Saksalaisdekkarit Kakkoselta Ykköselle

Ajankohtaista

Saksalaisdekkarit Kakkoselta Ykköselle

Julkaistu maanantaina 04.03.2013

YLE Kuvapalvelu

Päivitys 27.12.2013: Saksalaisdekkarit siirtyvät vuonna 2014 TV1:n sunnuntai-iltaan. Kevään krimeinä vuorottelevat 26.1. alkaen Ketun ja Kahden keikan uudet jaksot.

Kakkosen perinteiset saksalaisdekkarit muuttivat maaliskuun puolivälissä lauantai-illoista sunnuntain alkuiltaan. Vuoden 2014 alussa on vuorossa kanavanvaihdos Ykkösen puolelle.

Rikossarjat ovat yksi television suosituimmista sarjagenreistä. Ykkösen alkuillan rikossarjat, kuten Midsomerin murhat, Hercule Poirot, Ylikomisario Morse ja Neiti Marple, ovat olleet jo vuosikausien ajan erityisen katsottuja.

- Näiden kokemusten rohkaisemana halusimme tuoda myös suositut saksalaiset rikossarjat keski-iltaan nykyistäkin useamman katsojan ulottuville, kertoo tv:n suunnittelupäällikkö Ari Savinen.

Kommentit

torstaina 02.05.2013

Sain viimein kaivettua tiedon siitä, milloin ensimmäinen krimi nähtiin Suomessa.

Vanha Kettu sai ensiesityksensä Kakkosella lauantaina 10.1.1981.

Miika / TV2

torstaina 02.05.2013

Milloin Kahden keikan vanhojen jaksojen esitys jatkuu?

torstaina 02.05.2013

Käsittääkseni jäljellä olevat 15 vanhaa jaksoa on tarkoitus näyttää Teemalla kesällä 2014.

Ketjussa aiemmin toivotuista sarjoista Broadchurch on hankittu Ylelle ja esitetään jollain kanavallamme aikanaan.

Miika / TV2

torstaina 02.05.2013

Olen saksalaisten ohjelmien ystävä Lemmen viemää tulee katsottua mutta ennenkaikkea olisi ihanaa jos saksalais dekkarien paikkoja Ylellä oli edelleen antaa ne kolme, jotka oli. Yle vastasi minulle,että vähensivät kolmen sijasta yhteen eli dekkari paikka on nyt vain yksi viikkoa kohden ja sillä taiteilevat kaikki hyvät dekkarit vuorotellen. En ole tämän kaltaisten ratkaisujen ystävä, kun kerran katsojia olisi. Ottaisi Yle vain opiksi näistä monista kirjoituksista!!!

torstaina 02.05.2013

Olen saksalais dekkarien ja sarjojen ystävä. Ylellä oli kolme dekkaripaikkaa viikkoa kohti. Se supistettiin yhteen. Sillä taiteilevat ainakin nuo vanhat hyvät ketut, kahden keikat ym. Näin Yle minulle kirjoitti kun kyselin mihin niitä on hävinnyt. Ikävää! Yle saisi ottaa selvää...miten ja mistä ihmiset pitävät. Sitten ei ole enää lupia näyttää joitakin vanhimpia elokuvia tai sarjoja, mutta eikös lupia ennenkin ole uusittu??

torstaina 02.05.2013

Ai nytkö Kahden Keikan uusinnat on siirtyneet taas vuodella eteenpäin? Ei kai? Alunperin piti esittää vuoden 2012 aikana, sitten kesällä 2013. Turhaa olen siis odottanut...

torstaina 02.05.2013

Olet aivan oikeassa siinä, että jäljellä olevat jaksot luvattiin alun perin esittää tämän kesän aikana.

Joskus suunnitelmia kuitenkin pitää muuttaa, kun hallinnoittava on usean kanavan ja satojen ohjlemien palapeli.

Nuppu74, parhaimmillaan saksalaisdekkaripaikkoja ei ollut kolme, vaan pelkästään Kakkosella viisi viikossa.

