#69579 - 19-10-2003 20:34
Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Avataanpas samantien jo ketju Katalonian rallin etukäteishehkutusta ja seurantaa varten!
|
Alkuun
|
|
|
|
#69581 - 19-10-2003 21:33
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Toivottavasti kaikki pätkät saadaan ajetuksi, vaikka Sainz onkin MM-pistejohdossa Porukka reitin varrella nimittäin voi ottaa siitä ilon irti ja ängetä entistäkin suuremmalla joukolla katsomaan kilpailun kulkua! FIA:n nykyisen turvallisuuspolitiikan mukaan pätkä perutaan, jos yleisö on huomattavasti autoja korkeamman penkan päällä katsomassa, kuten kävi Argentiinassa Sellaiseen katselupaikkaan autot nousisivat ulosajon sattuessa äärettömän epätodennäköisesti. [Edited]
|
Alkuun
|
|
|
|
#69585 - 20-10-2003 16:58
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Jo perinteisesti tämäkin tänne... 
39th Rallye Catalunya The schedule and past winners [20/10/03 - 12:20]
The 13th round of the 2003 World Rally Championship will take place in Spain from 23-26 October. The event is presented on asphalt roads and is made up of 22 stages (11 distinctive stages), covering 381,18 km of timed distance.
The Rallye Catalunya is part of :
2003 FIA Drivers' World Rally Championship (13/14) 2003 FIA Constructors' World Rally Championship (13/14) 2003 FIA Junior Super 1600 World Championship (6/7)
RALLY SCHEDULE
Tuesday 21 October Start of reconnaissance
Wednesday 22 October End of reconnaissance 18h00 : Technical and administrative verifications (Lloret de Mar )
Thursday 23 October 08h00-12h00 : Shakedown 19h30 : Ceremonial start (Lloret de Mar)
Friday 24 October 06h45 : Start of Leg 1 at Lloret de Mar 8 stages (146,36 km) 21h03 : End of Leg 1 at Lloret de Mar
Saturday 25 October 07h00 : Start of Leg 2 at Lloret de Mar 8 stages (131,26 km) 21h03 : End of Leg 2 at Lloret de Mar
Sunday 26 October 05h30 : Start of Leg 3 at Lloret de Mar 6 stages (103,56 km) 15h09 : Event finish at Lloret de Mar 15h15 : Podium ceremony
SPECIAL STAGES AND SERVICE AREAS
Friday 24 October
06h45 : Start of Leg 1 at Lloret de Mar
07h55 : Service area A at Vic (20')
08h48 : SS 1 LA TRONA 1 (13,17 Km) 09h21 : SS 2 ALPENS-LES LLOSSES 1 (21,80 Km)
Refueling zone
10h29 : SS 3 LA POBLA DE LILLET 1 (22,55 Km)
12h14 : Grouping area at Vic (15')
12h29 : Service area B at Vic (20')
13h12 : SS 4 SANT JULIA 1 (26,27 Km) 14h05 : SS 5 TARADELL 1 (5,05 Km)
14h29 : Grouping area at Vic (10')
14h39 : Service area C at Vic (20')
15h32 : SS 6 LA TRONA 2 (13,17 Km) 16h05 : SS 7 ALPENS-LES LLOSSES 2 (21,80 Km)
Refueling zone
17h13 : SS 8 LA POBLA DE LILLET 2 (22,55 Km)
18h58 : Service area D at Vic (45')
Saturday 25 October
07h00 : Start of Leg 2 at Lloret de Mar
08h10 : Service area E at Vic (20')
08h53 : SS 9 OLOST 1 (23,08 Km) 09h41 : SS 10 LLUCA 1 (14,04 km) 10h09 : SS 11 SAN BOI DE LLUCANES 1 (12,85 km)
10h44 : Grouping area at Vic (15')
10h59 : Service area F at Vic (20')
11h42 : SS 12 SANT JULIA 2 (26,27 Km) 12h35 : SS 13 TARADELL 2 (5,05 Km)
12h59 : Grouping area at Vic (30')
13h29 : Service area G at Vic (20')
14h12 : SS 14 OLOST 2 (23,08 Km) 15h00 : SS 15 LLUCA 2 (14,04 km) 15h28 : SS 16 SAN BOI DE LLUCANES 2 (12,85 km)
16h03 : Service area H at Vic (45')
Sunday 26 October
05h30 : Start of Leg 3 at Lloret de Mar
06h40 : Service area I at Vic (20')
07h43 : SS 17 SAN BARTOMEU DEL GRAU 1 (11,55 km) 08h19 : SS 18 LA ROCA 1 (5,05 km) 08h47 : SS 19 VILADRAU 1 (35,18 km)
09h37 : Grouping area at Vic (30')
10h07 : Service area J at Vic (20')
11h10 : SS 20 SAN BARTOMEU DEL GRAU 2 (11,55 km) 11h46 : SS 21 LA ROCA 2 (5,05 km) 12h14 : SS 22 VILADRAU 2 (35,18 km)
13h04 : Service area K at Vic (20')
15h09 : Event finish and podium ceremony
PAST WINNERS
2002 : Panizzi-Panizzi Peugeot 2001 : Auriol-Giraudet Peugeot 2000 : McRae-Grist Ford 1999 : Bugalski-Chiaroni Citroën 1998 : Auriol-Giraudet Toyota 1997 : Makinen-Harjanne Mitsubishi 1996 : McRae-Ringer Subaru 1995 : Sainz-Moya Subaru 1994 : Bertone-Chiapponi Toyota 1993 : Delecour-Grataloup Ford 1992 : Sainz-Moya Toyota 1991 : Schwarz-Hertz Toyota 199O : Cerrato-Cerri Lancia 1989 : Loubet-Andri, Lancia 1988 : Saby-Fauchille Lancia 1987 : Cerrato-Cerri Lancia 1986 : Tabaton-Tedeschini Lancia 1985 : Tabaton-Tedeschini Lancia 1984 : Servia-Sabater Opel 1983 : Vudafieri-Siviero Lancia 1982 : Zanini-Sabater Talbot 1981 : Ortiz-Barreras R5 Turbo 198O : Zanini-Sabater Porsche 1979 : B.Fernandez-Sala Fiat 131 1978 : Zanini-Petisco Fiat 131 1977 : Zanini-Petisco Seat 1976 : de Bragation-de Barbeito Lancia 1975 : Zanini-Martinez Seat 1974 : Etchebers-Etchebers Porsche 1973 : Canellas-Ferrater Seat
|
Alkuun
|
|
|
|
#69586 - 20-10-2003 17:02
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Niin, ja nyt päästään ajamaan, sanoisinko tynkärallien, (San Remossa 14 pätkää ja Korsikallakin vain 16) jälkeen ihan normaalipituista rallia, eli 22 EK:ta on nyt edessä
Silloin ennen oli yhdessä rallissa 30-50 pikataivalta...  [Edited]
|
Alkuun
|
|
|
|
#69587 - 21-10-2003 21:00
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Sainz could win the championship at home Catalunya : Team by team analysis [21/10/03 - 00:42]
Loeb will try to take his revenge in Spain There were many unexpected events in the last World Rally Championship event in Corsica. Many drivers are still in the battle for the title, with only two rallies to go until the end of the season.
