Sivu 1 / 7 12345>Viimeinen »
Topic Options
#71086 - 20-09-2003 16:35 San Remo MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
Rally Sanremo's stages
14 stages for the 2003 edition [19/09/03 - 23:18]


Round eleven of the World Rally Championship will take place in Italy. The start of the 45th running of the Rally Sanremo will be in the first week of October. Here is the list of the stages :

Friday 3 October
SS 1 PERINALDO 1 12.40 km 08:38
SS 2 CEPPO 1 36.42 km 09:26
SS 3 COSIO 1 19.19 km 12:25
SS 4 S.BARTOLOMEO 1 25.31 km 13:17
SS 5 PERINALDO 2 12.40 km 15:54
SS 6 CEPPO 2 36.42 km 16:42

Saturday 4 October
SS 7 TEGLIA 1 52.30 km 09:20
SS 8 COSIO 2 19.19 km 12:26
SS 9 S.BARTOLOMEO 2 25.31 km 13:18
SS 10 TEGLIA 2 52.30 km 15:52

Sunday 5 October
SS 11 VIGNAI 1 26.54 km 09:12
SS 12 COLLE D'OGGIA 1 21.52 km 09:54
SS 13 VIGNAI 2 26.54 km 12:28
SS 14 COLLE D'OGGIA 2 21.52 km 13:10

Leg one
551.24 km, including 142.14 km of timed distance (6 stages)

Leg two
491.06 km, including 149.10 km of timed distance (4 stages)

Leg three
333.52 km, including 96.12 km of timed distance (4 stages).

Vain 14 pätkää koko rallissa! Ja 6 eri pikistä... Kohta on tietenkin niin, että koko rallissa on vain 2 pikataivalta, joista toinen mikkihiiripätkä, joita sitten ajetaan kymmeneen kertaan.
[Edited]

Alkuun
#71087 - 23-09-2003 08:30 Re: San Remo MM-ralli 2003
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
No tässä sitten kisaan osallistujat! Tämä rallien osallistujamäärien rajoittaminenkin on mielestäni liioiteltua!

Rally Sanremo : entry list
1 Grönholm-Rautiainen Peugeot 206 WRC A8
2 Burns-Reid Peugeot 206 WRC A8
3 Panizzi-Panizzi Peugeot 206 WRC A8
4 Märtin-Park Ford Focus WRC A8
5 Duval-Prevot Ford Focus WRC A8
6 Hirvonen-Lehtinen Ford Focus WRC A8
7 Solberg-Mills Subaru Impreza WRC A8
8 Mäkinen-Lindström Subaru Impreza WRC A8
10 Schwarz-Hiemer Hyundai Accent WRC A8
11 Loix-Smeets Hyundai Accent WRC A8
14 Auriol-Giraudet Skoda Fabia WRC A8
15 Gardemeister-Lukander Skoda Fabia WRC A8
17 McRae-Ringer Citroën Xsara WRC A8
18 Loeb-Elena Citroën Xsara WRC A8
19 Sainz-Marti Citroën Xsara WRC A8
20 Bugalski-Chiaroni Citroën Xsara WRC A8
22 Kresta-Tomanek Peugeot 206 WRC A8
23 Robert-Bedon Peugeot 206 WRC A8
24 Cserhalmi-Pavilec Ford Focus WRC A8
25 Errani-Casadio Skoda Octavia WRC A8
51 Baldacci-Bernacchini Fiat Punto A6
52 Carlsson-Andersson Suzuki Ignis S1600 A6
54 Katajamäki-Laaksonen VW Polo Super 1600 A6
57 Iliev-Yanakiev Peugeot 206 S1600 A6
58 Ligato-Garcia Fiat Punto A6
59 Harrach-Kolbach X A6
61 Tirabassi-Renucci Renault Clio S1600 A6
62 Svedlund-Nilsson VW Polo Super 1600 A6
63 Ceccato-Dotta Fiat Punto A6
64 Teuronen-Kaapro Suzuki Ignis S1600 A6
65 Feghali-Matar Ford Puma S1600 A6
67 Broccoli-Girelli Opel Corsa S1600 A6
69 Canellas-Amigo Suzuki Ignis S1600 A6
70 Wilks-Pugh Ford Puma S1600 A6
71 Aava-Sikk Suzuki Ignis S1600 A6
73 Donchev-Manolov Peugeot 206 S1600 A6
74 Meeke-Patterson Opel Corsa S1600 A6
76 Cecchettini-Muzzarelli Fiat Punto A6
78 Vasiljevic-Geipel VW Polo Super 1600 A6
101 Liatti-Geninnatti Peugeot 206 S1600 A6
102 Jean Joseph-Boyere Renault Clio S1600 A6
103 Andersson-Andersson Renault Clio S1600 A6
104 Higgins-Gibson Subaru Impreza WRX N4
105 Caldani-Caliro Fiat Punto A6
106 Bernardi-Brissart Renault Clio S1600 A6
107 Joge-Stigh Peugeot 206 S1600 A6
108 Wagner-Gross Renault Clio S1600 A6
109 Honda-Sitnik Citroen Saxo K-Car A6
110 Petrocco-Dalbard Mitsubishi Lancer N4
111 Santoni-Cazamata Mitsubishi Lancer N4
112 Tiezzi-Galli Mitsubishi Lancer N4
113 Rendina-Inglesi Renault Clio RS N3
114 Pastore-Tarrano Clio Williams A7
115 Buffo-Carezzana Clio Williams A7
116 Tarantino-Colombo Clio Williams A7
117 Genovese-Tesi Renault Clio RS A6
118 Lozza-Fiorendi Renault Clio RS N3
119 Calipo-Settimo Renault Clio RS N3
120 Bolla-Lupi Renault Clio RS N3
121 Corona - Florean Renault Clio RS N3
122 Rampoldi-Gallotti Renault Clio RS N3
123 Gai-Gai MG Rover 105 ZR N1
124 Orengo-Costantini Peugeot 106 Rallye N1

