3.9. Muslimiseksiä

Julkaistu keskiviikkona 04.08.2010 61 126

Muslimielämän toisella viikolla aiheena on seksuaalisuus.

 

Miesten ja naisten viettejä tulee säädellä harmonisen yhteiskunnan rakentamiseksi. Siksi seksuaalisuus ja alastomuus kuuluvat vain ja ainoastaan avioliittoon. Tästä erityisesti kaksi oppilasta on eri mieltä.

 

Stripteasetanssijana itsensä viimeiset kolme vuotta elättänyt Kirsikka ja aina itsensä homoseksuaaliksi mieltänyt Antti ovat muslimimentoreille vaikeita paloja.

 

Mentori Isra Lehtinen tekee Kirsikalle kotikäynnin, ja järkyttyy kun Kirsikka haluaa esitellä hänelle glamour-kuviaan. Isra ei myöskään ilahdu Kirsikan vaatekaapin sisällöstä, saati hänen asumisjärjestelyistään.

 

Kirsikka asuu kommuunissa kolmen nuoren miehen kanssa, jotka eivät ole hänelle sukua. Islam vaatii säädyllisyyttä, ja naisten tulee peittää hiukset ja käsivarret. Kaikki naiset passitetaan vaateostoksille.

 

Miesystävänsä Jukan kanssa onnellisessa parisuhteessa elävä Antti puolestaan pahoittaa kunnolla mielensä Keravan rukoushuoneella, jossa Anas kertoo ettei mikään puolla islamin näkökulmasta kahden miehen välistä seksisuhdetta - ei rakkaus, ei rekisteröity parisuhde.

 

Antin tilanne vain kiristyy, kun Anas haluaa tavata Antin kahden kesken lisäkeskustelujen merkeissä. Antti odottaa Anasia baarissaan, mutta tämä ei halua astua sisään anniskelupaikkaan sisään. Pitääkö Antin siis luopua seksin lisäksi myös baarinpidosta?

 

Muslimielämään kuuluu myös tutustuminen muslimisiskoihin ja -veljiin. Koska Kirsikka, Krista ja Eija ovat hyvin kriittisiä naisten asemaa kohtaan islamissa, Isra vie shoppailun jälkeen heidät tapaamaan suomalaista Kirsiä, suomalais-iranilaista Saraa sekä somalialaista Ibtisamia. Haider puolestaan tutustuttaa Antin uskonveljiin jalkapallon merkeissä.

 

Mitä muslimisiskot ajattelevat naisten alistamisesta? Entä tyssääkö Antin muslimikokeilu islamin tiukkoihin kantoihin homoseksistä ja baarinpidosta?

 

Muslimielämää

 

Suosittele126 Suosittelee

tiistaina 17.08.2010

Lainaus ohjelman esittelysivulta:

NÄIN ELÄT MUSLIMINA

1. Usko on kaiken pohja.
2. Muslimi on suvaitsevainen toisia kohtaan uskonnosta ja elämänkatsomuksesta riippumatta.

Transkriptin perusteella vaikuttaa epäilyttävästi siltä että omia teesejä ei noudateta.

torstaina 19.08.2010

Lainaus Wikipediasta "Islamissa Koraani tuomitsee homoseksuaalisuuden. Šarian eri tulkinnat vaihtelevat, useissa tulkinnoissa homoseksuaalinen akti rinnastetaan avioliiton ulkopuoliseen seksiin, josta on määrätty jopa kuolemantuomioita"

Islam tuskin tulee koskaan höltymään Koraanin homoseksuaalikielteisestä näkemyksestä koska se johtaa samaan kuin sekularisoituneessa lännessä Raamatun opetuksista luopimisen tuloksena aiemmin EI HYVÄKSYTYT tavat ovat muuttuneet nomeiksi, HYVÄKSYTYIKSI ja taas aiemmin hyväksytyt käsitykset ovat yht'äkkiä EI HYVÄKSYTTÄJÄ. Liberaali suhtuminen uskontoon tai uskonnossa johtaa uskonnon ja maallisen elämän eroon ja siten uskonto ja sen johtajisto menettävät otteensa ihmisistä. Valtio on paras keino hallita ihmisiä jos se tehdään uskonnon keinoin. Näin kävi Kristinuskolle valtioissa ja näin kävisi myös Islamille. Aika näyttää, miten Islamin käy maailmassa. Mihin se johtaa ja mitä siitä seuraa?

keskiviikkona 25.08.2010

Entä toisinpäin? Koska näemme muslimikulttuurissa syntyneiden ja kasvaneiden elämää kristittyinä? Se taitaa koetella suvaitsevaisuuden rajoja, koska islamin mukaan toiseen uskoon kääntynyt on kerettiläinen, joka tulee tuomita kuolemaan...

