja enemmän kuin kotitarpeiksi. Hän myöhästyi erikoiskoe 2:n lähdöstä, koska autoon kilpailun televisiointia varten asennettu kamera syttyi palamaan.
- Kamera oli tulessa, ja meidän oli korjattava sitä huollossa ja sen jälkeisellä siirtymataipaleella. Lähdimme erikoiskokeelle myöhässä, enkä ollut ollenkaan hyvällä tuulella, Sainz sanoi.
Sainzin keskittyminen herpaaantui ek 3:lla näennäisen vaarattomassa paikassa. Pitkän ja loivahkon, vasemmalle viettävän mutkan ei pitänyt aiheuttaa ongelmia, mutta toisin kävi. Sainz ja hänen kartanlukijansa Marc Marti löysivät itsensä mutkan jälkeen tienposkesta.
- Ulosajo johtui siitä, etten ollut tarpeeksi keskittynyt. En kuunnellut kartanlukijani ohjeita. Menimme mutkaan viitosvaihteella, kun olisi ollut kolmosvaihteen paikka. En edes yrittänyt jarruttaa. Menimme mutkasta suoraan ulos, Sainz muisteli.
Selittämätöntä epäonnea
Sainzia on viime vuosina vaivannut Britannian rallissa selittämätön epäonni. Jokainen rallia seuraava suomalainen muistaa, kun Sainz joutui keskeyttämään Britannian rallin Cheltenhamissa 1998 vain 300 metriä ennen maalia, kun Toyotan moottori hajosi. Se tiesi Tommi Mäkiselle maailmanmestaruutta.
Vuonna 2001 Sainz joutui MM-Britanniassa vetäytymään kesken kilpailun ajettuaan tätä ennen ulos sillä seurauksella, että muutama katsoja loukkaantui.
Sainzilla on Britanniasta toki menestystäkin. Hän voitti entisen RAC-rallin maailmanmestaruusvuosinaan 1990 ja 1992. MM-sarjasta on tänä vuonna tulossa kolmas sija, mikä on 41-vuotiaalta veteraanikuskilta hieno suoritus. Sainz lähti kauteen Citroen-tallin kolmantena kuljettajana Colin McRaen ja Sebastien Loebin varjossa, mutta jatkaa vaisun vuoden ajaneen McRaen sijasta ranskalaistallin palveluksessa myös ensi kaudella.
- Onnetonta, että kauteni loppui näin. Toivon, että ihmiset muistavat jälkeenpäin tämän vuoden onnistumiseni, Sainz selvitti.
YLE-STT
Harmittaa todella tämä Sainzin keskeytys Toivottavasti nyt edes Mäkinen menestyisi!
|
Alkuun
|
|
|
|
#67086 - 07-11-2003 22:35
Re: RAC 2003
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Mäkinen matkalla palkintopallille
Uransa viimeistä MM-ralliaan ajava Tommi Mäkinen on kiinni palkintopallipaikassa. Hän on kolmantena, mutta neljäntenä oleva Colin McRae vaanii 10,8 sekunnin päässä. Loeb ja Solberg ovat karanneet Mäkiseltä puolentoista minuutin päähän.
– Olisihan se mukavampi päättää ura palkintopallilla. Petter ja Loeb menevät todella kovaa. Pojilla on kova yritys päällä, Mäkinen sanoi.
McRae heittäytyi rallilegendojen taisteluun täysillä ja nipisti Mäkisen etumatkasta kymmenen sekuntia kuudennella erikoiskokeella.
– Colinin ajolinjasta oli kääntynyt kiviä tielle ja me ajettiin niihin. Vaihteenvalitsimen näyttö pimeni ja jotain muutakin hajosi, Mäkinen selvitti.
Mäkinen tuntui pitkästä aikaa nauttivan ajamisesta ja kovasta taistelusta vanhan kilpakumppanin kanssa.
– Kyllä mä meinaan pitää Colinin takana maaliin saakka, Mäkinen lupasi.
Rovanperä ei saa vääntää turboruuvia
Harri Rovanperä lähti hakemaan Britannian rallista parempaa tulosta kuin viidettä sijaa. Kaksi vuotta sitten kilpailussa toiseksi yltänyt jyväskyläläinen oli pettynyt vauhtiinsa.
– Ei vaan vehkeet kulje kovempaa. Pyysin vääntämään turboruuvia suuremmalle, mutta talli ei siihen suostunut, sanoi Rovanperä, joka on kuuden erikoiskokeen jälkeen jäänyt kärjestä 2.37 minuuttia.
Väärä rengasvalinta ja liian pehmeä jousitus hidastivat Rovanperän vauhtia aamun erikoiskokeilla, mutta iltapäivällä auto oli iskussa.
– Viitospätkä tuli mun mielestä hyvin ilman isompia virheitä, mutta kun ei kerkiä niin ei kerkiä. Täytyy vaan yrittää pitää painetta yllä Coliniin, tuumasi Rovanperä, jolla on jäänyt neljäntenä ajavasta Colin McRaesta 56 sekuntia.
-keskisuomalainen.net
|
Alkuun
|
|
|
|
#67090 - 07-11-2003 23:15
Re: RAC 2003
|
Anonymous
Anonymous
Unregistered
|
Roviksella ja Panizzilla on paineita myös parantaa sijoitustaan, sillä lisäpisteitä tarvitaan, jos Pösö haluaa tosissaan tapella merkkimestaruudesta, joka näemmä painaa enemmän kuin kuljettajien mestaruus Citikan vaakakupissa.
|
Alkuun
|
|
|
|
Moderaattori: sportadmin
|
|