Alkuun
#71088 - 23-09-2003 08:31 Re: San Remo MM-ralli 2003
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
Vain 20 WRC-autoa
Alkuun
#71089 - 24-09-2003 12:32 Re: San Remo MM-ralli 2003
Auto-/talviurheilu Poissa.
Member


Rekisteröitynyt: 25-08-2003
Viestejä: 94
Loc: Lappeenranta
Viime vuonna San Remossa ajettiin vain neljää eri erikoiskoetta (kaksi kertaa molempiin suuntiin eli yhteensä 16 EK:ta.)
Kannattaa muuten katsoa YLEN rallikoosteet, sillä San Remo on parasta ralliviihdettä mitä TV:n välityksellä voi kokea. Sääli, että Italian MM-ralli ilmeisesti ajetaan muualla ensi vuonna (ilmeisesti Toscanan sorateillä). Tosin Rovanperä ajoi äskettäin Sardinian EM-rallin. San Remon ralli ajetaan niin suppealla alueella, että kuusi EK:ta on maksimi määrä mitä alueella pystytään ajamaan. Vuosina -97-99 rallin toinen ajopäivä ajettiin parisataa km:a San Remosta itään Savonan ympäristössä, mutta ne tiet olivat niin likaisia, pölyisiä ja huonokuntoisia, että ralli on ajettu vuodesta 2000 lähtien kokonaan San Remon ympäristön erinomaisilla asfalttiteillä. Ennen vuotta -97 ensimmäinen ja toinen päivä ajettiin Toscanan sorateillä keski-Italiassa ja viimeinen päivä San Remon asfalttiteillä. Vuonna -97 tuli sääntö, että koko ralli pitää ajaa samalla alustalla. Myös Portugalin MM-ralli ajettiin ennen vuotta -95 osittain asfaltilla.

Alkuun
#71090 - 25-09-2003 16:42 Re: San Remo MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
Mielestäni on vain hyvä, kun Italiassa siirrytään ajamaan soralle. Parasta ralliviihdettä on ehdottomasti se, kun ajetaan nimenomaan soralla tai lumella. Sen pienekin rippeen, minkä nämä nykyautot enää kahva edellä kulkevat, voi nähdä vain sora- ja lumiralleissa. Asvaltilla kuskit ja autot saavat hädintuskin edes serpoissa latikaista aikaiseksi (ja siihenkin tarvitaan kässäriä).
Alkuun
#71091 - 25-09-2003 18:57 Re: San Remo MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
Se on taas Bukalskikin mukana.. Kuinkahan pitkään hän tällä kertaa pysyy tiellä? Yksi, kaksi vaiko peräti kolme erikoiskoetta?
Alkuun
#71092 - 26-09-2003 06:50 Re: San Remo MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
Gilles and Sebastien should shine
Sanremo : Team by team analysis


Panizzi will be the favourite to win once again

The next three World Rally Championship events should be closely contested. Even if the French cars seemed to have a clear advantage on asphalt, the performances of Markko Martin and Petter Solberg in Germany show that Ford and Subaru are now able to compete at the same level as Peugeot and Citroën. We should get a clearer picture on the performance level of each teams during the stages of the Rally Sanremo.