perjantaina 27.08.2010

Olen suomalainen,ja asun tukholmassa.Teen täällä töitä ja maksan veroja.Alkuun pääseminen on ollut täällä erittäin hankalaa eräissä asioissa.Edes väliaikaisen sosiaaliturvatunnuksen saaminen kestää vähintään 9viikkoa,eikä sitä ennen ole mahdollista aukaista tiliä pankista tai saada kunnon vuokrasopimusta.Silmiinpistävää on ollut se kuinka täällä tämä todella suuri muslimi väestö rasittaa tätä muuten niin hienoa yhteiskuntaa.Muslimipakolaisiahan on täällä moninverroin verrattuna suomeen ja he ovat olleet täällä jo huomattavan pitkään.Muutamissa kaupungin osissa,esim. tensta ja rinkeby,muslimit muodostavat suuren enemmistön,ja ruotsalaiset muutaman prosentin vähemmistön.He elävät täysin omillaan,ja ovat intregoituneet yhteiskuntaan niin huonosti ettei siitä tiestä ole pääsyä ulos.kaupungissa on huutava asuntopula,ja kaupunkiin on muuttamassa puolimiljoonaa uutta asukasta vuoteen 2030.Viranomaiskoneisto tuntuu olevan täysin murtunut tämän paineen alla,ja lehdestä saa lukea taukoamatta muslimien yhteenotoista,tai väkivallanteoista.En uskoa,miten suomessa voidaan esitää tälläisia ohjelmia??Meidän ei mielestäni tarvitse alkaa ymmärtämään koraania,taikka muslimeita.Heidän täytyy alkaa ymmärtämään meitä,ja miten elämä toimii meidän omissa meille suunnitelluissa yhteiskunnissa.Muslimien opithan on kuin kivikaudelta,ja niihin uskotaan vahvasti.Toivoisin suuresti,että suomen poliitikot ottaisivat nyt katseen ruotsiin,koska tämä on helppo ikkuna nähdä mitä suomessa tapahtuu lähi vuosikymmeninä.Nyt ei kyllä hyvältä näytä,kun YLEkin tällaista suvaitsevaisuuspolitiikka linjaa ajaa.Kyllä sillä suvaitsevaisuudellakin on rajat.ja näistä asioista pitäisi pystyä vaikuttamaan ne, jotka tämän leikin maksavat,eli veronmaksajat.
nimim.dulla

perjantaina 27.08.2010

"Kirsi Kokoi (vas.) on "palannut" islamiin, kun taas Sara Bahmanpour on syntynyt muslimiksi" Miten voi palata islamiin kun ei ole aiemmin siihen kuulunutkaan? Hänhän on lähinnä käännynnäinen. TERMI "palata islamiin" ilmaisee sitä, että Islam kokee ja esittää olevansa MAAILMAN AINOA OIKEA USKONTO JOLLA ON OIKEA JUMALA, ALLAH johon koko maailma aikanaan tulee palaamaan. Siis hyvin fatalistinen uskonto on kysymyksessä. JOS ET OLE Islamissa, olet "vääräuskoinen" ja sinulla on väärä jumala. Yksinkertaista kuin vesi, eikä sitä voi kukaan muuksi yrittää saivarella. Koraani itse julistaa että Allah on ainoa jumala ja Muhammed hänen profeettansa. Koraani tarkoittaa alistua. Ei siis mukautua tai valita, vaan alistua. Jos ei ole Islamilainen, on pakana tai ns. vääräuskoinen, koska Islam ei tunne muuta jumalaa kuin Islamin Allah. Tätä ei voida selitellen muuksi muuttaa. Suvaitsevainen? Mieti ite!

lauantaina 28.08.2010

Löit naulan kantaan.Tämä on juuri mahdotonta islamimaissa ja muslimeissa ympri maailmanOn vaikeaa olla suvaitsevainen,jos on todella tietämätön.

lauantaina 28.08.2010

Tunnen suurta myötähäpeää suomalaisten sivistymättömyydestä, kapeakatseisuudesta ja suvaitsemattomuudesta. Esitetään jyrkkiä mielipiteitä Islamista ja muslimeista, vaikka suurin osa em. kommenteista paljastaa todellisen tietämättömyyden. Kaikki perustuu luuloihin, yhdistettynä mahdollisiin tiedonmuruihin, lopputuloksena vääristynyt kuva asiasta, ja sitten ollaan suuna päänä avautumassa. Jokainen maailman uskonto ja Pyhä Kirja, mitä kukin edustaa, perustuu johonkin, ei Islam ole mikään poikkeus. Kannattaa lukea sitä Raamattuakin, vertailun vuoksi. Islamissa eräs perusajatus on, että jokainen vastasyntynyt on viaton, puhdas ja on muslimi. Se, mihin uskontoon lapsi sattuu syntymään, ei tee häntä " vääräuskoiseksi ", mutta jos henkilö myöhemmin löytää Islaminuskon, sitä kutsutaan näinollen palaamiseksi islamiin, koska perusajatuksena, hän on sitä syntyessään ollut. Jokainen, joka oikeasti palaa Islamiin, tuskin tekee sitä hetken mielijohteesta. Toisilla tie on nopeampi ja helpompi. Itselläni se vei lähes kymmenen vuotta, lukiosta alkoi kiinnostus uskontoja kohtaan ja syvempi tutkiminen ja etsintä ja matka kohti oikeaa tietä.Alhamdulillah, löysin perille. Jokaisella oikeus omaan uskontoon, oli se mikä hyvänsä. Eikä kannata sekoittaa tietämättömyydessään ääriliikkeitä ja ilmiöitä normi-ihmisten elämään ja uskonelämään. Kannattaisi jokaisen suomalaisenkin alkaa laajentaa perspektiiviään. Voi olla, että joku päivä huomaisi, että se kannatti, ja kuinka paljon meni hukkaan omassa pienessä maailmassa ja tietämättömyydessä. Vaikka sanotaankin, että tieto lisää tuskaa.

lauantaina 28.08.2010

kyllähän se asia on näin ,että pohjoismaihin virtaa muslimeja pakoon eikä toisinpäin.siispä muslimien tarvisi elää niinkuin meidän sivistyneissä maissa,eikä niinkuin sieltä mistä on joutunut pakoon menemään.sen takiahan sitä on pakoon lähdetty kun ajatusmaailma on kuin kivikaudelta.tulkaa vaan muslimit ja eläkää kuin siat,mutta maksakaahan verot ennenkuin alatte kitisemään.ei tänne kukaan teitä pyytänyt.ei kukaan.