Citroën Sport Sebastien Loeb really wanted a good result at the Tour de Corse. The Frenchman was the favourite to win and with a victory the Citroën driver would have taken the lead in the championship. But Loeb went off the road in the eighth stage and lost the opportunity to score points. Sebastien Loeb will need to finish in front of Sainz, Solberg and Burns to keep his title hopes alive. Sebastien has taken part three times to the Catalunya with moderate success. The Frenchman retired in 1999 and 2002 and finished in 15th position at the wheel of a Saxo in 2001. Nevertheless, Sebastien is considered the fastest Citroën driver on asphalt and will have to confirm his status by finishing in front of his teammates.
Carlos Sainz won his home race in 1992 and 1995 and retired last year after going off the road. Unlike his rivals, Sainz doesn't have to win the event; he only needs to stay in front of his three opponents. Carlos also knows that if he wins the rally and his rivals don't finish in the points, he will clinch the title at Lloret de Mar.
Unlike his teammates, Colin McRae isn't fighting for the championship. However, the Scotsman can help his team to conquer the Constructors' Championship. Colin won twice in Spain: 1996 and 2000.
Peugeot Sport Peugeot Sport is going through a difficult period. While the Xsara and the Focus significantly improved in the last few races, the 206 seems to stay at the same level. Peugeot were expecting a lot from Gilles Panizzi for the last two asphalt events but the Frenchman had a lot of problems to find a proper set- up for his 206. Gilles was never able to find a sufficient rhythm to battle for the lead. The Peugeot driver will try to do better at the Catalunya but it will not be easy.
Last year Richard Burns finished second at the Catalunya, behind his teammate Panizzi. However this year the 206 is not as competitive and Burns will have some trouble to repeat such a result. His consistency helped him to stay near the top in the points standings but now Richard will be aiming to finish on the podium to keep his championship hopes alive.
After having a long string of retirements, Marcus Gronholm was finally able to reach the finish at the Tour de Corse. Even if Marcus has only a marginally small chance of winning the title, he can still help Peugeot in the battle against Citroën for the Constructors' Championship. Fourth in 2002, Marcus has never finished on the podium in Spain.
Subaru World Rally Team Subaru is no longer in the running for the Constructors' Championship but the team can still win the Drivers' Championship with Petter Solberg.
The Impreza was not very competitive at the Sanremo but the situation was much better at the Tour de Corse under rainy conditions. The team will obviously hope that rain is part of the Spanish event as well.
Petter Solberg finished in fifth position last year at the Catalunya. The Norwegian knows that the weather will play a major role in his ability to win the race.
Tommi Makinen will try to score as many points as possible in Spain. The Finn won the event in 1997 but did not finish the race last year.
Märtin will be aiming to win Ford Rallye Sport By making a mistake in the eighth stage of the Tour de Corse, Markko Martin blew away his last chance of winning the championship. Despite that, the Estonian is still hungry for victories and will try to succeed in Spain. Markko finished eighth last year but with the much improved Focus, he can be the most serious challenger of the Citroën drivers.
Markko Martin is not the only driver to be competitive at Ford. Francois Duval finished on the podium in Corsica and will want to repeat his performance in Spain. The Belgian took part in the Catalunya two times but never at the wheel of a WRC car (he drove a Puma).
Ford will have a third car for Mikko Hirvonen once again. The Finn will drive his usual 2002 Focus for his first participation in the Spanish event. Mikko's target will be to reach the finish, just like he did last week in Corsica.
Skoda Motorsport Didier Auriol had a frustrating weekend in Corsica. The Frenchman was not able to move past the start of the first stage, leaving all the development work of the Fabia to his teammate Toni Gardemeister.
Auriol won twice in Catalunya and Gardemeister retired last year because of an oil pressure problem on his car. The two drivers will work hard to help the team make another step forward in the development of the Fabia.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69591 - 23-10-2003 15:32
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Shakedown round up: Fords to the fore Spain · Ford · Mikko Hirvonen · 23/10/2003 11:37:09
The Estonian has a stiff neck and is wearing a small neck brace - he has also had extra padding added to his seat following his high-speed off in France. But so far, that has not affected his performance in Spain, completing the 3.4km stage in 2m17.4s.
Martin was on a new compound of Michelin tyre – which he used briefly in Corsica last week. Ford says it might use the new compound at some point over the weekend.
"I would prefer to have had a full day's testing to evaluate them properly," he said. "But there is definitely something there."
Marcus Gronholm set an identical time to Martin, with Ford youngster Mikko Hirvonen third quickest.
Hirvonen remains uncertain about where his future lies in the championship and admits he might not contest all 16 rounds next season. But the Finn, who set his first fastest stage time in Corsica last week, would have done his prospects no harm whatsoever with his shakedown time.
Petter Solberg was fourth quickest followed by the third Focus of Francois Duval. The Belgian equalled his best ever WRC result last week, finishing third, but is not expecting to scale the same heights in Spain.
"This will be trickier than Corsica," said Duval. "But the good thing is there are a lot of new stages which will level the playing field a little. I hope to take advantage in the new stages."
Over at Skoda, Didier Auriol was celebrating taking the start of his 150th WRC rally, but the former world champion's team mate Toni Gardemeister was in no mood join in on the fun. The rear anti-roll bar in his Fabia broke with alarming regularity in France – and broke again during shakedown today.