Peugeot Sport
No matter which team is going through a good phase, Peugeot is still considered to be the team to beat. Firstly because the 206 WRC is one of the most competitive car on asphalt and secondly because the French constructor has a major asset in their team: Gilles Panizzi.




The winner of the past three editions of the Italian event, Panizzi is looking forward to this rally to erase the disappointment of Germany. The next three rallies should suit the French driver extremely well. Peugeot is expecting a lot of Gilles Panizzi to distance Citroën in the Constructors' Championship.

Even if he was considered for a long time as a gravel specialist, Marcus Gronholm proved on many occasions that he has the ability to be competitive on asphalt. Second last year at the Sanremo, the Finn is looking to duplicate this performance or to do even better this time.

For Richard Burns, Sanremo is probably one of the most difficult race of the season. The Briton has never been able to succeed in the Italian event. Richard was fourth in 2002 but retired in the previous editions of the race. His target will be to score more points to stay in the lead of the championship.

Citroën Sport
If Peugeot have Panizzi as an asphalt specialist, Citroën can count on Sebastien Loeb for the same reason. The Frenchman won the first two asphalt rallies of the season (Monte-Carlo and Germany) and knows that the next three rounds of the championship will be crucial for him if he wants to win the title. Loeb didn't participate in the Sanremo last year but finished second in 2001. Sebastien will be aiming to bring another victory to Citroën.

Colin McRae won twice in Italy (1996 and 1997). The Scotsman isn't too successful so far this season and now that his contract with Citroën hasn't been renewed, it will be very important for him to show what he can do. A win - or at least a podium finish - would confirm that he still has what it takes to succeed in the WRC.

In his long and glorious career, Carlos Sainz has never been able to win in Italy. Nevertheless, the Spaniard finished many times on the podium in the past. Now second in the championship, Carlos knows that he needs to score as many points as possible if he wants to stay in front of the young generation that includes Sebastien Loeb and Petter Solberg.

Ford Rallye Sport
Markko Martin set many fastest stage times in Germany but couldn't get a good result because of gearbox problems. Fifth in the Sanremo last year, the Estonian knows that his new Focus has the potential to achieve a much better result.

Francois Duval was at the wheel of a Ford Puma last year and finished the Italian event in 20th place. The Belgian is having ups and downs this season but he was competitive in Germany on asphalt.

Mikko Hirvonen's most familiar surface is not asphalt. The young Finn will be trying to gain experience at the Sanremo and help his team score a few more points.

Solberg will aim for another podium finish

Subaru World Rally Team
Winner in Cyprus and Australia, Petter Solberg is now one of the top drivers in the championship. At least on gravel, where his Impreza is at its best. Petter finished third last year in Italy and should be able to repeat his performance this year.

Tommi Makinen is now freed from all pressure after announcing his retirement at the end of this season. Winner in 1998 and 1999 at the Sanremo, the Finn will be aiming to finish on the podium once again.

Skoda Motorsport
The new Fabia is still in a development phase but some progress is starting to show. The two Skodas were able to reach the finish in Australia, which is already an improvement compared to the results in the previous events.

Didier Auriol knows the Sanremo very well, winning three times the race (1990, 1991 and 1994). His last participation was in 2001, where he finished in third place.

His teammate Toni Gardemeister had to retire last year in SS 14 after a small mistake.

Hyundai World Rally Team
It is still not clear if Hyundai will be at the start of the Sanremo. The Korean team is facing a serious crisis at the moment. A conflict with MDS - the company who prepare the Accent WRC for the World Rally Championship - might paralyse its activities.

Freddy Loix and Armin Schwarz didn't get wonderful results last year in Italy. Freddy had mechanical problems and finished the race in 28th place while Armin retired in the very first stage of the event !

The most important for Hyundai will be to make it to the start this year and so far nothing is decided yet.