nainen,raiskattu 32v

lauantaina 28.08.2010

juu,täällä ei ole pakko olla todellakaan.jos ahdistaa sex n the city ja se että naiset saa liikkua vapaana ja saa valita oman vaatetuksen ilman väkivallan uhkaa,niin saa lähteä niihin islamin kehittämiin hienoihin yhteiskuntiin jotka vie eteenpäin tätä muuten niin turmeltunutta ihmiskuntaa.siihen suuntaan pitäisi kehitys kulkea!!ei tarvis paljo netissä surffata jos kaikki ois ollu muslimeja:)

ukko savosta

lauantaina 28.08.2010

islamin uhkaa romuttaa kaikki ympärillä oleva ei kukaan tajua vielä tosissaan.valkoinen väestökin on niin sekaisin oikeasta ja väärästä,ettei taajua asioiden kulkua.
pelokas.

lauantaina 28.08.2010

onneksi persut nostaa kannatustaan kokoajan!viime gallupin mukaan jo reilusti yli 10%.alkaa vaalien jälkeen toivottavasti ääni muuttua.toivottavasti ei ajauduta tuollaiseen tukholman tilanteeseen,tiedän valitettavan hyvin itsekin vallitsevan tilan.

sunnuntaina 29.08.2010

Suomalainen on juntti, ja junttina pysyy. Islam ja maahanmuuttokysymys EI ole kirkkaasti YKSI ja SAMA asia. Kannattaa lukea sitä Koraania, ennekuin käy aukomaan päätään siitä, kuinka islam kivikautinen ja romuttaa nykyyhteiskuntaa. Kumman rikkaita ja kehittyneitä maita on mm. Lähi-Idässä, kaikkihan ovat myös muslimimaita. Kehitys,tekniikka, koulutus, terveydenhuolto, kaikki paremmissa vetimissä kuin länsimaissa. Eikä ole muuten rikollisuutta, ei roskia, siistiä ja turvallista, jopa naisen yksin kulkeam ihmiset osaa käyttäytyä, sekä myöskin pukeutua itseään ja muita kunnioittaen. Enkä tarkoita nyt BURKHAA ja muita kaapuja. Sivistynyt ihminen kun voi muutenkin kulkea vaatteet päällä ilman että pitää ryntäät roikkua alasti metrin edellä muuta kehoa. Jos siis kunnioittaa itseään ja muuta maailmaa. Ketä oikeesti kiinnostaa, jos on muutakin sisältöä päässä, kuin tämä länsimainen naisten vapaus. Ja tasa-arvoa on monenlaista, islam täysin tasa-arvoinen uskonto, naisella naisen rooli, miehellä miehen, kummallakin oikeutensa ja velvollisuutensa. Mutta, tämän kaiken sisäistääkseen, on luettava ja perehdyttävä Islamiin, ja siihen ei tämän palstan lukeminen riitä, teille sivistyneet suomalaiset, ymmärtääksenne asioita.

sunnuntaina 29.08.2010

Kommetti edelliseen viitaten, " valkoinen väestökin niin sekaisin oikeasta ja väärästä", no totta kai on, eihän suomessa lapsille enää opeteta mikä on oikein tai vääriin, kun ei aikuisilla varsinkaan, ole tietoa moraalista ja etiikasta. Lähimmäisenrakkaudesta puhumattakaan. Mutta onneksi on muslimimaat, joissa kaikki em. vielä toteutuu. Täällä opetetaan mitä on " naisen vapaus " : tee itsestäsi bimbo ja anna mennä halvalla. Ja pojat räkii ostarin kulmilla. Missä vika? No, muslimeissa tietysti, nehän tänne moiset pissaliisat tuoneet, niinkö tosiaan????

sunnuntaina 29.08.2010

alkakaahan muslimit töihin ja makseleen veroja,ja sitten penään omia oikeuksia enemmän.muistakaa nyt herranjumala että te olette suomessa.suomi on suomalaisten mummujen ja pappojen verellä taistelu maa suomalaisille,ei muslimeille.tänne saa tulla ja elää jos noudattaa suomalaisia lakeja ja käytäntöjä.menkää sinne hiekka-aavikolle murmuttamaan jos ei kelpaa suomi tällasena!!!

maanantaina 30.08.2010

Muslimit tekee töitä ja maksavat veronsa, mene sinä muualle murmuttamaan senkin siipeilijä. luuletko olevasi parempi kuin muut?

maanantaina 30.08.2010

Hei Kaikki

mielestäni voitte kiistellä toisianne kanssa vaikka kuinka kauan. ottaen kuitenkin huomioon muutama asiaa:

1. pitää olla kohtelias (ainakin muslimit): Koraanissa sanotaan jos tietämättömät tulevat kiistelemään teidän kanssanne sano, rauha teille. Eli pitää olla asialline ja korkea moraalia omaava.

2. Suomalaiset rintamalla taistalleet itsenäisyyden puolesta pitää kaikkien kunnioittaa, heitä ei saa mielestäni mitenkään loukata, Se olisi aika kohtuutonta ottaa heitä tähän päättömään keskusteluun.

