Miten rakennetaan?
Roopen rakennelmat
Sontulan koulun siltaraportti # 1
Sontulan koulun siltaraportti # 2
Sontulan koulun siltaraportti # 3
Miksi kuulo on tärkeä?
Marianna Kylmäkoskelta teki kuppipuhelimen
Santahaminan 3.-4. a testasi ja vertaili purkkipuhelimia
Miksi vesiratas pyörii?
Santahaminan 3.-4. b:n vedenpainetutkimus
Miten lumen ja jään keskellä voi selvitä? Tutkimusraportteja
Santahaminan 3.-4. b:n raportti
Santahaminan 3.-4.a:n raportti
Miten säätä ennustetaan? -jakson raportteja
Sontulan 3.-4. -luokan sääraportti
Santahaminan 3.-4.a:n säähavaintoasema
Kalajuttuja
Kalajuttuja osa 1.
Kalajuttuja osa 2.
Kalajuttuja osa 3.
Kalajuttuja osa 4.
Miten kompassi toimii? -jakson tutkimusraportteja:
Mahnalan ympäristökoulun 3.-4. luokan pihakartat
Santahaminan ala-asteen 3.-4.b:n magnetismiraportti
Santahaminan ala-asteen 3.-4.a:n karttaprojekti.
Miksi tuli palaa? -jakson tutkimusraportteja:
Lentuan koulun paloturvallisuudesta.
Sähköä ympäristössä -jakson tutkimusraportteja:
Hamarin koulun sähköinen raportti.
Marian koulun ukkoshavaintoja.
Erilaisia ukkoskokemuksia.
Miksi tuulee? -jakson tutkimusraportteja:
Santahaminan 3.-4. b: Luokan lämpötilamittaus
Sateenkaaren väreissä -jakson tutkimusraportteja:
Hamarin koulun heijastindiagrammi
Helsinkiläisen Alexandra Mazurin tutkimusraportti.
Ivalon ala-asteen 4.b -luokan tutkimusraportti.
Herttuan koulun tutkimusraportti.
Savikannan koulun 4. luokan tutkimusraportti
Santahaminan 3.-4.a: spektrikoe
Vesi kiertää -jakson tutkimusraportteja:
Tutkimme maaperää -jakson tutkimusraportteja:
Pielisen koulun maaperätutkimusta seurasi kuuntelu-/ viserrysoppilas. Katso raportti tästä.
Helsinkiläisen Santahaminan ala-asteen 3.-4.a -luokan tutkimusraportti.
Essi Ojalan raportti maalajien vedenläpäisykyvystä.
Sulkavan kirkonkylän tokaluokkalaisten (nyk. 3.lk) luontoretken kotisivut. Klikkaa!