Alkuun
#71093 - 26-09-2003 16:51 Re: San Remo MM-ralli 2003
Auto-/talviurheilu Poissa.
Member


Rekisteröitynyt: 25-08-2003
Viestejä: 94
Loc: Lappeenranta
Monet sorarallit ajetaan niin pölyisissä olosuhteissa, että ei niitä pysty kunnolla edes televisioimaan. San Remossa on paljon hairpin mutkia, joissa kuljettajat tekevät käsijarrukäännöksen tyylikkäässä sivuluisussa. TV:n kuvausryhmät yleensä kuvaavat rallia näistä mutkista. Toki monet sorarallit ovat OK, mutta itse en tykkää katsoa Turkin, Kyproksen ja Kreikan ralleista Ylen rallikoosteita päivän päätteeksi.
Alkuun
#71094 - 26-09-2003 17:02 Re: San Remo MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
Turkki ja Kypros ovatkin sellaista nyhväämistä, että ne eivät kuulu minunkaan suosikkirallieni listalle. Mitä enempi vauhtia, sitä mukavampaa on myös rallitouhun katsominen. Jyväskylä, Australia, Uusi-Seelanti ja Argentiinakin ovat hyviä esimerkkejä loistavista sorakisoista.
Ja tietenkin Ruotsi olisi myös vallan mainio kilpailu, mutta kyseinen ralli on viime vuosina ajettu useammin sora- ja loskarallina kuin kunnon talvikisana.

Asvalttiralleja voisin nyt omalta osaltani pistää katsojaystävällisyysjärjestykseen:

1. Katalonia
2. San Remo
3. Saksa
4. Korsika

Alkuun
#71095 - 26-09-2003 17:33 Re: San Remo MM-ralli 2003
3-puoli Poissa.
Member


Rekisteröitynyt: 15-09-2003
Viestejä: 534
Loc: kuopio
KAIKEN MAAILMAN TILASTOJa.

PIStÄNPÄ OMANI: Kaikkien aikoje kuljettajat.

1. VEIkko KULJE
2. Olli PAtSKA
3. ANU SAUKKO
4. KirSI KARUMA
5. HELLE VETTI
6. MOLO OLLI
7. Make KOLARI
8. Jussi KUOLIO
9. Ari VIuTTUNEN
10. Harri GÖNTSÄ
11. Richard MOLOPÄÄ

Alkuun
#71096 - 26-09-2003 19:14 Re: San Remo MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
Jos et parempaan pysty, niin vaihda välittömästi formulapalstalle
[Edited]

Alkuun
#71097 - 27-09-2003 13:23 Re: San Remo MM-ralli 2003
Auto-/talviurheilu Poissa.
Member


Rekisteröitynyt: 25-08-2003
Viestejä: 94
Loc: Lappeenranta
Suomen Urheilulehdessä oli pieni juttu, jossa kerrottiin, että Grönholm valmistautui San Remon ralliin harjoittelemalla asfalttiajoa etelä-Ranskassa sijaitsevalla moottoriradalla, jonka Peugeot oli vuokrannut käyttöönsä. Pitkissä mutkissa pystyi hakemaan pidon rajoja turvallisesti ja hän pystyi kokeilemaan, kuinka myöhäiseksi jarrutukset voi jättää. Grönholm ei ole vielä luovuttanut MM-taistelua, vaikka se ei enää ole omissa käsissä.
Alkuun
#71098 - 27-09-2003 13:29 Re: San Remo MM-ralli 2003
Vesku Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-03-2003
Viestejä: 16187
Loc: Helsinki
Panizzi on harjoitellut pitävämmällä pinnalla ajoa hyppäämällä aina välillä mikroauton rattiin.

Suomalaisista rallikuskeista vain Henry Toivonen ja Markku Alén pärjäsivät myös ratakilpailuissa. Henkka aloitti autourheilu-uransa radalla ja Markku kokeili rata-ajoa vasta muutaman MM-voiton jälkeen.

Alkuun
#71099 - 27-09-2003 15:26 Re: San Remo MM-ralli 2003
Auto-/talviurheilu Poissa.
Member


Rekisteröitynyt: 25-08-2003
Viestejä: 94
Loc: Lappeenranta
Grönholm harjoitteli Peugeotin WRC-autolla ja piti sitä hyvänä kokemuksena. Radalla on riskitöntä etsiä pidon äärirajoja.
Alkuun
#71100 - 27-09-2003 16:00 Re: San Remo MM-ralli 2003
Virus_dup1 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 15923
Loc: yes
"Radalla on riskitöntä etsiä pidon äärirajoja."

niinpä tietysti.