3. pitää ottaa faktoja kun keskustelee.

maanantaina 30.08.2010

Hei Kaikki

mielestäni voitte kiistellä toisianne kanssa vaikka kuinka kauan. ottaen kuitenkin huomioon muutama asiaa:

1. pitää olla kohtelias (ainakin muslimit): Koraanissa sanotaan jos tietämättömät tulevat kiistelemään teidän kanssanne sano, rauha teille. Eli pitää olla asialline ja korkea moraalia omaava.

2. Suomalaiset rintamalla taistalleet itsenäisyyden puolesta pitää kaikkien kunnioittaa, heitä ei saa mielestäni mitenkään loukata, Se olisi aika kohtuutonta ottaa heitä tähän päättömään keskusteluun.

3. pitää ottaa faktoja kun keskustelee.

keskiviikkona 01.09.2010

En tiedä mistä tässä muslimikokeilussa oikeastaan on kysymys.Onko kysymys muslimina suomessa ja yleensä kristityssä maassa?Oikea totuus löytyisi elämällä jossain maassa jossa enemmistö on muslimeja.Tämähän on aivan höpö homma tällaisenaan.

lauantaina 04.09.2010

Miksi Saudi-Arabia,islamin synnyinmaa,ei veda muslimeita puoleensa muutto mielessa?
Tosoin siella naiset eivat saa ajaa autoa tai menna ulos ilman mies puolista omaista tai matkustaa ilman lupaa,mutta eiko siella muuten olisi mukavampi harjoittaa islamia? Mekka ja Medina lahettyvilla ja kaikki!
Koraani ja Hadith on taynna kristittyja ja juutalaisia morkkaavia ja tuomitsevia suuria ja kirjoituksia.
Surat 5:54, 8:39,9:123,47:4, 48:25, 48:29 jne. jne... Muslimeja ei kehoiteta edes kaveeraamaan tois uskoisten kanssa. Saudeilla on myos omat,kamalat opetukset koululaisille tois uskoisista. Nekin voi kaikki googlata netista ja oppia,mita islamin synnyinmaa lapsilleen kouluissa opettaa!

lauantaina 04.09.2010

Niin Amina,

Onko lähteitä sinulla? ei kannata kirjoitella tutkimatta asiaa, sillä tämä on huono sinun tieteelliselle arvolle.

lauantaina 04.09.2010

Kaikki kunnioitukseni Jaakko Hämeen-Anttilan Koraanin suuresta suomennostyöstä ja myös kaikesta muusta Islamia käsittelevästä kirjallisuudesta. Mutta olen silti sitä mieltä, että ko. suomennoksen sanavalinnat kautta käännökset paikoin jokseenkin harhaanjohtavia tai saattavat etenkin Islamiin perehtymättömän ymmärtämään monia kohtia väärin, varsinkin ilman tukevaa Hadith perimätietoa. Silti, kaikki kunnioitus hänen tieteelliselle ja tutkimus ja opetustyölleen, jota olen aina seurannut. Niin Raamattu kuin Koraanikin on tai olisi syytä olla vertauskuvallista, joten on syytä ymmärtää asian ydin myös ns. rivien välistä. Ja Hyvä Amina, Islamia uskontona ja saudien patriarkaalista vanhoillista kulttuuria ei pidä sotkea keskenään. En itse ainakaan tiedä, että autolla ajaminen olisi missään muualla naiselta kielletty!? Mainittakoon, että arabi aviomieheni hartaan muslimiperheen kaikilla tyttärillä omat autot ja kortit ja perheen äiti 9 lapsen saannin ohessa toiminut autokoulun opettajana uransa. Tämä kaikki Saudien naapurimaassa Arabiemiraateissa. Islam on ja tulee aina olemaan suvaitsevainen ja tasa-arvoinen uskonto. Kulttuurit ja ikiaikaiset perinteet joissain Islamilaisissa maissa sotkevat tätä käsitystä siitä. Esim. naisten silpomisjutut, ympärileikkaukset EIVÄT kuulu Islamiin, miehen ympärileikkaus sensijaan kuuluu, mistä ei mitään terveydellistä haittaa, päinvastoin. Monissa Afrikan maissa tämä naisten silpomiskäytäntö edelleen voimissaan, mutta sekin juontaa juurensa kulttuuriin ja ikiaikaisiin traditioihin, sekä myöskin koulutuksen ja tiedon puutteeseen. Somalitkin ovat muslimeita, mutta käsittääkseni heillä paljon Islamiin kuulumattomia perinteitä.

lauantaina 04.09.2010

Asun Persianlahdella ja kyllä tietoni on ihan käytännön tietoa! Olen asunut suurimman osan elämästäni täällä ja pois Suomesta.Sukuni on muslimeita.Mielestäni suomalaisten muslimien tiedot ovat erittäin puutteellisia. Jos ei islamin synnyinmaassa eli kahden pyhän moskeijan vartijoilla ole oikeaa kättaytymista islamin lakien mukaan,niin kenellä sitten?

lauantaina 04.09.2010

Asun Persianlahdella ja kyllä tietoni on ihan käytännön tietoa! Olen asunut suurimman osan elämästäni täällä ja pois Suomesta.Sukuni on muslimeita.Mielestäni suomalaisten muslimien tiedot ovat erittäin puutteellisia. Jos ei islamin synnyinmaassa eli kahden pyhän moskeijan vartijoilla ole oikeaa kättaytymista islamin lakien mukaan,niin kenellä sitten?