Dekkareiden ystäviä on palveltu vuosikymmenien ajan hyvin ja minulle on kerrottu, ettei teitä jatkossakaan unohdeta.

Välitän kaikki tälle palstalle tulleet viestit tv-suunnittelupäälliköllemme, kun kokoan hänelle seuraavaa raporttia.

Miika / TV2

lauantaina 04.05.2013

Toivottavasti YLE tulee järkiinsä ja alkaa taas syksyllä lähettämään saksalaiskrimejä lauantai-illassa noin klo 21, jollei kakkosella niin sitten Teemalla. Teemalle krimit paremmin sopivatkin, kun se on laatukanava ja kakkonen on pilattu viimeisen vuoden aikana kanavaksi, joka ei enää sovi oikein kenellekään.

lauantaina 04.05.2013

Toisaalta TV2 tavoittaa kuitenkin enemmän yleisöä kuin Teema. Pääasia, että krimejä näytetään.

lauantaina 04.05.2013

Saksalaiset dekkarit heti takaisin lauantai-iltoihin!!!

lauantaina 04.05.2013

Aiemmin palautteet vaikuttivat Ylen linjauksiin, mutta eivät enää. Uudistus laittoi ennen Suomen monipuolisimman ja katsojaystävällisimmän kanavan täysin pilalle.

lauantaina 04.05.2013

v88, yksin tältä vuodelta on useita esimerkkejä siitä, että toiveita ja palautteita on huomioitu ohjelmaratkaisuissa. Esim. 1-2.6. nähtävän School's Out -viikonlopun ohjelmiston äänestivät katsojat.

Miika / TV2

torstaina 09.05.2013

Hei!

Nyt kun kaikki Walter Kreyen tähdittämät Kettu-jaksot on esitetty, loppuuko sarja Suomessa kokonaan? Tuotantohan jatkuu yhä.

Ja vielä pieni ehdotus, joka liittyy saksalaisdekkareihin ainoastaan epäsuorasti: voitaisiinko Ylellä esittää kesällä joitakin jaksoja 1970-luvun dekkarisarjasta The Streets of San Francisco (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Streets_of_San_Francisco)? Itse olen katsonut noita netistä saksaksi dubattuna nimellä Die Straßen von San Francisco.

perjantaina 10.05.2013

H.L.J. Jauhovuori,

kyllä ainakin minulla on se käsitys, että Kettuja hankittaisiin myös kaudesta 40 eteenpäin, mutta varmistan vielä asian.

Kesäesityksen osalta The Streets of San Francisco -toive tulee valitettavasti liian myöhään. Valtakunnallisen tv-kanavan ohjelmasuunnittelussa pitää olla aika vahvasti etukenossa, ja esim. tällä hetkellä mietitään jo ensi vuoden kuvioita. Mutta välitän vinkin eteenpäin tulevaa ajatellen.

Ainakaan toistaiseksi saksalaiskrimit eivät ole palaamassa lauantaille. Kesällä klo 21:n ohjelmapaikalla nähdään stand up -komediakilpailu Naurun tasapaino ja syksyllä draamasarja Unelmien kolhimat.

Miika / TV2

tiistaina 14.05.2013

Kiitos vastauksesta!

Olisiko jossain vaiheessa, ehkä ensi vuonna, mahdollista esittää Suomessa vanhoja 1970-luvun Tatort-jaksoja? Nuo kyllä varmasti kiinnostaisivat todella monia ja hyvä esityspaikka, esimerkiksi perjantai-illassa kello 21, takaisi mojovat katsojaluvut. Voisitte valita jonkin tietyn tutkijan ja esittää hänen tähdittämiään jaksoja - esimerkiksi Haferkamp-jaksoja olen katsellut netistä ja todennut ne juonikuvioiltaan laadukkaiksi.

tiistaina 14.05.2013

Uutta ja/tai kotimaistakin tarjontaa on niin paljon, että 1970-luvun ulkomaisten sarjojen näyttäminen minkään kanavamme prime timessa on kyllä aika epätodennäköistä. Ja vaikka ns. nostalgiasarjoja välillä hankitaankin, painotukset ovat monestakin syystä tuoreemmassa tuotannossa. Mutta pannaanpa silti korvan taakse - kyllähän Tatort on brändi jos mikä. Itse muistelen lämmöllä mm. 1980-luvun Schimanskeja. Näytimmehän mekin myös pari vuotta sitten satsin komisario Borowskin tutkimuksia, joukossa mm. Suomessa kuvattu jakso.

