Satuhäät: Näyttävämpää, suurempaa ja makeampaa

Juttuarkisto

Satuhäät: Näyttävämpää, suurempaa ja makeampaa

Julkaistu sunnuntaina 20.02.2011

YLE Kuvapalvelu

TV2 torstaina 24.2.2011 klo 21. Uusintatiedot ohjelmaoppaassa. Jakso katsottavana YLE Areenassa viikon ajan ensiesityksestä koko maailmassa.

 22-Vuotias Saija Kylliäinen ja häntä yhdeksän vuotta vanhempi Timi Hölsö vihitään Herransaarentien sillalla Jaalassa. Kuusankoskella asuva pari on häiden aikaan seurustellut puolitoista vuotta. Vihkimistä todistaa sukulaisista ja ystävistä koostuva 70-henkinen juhlavierasjoukko. Old Hollywood -teemaisia elohäitä juhlitaan kävelymatkan päässä vihkimispaikasta, kauniin Karijärven rannalla.

Alunperin Kouvolasta kotoisin oleva Saija ja Korialta kotoisin oleva Timi asuvat alle kymmenen kilometrin päässä lapsuuden kodeistaan. Kuntosalia ja shoppailua harrastava Saija työskentelee tarjoilijana Kouvolassa. Timi työskentelee käsittelykeskuksen hoitajana ja harrastaa liikuntaa ja remonttihommia.

Parin häät ajoittuvat aikaan, jolloin Saijan ja Timin elämä on työntäyteistä. Vaatimaton elämäntyyli ei kiinnosta mm. matkustelua harrastavaa paria, joten töitä on tehtävä ahkerasti. Myös häät tulevat verottamaan ison osan parin yhteisestä taloudesta, sillä Saija tietää mitä haluaa. ”Näyttävämpää, suurempaa, makeampaa ja upeampaa”, morsian luettelee.

Saijan ja Timin rakkaustarina sai alkunsa yhteiseltä kotikadulta, sillä ensitapaamisen aikoihin pari asui toistensa naapurissa. Kohtaaminen kotikadulla johti yhteisten tuttavien kanssa baarireissuun. Illan päätteeksi Saija ja Timi päätyivät samoille jatkoille, ja toisiinsa silmänsä iskenyt pari pääsi tekemään lähempää tuttavuutta.

Aamu alkoi jo sarastaa, kun pari päätti lähteä kotiin. Koska Timi ja Saija asuivat parinkymmenen metrin päässä toisistaan, oli heillä yhteinen kotimatka. Ja niin oli yhteinen määränpääkin, sillä Timi kutsui Saijan vielä luokseen.

Timi tarjosi Saijalle lempijuomiaan olutta ja viskiä, joka olikin jo entuudestaan hiprakassa olleelle Saijalle liikaa. Timin matkakertomukset eivät tällä kertaa jaksaneet pitää Saijaa hereillä ja hän nukahti sohvalle. Herättyään Saija hipsi Timin sylin kautta omaan kotiinsa.

Ensikohtaamisen jälkeen Saija ja Timi pitivät yhteyttä Facebookissa ja tapasivat satunnaisesti myös Kouvolan yöelämässä. Vaikka tunteet kävivätkin molemmin puolin kuumina, ei kumpikaan ollut halukas puhumaan vakavammasta suhteesta, kunnes eräänä iltana Timi teki ratkaisevan liikkeen kouvolalaisen baarin tanssilattialla.

”Timi sitten kysy kun tanssittiin, et haluaisinko pitää sormusta? Mä sitten olin ihan että...mietin et oliks toi niinku...kosiko se. Sit mä vaan sanoin et joo”, muistelee Saija lämmöllä tilannetta, josta alkoi matka kohti avioliittoa.

Ennen kuin Saijan ja Timin rakkaudentäyteinen ja ilotulituksin säestetty hääjuhla pääsee alkamaan, koetaan matkassa muutama mutka, mikä saa tunteikkaan morsiamen verenpaineen kohoamaan. Muun muassa Kotkasta asti tilatun amerikkalaistyylisen hääkakun kuljetus ei suju ongelmitta ja hääkukkien kanssa syntyy morsiamen ja sulhasen välillä viime hetkellä väärinkäsitys. Kaiken lisäksi Saijan on tarkoitus saapua vihkipaikalle näyttävästi vesitasolla, mutta huono sää ei enteile hyvää.