lauantaina 04.09.2010

Niin Amina, ihan Persianlahdella itsekin siis. Mutta niin monta kuin on maailmassa uskontoa, on myös tulkintaa siitä ja eri muotoa harjoittaa. Ei ole kysymys vain Islamista, samahan pätee vaikka Kristinuskoon. Ei oikea uskonnon oppineisuus ja harjoittaminen ole maantieteellisestä paikasta kiinni tai kansallisuudesta, vaan puhtaasta mielestä ja sydämestä. Vaikka kuinka olet Mekassa ja osaat Koraanin ulkoa,mutta sydämesi ei puhdas, voi tietosi ja taitosi olla erittäin puutteelliset, mitä tulee todellisen Islamin tuntemiseen ja harjoittamiseen. Miksi Saudiarabian pitäisi vetää muslimeita puoleensa elääkseen siellä? Hyvää ja kunniallista elämää voi elää muslimina muuallakin, kuin takapajuisessa yhteiskunnassa, jossa kyllä raha virtaa, mutta en ole tiennytkään, että islamin arvoihin kuuluu kuluttaa sitä päivittäin ostoskeskuksissa uusien merkkialukkujen hankintaan ja pitää nälkäpalkalla autonkuljettajia ja kotiapulaisia palvelemassa kotona. ja mitä tulee saudeihin tuloon, Yksi Hajj eli pyhiinvaellus varmaan rittänee jokaisen velvollisuudeksi mahdollisuuksien mukaan. Ja Suomi tänäpäivänä erittäin monikulttuurinen maa, ja näitä Islaminkin virtauksia tullut joka suunnalta. Varmasti suomalaiset muslimit omaksuvat osan näistä. Ja Allah knows the best, itse en lähtisi arvioimaan suomalaisten muslimien tai kenenkään Islam tai muutakaan tietämystä puutteellisemmaksi kuin monen muunkaan.

lauantaina 04.09.2010

Joku tuolla ihmetteli Aminan jääviyttä ja tietoja islamista. Eikös hän ladellut sinne koraanista jakeita,jotka hän tuekseen sinne laittoi...Tuntuu vaan ettei muslimit itsekään tiedä mitä islam sisällään pitää. Mullat ja sheikhit jatkuvasti kinaamassa uusista säännöksistä ja haditeista. Shiat ja sunnitkaan eivät ole samaa mieltä.
Kumpikin rukoilee omissa moskeijoissaan omalla tavallaan.

lauantaina 04.09.2010

Tulin pari viikkoa sitten Dubaista. Kyllä siellä ihan sama kulutus hysteria ja sri lankalaisten ja muiden höykkääminen käy kuin muuallakin Persianlahdella. Eipä nyt hurskastella ja olla parempia kuin ollaankaan.Kyllä tietänet,mitä elämä esim.Emiraateissa on,jos olet tarpeeksi kauan asunut. Itse olen ollut 30v. Persianlahdella.
Kaikki eri islamin sävyt ja opit ovat tutuiksi tulleet jo sukuni puolesta,joista osa asuu juuri Emiraateissa.
Olkoon muslimit onnellisia omassa uskossaan ja annetaan kristittyjen elää omaa uskoaan. Ikinä ei kävisi päinsä toisin päin eli muslimien eläminen jonkun aikaa kristittyjen elämää. se olisi haram.

sunnuntaina 05.09.2010

Emiraateissa telkasta tulee nyt ramadanina ohjelma nimeltaan "Choosing islam". Siina ulkomaalaiset kertovat miten tulivat muslimeiksi. Tuskin koskaan olisi mahdollista nahda samalla kanavalla ohjelma nimeltaan "Choosing Christianity" jossa entiset muslimit kertoisivat kristityiksi tulemisestaan. Sellaisiakin on ihan ohjelman verran esitettavaksi. Se vain ei olisi halal vaan haram.

sunnuntaina 05.09.2010

http://www.breitbart.tv/paris-authorities-look-other-way-as-muslims-block-streets-for-weekly-prayers/

sunnuntaina 05.09.2010

www.letusreason.org kertoo koraanin jakeista selkeasti,mita opetetaan meista kristityista esimerkiksi. Se on englannin kielinen sivusto.Opimme islamista suoraan koraanista!

maanantaina 06.09.2010

Lainaus: "Kumman rikkaita ja kehittyneitä maita on mm. Lähi-Idässä, kaikkihan ovat myös muslimimaita. Kehitys,tekniikka, koulutus, terveydenhuolto, kaikki paremmissa vetimissä kuin länsimaissa. Eikä ole muuten rikollisuutta, ei roskia, siistiä ja turvallista, jopa naisen yksin kulkeam ihmiset osaa käyttäytyä, sekä myöskin pukeutua itseään ja muita kunnioittaen."

Jos yllämainitut muslimimaat ovat niin ihania, niin miksi somalit eivät muuta sinne? Olisi omaa uskontoa tunnustavia ihmisiä naapureina eikä mitään rasismia. Eikö muslimien välinen solidaarisuus riitä hyväksymään somaleja? Hehän ovat Afrikan mustalaisia, joita muut afrikkalaiset halveksivat, mutta eikös koraani kehota ihan toisenlaiseen käytökseen? Miksi meidän on hyväksyttävä somalien tavat ja käytös, kun somalien uskonveljetkään eivät sitä kestä?

