Brändi
Kun ostat jonkun tuotteen, ostat myös mielikuvan tuotteesta. Brändi tarkoittaa tätä tuotteeseen yhdistettyä mielikuvaa. Mielikuva voi liittyä tuotteen käyttäjään (”laatutietoinen nainen käyttää tätä kosteusvoidetta”) tai elämäntyyliin (”tämä kännykkä kestää sporttisen ja menevän miehen kyydissä”).
Tunnettu tuotemerkki eli logo herättää sekin mielikuvia, esimerkiksi Marimekon logoon liittyy mielikuva suomalaisesta laadukkaasta tuotteesta. Mielikuviin vaikuttavat mm. tuotteen koko, valaistus ja asettelu mainoskuvassa. Monet mielikuvat ovat kulttuurisidonnaisia: esimerkiksi värit symboloivat erilaisia asioita eri kulttuureissa.
Poimintoja
Julkisuuden tähden
Mediajulkisuus on nykyajan valuuttaa. Julkisuuden myötävaikutuksella tullaan valituksi eduskuntaan, hankitaan mandaatti päätöksille, myyd... Lue lisää