Jaksossa esitetty musiikki 1. Marilyn Monroe: I wanna be loved by you 2. Telex: Elämäni viimeinen elämäni rakkaus 3. Leevi and The Leavings: Onnelliset 4. Barry White: Can't Get Enough Of Your Love Baby 5. Jayne Mansfield: Little Things Mean A Lot 6. Frank Sinatra: Come Dance With Me 7. Andrea true connection: More, More, More 8. Marilyn Monroe: Diamonds Are a Girl’s Best Friends 9. Dr. Hook: When You're In Love With A Beautiful Woman 10. Barry White: You're The First, The Last, My Everything 11. Elton John: Don't Let The Sun Go Down On Me 12. Enya: Orinoco Flow 13. Elton John: Your Song 14. Enya: Watermark 15. Frank Sinatra: It All Depends On You
 

YLE Kuvapalvelu

Satuhäissä sattuu ja tapahtuu + muita hääjuttuja YLE Olotilassa.

 

 

 

 

Asiasanat:

Kommentit

lauantaina 26.02.2011

Katsoin jakson ihan kun itsekin kvl akselilla asun ja minusta tosi hienot häät!! harmi että sää ei ollut paras (mut sadehan tuottaa onnea!) Mihinkään persoonallisuuksiin ja henkilökohtaisuuksiin en ottaisi kantaa sen perustella että ihmisiä on tunnin nähny telkkarista.. Ihan mahtia että Saija ja Timi on ite myös vastaillu, paljon onnea ja pitkää liittoa heille! :)

-KS

lauantaina 26.02.2011

Aivan mahtavat häät. Hauskaa viihdettä ja oli mukavaa katsoa. Naurusta sen verran että kyllä se oli täysin vilpittömän onnelista naurua! Kateelliset vain soittaa suutaan kun eivät itse löydä elämästään mitään positiivista ja koittavat omalla negatiivisuudella lannistaa ihania ihmisiä. Timin huumorintajulle sai nauraa useampaan otteeseen. Äijällä on oikea asenne. :) Ei muuta kuin Paljon onnea Teille ja pitäkää toisistanne huolta! :)

lauantaina 26.02.2011

Koittakaapa nyt sisäistää sellainen pieni yksityiskohta, että kun aika moni täällä on sanonut, että morsian oli rasittavan kuuloinen pikku-kikattelija ja teki näin itsestään lapsellisen, sillä tuskn on mitään tekemistä kateuden kanssa. Itse en ainakaan haluaisi olla vastaavanlainen pilvilinnoissa elelevä turhasta jatkuvasti kikatteleva pikkutyttö.

Joo, kyllä jotkut saattaa olla kateellisiakin, mutta uskoisin, että useampia vain ärsyttää tuollainen teinixmäinen kikattelu, eikä siinä ole kateudella mitään sijaa.

lauantaina 26.02.2011

Entäs sitten olisit vaihtanut kanavaa jos rasitti. Tv:ssä on sellainen nappi jolla sen voi myös sulkea:))

lauantaina 26.02.2011

"Joo, kyllä jotkut saattaa olla kateellisiakin, mutta uskoisin, että useampia vain ärsyttää tuollainen teinixmäinen kikattelu, eikä siinä ole kateudella mitään sijaa."

Tämähän se oli koko ohjelman ydin? :D

Ps. Kateus kalvaa sieluasi rotan lailla. Et vaan ole vielä sisäistänyt sitä.

lauantaina 26.02.2011

Oikein nätti tyttö tämä morsian, mutta rahankäytöstä hänellä ei tunnu olevan mitään tajua. Harrastukset ovat shoppailu, matkustelu ja oliko se kuntoilu? Lähes 2000 euron sormus kuulostaa suuruudenhulluudelta, hääkakut sun muut ruuat näyttivät olevan sieltä kalleimmasta päästä. Eikä se vesitasokaan nyt varmaan ihan ilmainen ollut.

lauantaina 26.02.2011

Niin kauniit häät! Ihana parin välinen rakkaus kuvastui ohjelmasta.

lauantaina 26.02.2011

joo se nauru oli kyllä kieltämättä tosi ärsytävää kuunneltavaa,mutta niin vaan on ettei kukaan meistä mahda sille mitään minkälainen nauru itsekullakin on. se voi kuulostaa teko naurulta,mutta voin sanoa,että kyllä se on ihan aito nauru....se on niin moneen kertaan kuultu. morsian oli kyllä kaunis ja puku todella upea.

lauantaina 26.02.2011

Miten ihmiset ihmettelee 2000 euron sormuksen kalleutta? Oletteko sattuneet viime päivinä tarkastelemaan vihkisormusten hintoja? Vastaavalla timanttimäärällä (ja usein vähemmälläkin) hinnat lähtevät 5000-10 000 euroon ja tässähän morsian vielä "uhrasi" kihlasormuksensa osaksi vihkisormusta. Moni tämän päivän morsio tahtoo ensin sen 2000 euron kihlan ja sen päälle 5000 euron vihkisormuksen! Kävin katsomassa ja sormus oli oikein kaunis, ei ehkä minun makuuni, mutta sopi morsiammelle kuin nenä päähän :)