tiistaina 07.09.2010

Heh heh! Tässä rikkaassa öljymaassa,jossa asun,vakavammin sairaat kiidätetään Englantiin,Amerikkaan tai Saksaan hoidettaviksi. Kaduilla naiset eivät kulje yksin,koska se ei olisi sopivaa.Jopa ostareissa naisryhmiä kiusataan usein. Ns.Eveteasers on yksi ajan vietto paikalliselle nuorille miehille. ja ilman ulkomaalaisia työntekijöitä joka saralla,maa joutuisi hyvin pian kivikaudelle. Mitä tulee pukeutumiseen,niin monet nuoret miehet pukeutuvat kuten länsimaissa ja naiset abaijaan tai burgaan.tosin olen nähnyt lyhyimmän minihameen ikinä, juuri paikallisen nuoren tytön päällä.Rikollisuuttakin on,eli en tiedä missä dream maailmassa se eräs kirjoittaja on elänyt,joka väitti muuta.Sinne olisi sitten tungos,kun kaikki haluisivat moiseen ihanne valtioon.

tiistaina 07.09.2010

Lisäisin vielä,että kunpa arabit vielä oppisivat että roskia ei heitetä auton ikkunasta luontoon!Se siitä "ei roskia,siistia" kommentista.

torstaina 09.09.2010

Tässä Australian tunnetuimman uskonoppineen mufti Taj Din al-Hilalin tekstiä liittyen miehen ja naisen asemaan ja seksuaalisuuteen:

"Jos hankit kilon lihaa etkä pane sitä jääkaappiin, kulhoon tai keittiöön vaan jätät sen tarjottimella takapihallesi, olet hullu, jos alat tapella naapurisi kanssa siksi, että hänen kissansa söi lihan. Eikö ole näin? Jos panet lihan suojaamattomana kadulle, puutarhaan, puistoon tai takapihalle ja kissa syö sen, kenen vika se on, kissan vai suojaamattoman lihan? Suojaamaton liha on onnettomuus. Jos liha olisi peitetty, kissat eivät pyörisi sen ympärillä. Jos liha on jääkaapin sisällä, ne eivät saa sitä. Jos nainen on kotonaan, ja jos hän pukeutuu huiviin ja noudattaa hyveellisyyttä, onnettomuuksia ei satu."

Eli islamissa naisella on raa'an lihan arvo ja muslimies on henkisesti kissan tasolla!

Siinä teille "islamiin palanneille" suomalaisnaisille oppia.

perjantaina 10.09.2010

Mies on heikko seksuaaliselle provokaatolle. Sen tiedämme kaikki, ei tarvitse olla muslimi. "Vapaiden naisten" elämän pääsisältö näyttää olevan rintojensa ja takamustensa esittely sekä miesten kiihottuminen. Esittäkääpä tilastoja miten paljot aviopuolisot pettävät toisiansa tälläisten kiihokkeiden provosoimina.
Sitten tulee avioeroja, perheet hajoavat, lapset menettävät jommankumman vanhempansa. Nainen yleisestiottaen hallitsee seksuaalisuuttaan jonkin verran paremmin kuin mies. Siksi islamissa yritetään olla provosoimatta nimenomaan miestä. Tosin islamissa myös miehen pitäisi pukeutua suhteellisen peittävästi ja parta on miehen "huntu". Miksi tämä kaikki? Perheiden säilymisen, lasten onnellisen ja turvallisen kehityksen, puhtauden ja rehellisyyden ja parisuhteen harmonian vuoksi.

perjantaina 10.09.2010

AIDS, todellinen vitsaus nykymaailmassa. Hyvä esimerkki siitä mihin holtiton seksuaalikulttuuri johtaa.

perjantaina 10.09.2010

Kunnon miehiset miehet eivät provosoidu naisen heikosta luonteenpiirteestä.Heikkoja "miehiä" löytyy kyllä kaikista uskontokunnista ja kulttuureista samoin kuin naisiakin mutta seuraamuksista ei estä hunnut eikä mikään muukaan.Sikailua riittää ja ainoa mikä tuo muutoksen on näiden heikkojen luonteiden saaminen psykiatrisen hoidon piiriin jossa aloitetaan ihan alkeista so; nainen päättää omasta ruumiistaan ja ottaa vastuun siitä itse.Mies ei siitä päätä.Tiedämmehän että on kokonaisia rotuja ja tiettyjä uskontoja jossa miehet eivät ole saaneet opetusta moraalisesta käyttäytymisestä naisia kohtaan ja he käyttävät tätä omaksi hyödykseen.Tämän moraalisen kehityksen estää "naisen piilottaminen".

perjantaina 10.09.2010

Totta,Meryem! Sitä on paljon tässä muslimimaassa,jossa asun,Aidsia. Miesten numero yksi paikka joka kesä täällä on Thaimaa.Sinne matkustaa niin aviomíehiä kuin poikamiehiä,kun vaimoille on sanottu menevän omraan.
Se on täällä yleisesti tiedossa,vaikka asia on muuten hys hys!

perjantaina 10.09.2010

totta sekä meryem että anonyymi.miehet ympäri maailman kaikki uskonnot myös muslimit ja kristityt harrastavat huoraamista.kuka julkisesti kuka salaa.mutta eihän olisi tätä ilmiötä ilman huoria ja niitä jotka myyvävät jopa lapsiansa tähän työhön.

perjantaina 10.09.2010

"Miehet heikkoja seksuaaliselle provokaatiolle " - jessus mitä arkaaista sontaa. Normaalisti pukeutunut nainen ei provosoi mitenkään terveellä itsetunnolla varustettua miestä. Muslimiesten eläimellisten vaistojen ja alkeellisen moraalin takia naiset peitetään ja syyllistetään.

Mistähän muuten tulee tämä höpinä että Koraani on kirjallinen mestariteos? Vissiin siitä että arabit eivät muita kirjoja ole koskaan lukeneetkaan. Kun ei ole kirjoitettukaan.