"If it happens on shakedown, for sure it is going to happen on the rally," he grumbled.
edit: tuli liitettyä kaksi kertaa samaan viestiin [Edited]
|
Alkuun
|
|
|
|
#69593 - 24-10-2003 11:00
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Carlos on nyt kahden pätkän jälkeen noussut kakkospaikalle, hyvä niin! Mutta mikäs Vihreäsaarta vaivaa? Mäkinen puolestaan yllättävän hyvin mukana pelissä
|
Alkuun
|
|
|
|
#69595 - 24-10-2003 11:17
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Eikö Petteri käytä muussirenkaita? Jos Solberg pitää noin kovaa kyytiä, niin siinä tapauksessa siellä mahtaa sataa.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69597 - 24-10-2003 17:35
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
ei näytä wrc.com toimivan ainakaan minun koneellani... Oletan, että kärkikolmikko on edelleen Loeb, Sainz, Märtin. Jos näin on, niin veikkaukseni ja Sainzinkin osalta tilanne näyttää mukavalle
|
Alkuun
|
|
|
|
#69598 - 24-10-2003 17:44
Re: Katalonian Ralli
|
Ruf
Member
Rekisteröitynyt: 16-02-2003
Viestejä: 448
Loc: Suomi
|
Kokeile http://rally.racing-live.com Tuntuis pelittävän suht mukavasti.
Kirjoitusvirhe paholainen....
[Edited]
|
Alkuun
|
|
|
|
#69601 - 24-10-2003 18:33
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Märtin saa mennä miten huvittaa... Ei mahdollisuuksia mestaruuteen tänä vuonna. Ja RAC:ssä Loeb tuskin kolmen joukkoon kuitenkaan yltää, joten Sainzilla ei ole nyt mitään hätää. Kunhan vain auto kestää tänä viikonloppuna ja myös RAC:ssä!
|
Alkuun
|
|
|
|
#69603 - 24-10-2003 18:38
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Kommentit 5. ek:n jälkeen
Carlos Sainz
”Sebastian menee nyt niin lujaa, että meidän on ollut pakko ottaa hieman riskejä. Taktiikkana on nyt vain yrittää pysyä tiellä.”
Richard Burns
”Olemme tyytyväisiä, koska pystymme nyt ajamaan samoja aikoja kuin Panizzi. Olemme jo aika lähellä kärkeä.”
Petter Solberg
”Olen todella pettynyt, kun saimme viidenkymmenen sekunnin aikasakon. Toisaalta, jos mekaanikot eivät olisi löytäneet tätä vikaa huollossa, olisimme joutuneet pysähtymään erikoiskokeelle ja ralli olisi ollut ohi. Nyt en oikeastaan voi muuta, kuin toivoa, että keli muuttuisi todella huonoksi.”
Marcus Grönholm
”Tilanne on nyt niin huono, että oikeastaan ainut järkevä vaihtoehto olisi lentää seuraavalla koneella Helsinkiin. Emme voi oikeastaan kuin kurvailla eteenpäin ja kokeilla joitain pieniä säätöjä auton jousituksiin.”
Kai Linström (Tommi Mäkinen)
”Meillä hajosi rengas ensimmäisellä erikoiskokeella ja puhkeamaton rengas ei toiminut joten rengas täristi aika lailla.”
Toni Gardemeister
”Auton perä karkailee koko ajan, eikä tällä uskalla ajaa lujaa. Renkaat eivät ole näköjään kuluneet yhtään takaa, joten ehkä vika oli siinä.”
Mikko Hirvonen
”Jarrut eivät toimineet. Tuntui heti pehmeältä kun lähdimme näille kahdelle pätkälle. Haittasi jonkin verran ajamista, mutta en olisi pystynyt tulemaan juuri lujempaa siitä huolimatta.”
Kosti Katajamäki
”Takapyörissä ei ollut yhtään pitoa näillä kahdella erikoiskokeella. Ajaminen meni aivan pumppaamiseksi. En ollut ollenkaan tyytyväinen suoritukseen.”
Ville-Pertti Teuronen
”Haluaisin tästä kilpailusta jonkinlaista spektaakkelia, mutta kun ei tule niin ei tule. Jyväskylän MM-rallin jälkeen ajaminen ei ole jostain syystä kulkenut. Minulla oli muutama ulosajo, enkä niiden jälkeen ole löytänyt itseluottamusta joka oli ennen Jyväskylää.”
|
Alkuun
|
|
|
|
#69609 - 24-10-2003 21:30
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Niin no, vedänpäs sanani takaisin...  Mutta seurataan tilannetta ja toivotaan parasta! Voi se Sainzkin yltyä vaikka minkälaiseen vauhtiin, kisahan on nyt päässyt vasta alkuun. Argentiinassa esimerkiksi Märtin ei pärjännyt Sainzille ajamalla, vaan vasta sitten Märtin nousi Carloksen ohi, kun matadorin autokunnalle sattui se AT-hässäkkä.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69612 - 24-10-2003 21:40
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Ja 9. sija lienee parempi aloitus, kuin koko kaudella keskimäärin  [Edited]
|
Alkuun
|
|
|
|
#69613 - 24-10-2003 21:45
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Sainz will watch his back Spain · Citroen · Carlos Sainz · 24/10/2003 18:02:58
Championship leader Carlos Sainz says that his attention will be as much on those behind him on Rally Catalunya as on the only man ahead of him – Citroen team-mate and rally leader Sebastien Loeb.
Sainz is 26s behind his team-mate but Markko Martin and Gilles Panizzi are breathing down the Spaniard's neck, with less than eight seconds separating second and fourth.
“Sebastien is very fast,” said Sainz, “but I will also be looking out for Gilles and Markko [Martin], who are coming up very fast behind. It’s not going to be easy.”
Panizzi is likely to be the bigger threat as Martin turns his energies to overcoming his own problems. “I wasn’t paying any attention to my times or the order today,” said the Ford star. “My only fight was with myself.”
The Estonian admitted that his neck injury, sustained on the Tour de Corse, is a major problem, particularly on any stage longer than eight or so kilometres – that means all but three of Rally Catalunya’s remaining stages.
