Linkkejä muualle
Suora linja Suomi express –ohjelman katsojien ja tekijöiden välillä!
Pelisääntöjä maatalousalan opiskeluun.
Kauppojen mainospylväiden koko ärsyttää.
Palokunnassa tanssitaan taas.
Suunnittelevatko esteelliset asianosaiset koulujen lopettamista?
Tutustu myös näihin:
A-tuubi
Ajankohtainen kakkonen
A-Talk
A-Studio
A-Zoom
MOT
Silminnäkijä
Muita linkkejä:
Facebook Suomi express -ryhmä
Miten eroon tilauksista?
Kuntosalit vaativat vuoden pakkojäsenyyksiä, lehtitilauksien irtisanominen tuottaa ongelmia, puhelimien kytkykauppa ei päästä asiakasta irti liittymäsopimuksesta, nettiyhteyden vaihtaminen ei onnistu, vaikka kilpailija tarjoaa nopeampaa halvemmalla. Kuluttaja sitoo itsensä palveluntarjoajan vangiksi: ensin innoissaan kaikesta kivasta, sitten pettyen, kun vaihto- ja valinnanvara onkin mennyt.
Miten onnistua irtisanomaan vangitseva sopimus? Millaisia kokemuksia sinulla on erilaisista määräaikaissopimuksista? Jaa kokemuksesi. Aiheesta koostetaan juttua syksyn aikana.
Esitysaika
Suomi express Areenassa
Ohjelma on nähtävissä Areenassa 7 päivän ajan tv-esityksen jälkeen.
> Areenaan
Ihmettelen kun muut puhuu että kännykkäliittymän saa
ilman määräaikais sopimusta.
Olen tiedustellut operaattoreilta ja sina se on joko
kaksi vuotta tai jos maksaa kalliimman hinnan
voi saada vuodrn sopimuksella.
Sama koskee myös nettiliittymiä.
Soita numeroon 060013404 ja kerro ettet halua ottaa vastaan puheluita puhelinmyyjiltä. Muutaman viikon kuluessa puhelinmyyntikielto astuu voimaan ja jatkuu kolme vuotta. Mikäli joku myyjä sattuisikin soittamaan, puhelun voi lopettaa lyhyeen kertomalla, että sinulla on voimassa oleva puhelinmarkkinointikielto.
Kokemuksesta sanon, että toimii ja palvelu on maksuton!
On kai se nyt sanomattakin selvää ettei lehden tilausta voi lopettaa kuin vasta tilausjakson loppuun. Jos ei halua että kestotilauksen jatkuvan tarjousjakson jälkeen, sen voi kyllä huolettomasti peruuttaa vaikka heti laskun maksettua, ainakin sanomilla. Tämä käy helposti netissä ilman jonotuksia. Päivän selväähän se on että esim vuoden kestotilaus jatkuu sen vuoden tarjousjakson jälkeen vuoden taas eteenpäin ja sen voi vasta tilauskauden loppuun peruuttaa. Ihme itkua tämäkin juttu taas. Eri asia ovat alihankkijat jotka suoraan (monet heistä, eivät suinkaan kaikki ja usein pomon painostamana) valehtelevat asiakkaille. Suosittelen kysymään puhelinmyyjältä ennen tilausta, että soittaahan hän kustantajan pakeilta!
Yritin useita kertoja soittaa Sanoma Magazines-lehtifirmaan - tuloksetta. En antanut periksi. Kun sieltä lopulta vastattiin, kysyi ko.henkilö tarkkaan minkä vuoksi haluan lopettaa tilauksen.Oletin sen jälkeen asian olevan kunnossa. Aku-Ankka kuitenkin jatkoi tulemistaan ja kohta tuli myös lasku.Kirjoitin tuon firman sähköpostiin asiasta ja etten aio maksaa laskua,koska olen hyvissä ajoin irtisanonut tilaukseni. Vieläkin Aku vain kolahti postiluukusta. Seuraavan kerran soittaessani pistin puhelimen pöydälle ja katsoin kelloa; 20 min.soi jokin hirveä musa ja sinä aikana n.15 kertaa automaatti toisti samaa "mantraansa" .Päästyäni langoille sain kuulla,että mm. Akun tilaus on edelleen voimassa.Kerroin koko stoorin ja pyysin lopettamaan kaikki muutkin Sanoma Magazinesin lahjatilaukseni, koska lehtien irtisanominen on noin kiven takana.Opetus: Sen firman lehtiä en enää tilaa.
Lehtitilausten irtisanominen ei todellakaan ole mikään ylitsepääsemätön urakka tai sula mahdottomuus. Mikäli lehtiyritystä ei tavoita puhelimella, jokaiseen yritykseen kulkee sähköposti sekä perinteinen kirjeposti. JOkaisessa lehdessä sekä laskussa on yrityksen tiedot, joita kautta heihin saa kontaktin. Lisäksi melkeinpä jokaiselta yritykseltä löytyy nykyään internet-sivut, jota kautta yhteystiedot on myös saatavilla.
Minulla ei ole jäänyt yksikään lehtitilaus peruuttamatta sen takia, etten heti pääse puhelimella läpi. Mikäli en pääse, sähköposti tai kirje toimii aina. Suomalaisessa palvelutasolla on turha odottaa, että puhelimella saisi aina asiansa hoidettua sekunnissa. Palvelusta ei haluta maksaa - ei asiakas, eikä yrittäjä.
Olen aina saanut lehtitilauksista laskun. Laskusta on helppo lukea mitä aikaa/montaako numeroa tilaus koskee, kyllä sen tilauksen niiden tietojen pohjalta osaa ajoissa peruuttaa ja jos ei osaa, peruuttaa sitten, kun siltä tuntuu. Ja edelleen tämän voi tehdä muutenkin kuin puhelimella.
Internet-aikakauden myötä on näköjään tullut se harha, että kaikki pitäisi tapahtua heti ja nyt ja jos ei sekunnissa onnistu, tuntuu lehtitilauksenkin peruuttaminen mahdottomalta, vaikka se ei sitä oikeasti ole.
älkää tehkö mitään määräaiakissopimuksia, ne on kalliita ja eroon ei pääse
sopimukset on niin monimutkaisia, että asiakas häviää aina
esim kännykän ihan normaalisopimus on kaikista halvin ja ehdot ovat yksinkertaisia
vain puhumalla vähemmän paskaa laskun loppu summa pienenee tai ei ainakaan nouse
itse maksoin 5000 eur, että sain purettua huijatun matkapuhelinsopimuksen
mielestäni kännyköissä voi luottaa vain elisaan ja soneraan, eikä määräaikaisuutta
muut kusettaa
kokemusta on, uskokaa nyt jumalauta 1