Kahteen kertaan olen yrittänyt lukea Koraania läpi, mutta kummallakin kerralla piti heittää puolivälissä kesken. Vähäjärkisintä roskaa mitä paperille koskaan on painettu. Muhammed oli täysin lahjaton kirjailija, ei draaman tajua, ei kertomisen lahjaa, ei inhimillisyyttä.

Raamattu on sentään pääsääntöisesti hyvin kirjoitettu satukirja ja sen parissa olen viettänyt monta nautinnollista hetkeä - moraalisesti tosin äärimmäisen arveluttava.
Koraani on huonosti kirjoitettu satukirja.

perjantaina 10.09.2010

AtRisk sinäpä sen oikein sanoit"miehet heikkoja provokaatiolle jne.Täysin samaa mieltä on tämä meidän meidän naisporukkamme täällä kahvitauolla.lisäisin vielä että helvetin hyvä tekosyy naisen alistamiselle ja raiskaukselle.

perjantaina 10.09.2010

Siinäpä se,kun Muhammed ei koraania kirjoittanut,kun oli luku ja kirjoitus taidoton!
Jollekin lienee sanellut sen ja kaipa oli suhtkoht luottokaveri,ettei omiaan sepustellut,tämä kirjoittaja.Muhammed se siis ei ollut,kun ei osannut edes kirjoittaa. Eikä osannut oikolukeakaan,kun ei osannut lukea,että se siitä!

perjantaina 10.09.2010

Qur’an 9:29 “Fight those who do not believe in Allah or the Last Day, who do not forbid that which has been forbidden by Allah and His Messenger, or acknowledge the Religion of Truth (Islam), (even if they are) People of the Book (Christians and Jews), until they pay the Jiziyah tribute tax in submission, feeling themselves subdued and brought low” [Another translation says] “pay the tax in acknowledgment of our superiority and their state of subjection.”

perjantaina 10.09.2010

Oletteko päässeet lukemaan oikeuslääketieteellisiä raportteja? Raiskaukset, joissa jokin pusikossa vaaniva psykopaatti käy viattoman ohikulkijan kimppuun ovat suhteellisen harvinaisia verrattuna raiskauksiin, jotka tapahtuvat naisen omassa kodissa. Yleensä (humalainen) nainen kutsuu kotiinsa baari-illasta (humalaisen ) miehen "kahville". Miehellä kyllä on tavallisesti aivan muut asiat mielessä kuin tuo kahvi. Naisen pukeutuminen ja käytös ovat omiaan ruokkimaan miehen mielikuvitusta. Kun sitten perillä tuleekin naisen taholta yllättäen stoppi, on miehellä pettymys suuri ja ylpeyskin saattaa saada kolauksen. Alkoholilla tietysti on usein vaikutusta siihen, että miehelle on tässä vaiheessa himojensa hillitseminen jo ylitsepääsemättömän vaikeaa. Sitten tuleekin paluupostissa raiskaussyyte. En väitä, että raiskaus on missään tilanteessa "normaalia" tai ymmärrettävää ja tiedän, että suurin osa miehistä ei sellaiseen sorru humalapäissäänkään, mutta monen raiskauksen olisi nainen voinut välttää miettimällä vähän omaa käytöstään ja pukeutumistaan. Arvaan kyllä mikä on feministien reaktio tähän. Minun puolestani senkun kävelette kadulla vaikka alasti, sehän on jokaisen oma asia. Mutta miksi peittävästi pukeutuvalla naisella ei ole yhtälailla oikeus valita pukeutumistapaansa, vaan heidän kimppuunsa käydään jatkuvasti ( tarkoitan polemiikin asteella)?

lauantaina 11.09.2010

1. Naiset eivät ole tasaarvoisia. Jos mies tappaa toisen miehen hänet voidaan myös teloittaa mutta jos hän tappaa naisen, niin sitä ei seuraa kuoleman rangaistusta Suura 2:178

2. Naiset eivät ole tasavertaisia miehiin verrattuna perinnönjaossa. Naiset voivat vain periä puolet siitä mitä miehet. (Sura 4:11).

3. Naiset eivät ole tasavertaisia miesten kanssa oikeudessa.Kaksi naista ovat sama kuin yksi mies, jos tarkoitetaan todistusta niin yhden miehen todistus vastaa kahden naisen todistusta (Suura 2:282).

4. Vaimo on omaisuutta islamin mukaan (Suura 3:14), ja seksi objekti (Suura 2:223).

5. Naiset ovat epäpuhtaita. Jos mies koskettaa naista ennenkuin hän rukoilee hänestä tulee epäpuhdas (Suura 4:43, ja Suura 5:6).

6. Islam myös opettaa että aviomies voi rankaista vaimoaan lyömällä häntä tai hän voi rankaista vaimoaan jos tämä kieltäytyy seksistä kanssaan (Suura 4:34).
7. Mies voi erota vaimostaan suullisesti sanomalla kolme kertaa: " Minä eroan sinusta", ja ero astuu voimaan (Suura 66:5). Vaimo ei myöskään ole sallittu naida häntä uudelleen ellei hän ensin ole ollut toisen miehen vaimona eron jälkeen, tätä kutsutaan el mohalil:ksi mikä tarkoittaa laillisuutta (Suura 2:230).