Panizzi though is in the groove. "The car’s fantastic,” said the Peugeot driver. “I’ve discovered a really good feeling with it and you can see from the times that I am able to attack. If the conditions are consistent and the tyre choice is correct tomorrow, I’m sure we can do very well."
|
Alkuun
|
|
|
|
#69614 - 24-10-2003 21:54
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Loebilla vankka johto Kataloniassa (24.10.2003, klo: 20.58)
Sebastien Loeb ei antanut Korsikan rallin pilanneen ulosajon häiritä keskittymistään Katalonian rallin asfalttiteillä. Hän ajoi perjantaina rallin kahdeksan erikoiskokeen avausetapilla neljä pohja-aikaa ja johtaa kisaa 26,2 sekunnilla.
Toisena on ranskalaisen Citroen-tallitoveri Carlos Sainz, joka johtaa kuljettajien MM-sarjaa. Suomalaisittain kisan avauspäivä oli vaisu: Subarun Tommi Mäkinen tuli yön tauolle yhdeksäntenä 1.42 minuutin erolla kärkeen.
Peugeotin Marcus Grönholm on kymmenes. Eroa kärkeen on 1.56 minuuttia. Skodan Toni Gardemeister on 13:s ja Fordin Mikko Hirvonen 16:s.
Kauden toiseksi viimeisessä MM-rallissa neljä kuljettajaa jatkaa kamppailua kuluvan kauden mestaruudesta: MM-sarjaa johtava espanjalainen Sainz, 41, ajoi perjantaina kotikisassaan ongelmitta ja omiensa sanojensa mukaan niin kovaa kuin taisi.
MM-sarjassa toisena, pisteen päässä Sainzista oleva Subaru Petter Solberg käytti aamun kylmänkosteat tiet ja niillä hyvin toimivan Pirellin renkaan edukseen ja nousi avauserikoiskokeella kärkeen.
Seuraavalla erikoiskokeella hän putosi 15 sekuntia rengasrikon takia, ja kolmannen ek:n jälkeen norjalainen sai 50 sekuntia aikasakkoa pitkäksi menneen jäähdyttimen huollon takia.
Iltapäivän kuivilla erikoiskokeilla Subaru-kuljettajan ero kärkeen kasvoi kahteen minuuttiin ja norjalaisen sijoitus yön tauolla oli 11:s.
- Aikasakko oli raju pettymys, kun kaikki toimi aamulla niin hyvin. Nyt ei voi kuin toivoa, että tulisi oikein kehno sää, Solberg tuumi.
Solbergin tapaan pisteen päässä Sainzista oleva MM-sarjan kolmonen, Peugeotin Richard Burns putosi iltapäivällä neljänneltä sijalta kuudenneksi kolhittuaan ajokkiaan seitsemännelle ek:lla. Perjantain jälkeen eroa Loebiin on 1.14 minuuttia.
Grönholmilta meni ajofiilis
Perjantain sisupussi oli Korsikalla rajuun ulosajoon keskeyttänyt Viron Markko Märtin.
Hän puri hammasta, ajoi yhden pohja-ajan ja toi autonsa yön tauolle kolmantena vain viisi sekuntia toisesta sijasta, vaikka Korsikan ulosajossa kipeytynyt niska vihoitteli pitkin matkaa. Tuskaa lievennettiin jääpusseilla.
- Ei ollut helppoa, Märtin tunnusti.
Neljäntenä kilpailussa on voittoa puolustava Peugeotin Gilles Panizzi. Hän nousi aamun epäonnisen rengasvalinnan jälkeen iltapäivän kahdella pohja-ajalla vain 33,5 sekunnin päähän kärjestä ja hengittää Märtinin niskaan 2,3 sekunnin tuntumassa.
Kisan suomalaisista Mäkisellä oli matkalla yksi rengasrikko. Iltapäivän kuivilla teillä hän joutui tallitoverinsa Solbergin tapaan antamaan periksi Michelinin renkailla ajaville kärkitalleille.
Pitkään kahdeksantena ollut Mäkinen tuli yön tauolle yhdeksäntenä.
- Nyt kun tiet ovat aivan kuivat, meillä ei ole sellaista pitoa kuin pitäisi, Mäkinen kiteytti Subaru-tallin haastajan asemaa iltapäivän erikoiskokeilla.
Grönholm valitsi aamun kolmelle ensimmäiselle erikoiskokeelle täysin väärät renkaat ja putosi 1.22 minuutin päähän kärjestä, mikä söi myös tunnelmaa.
- Valittiin pehmein mahdollinen seos ja se oli täysin väärä valinta. Loppupelissä tein valinnan itse, mutta olin jo ottamassa normaalia (kovempi seos) rengasta, mutta sitten Michelinin miehet tulivat puhumaan, että Panizzikin otti pehmeän. Myös meidän etuautomiehet suosittelivat samaa kuin itse ajattelin, Grönholm tuumi.
- Ajofiilis oli sen jälkeen kateissa, mutta ei tässä auta kuin yrittää, Grönholm sanoi.
STT-YLE
|
Alkuun
|
|
|
|
#69616 - 24-10-2003 21:59
Re: Katalonian Ralli
|
kaasi
Jäsen
Rekisteröitynyt: 03-08-2003
Viestejä: 1066
|
Mäkinen siis taas parhaana suomalaisena. Valitettavasti vain tuo lause ei viime aikona enää ole tarkoittanut ihan sitä samaa kuin joskus ennen.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69617 - 24-10-2003 22:10
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Niinpä 
Ei mikään ihme kylläkään, kun ei ole enää itseluottamusta eikä motivaatiota ja ensi vuonna on jo 40 mittarissa.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69620 - 25-10-2003 08:43
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
No ei nyt ihan noinkaan. Tämän kauden menestys ei oel ollut sitä, mihin on totuttu, mutta tulevalla kaudella tulee tilanne olemaan jällen toinen. Tosin mestaruudesta pystyy kisailemaan vain Bosse...mutta myös Rovanperän menestykseen tulevalla kaudella uskon. Täällä mainittiin, että Roviksen osakilpailujen määrää tullaan vähentämään, mutta Rovanperän itsensä mukaan tilanne on sellainen, että jos alkukaudesta onnistuu hyvin ja pystyy kilpailemaan muutamassa alkukauden kisassa kärkipaikoista...on täydellinen sarja hänenkin kohdalla todennäköinen.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69625 - 25-10-2003 12:06
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Sainzin ero kärkeen on tämän aamun aikana tuplaantunut No, eiköhän Duval pysy takana.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69627 - 25-10-2003 12:56
Re: Katalonian Ralli
|
Auto-/talviurheilu
Member
Rekisteröitynyt: 25-08-2003
Viestejä: 94
Loc: Lappeenranta
|
Täksi vuodeksi uudistettu Katalonian reitti saa minulta kiitosta. Onneksi aikaisempina vuosina ajetut Barcelonan eteläpuoliset "kärrypolut" on poistettu rallista. Silloin, kun tiessä on katumaalauksia, tie yleensä miellyttää minua. San Remossa myös on tällaisia hyväpintaisia asfalttiteitä.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69629 - 25-10-2003 15:03
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Ohhoh, Palo ajoi pohjat EK 13:lla! Ensimmäinen pohja-aika todella pitkään aikaan. Märtin jäi vain 0,1 sekuntia ja Sainz 0,5.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69631 - 25-10-2003 15:06
Re: Katalonian Ralli
|
Vesku
Jäsen
Rekisteröitynyt: 14-03-2003
Viestejä: 16187
Loc: Helsinki
|
Seitsemän kuljettajaa oli 0,9 sekunnin sisällä, joten ei Riku mitään ylivoimaisia pohjia päässyt repäisemään.  Toisin kuin eräät hänen edellisien pohjiensa jälkeen.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69632 - 25-10-2003 15:08
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Mäkinen perhana jäi viiden kilometrin aikana 6 sekuntia kärkeen!