Ja ihme kiekumista tuosta laina-asiasta, aika moni pari ottaa enemmän tai vähemmän lainaa häitä varten ellei häitä ole joko suunniteltu niin kauan että on ehtinyt kiertyä 2000-3000 euroa sukan varteen tai sitten sukulaiset maksaa. Itse nostan hattua että maksoivat itse eivätkä (ilmeisesti) laittaneet vanhempia maksumiehiksi. Vaihtoehtoisesti jos ei ota lainaa, omista itse tai sukulaiset eivät omista tarpeeksi rahaa, moni jrjestää pienet häät, mutta sehän on jokaisen oma asia.
Lainaa pitää monesti jo ottaa senkin takia, että esim. catering, hääyö ja häämatka pitää maksaa heti könttäsummana ja kuinka monella on useampi tuhat euroa takataskussa poltettavaksi tuosta noin vain? Pitäähän ihmisten elää arkea hää-järjestelyidenkin aikaan ja maksaa vuokrat/lainat, laskut ja muut. Ei laina ole aina paha-asia, ennemmin ottaisin lainaa häitä uin autoa varten, mutta kukin tavallaan.

lauantaina 26.02.2011

Suurin osa tänne kirjoittavista vaikuttaa pirun lapsellisilta. Toiset kitisee, että heitä ärsyttää morsiamen nauru ja toiset sit kitisee, et "ootte vaan kateellisia". :D Itsekään en juurikaan jaksanut kuunnella morsiamen feikin kuuloista naurua, mutta onneksi TV:stä saa äänen pois tarvittaessa.

Joku kirjoitti täällä jotain tyyliin "ehkä se antaa morsiamelle ajattelemisen aihetta... (kun sanotaan käytöksestä, naurusta tms.)". Tuskin morsian muuttaa lapsellista käytöstään, naurutyyliään mihinkään, tai edes tapaansa hirnua koko ajan kaikelle, vaikka se kuinka ärsyttäisi jotain tyyppiä. :D Ihmiset kun ovat sellaisia, millaisia nyt sattuvat olemaan.

Itsekään en jaksaisi tuon morsiamen enkä sulhasenkaan kaltaisia tapauksia, mutta onneksi ei tarviikaan jaksaa. :D Älkää ihmiset ottako tällaisia ohjelmia niin kuoleman vakavasti. Kukaan ei voi millään miellyttää kaikkia, eikä se, ettei joku diggaa jostain tyypistä, tarkoita automaattisesti kateutta.

Niin ja tosiaan, jos niin kauheasti ärsyttää, niin aina voi vaihtaa TV-kanavaa tai sulkea koko TV:n, jos menee noin pahasti herne nenään. ;)

lauantaina 26.02.2011

jestas mikä drama queen tämä tyttö!

lauantaina 26.02.2011

Huomasiko muuten kukaan että häävieraana ollut nainen kittasi kaljaa(tai siideriä) suoraan tölkistä? Kyllä häät ovat sen verran juhlava tilaisuus että juomat juodaan lasista eikä tölkistä suoraan! Huomaa sivistystason kyllä, sen verran pitäisi etiketti säännöt olla hallussa ettei tuollaista virhettä tee!

lauantaina 26.02.2011

En kyllä ole kuullut että kukaan tavallinen (hollywood tähdet ei tähän kuulu) ihminen maksaa 5000-10 000€ mistään vihkisormuksesta!
200-500€ eurollakin saa kultaisia sormuksi timantilla, itse toki tahtoisin valkokultaa mutta ihan periaatteesta en 2000€ sormuksesta maksaisi vaikka mahdollisuus olisikin...

kyllähän tuolla satuhäiden tytön hupakolla oli todellisuuden taju kateissa ja ei, en ole kateellinen. Mistä olisin? legginseistä? latohäistä? rumasta miehestä?

itselläni asiat kuitenkin hyvin, eikä tarvetta kadehtia ja pystympä sanomaan että kaikesta huolimatta tytön mekko oli kaunis, vaikka käytös olikin lapsellista.

lauantaina 26.02.2011

" Ei laina ole aina paha-asia, ennemmin ottaisin lainaa häitä uin autoa varten, mutta kukin tavallaan. "

Jaa, häät nyt kuitenkin on vain yhden päivän pippalot, auto yleensä kestää 10 vuotta, puolet avioliitoista suomessa päättyy eroon niin, että en minä ainakaan ottaisi lainaa häitä varten.