8. Muslimi voi naida neljä vaimoa mutta naisella ei ole samanlaista oikeutta(Suura 4:3).

1. Jos muslimi hyväksyy tai kääntyy mihinkään toiseen uskontoon tai uskoon vaikka kristityksi häntä ei pidetä enään kansalaisena, vaan hänen oikeutensa otetaan häneltä pois ja hänestä tulee petturi, joka on oikeus tappaa (Suura 4:89 ja 9:12). Ja huomaa seuraava laki uskosta luopumisesta " kuka tahansa henkilö luopuu islamista eikä tee parannusta 30 päivän aikana hänet tulee hirttää"hanged."223
2. Toisin ajattelevat ryhmät eivät ole hyäksyttyjä islamissa koska islam saa sääntönsä allahilta ja allahia ei voi vastustaa (Suura 4:59)

3. jumala (Allah) ohjaa ja harhaanjohtaa kenet hän haluaa (Suura 6:126 ja 14:4).

lauantaina 11.09.2010

Niinpä,nainenhan se on syypää raiskaukseen,ihan kuten Iranissa nyt Sakineh. Mutta,mutta! Sakineh oli pukeutunut muuhun kuin minihameeseen eli abaijaan ja oli hejab päässä.Miten nyt syyllistämme Sakinehia,Meryem?

lauantaina 11.09.2010

Eräissä muslimimaissa raiskataan pikkupoikia enemmän kuin tyttöjä tai naisia.Näissä maissa asuvat tietävät sen kyllä,koska sanomalehdissä niistä raiskauksista kirjoitetaan.Minäkin kysyisin,että onko syy näitten lapsien ja heidän vaatetuksessa, vai raiskaajan sairaassa päänupissa? Raiskaaja on raiskaaja,pukeutui nainen miten tahansa,Meryem!

lauantaina 11.09.2010

Meillä täällä euroopassa on myös kivitetty ihmisiä, laitettu myöhemmin uuniinkin,
mutta virheistä ollaan kuitenkin opittu. Ainakin oman käsitykseni mukaan me eurooppalaiset
panostetaan sivistykseen, elämänlaadun parantamiseen, terveyteen, oikeusjärjestelmien kehittämiseen.

Meillä menee sen verran hyvin, että ollaan otettu vastaan muualta tulleita maahanmuuttajia.
Työpaikkoja meillä on aika vähän, ei oikein riitä kaikille. Mutta ei se mitään voihan sitä
vaikka opiskella. Suomi on aika turvallinen maa, katuväkivaltaa on jonkin verran, ja silloin tällöin
uutisoidaan myös perheväkivallasta. Sitä tapahtuu aika paljon täällä, se on siis melko yleinen ongelma.
Ihmiset eivät voi elää ilman jonkinlaisia ongelmia. Aina täytyy jotain keksiä.

Raha tuntuu erityisesti tuottavan nykyeurooppalaisille kavereille ongelmia. Tässä onkin just se
työttömyys aika suuri tekijä. Kuten olette huomanneet ulkomaalaisten saavan osakseen juuri
TYÖTÄ tekevien ihmisten syytökset niskaansa. Työ onkin varsin arvostettu ajanviete täällä Suomessa.

Oikeastaan työnteko on varmaankin pyhintä mitä täällä on tehty.
Tästä syystä ulkomaalaisten osallistuminen työhön on huono juttu ihmisten mielestä,
he vievät meidän työpaikat, sanotaan.
Toisaalta työtön ulkomaalainen vie meidän verorahat sosiaali"etuina".
Aikamoista peliä.. Eikö vaan.

No mutta, eipä siinä.

Itselläni ei ole ollut ongelmia ulkomaalaisten kanssa. Eikä muidenkaan etnisten kavereiden kanssa.
Enemmän on ollut ongelmia suomalaisten kanssa, olen siis suomalainen, mies, heteroseksuaali...jne.
Tosiasia on ettei suomalaisten kanssa tule toimeen edes suomalaiset. Niin se vaan on.

Näistä rikosasioista on ihan turha väitellä laki on laki, normit, rajat, kunnioitus, siinä sitä yritetään elää.
Jos ei onnistu, yritä uudelleen.

lauantaina 11.09.2010

Nainen ei varmaankaan ole syyllinen raiskaukseen, mutta siltä varalta, että tuollainen psykopaatti sattuisi kohdalle, tekisin parhaani etten häntä provosoisi.
Oman turvallisuuteni nimissä. Uskoisin myös, että naisten rauskauksista, varsinkin muslimimaissa, mutta myös esim. suomessa, suuri osa ei näy lehdissä eikä tilastoissa. Ne salataan, koska häpeä on liian suuri.

sunnuntaina 12.09.2010

Mieshenkilöä joka pitää raiskaamaansa naista syyllisenä tekoon voidaan pitää
melko mielisairaana yksilönä.

sunnuntaina 12.09.2010

Niin korppi,´sekä naista,joka syyllistää toista naista että naisen oma vika kun raiskattiin.Sellainen nainen on joko uskontonsa sokaisema tai muuten tärähtänyt! Vaikka nainen kuin kutsuisi kahville miehen ja olisi kuin lyhyessä hameessa,niin ei on ei! Ei pitäisi tarvita mihinkään mustakaavun asuun pukeutua
ainakaan normaalissa kulttuurissa,ollakseen turvassa.Sairaita on joka maassa,joissakin ei edes mustat kaavut auta,näköjään.

Kirjoita uusi kommentti

Tämän kentän sisältöä ei näytetä julkisesti.
Vastaa alla olevaan kysymykseen.
Kysymyksen tarkoitus on varmistaa, että lähetetty kommentti ei ole tietokoneella automaattisesti luotu häiriöviesti.

Muualla Yle.fi:ssä