|
Alkuun
|
|
|
|
#69633 - 25-10-2003 15:10
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Kuitenkin Sainz pääsi nokittamaan Duvalia hieman samalla pätkällä. Ettei pojankloppi vielä ohi tule!  [Edited]
|
Alkuun
|
|
|
|
#69636 - 25-10-2003 15:17
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Kommentteja 13. ek:n jälkeen
Marcus Grönholm
”Huollossa mekaanikot muuttivat pyöränkulmat- ja kallistukset ja se auttoi. Auto toimii nyt ihan hyvin. Eilen se aliohjasi ja yliohjasi, mutta nyt on kunnossa. Rupesi löytymään jo vanha fiilis ja hyvä vauhti.”
Mikko Hirvonen
”Olin ajaa ulos täysillä ajettavassa, kirraavassa mutkassa. Näin kyllä kaukaa, että siinä oli hiekkaa, mutta en uskonut mutkan kirraavan niin paljon. Auto lähti luisuun, eikä siinä tie riittänyt. Meillä oli vauhtia varmaan 140 km tunnissa, kun auto pomppasi vastapenkkaan. Siellä ojassa se meni kahdella pyörällä, nousi onneksi takaisin, mutta jatkoi vieläkin kahdella pyörällä. Jos perjantaina tuntui, että auto kaatuu, niin tänään olin ihan varma, että nurin mennään. Niin vain kuitenkin pysyi pystyssä. Auto toimii nyt hyvin, kun eilen illalla vaihdettiin hydrauliikan pumppu ja vaihdelaatikko.”
|
Alkuun
|
|
|
|
#69637 - 25-10-2003 15:51
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Näyttää siltä, että tämän pätkän jälkeen Duval nousee Sainzin ohi!
|
Alkuun
|
|
|
|
#69640 - 25-10-2003 18:21
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Ja sitten tonnikuussatasten tilanne kahden päivän jälkeen. Eipä mene suomalaisilla hääppösesti siinäkään 
1. 61 Brice TIRABASSI (F)
RENAULT Clio 1.6 16v 3:03:27.3 0.0 2. 74 Kris MEEKE (GB)
OPEL Corsa Super 1600 3:04:25.8 +58.5 3. 69 Salvador CANELLAS (E)
SUZUKI Ignis Super 1600 3:04:52.7 +1:25.4 4. 52 Daniel CARLSSON (S)
SUZUKI Ignis Super 1600 3:05:22.6 +1:55.3 5. 71 Urmo AAVA (EE)
SUZUKI Ignis Super 1600 3:06:47.8 +3:20.5 6. 64 Ville-Pertti TEURONEN (FIN)
SUZUKI Ignis Super 1600 3:06:52.1 +3:24.8 7. 54 Kosti KATAJAMÄKI (FIN)
VOLKSWAGEN Polo 3:07:54.7 +4:27.4 8. 65 Abdo FEGHALI (RL)
FORD Puma 3:10:36.5 +7:09.2 9. 63 Massimo CECCATO (I)
FIAT Punto 3:11:53.8 +8:26.5 10. 76 Luca CECCHETTINI (I)
FIAT Punto Super 1600 3:16:19.0 +12:51.7 11. 73 Krum DONCHEV (BG)
PEUGEOT 206 Super 1600 3:19:56.5 +16:29.2 12. 62 Oscar SVEDLUND (S)
VOLKSWAGEN Polo 3:32:41.5 +29:14.2 13. 70 Guy WILKS (GB)
FORD Puma
|
Alkuun
|
|
|
|
#69643 - 25-10-2003 18:51
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
After SS16: A good day. . . Spain · Citroen · Sébastien Loeb · 25/10/2003 15:17:28
It’s been a fascinating day on Rally Catalunya as Sebastien Loeb, Markko Martin and Gilles Panizzi fenced for the top places on the stages.
Leader Seb Loeb was there or thereabouts all day, seemingly just maintaining a satisfactory lead. His fastest time on the last stage suggests there’s a little bit left in the tank, but only a concerted assault from Markko Martin will force him to show just how much.
“It’s been a good day,” admitted Loeb. “There were no big problems, but we have to push, because Markko and Gilles [Panizzi] are pushing a lot.”
Martin has coped better today, with the neck pain he’s suffering after his heavy Corsica crash - though he’s beginning to sound a bit testy when answering the constant enquiries after his health. "Let's talk about the car," he bristled. . .
Markko says he’s none too convinced that he can hunt Loeb down tomorrow, but he certainly hasn’t ruled out a win. “I think Sebastien is a quick enough driver to keep the advantage he has,” said Martin. “I just have to make sure I’m there if he slips.”
Martin has won a battle with Panizzi over second place today. Carlos Sainz held it overnight but a bad set-up change clipped King Carlos’ wings this morning and almost immediately he was dumped down to fourth by Martin and Panizzi and there he has stayed.