Alkuun
#71101 - 27-09-2003 17:45 Re: San Remo MM-ralli 2003
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
No eipä tuo varmaan ihan riskitöntä ole...mutta vähemmän riskiä radalla kaahailla, kuin vuoristopoluilla tai metsikön keskellä.
Alkuun
#71102 - 27-09-2003 17:54 Re: San Remo MM-ralli 2003
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
Ford ottaa San Remon MM-rallissa käyttöön uusia osia Focus RS WRC03 -autossaan. Uudistuksia on tehty etenkin voimansiirtoon, ja tavoitteena on parantaa Markko Märtinin asemia MM-sarjassa ja haastaa ranskalaistallit asfalttiralleissa.

Fordin M-Sportin mukaan uutta voimansiirtojärjestelmää testattiin Englannissa 1000 kilometrin verran. Vaihteistoa on kevennetty seitsemän kiloa ja painopistettä saatu alemmas. Myös auton hydrauliikkajärjestelmää paranneltiin.

Markko Märtin ja Francois Duval ajavat uusituilla WRC03-autoilla San Remossa ja Fordin pääinsinööri Christian Loriaux luottaa uudistuksiin: "Voimansiirto on iso parannus, se tuo nopeutta ja testien jälkeen uskomme myös luotettavuuden olevan kunnossa".

Loriaux'n mukaan Ford ei ole yksin haastamassa Citroëniä ja Peugeotia. "Jos on märkää, Petter ja Pirelli ovat varmasti vauhdissa. Viime vuonna San Remossa sattui aika paljon keskeytyksiä ja kun kausi lähenee loppua, paineet alkavat kasvaa", Loriaux totesi.

Märtin on tällä hetkellä kuudentena MM-sarjassa, 18 pisteen päässä kärjessä olevasta Richard Burnsista.. Teoreettiset mahdollisuudet mestaruuteen ovat olemassa, mutta kärkipaikalle nousu edellyttää paitsi erinomaista ajoa Märtiniltä neljässä viimeisessä rallissa, myös epäonnea muilta.

Alkuun
#71103 - 27-09-2003 18:53 Re: San Remo MM-ralli 2003
kaasi Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 03-08-2003
Viestejä: 1066
Tuohon Veskun viestiin, Henkkahan kilpaili Formula Fordeilla Englannissa samoissa kisoissa mm. Ayrton Sennan kanssa.

edit: Ja Markkuhan päätti uransa Saksan DTM sarjassa samana vuonna yhdessä Keke Rosbergin kanssa.
[Edited]

Alkuun
#71104 - 27-09-2003 20:09 Re: San Remo MM-ralli 2003
Vesku Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-03-2003
Viestejä: 16187
Loc: Helsinki
Henkka mietti pitkään, kummalle puolelle lopullinen valinta osuu. Hänhän oli varsinkin mikroilla varsinainen ässä.

Markku taas osasi ajaa kovaa vehkeellä kuin vehkeellä: hän voitti Stratoksellakin.

Alkuun
#71105 - 27-09-2003 20:36 Re: San Remo MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
Henkka päätti panostaa ralliin, koska se oli siihen aikaan turvallisempaa kuin formulat. Tosin sitten vuosina 1985 ja varsinkin -86 tilanne taisi olla päinvastainen... Henkan isä Pauli Toivonen ajoi omana aktiiviaikanaan jäärataa, asvalttirataa ja rallia. Toivosen kolmas rattimies Harri on ajanut myös rallia ja rataa. Mika Häkkisen eräs karting-auto oli Henrin entinen.

Tuohon Fordin tilanteeseen sen verran, että autoon ei kannattaisi lyödä mitään uusia osia vielä... Tärkeintä olisi saada se luotettavuus kuntoon. Ainoastaan Akropolis-rallissa Märtinillä laitteet toimivat moitteettomasti. Ironista, sillä kyseinen ralli on Kyproksen kanssa MM-sarjan kovimpia autoille... Muissa kisoissa ongelmia on ollut jos jonkinlaista.

Ai niin... Myös Alén on ajanut rallin ja asvalttiradan lisäksi jäällä ! Siis monitoimimies hänkin! San Remossa tuli voitto Stratoksella 1978 ja Korsikalla 1983 ja -84 037 Rallylla. Jääratatouhujahan Alén harrasti Ranskan Andros-sarjassa Opelilla. Hän myös pääsi kokeilemaan Formula ykköstä 1989. Hannu Mikkola teki saman tempun 1984, Juha Kankkunen -93 ja Tommi Mäkinen -98.
[Edited]

Alkuun
Sivu 1 / 7 12345>Viimeinen »


Moderaattori:  sportadmin 
Siirry

Generated in 0.085 seconds in which 0.003 seconds were spent on a total of 16 queries. Zlib compression disabled.