Miika / TV2

maanantaina 20.05.2013

Nyt kun alkaa Ketun uusinnat pyöriä, kysyisin että onko tosiaan niin huonosti asiat, ettei yhtään uutta saksalaisdekkaria nähdä miltään kanavalta ennen syyskuuta?

maanantaina 20.05.2013

Näin ilmeisestikin on. Pahoittelut!

Miika / TV2

perjantaina 24.05.2013

Toukokuun katsojatilastoja tarkastelemalla (esim. http://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vko/top/2013/18/yle2.html) huomaa, että Kettu ja kumppanit ovat olleet jopa kanavan toiseksi katsotuin ohjelma uudella ohjelmapaikallaan. Silti katsojaluvut ovat ainakin vähän pudonneet aiemmista lauantai-illan luvuista. Ennen samoilla katsojaluvuilla oli kyllä TOP-10:ssä, mutta ei sentään mitalisijoilla. Eli käsittääkseni kakkosen katsojamäärät ovat kokonaisuutena liki romahtaneet tänä keväänä, kun tilanne on tuo! "Valtakunnan kakkoskanavan" katsojaluvut ovat tätä menoa jossain pienten kaupallisten niche-kanavien kokoluokassa.

Enemmän laatua, eurooppalaisia sarjoja ja elokuvia Ylen kanaville! Myös takaisin lauantain primetimeen.

maanantaina 27.05.2013

Dekkarifani,

Kakkosen uusi kanavaprofilointi tehtiin, jotta Yle palvelisi tv:ssä paremmin nuoria, nuoria aikuisia ja sen mielisiä. Nämä katsojaryhmät katsovat televisiota merkittävästi vähemmän kuin varttuneemmassa aikuisiässä olevat katsojat, joten on selvää, että katsojaluvut ovat pienemmät myös heitä kiinnostavilla ohjelmilla.

Silti TV2 on edelleen kolmanneksi katsotuin kanava, ja matkaa mainitsemiisi verrokkeihin on vielä melko lailla. Ylipäätään emme seuraa pelkästään katsojalukuja, vaan selvitämme yhtiön sisäiseen suunnitteluun tilatuilla Ohjelmatyytyväisyystutkimuksella ka Kansallisella Mediatutkimuksella ohjelmien ja kanavien kiinnostavuutta eri ikäryhmissä.

Miika / TV2

keskiviikkona 29.05.2013

Mihin ne kertaalleen siirretyt saksalaisdekkarit nyt katosivat? Ensi sunnuntaina, 2.6., niiden paikalla on joku hömppäkomedia. Kevään mittaan katosivat monet muutkin katsomisen arvoiset dekkarisarjat, Frostia myöten.

keskiviikkona 29.05.2013

Olette törkeitä kun viette meiltä saksalaisdekkareiden faneilta oikeastaan kaiken katsottavan!!

perjantaina 31.05.2013

Ei voi kuin ihmetellä taas tätä Ylen politiikkaa! Miksi ihmeessä parhaimmat sarjat hyllytetään? Miksi meitä katsojia ei kuunnella? Miksi YLE tekee asiat niin vaikeiksi? Johtuuko tämä nyt siitä, että kun emme maksa TV-lupamaksuja, niin meitä voi kohdella miten vaan? Olemmeko me saksalaisten dekkarien ystävät niin mitätöntä kansaa Ylen mielestä!

Lukeeko näitä kommentteja koskaan Ylen johto?