Panizzi then looked to be the man to watch sweeping almost all before him on the morning stages and even briefly taking second place. Martin though battled back strongly in the later stages and goes into the final day with both that sniff of victory (Loeb is 20.8sec ahead) and the need to watch his back (Panizzi is 15.9sec behind).
Panizzi has been enjoying his day. “I’m very happy to come back again into the battle with the best drivers,” he said. The Peugeot star isn’t saying whether he thinks he can get ahead of Martin again, but he’ll certainly give it a shot. “I will try,” he said. I will do the maximum tomorrow.”
There’s another good battle in prospect for fourth place. Francois Duval has been closing in on Sainz all day. Ford’s Belgian is now just 3.6sec behind and would be 6.4sec in front but for a 10-second penalty for a late exit from service.
Richard Burns is in a lonely sixth place with solid cushions ahead and behind, but there’s another battle on for seventh. Marcus Gronholm wants it and Colin McRae has it. McRae was quicker yesterday, Gronholm today.
And tomorrow it’s probably going to rain… We’ll have to wait and see what happens to form if it’s wet, but the obvious rain lover – Subaru’s Petter Solberg – is almost certainly too far back to get into the lead battle. But he’s in 10th place now, with seventh-placed McRae just 27.6sec ahead and you wouldn’t bet against Petter making up that sort of time in the right conditions… At this stage of the game, every point is vital.
© Copyright wrc.com
Eiköhän Sainz pidä nykyisen sijoituksensa, kunhan auton säätämiset eivät mene väärään suuntaan.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69645 - 26-10-2003 09:28
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
No mutta!!! Taitaa olla keliolosuhteet muuttuneet Kataloniassa, kun Subarut ajoivat päivän ensimmäisen ek:n lähes 20 sekuntia lujempaa, kuin muut. Petteri ajoi pohjat...ja Tommikin jäi vain 2,2 sekuntia
|
Alkuun
|
|
|
|
#69647 - 26-10-2003 09:44
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Päivän toisella ek:lla Petteri ohitti jo Bossen ja Tommikin meni Bugalskin ohi Tommilla enää puoli minuuttia eroa Bosseen...samalla vauhdilla ohitta Bossenkin.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69648 - 26-10-2003 09:48
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Roman Kresta pohja-aikaan ek 18:lla
|
Alkuun
|
|
|
|
#69650 - 26-10-2003 10:07
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Juu menee menee. kolmen väliaikapisteen jälkeen jo yli puoli minuuttia nopeampia on Subarut kuin muut
|
Alkuun
|
|
|
|
#69651 - 26-10-2003 10:29
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Tommi taitaa ajaa pohja-ajan ek 19:llä! Milloinkahan viimeksi moinen on tapahtunut
|
Alkuun
|
|
|
|
#69652 - 26-10-2003 10:32
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Riku ajoi ulos ja keskeytti
|
Alkuun
|
|
|
|
#69655 - 26-10-2003 10:48
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Petteri nousi takaisin mukaan MM-taisteluun...on jo kuudentena ja enää 4 sekuntia Duvalia jäljessä Carlokseenkin eroa enää 20 sekuntia. Ja Tommikin noussut jo seitsemänneksi  [Edited]
|
Alkuun
|
|
|
|
#69656 - 26-10-2003 11:02
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Tommilla ollut tänään hyviä aikoja! Pohjatkin pamahti hänelle Olisi saanut sataa koko rallin! [Edited]
|
Alkuun
|
|
|
|
#69658 - 26-10-2003 11:07
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Juu...niin on. Kaksi kertaa kakkonen ja kerran pohjat ...päivän nopein...toistaiseksi. Tuossa edellä Auto ja Talviurheilu mainitsi, että tuo mutkien leikkaaminen aiheuttaa kärkipäässä lähteville etua. Tietysti voi hieman olla näinkin, mutta kyllä pääsyy on nyt renkailla...Pirellit ovat rankkasateessa paljon paremmat kuin Michelinit. Esim Bugalski on lähtenyt suunnilleen samoihin aikoihin pätkille, kuin Subarut...ja jäänyt yhtä paljon...ja jopa enemmän, kuin rallin kärkipaikoilla olevat kuljettajat.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69660 - 26-10-2003 11:10
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Parasta mitä Katalonian rallissa on tapahtunut...on kyllä tuo Rikun keskeytys  No ei oikeasti...ei ratkaisut pitäisi kuitenkaan noin tapahtua, mutta ei tainnut pää kestää...kun Subarut olis menneet ohitse muutenkin.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69662 - 26-10-2003 11:23
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Niin...Kyproksella Tommi ajoi neljä pohja-aikaa. Mutta lopputuloksen sitten tiedämmekin...kuinka siinä sitten kävi.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69664 - 26-10-2003 11:39
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Näin kävi...juu
|
Alkuun
|
|
|
|
#69665 - 26-10-2003 11:40
Re: Katalonian Ralli
|
TC
Member
Rekisteröitynyt: 23-07-2003
Viestejä: 50
|
rally-live.com:ssa oli juttua, että välikelin renkailla oli suurin osa kuljettajista liikkeellä. Saa nähdä kun samat pätkät ajetaan iltapäivällä uudestaan mikä on keli ja kuka onnistuu rengasvalinnoissa. Solbergilla on "vain" 1min30sek kärkeen...
Sääli homma toi Rikun ulosajo...
|
Alkuun
|
|
|
|
#69666 - 26-10-2003 11:44
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Erittäin sääli!
Kyllä varmaan erot tulevat tasoittumaan, mutta uskoisin, että Subarut takovat kärkiaikoja tämän päivän loppuun. Nyt ei varmaankaan taida olla kyse mistään kuuroista, vaan jatkuvasta sateesta.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69667 - 26-10-2003 11:46
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Kommentteja 19. ek:n jälkeen
Tommi Mäkinen
”Jos me hävitään Pirellin renkaalla kuivalla kelillä, niin sateella rengas on monta kertaa parempi kuin Michelinit. Rengas pitää aika hyvin uudella asfaltilla, mutta kyllä tämäkin lähtee joskus vedestä niin ettei ehdi kissaa sanoa. Muutaman kerran oli sellainen OHO-tilanne.”
Petter Solberg
”MM-sijoituksen kannalta tilanne ei näytä ollenkaan huonolta. Kyllä meilläkin oli ongelmia. Olimme ajaa kaksi kertaa ulos ja viimeiselle erikoiskokeelle jouduin lähtemään rikkinäisellä vanteella. Vanteesta lähti pala kun leikkasin kurvin. Nyt täytyy vain olla varovainen ja yrittää ottaa mahdollisimman monta pistettä.”
