yle.fi


 

 

 
 

 

 
 

Viihteellistyminen

Monet pelkäävät media-alan kilpailun viihteellistävän median sisältöjä. Viihteellisellä aineistolla haetaan yhä suurempia katsoja/lukija/kuuntelijamääriä. Kilpailun paine voi johtaa siihen, että sisältöjä tehdään varmoiksi koetuilla menestysresepteillä ja riskejä ottamatta.

Puhutaan tabloidisaatiosta. Termi on alun perin johdettu iltapäivälehtien sivukokoa tarkoittavasta sanasta, mutta sillä tarkoitetaan myös muuten iltapäivälehtimäistä kevyttä ja helppolukuista sisältöä. Viihteellistyminen näkyy myös medioiden ns. asia-sisällössä, jonka esitystapa on keventynyt ja pinnallistunut.

 
 

Poimintoja  

ylpallo

Julkisuuden tähden

Mediajulkisuus on nykyajan valuuttaa. Julkisuuden myötävaikutuksella tullaan valituksi eduskuntaan, hankitaan mandaatti päätöksille, myyd... Lue lisää