O tempora, o mores!

lauantaina 01.06.2013

Schools out -viikonlopun takia 2.6. ei esitetä saksalaisdekkaria, mutta jo seuraavalla viikolla jatkuvat Ketun kesäuusinnat.

lauantaina 01.06.2013

Noin juuri eli katsojien äänestämän School's Out -ohjelmiston vuoksi Kettu siirtyy yhdellä viikolla eteenpäin.

Teen säännöllisesti ohjelmajohdollemme palauteraportteja, ja mm. näille sivuille tulleet kommentit kuuluvat siihen joukkoon.

Miika / TV2

lauantaina 01.06.2013

Kyllä saksalaisdekkarit kuuluvat lauantai-iltaan, vuosikausia niitä olen katsonut loistavan laadun takia ja samalla harrastanut myös kielen opiskelua. Miten kesällä mennään, kun nyt ei ole edes sunnuntaille ainakaan 2.6.?

sunnuntaina 02.06.2013

Vai jatkuu, kohta se siirtyy taas kunhan alkaa tulla tätä 'kansallisesti tärkeää urheilupaskaa'. Lopettakaa samantien koko saksalaisdekkarit niin ei tarvitse enää pettyä niinkuin tänään kun huomasi ettei sitä tänään tule. Luulisi että tämäniltainen hömppäkomediakin on tullut jo moneen kertaan.

sunnuntaina 02.06.2013

Olen mJii:n kanssa samoilla linjoilla saksalaisista dekkareista. Niitä saisi katsoa vielä ilman mainoksia. TV2 saksalaiset ovat vuosia parasta antia, riippumatta ajakohdasta. vaikka vuorotyöläinen ei aina pystykään sunnuntai-iltaista näkemään, kuten lauantain ajankohta nappasi aina. Olen pettynyt TV2 suunnitelmiin ja ratkaisuihin. No, onhan Subilla Sturm der Liebe, mutta mainosten kera. Voi TV2, minkä teit.

sunnuntaina 02.06.2013

Miika kyllä tuntuu vastaavan aktiivisesti, toivottavasti nämä viestit noteerataan. On varmasti totta, että Ylen pitää pyrkiä tarjoamaan ohjelmaa myös nuorisolle, jotta hekin kokevat saavansa vastinetta maksamalleen Yle-verolle.

Surkeaa vaan, että Eurooppa on täynnä eurooppalaista ohjelmatarjontaa, josta varmasti löytyisi myös nuoremmalle yleisölle tehtyä ohjelmaa vastapainoksi kaupallisten kanavien angloamerikkalaiselle tuotannolle, jota turhan paljon Yle, myös Yle TV2 näyttää. Eurooppalaisten yleisradioiden pitäisi kyetä tarjoamaan muuta kuin suurten amerikkalaisten viihdetalojen tuotantoja. Esim. tänä iltana prime-time aikaan kaksi elokuvaa, molemmat amerikkalaisia. Kotimaista tuotantoa edustaa "perseilyturismia" käsittelevän Märät säpikkäät sarjan jakso. Kerran tuli katsottua ko.ohjelmaa pätkän verran, mutta eipä siinä kovin kummaa sisältöä ollut.

Harvassa ovat saksalaisten ohella ranskalaiset, norjalaiset, hollantilaiset, espanjalaiset, italialaiset tai vaikka puolalaiset sarjat, dokumentit ja erityisesti elokuvat. Jotain on välillä Teemalla ja Femmalla, mutta kyllä se vaan Ylelläkin kotimaisen jälkeen amerikkalaistuotanto on vahvimmin edustettuna.

Bitte, enemmän Eurooppaa Ylelle! Ja krimit takaisin la-iltaan!

sunnuntaina 02.06.2013

Onko mitään järjellistä selitystä sille miksi kesällä ei voinut tulla uusintana esim.
- Kettuja missä on Leo Kress
- Siskaa
tai
- vanhoja Kahden keikkoja.

