Yle on ainoa mediayhtiö sadan parhaan brändin joukossa

Julkaistu keskiviikkona 05.10.2011 0 187

Markkinointi&Mainonta-lehden bränditutkimuksessa selvitettiin 1100 brändin arvostusta Suomessa.

YLE TV1 oli sijalla 77 ja koko Ylen brändi sijalla 78. YLE TV2 oli sijalla 90. Yle on ainoa mediayhtiö, joka löytyy sadan parhaan joukosta. Helsingin Sanomat löytyy sijalta 200.

Tutkimuksen mukaan suomalaiset luottavat suomalaiseen. Voittoisa brändikolmikko oli Fazerin Sininen, Fazer ja Fiskars. Sadan parhaan joukossa oli vain 19 ulkomaista brändiä. Fairy, Lego, Gore-tex, Ecco ja Pepsodent ovat ulkomaisia, mutta tuntuvat vanhoilta tutuilta. Google oli ainoa ulkomainen uutuus listan kärkikymmenikössä.

Brändilistalla on tapahtunut pientä pudotusta Ylen kaikkien kanavien kohdalla, mutta Ylen sijoitus kokonaisbrändinä on noussut pari pykälää. Ylen kovin nousija listalla on YLE Radio Suomi, joka on loikannut sijalta 203 sijalle 137 ja hätyyttelee kohta entistä brändikärkeä YLE Teemaa. Teema oli nyt sijalla 115.

 

 

Suosittele187 Suosittelee

Lisää kommentti

Tämän kentän sisältöä ei näytetä julkisesti.
Vastaa alla olevaan kysymykseen.
Kysymyksen tarkoitus on varmistaa, että lähetetty kommentti ei ole tietokoneella automaattisesti luotu häiriöviesti.

Selaa juttuja asiasanojen mukaan




Muualla Yle.fi:ssä