Marcus Grönholm
”Ei mitään pitoa ollut renkaassa. Olimme kyllä pitkään nopein Michelin-kuljettaja, mutta on ihan kuin kuivan kelin renkailla ajaisi, eikä pitoa ole yhtään.”
Mikko Hirvonen
”Aamun ensimmäisellä erikoiskokeella tulin yhdestä mutkasta sivuluisussa, kun huomasin, että ambulanssi on keskellä tietä. Onneksi se meni samaan suuntaan, eikä minulla ollut vauhtia kuin kuusikymmentä, jotenka pääsin siitä ohi, eikä ollut mitään vaaraa.
Toni Gardemeister
”Rengas ei pitänyt yhtään. Ne ovat ihan kivikovat. Aivan kuin olisi ajanut kuivan kelin renkailla. Minusta tuntuu, ettei meillä ole samanlaisia renkaita kuin muilla Michelin-kuljettajilla.”
|
Alkuun
|
|
|
|
#69668 - 26-10-2003 11:49
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Jostain syystä en tunne sääliä lainkaan Rikun ulosajon suhteen
|
Alkuun
|
|
|
|
#69670 - 26-10-2003 11:55
Re: Katalonian Ralli
|
kaasi
Jäsen
Rekisteröitynyt: 03-08-2003
Viestejä: 1066
|
Pitäisiköhän Rikulle jo hiljalleen ruveta harkitsemaan potkuja "veikkaustiimistäni".
|
Alkuun
|
|
|
|
#69671 - 26-10-2003 11:57
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Minä en ole huolinut Paloa tiimiini vielä kertaakaan
Toivottavasti Sainz saisi Märtinin kiinni ja toivottavasti Solberg ei saisi Sainzia kiinni!
|
Alkuun
|
|
|
|
#69672 - 26-10-2003 12:18
Re: Katalonian Ralli
|
Vesku
Jäsen
Rekisteröitynyt: 14-03-2003
Viestejä: 16187
Loc: Helsinki
|
Eipä ole nimeä minunkaan veikkauksissani näkynyt. Mieluummin häviän, kun alennun laittamaan hänen nimensä listalle, kun aina löytyy vähintään kolme häntä parempaa.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69673 - 26-10-2003 12:26
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Juuri niin, Vesku
Mutta onko wrc.com:issa liian hienoa tekniikkaa, kun välillä koko sivu on täysin shokissa ja vieläkin useammin väliajat jäävät tulematta! On minulla rally-live.com:kin auki tuossa, jotta en aivan tipahda kärryiltä. Sinne ajat kylläkin tuntuvat tulevan hitaammin. [Edited]
|
Alkuun
|
|
|
|
#69675 - 26-10-2003 12:29
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Juu...WRC:n sivut tuuttaa erroria jatkuvasti 
Rikun ulosajo ei tainnut olla mikään paha...pyörät vain vissiin "solmussa" eikä autoa pystynyt ohjaamaan.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69676 - 26-10-2003 12:33
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
|
Alkuun
|
|
|
|
#69678 - 26-10-2003 12:44
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
...paitsi että Duval perskeles kiilasi Solbergin jälkeen toiseksi!
|
Alkuun
|
|
|
|
#69679 - 26-10-2003 12:58
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Märtin vielä tietenkin tuli ja ajoi pohjat! Ei pitäisi mennä hehkuttamaan etukäteen mitään
|
Alkuun
|
|
|
|
#69680 - 26-10-2003 13:04
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Nyt on Mäkisellä joku pielessä, EK 21:llä jäi Gardemaisterillekin 13 sekuntia!  [Edited]
|
Alkuun
|
|
|
|
#69681 - 26-10-2003 13:07
Re: Katalonian Ralli
|
Vesku
Jäsen
Rekisteröitynyt: 14-03-2003
Viestejä: 16187
Loc: Helsinki
|
Bosse meni ohi. Tämähän alkaa näyttää kilpa-autoilulta.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69683 - 26-10-2003 13:17
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Niin, 8 sekuntia Inkoon ja Puuppolan välissä... Jännäksi menee!
|
Alkuun
|
|
|
|
#69685 - 26-10-2003 13:30
Re: Katalonian Ralli
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Bossen vuoro ajaa pohjat ek 21:llä
|
Alkuun
|
|
|
|
#69687 - 26-10-2003 14:18
Re: Katalonian Ralli
|
Maister
Jäsen
Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 15264
Loc: Jyväskylä
|
EPÄVIRALLISET LOPPUTULOKSET 1. Gilles Panizzi Peugeot 3.55.09,4 2. Sebastien Loeb Citroen - 13,0 3. Markko Märtin Ford - 13,6 4. Francois Duval Ford - 55,4 5. Petter Solberg Subaru - 1.10,8 6. Marcus Grönholm Peugeot - 1.29,1 7. Carlos Sainz Citroen - 1.33,0 8. Tommi Mäkinen Subaru - 1.55,1 9. Colin McRae Citroen - 3.15,2 10. Phillipe Bugalski Citroen - 5.13,6 11. Cedric Robert Peugeot - 5.28,1 12. Toni Gardemeister Skoda - 5.58,2 13. Roman Kresta Peugeot - 6.09,5 14. Mikko Hirvonen Ford - 9.05,9
|
Alkuun
|
|
|
|
#69689 - 26-10-2003 14:35
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Sainz jäi seitsemänneksi! Niin ne tilanteet muuttuu...