Miksi näitä sarjoja ei millään voida esittää???

sunnuntaina 02.06.2013

Ensi viikosta alkaen näytämme sunnuntaisin klo 20 vuosina 2010-12 nähtyjä Kettuja eli kyllä tästä uudesta sunnuntaiesityspaikasta pidetään kesälläkin kiinni. Siskoihin tai Leo Kressin Kettuihin Ylellä ei ole tällä hetkellä esitysoikeuksia ja vanhat Kahden keikat näytetään Teemalla ensi kesänä. Yksi syy esitysratkaisuihin on Kakkosen osalta kanavan uusi profiili ja myös mm. ohjelmapaikkojen rajoitettu määrä.

Miika / TV2

sunnuntaina 02.06.2013

Pettynyt olen minäkin kun saksalaissarjat siirrettiin sunnuntaihin.
Eipä juuri ehdi tai muista niitä silloin katsoa. Huippukamaa olisivat. Areenaankaan niitä
jostain syystä ei saada, vaikka aikoinaan sielläkin niitä nähtiin. Launtain Pakkotanssi se sijaan
kiersi niin Areenat kuin uusinnatkin. Ikävää.
Varsinkin Kakkosen kannalta.

Toinenkin poliisiasia olisi. Onko mitään toivoa koskaan enää nähdä vaikkapa Teemassa sarjaa
Prahan syntiset ihmiset? Iankaikkisen vanha, mustavalkoinen juttu 60-luvulta, mutta
kerta kaikkiaan mainio.

maanantaina 03.06.2013

Parahin Miika/TV2

Kuinka kummassa koko kesäkuussa tulee yhteensä vain kaksi ( 2 ) jaksoa krimiä eli kaksi kettua. Ei mitään muuta!?!

Miika. "Ensi viikosta alkaen näytämme sunnuntaisin klo 20 vuosina 2010-12 nähtyjä Kettuja eli kyllä tästä uudesta sunnuntaiesityspaikasta pidetään kesälläkin kiinni."

Näyttää tuo urheilun katsominen siis voittaa järkisarjat. Onhan se hyvä, että kaksi sunnuntain krimiaikaakin menee sille, kun tuota urheilua tulee NIIN VÄHÄN muuten TV:stä ( oli sarkasmia! ). Kyllä entinen 5/viikko on muisto vain.

maanantaina 03.06.2013

Yle tekee mitä huvittaa, kun ei ole enää paineita mistään, rahantulo taattu hamaan tulevaisuuteen, ihan sama katsooko kukaan ohjelmia. Perinteisten krimien saattohoito sen kun jatkuu, yksi ainoa paikka, joka sekin korvataan säännöllisesti muulla ohjelmalla. Lisäksi sillä yhdellä paikalla tulee vain lähiaikoina jo nähtyjä Kettuja uusintana pitkälle syksyyn. Tätä ei selittelyt muuksi muuta, krimit on ylelle pelkkä muinaisjäänne ja rasite, josta pian päästäneen eroon kokonaan.

maanantaina 03.06.2013

Välitän Prahan syntiset ihmiset -vinkin Teeman ohjelmahankkijoille.

Miika / TV2

maanantaina 03.06.2013

Miikalle kiitokset kun jaksaa vastailla. Ikävä on sitä vanhaa TV2:sta edelleen.

Leo Kressin aikaisia Kettuja olisi tosiaan kiva nähdä uusintana, oli kanava sitten mikä tahansa. Lisäksi ihmetyttää, miten Kahden Keikan uusinnoille ei järjestynyt Teemalle ohjelmapaikkaa tälle kesälle (aiemmista lupauksista huolimatta), etenkin kun ohjelmat alkavat siellä nyt arkipäivisin vasta viideltä...

maanantaina 03.06.2013

No laitapa sinne raporttiin nämäkin terveiset. Jos kerran nuoria aikuisia halutaan miellyttää eikä pelkästään katsojalukujakaan katsella, niin kuulkaa nyt meitäkin nuoria aikuisia, jotka kaipaamme televisioltamme saksalaiskrimejä. Olen 34 ja uskollinen saksalaiskrimien katsoja 12-vuotiaasta. Sitä tanssikisaa en katsonut kertaakaan. Saksalaissarjat takaisin lauantai-iltoihin! Ja uusintoja Derrickistä!

