Kommentit
Ei kommentteja.
Stiftung Warentestin julkaiseman test-lehden toukokuun numerossa tuotteiden vaikutuksia testattiin reisien alueelle. Tyypillisiin selluliitti-ilmentymiin yhdelläkään testatulla tuotteella ei ollut silmin havaittavaa hyötyä.
Tutkimuksen kallein tuote maksoi Saksassa 24,50, halvin 1,98 euroa 100 millilitraa kohden. Mukana tutkimuksessa olleet kosmeettiset tuotteet olivat yleisiä ja tunnettuja, kuten Christian Dior, L'Oréal, Garnier tai Nivea. Vertailun vuoksi oli mukaan haluttu myös yksi sähköinen laite sekä tärinällä varustettu hierontarulla.
Tuotteiden väittämät kuten "huomattavaa appelsiini-ihon vähentymistä neljässä viikossa" tai "näkyviä muutoksia kahdeksassa päivässä" eivät toteutuneet. Tutkijat eivät pystyneet Stiftung Warentestin mukaan havaitsemaan edes pienimpiä "appelsiini-ihon" muutoksia. Kosmeettiset tuotteet saivat ihon kylläkin tuntumaan pehmeämmältä, mutta sama vaikutus saavutettaisiin test-lehden mukaan millä tahansa ihovoiteella.
Ei kommentteja.