Mäkinen sai varmaan 1,5 minuuttia kärkeä kiinni kisan kuluessa  [Edited]
|
Alkuun
|
|
|
|
#69696 - 26-10-2003 15:49
Re: Katalonian Ralli
|
hessuhopo
Member
Rekisteröitynyt: 18-06-2002
Viestejä: 2129
|
tai ei siis tien, vaan ties
|
Alkuun
|
|
|
|
#69700 - 26-10-2003 16:04
Re: Katalonian Ralli
|
Vesku
Jäsen
Rekisteröitynyt: 14-03-2003
Viestejä: 16187
Loc: Helsinki
|
Minun suhteeni ei tarvitse veikkailla, sillä paikkakunta on Helsinki, mikä kyllä selviäisi profiilistani.  No niin, yhden kotipaikkakunta tuli selväksi, joten jätetäänkö muut rauhaan?
|
Alkuun
|
|
|
|
#69701 - 26-10-2003 16:06
Re: Katalonian Ralli
|
hessuhopo
Member
Rekisteröitynyt: 18-06-2002
Viestejä: 2129
|
muut asuu navetassa
|
Alkuun
|
|
|
|
#69705 - 26-10-2003 16:09
Re: Katalonian Ralli
|
Vesku
Jäsen
Rekisteröitynyt: 14-03-2003
Viestejä: 16187
Loc: Helsinki
|
Toki voi väittää asuvansa missä vaan. Vaikka Kuopiossa.  Meilläpäin Helsinkiä on parisen astetta pakkasta ja aurinko värjää siellä täällä olevia pilviä punaisella. Täytyy kai lähteä ulos nauttimaan upeasta ilmasta.
|
Alkuun
|
|
|
|
#69706 - 26-10-2003 16:59
Re: Katalonian Ralli
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Panizzi löysi pitävän renkaan ja voitti (26.10.2003, klo: 16.20)
Ranskan Gilles Panizzi antoi oivan jäähyväislahjan ranskalaiselle Peugeot-tallille. Ensi kaudella Mitsubishiä kuskaava Panizzi nousi viimeisellä erikoiskokeella sateen merkeissä päättyneen Katalonian ralliin voittoon. Lähes koko matkan rallia johtanut Ranskan Sebastien Loeb jäi toiseksi 13 sekunnin erolla. Sebastien Loeb johtaa MM-sarjaa voittojen turvin ennen Carlos Sainzia.
- Täysin uskomatonta. Koko päivän oli mielessä, että pystyisin ajamaan palkintosijoille, Panizzi hehkutti kauden ensimmäistä ja uransa seitsemättä MM-voittoa. Rallin viimeinen erikoiskoe muovasi herkulliset asetelmat rallin MM-sarjan marraskuun alussa päättävään Britannian ralliin: Loeb nousi MM-sarjan kärkeen tasapistein toiseksi pudonneen Citroen-tallitoverinsa Carlos Sainzin kanssa. Espanjalainen pyörähti viimeisellä erikoiskokeella ja putosi neljänneltä sijalta seitsemänneksi. Ennen Katalonian rallia toisena ollut Petter Solberg kapusi sateen liukastamilla erikoiskokeilla 10:nneltä sijalta viidenneksi ja on MM-sarjassa kolmantena vain pisteen kärkikaksikolle jääneenä. Mestaruuteen on mahdollisuudet vielä myös Peugeot-tallin Richard Burnsilla. Hän keskeytti sunnuntaina ulosajoon, mutta on MM-sarjassa neljäs viiden pisteen päässä kärjestä.
Rallin kuuden erikoiskokeen päätöspäivä kohensi myös kisan suomalaisilmettä. Peugeotin Marcus Grönholm kipusi päivän mittaan kahdeksannelta sijalta kuudenneksi ja Subarun Tommi Mäkinen 11:nneltä sijalta viimeiselle pistesijalle, kahdeksanneksi. Skodan Toni Gardemeister oli 12:s ja Fordin Mikko Hirvonen 14:s.
Grönholm ja Panizzi karkasivat Monte Carlon saderenkaalla
Kataloniassa ajettiin sunnuntaina koko päivän jatkuneessa sateessa, joilla ainoana tehdastallina Pirellin renkailla ajava Subaru-talli pääsi loistamaan: Solberg ja Mäkinen ajoivat molemmat kuuden erikoiskokeen etapilla yhden pohja-ajan.
Grönholm ajoi pohja-ajan toiseksi viimeisellä erikoiskokeella ja Panizzi viimeisellä erikoiskokeella, joilla kaksikko oli liikkeellä keliin sopivalla renkaan. Panizzi lähti viimeiselle erikoiskokeelle 31 sekunnin erolla Loebiin, mutta tuli 35 kilometrin jälkeen 13 sekunnin turvin voittajana maaliin, kun Citroen-kuljettaja ei löytänyt riittävää pitoa.
- Kun sunnuntain kolmen erikoiskokeen rypäs ajettiin aamulla ensimmäisen kerran, kaikilla Michelin-kuskeilla oli liian kovat sadekelin renkaat. Pitoa ei ollut ollenkaan. Toiselle kierrokselle saatiin Monte Carlo -rallissa käytössä olleet sadekelin renkaat. Ne olivat sen verran pehmeät, että niillä löytyi pitoa, Grönholm kuvaili rallin ratkaisua.
Sunnuntain kolmen ensimmäisen erikoiskokeen jälkeen Grönholm oli kahdeksas, mutta sijoitus parani kahdella, kun ek:t ajettiin uudelleen. Jos inkoolainen ei olisi pudonnut yli minuutin päähän kärjestä perjantaiaamun epäonnisilla rengasvalinnoilla, hänellä olisi ollut eväät taistella kilpailun kärkisijoista.
- Noin tietysti voi ajatella, jos oikein jossittelee. Nämä sijoitukset tarjosivat meille kuitenkin oljenkorren merkkimestaruuden voittamiseksi Britannian rallissa. Sitä lähdetään tavoittelemaan tosissaan, Grönholm tuumi.
Katalonian rallin jälkeen Citroen johtaa automerkkien MM-sarjaa viidellä pisteellä ennen Peugeotia.
Katajamäki keskeytti
Kosti Katajamäen taival Katalonian MM-rallissa päättyi kilpailun neljänneksi viimeiselle erikoiskokeelle. Katajamäen VW:stä katkesi laturinhihna ja kisa päättyi Super 1 600 -luokassa junioreiden MM-sarjaa kiertävien kuskien seitsemännneltä sijalta.
- Hihnankiristäjän pultti meni poikki jo sunnuntain ensimmäisellä pätkällä. Sitten tultiin ilman ohjaustehostinta ja sähköjä säästellen. Hihnakin meni katki, mutta saimme sen siirtymällä vaihdettua uuteen. Sitten sekin meni poikki, Katajamäki kertaili.
Junioreiden MM-sarja päättyy Britannian rallissa.
STT-YLE
|
Alkuun
|
|
|
|
Moderaattori: sportadmin
|
|