tiistaina 04.06.2013

Kun kaikki muut kanavat jo näyttävät näitä " nuorien aikuisten " lempiohjelmia, tosi-tv:tä ja amerikkalaisia sarjoja, joiden laadusta ei viitsi edes mainita, niin olisiko YLE voinut tässä kohtaa käyttää järkeä ja näyttää ohjelmia, jotka keräävät todellisia katsojia ja tavoittavat merkittävän joukon koko aikuisväestöstä ml. nuoremmat ja vanhemmat aikuiset.
Kun kanavien rahoitus tapahtuu verorahoilla, on aika erikoista perustella toimintatapaa ikärasismilla.

tiistaina 04.06.2013

Laitan toki. Mitä kanavien profilointeihin tulee, kaikki muut Ylen tv-kanavat esittävät edelleen ohjelmaa muille, etupäässä varttuneemmille yleisöille. Jos jokin ikärasismia on ollut, niin se, että edellämainittuja on ns. ylipalveltu vuosien ajan siinä missä nuoremmille ei ole ollut Ylen puolesta juuri tv-tarjontaa.

Eikä Kakkonenkaan mikään pelkkän nuorisokanava ole, vaan esitämme edelleen isompien/laajempien yleisöjen ohjelmia kuten kotimaista draamaa ja terävää ajankohtaistarjontaa. Sitä paitsi nuo ns. nuorille aikuisille suunnatut Kakkosen ohjelmat tehdään vahvasti Ylen ja julkisen palvelun arvojen mukaisesti, eli niissä ei mm. nöyryytetä ketään. Ihan samaa ei sen enempää yksilöimättä ihan jokaisesta ohjelmasta voi sanoa.

Miika / TV2

keskiviikkona 05.06.2013

Missä menee TV2:n ohjelmapolitiikan mukainen "varttuneiden" ikäraja? Olen 50-vee enkä katso olevani millään tavoin varttunut henkilö. Saksalaisdekkareita olen seurannut siitä lähtien, kun olen ollut teini-ikäinen (olinkohan jo silloin varttunut vai sekö tekee varttuneisuuden, että seuraa sata vuotta jotain sellaista, jota näki jo nuorena? Hmmm.). Kuvottaa tuollainen luokittelu ja ihmetyttää dekkareille annettu vastaanottajien ikäjakauma.
Ihmettelen vielä, mikä kumman kanava on sitten minun ikäisiäni varten ja minkälaisella ohjelmistolla. En kuulu ikäluokkaan "ykkösen yhteiskunnalliset dokumentit, jumalanpalvelukset ja kansallinen urheilu". Kolmonen, nelonen, sub-tv ja TV2 esittävät nuoriso- ja teiniohjelmia, ykkönen mummo-ohjelmia, mutta mikä kanava esittää 45+-ohjelmia? Siis niitä, joita ei luokitella "vähän ennen hautaa" -ohjelmiksi?

keskiviikkona 05.06.2013

Eihän tässä tarvitse kuin katsoa tuota oikean reunan ohjelmalistaa tai vaikka TV2:n ohjelmat-valikon etusivua: eipä siellä paljon eurooppalaista tuotantoa ulkomaisten sarjojen listassa taida olla:
Boardwalk Empire
Borgiat, maan ja taivaan valtiaat
Game of Thrones
Lain viitta
Saksalaisdekkarit
True Blood
The Wire
Saksalaisdekkareiden lisäksi yksi englantilaissarja, muut amerikkalaista. Missä kaikki muu eurooppalaistuotanto? Dekkareiden ohella täällä vanhalla mantereella tehdään tunnetusti paljon muutakin laadukasta draamaa, jota varmasti saisi kohtuullisemmin kustannuksin kuin paljon mainostettua HBO:n tuotantoa.

keskiviikkona 05.06.2013

Kyllähän tuolla mainitsemassasi listassa ja sitä kautta viime vuosien ohjelmistossa Kakkosella ovat olleet eurooppalaisia sarjoja myös mm. Hubotit - melkein ihmisiä (Ruotsi), Misfits (Iso-Britannia), Tyttökauppiaat (Belgiat), Komisario Montalbano (Italia), Tohtori Kleistin perhe (Saksa) ja Viinitilan keisari (Itävalta).

