elokuvamusiikki

Pop-Talk: Elokuvamusiikki

Kannattaako elokuvaan katsellessa sulkea silmänsä ja keskittyä musiikkiin? Poptalk tekee selkoa siitä, miksi toiset filmit soivat paremmin kuin toiset.

Jori Hulkkonen kohtasi Ensimmäisen maailmansodan kauhut

"Haastavinta tässä oli musiikin esittäminen livenä, ei niinkään musiikin esivalmistelu, joka yleensä tapahtuu hyvin luonnostaan"

Lal-lal-laa!

Yleensä musikaalien roolihahmot jäävät teennäisen etäisiksi hahmotelmiksi ja on mahdotonta samaistua heidän tunnetiloihinsa vaikka he pateettisista lauluista päätellen pursuilevat toinen toistaan suurempia fiiliksiä.

Shaft In Africa (soundtrack)

”Africa’s the name, Shaft’s the game.” Musta superdekkari niputtaa orjakauppiaat svengaavan taustamusiikin tahdissa.

Narrien illat (soundtrack)

Albumilla on myös lyhyitä instrumentaali-tunnelmapaloja ja bossa novan -tahtiin pehmeästi etenevä Juon.

Tarantino ja Almodovar leikkaavat ja liimaavat komeasti musiikkia kuvaan!

Se tuntuu loogiselta, että ohjaaja valitsee alkuun biisin, auto ajaa, tarina alkaa, tekstejä on rullattava. Samaten lopussa. Aristoteleellinen järjestys, näin se menee.