Kannattaa myös muistaa, että Ylen tv-kanavat ovat yhteinen portfolio ja esim. Teemalla näytetään paljon eurooppalaisia sarjoja ja elokuvia. Fakta kuitenkin on, että nuorille aikuisille ja monille muillekin laatudraaman ystäville HBO-sarjat ovat olleet johtotähti jo pidemmän aikaa. Mitä kustannuksiin tulee, Ylen HBO-sopimus ei tietääkseni ole suinkaan sieltä draaman kalleimmasta päästä.

Ikuisnuori ja väliinputoaja, varttuneempi-termin oli nimenomaan tarkoitus pehmentää luokittelua sen sijaan, että koettaisimme liian ahtaasti määritellä ikärajoja. Emme ole väittäneet missään, että esim. juuri saksalaisdekkareista eivät voisi pitää monen ikäiset. Itsekin aloitin niiden katsomisen teininä.

Aivan vastaavalla tavalla on tiedossa, että vaikkapa Game of Thronesia katsovat monet kuusikymppisetkin. Siksi puhumme myös Kakkosen tapauksessa mieluummin nuorista aikuisista ja nuorenmielisistä ilman tarkkoja ikäohjeistuksia. Kokonaisuutena Ylen tarjonta on kyllä niin monipuolista, että ihme, jos et siitä joukosta mitään mieluisaa löydä!

Miika / TV2

lauantaina 08.06.2013

Hei Miika.
Itävallassakin tehdään hyviä dekkareita. Voisiko joskus näyttä uusintana vaikka sen Murhia pikkukaupungissa ?Löytyy siitä maasta muitakin hyviä dekareita. Olen alppimatkoilla matkoilla niitä katsellut

lauantaina 08.06.2013

Välitän ehdotuksen ohjelmasuunnitteluumme. Muutenkin etsimme kyllä ilman muuta koko ajan mielenkiintoista ohjelmaa tuotantomaasta riippumatta.

Miika / TV2

maanantaina 24.06.2013

"Ohjelmia kuten Sissipuutarhurit, Kimmo, Hullu juttu, Teiniäidit, Sohvasurffaajat, Tuhkimotarinoita - kaikkea muuta kuin hömppää." ??

Luettelit tuossa joukon ohjelmia, joita en ole koskaan katsonut, enkä katso, koska tuollainen tarjonta ei kiinnosta ns. pätkääkään. Mistähän kristallipallosta yle katsoo ja päättää mikä kansaa pitää kiinnostaa, kun noin pahasti menee pieleen? Kannattaisi kiillottaa se kristallipallo melko äkkiä ja katsoa uudelleen. Se on tietysti helppoa tehdä päätöksiä kansan puolesta, kun ei tarvitse kysyä heidän mielipidettään, ja toimeentulokin on turvattu verolla, joten ei tarvitse osatakaan mitään. Eri asia sitten onko tuo oikein, siis millään tavalla ja kenenkään suhteen. Pankaa nettiin äänestys ja katsokaa mitä kansa haluaa? Ette uskalla, koska tuo suomi-shaissen pakkosyöttö loppuisi siihen.

maanantaina 24.06.2013

"Kakkosen uusi kanavaprofilointi tehtiin, jotta Yle palvelisi tv:ssä paremmin nuoria, nuoria aikuisia ja sen mielisiä"

Tarkoitat niitä joita tv:n katselu ei lähtökohtaisesti kiinnosta tipan tippaa, jotka katsovat ohjelmansa netistä samalla kun hengaavat sosiaalisessa mediassa jne. On monasti niin ettei nuoreen perheeseen hankita televisiota muun kuin pleikkarin vuoksi, ohjelmat katsellaan nettipalveluista tai vuokraamoista. Eikös olisi aika tulla tälle vuosituhannelle, jossa keskimääräinen TV-katsojen ikä on yli 40 vuotta. Lisäksi, onko ihan pakko aina kaikessa pelkästään matkia muita, kun lopputuloksena ei tule muuta kuin kokkausta, laulu/talent-kisoja jne. silkkaa paskaa KAIKILTA KANAVILTA? Ei vissiin ole tullut tajutuksi, että saksalais-sarjojen suosio perustui siihen, että ne olivat ns. laatuviihdettä kaiken tuon paskan joukossa.

tiistaina 25.06.2013

Hei George! Mitään kristallipalloa ei ole ja ohjelmia on monenlaisia siksi, että kaikki suomalaiset eivät halua katsoa samoja asioita. Toiset tykkää Sissipuutarhureista, toiset saksalaissarjoista, osa molemmista ja jotkut tykkää vielä jostain muusta. Myös niillä ohjelmilla, joita et itse katso, on omat katsojansa. Sellainen ohjelma, jolla ei yhtään katsojaa ole ei varmasti pysy ruudussa pitkään.

Netissä onkin ollut jonkin verran äänestyksiä ohjelmistoista. Viimemmäksi School's Out. Niitä varmaan tulee lisääkin. Mutta se on korjattava, että nettiäänestys ei kerro, mitä "kansa" haluaa. Huomattavan pieni osa tv-katsojista osallistuu äänestyksiin. Pelkästään äänestyksillä ei oikein voi koko ohjelmistoa rakentaa!

Ylen tehtävä on palvella kaikkia - myös nuoria-aikuisia vaikka näillä olisi perinteisestä poikkeavia tapoja katsoa. Ylen tv-kanavia voi katsoa myös Yle Areenan kautta, eli perinteinen televisio ei ole välttämättömyys Kakkosenkaan katsomiseen.

Olen samaa mieltä, että tämä vuosituhat tarjoaa paljon aivan uusia haasteita ja TV2 näyttää yhä ylpeänä myös saksalaissarjoja.

Seuraavaa Ketun jaksoa (7.7. kello 21!) innolla odottaen, Tsuua / TV2

lauantaina 29.06.2013

Huomenna tulee jotain pallonpotkimista ja 7.7 kettu säälistä kai vaihteeksi joudutaan lähettämään,(eivät ole millään löytäneet mitään soopaa sen tilalle) seuraavalla viikolla taas palataan normaaliin, huomattava ravitapahtuma heivaa krimin taas syrjään. Tätähän se on aina ollut. Dekkareita ei edes tule areenasta.

maanantaina 01.07.2013

Kurjaa, että suosikkiohjelmia joutuu siirtämään eteenpäin, mutta ei noita urheilutapahtumia sentään aivan tuolla perusteella sijoiteta.. :) Hyviä uutisia on kuitenkin, että St. Michel-ravien jälkeen Kettu jää pois vain kerran (Yleisurheilun MM-kisojen takia) loppukesän aikana.

Tsuua / TV2

tiistaina 09.07.2013

Me krimien ystävät olemme turhaan odottaneet uusia jaksoja tai edes vanhoja Teemalle tai kakkoselle - Kettujen uusintajaksojen lähettäminen silloin tällöin ja uusinnoista ilmoittamatta jättäminen ohjelmatiedoissa ei ole laadukasta asiakaspalvelua!
Milloin saamme nähdä Tatortin uusia jaksoja? Sunnuntain ohjelmapaikka ei haittaa, mutta pitäisi edes sille yhdelle ohjelmapaikalle riittää uusia krimijaksoja ja toivottavasti toiselle ohjelmapaikalle muita krimejä.


Muualla Yle.fi:ssä