Ja miksi mennä naimisiin jos ei ole vara? Eikö voi säästää muutamaa vuotta että pystyy järjestämään ne häät? Ihme vouhotusta yleensäkin naisilla häistä, se on vain yksi päivä elämässä ja sitä arkea on jatkettava senkin jälkeen, maksettavat vuokrat ja laskut ja sitten vielä lisänä häät sen jälkeen...

lauantaina 26.02.2011

Ehkä sitä voisi mitoittaa menonsa tulojensa mukaan? Ettei pian löydä itseään jostain velkaneuvonnasta. En jaksa uskoa, että jäteasemalla tai baarissa tienaa ihan hirveän hyvin? Voipi arvostella, kun kerran ovat tähän julkiseen leikkiin mukaan lähteneet.

lauantaina 26.02.2011

"kyllähän tuolla satuhäiden tytön hupakolla oli todellisuuden taju kateissa ja ei, en ole kateellinen. Mistä olisin? legginseistä? latohäistä? rumasta miehestä?

itselläni asiat kuitenkin hyvin,--"

Onneksi olkoon sinulle! Kaiken lisäksi vaikutat kamalan fiksulta, älykkältä ja sympaattiselta henkilöltä! NYT MINÄ OLEN KATEELLINEN!

lauantaina 26.02.2011

Kiitos Satuhäille näin viihdyttävästä jaksosta ja mielenkiintoisesta parista! Oli hienoa nähdä erilainen, persoonallinen pari sekä häät! :)

lauantaina 26.02.2011

"200-500€ eurollakin saa kultaisia sormuksi timantilla, itse toki tahtoisin valkokultaa mutta ihan periaatteesta en 2000€ sormuksesta maksaisi vaikka mahdollisuus olisikin..."

Niin siis kaikkihan eivät välttämättä halua sitä perinteistä keltakultaista sormusta yhdellä timantilla... Ja vartavasten tilatut ja suunnitellut sormukset yleensä maksavat pikkasen enemmän. Sitä paitsi, sormus on ikuinen, vihkisormus vasinkaan ei ole mikään perus "hely", se on jo tunnearvoltaan muita koruja arvokkaampi. Hyvin pidetty ja huollettu koru on myös arvokas perintökalleus jonka arvo kasvaa vuosien varrella. Ja yleensä häitä suunnitellessa olisi tarkoitus edes toivoa liiton kestävän loppuelämän, joten miksei sitä kerrankin satsaisi siihen kaikkein tärkeimpään koruun?

"Jaa, häät nyt kuitenkin on vain yhden päivän pippalot, auto yleensä kestää 10 vuotta, puolet avioliitoista suomessa päättyy eroon niin, että en minä ainakaan ottaisi lainaa häitä varten.

Ja miksi mennä naimisiin jos ei ole vara? Eikö voi säästää muutamaa vuotta että pystyy järjestämään ne häät? Ihme vouhotusta yleensäkin naisilla häistä, se on vain yksi päivä elämässä ja sitä arkea on jatkettava senkin jälkeen, maksettavat vuokrat ja laskut ja sitten vielä lisänä häät sen jälkeen..."

Häiden tarkoitus, avioliitto, kestää todennäköisemmin (toivottavasti) koko loppuelämän ja vaikka liitto ei kestäisi niin muistot säilyvät. Auto puolestaan alkaa menettää arvoaan heti kun ajat sen liikkeestä ulos.
Ai, että miksi mennä naimisiin jos ei ole varaa? SInun mielestäsi ilmeisesti vain rikkailla on oikeus aviioliittoon? Loppu tekstisi onkin jo kumottu aikaisemmassa kommentissani, jos viitsit sen edes loppuun asti lukea. Totta kai lainalla maksetut häät tulevat kalliimaksi (mm. korot) kuin säästöillä tai muilla ihmisillä maksaetut juhlat. Mutta ainakin se antaa vähä varaisemmillekkin pariskunnille mahdollisuuden järjestää häiden kunniaksi muutakin kuin ilmaisen maistraatti/kirkko vihkimisen.

Itse emme ole, emmekä tule ottamaan miehen kanssa lainaa häitä varten, mutta en minä (varsinkaan 50min perusteella) menisi tuomitsemaan ketään joka niin tekee. Eiköhän tuossakin residenssissä ole ihan tarkkaan mietitty että mihin sitä rahaa menee ja paljonko sitä tarvitaan sekä miten budjetti kasataan.

lauantaina 26.02.2011

"SInun mielestäsi ilmeisesti vain rikkailla on oikeus aviioliittoon?"

et tainnut itse lukea tekstiä loppuun, siinähän luki että miksi ei lykkäisi häitä vuodella parilla jotta ehtisi säästää häihin rahaa. Pitääkö se heti mennä naimisiin, eikö voisi sitä arkea elää ilman papin aamentakin?

lauantaina 26.02.2011

sormuksen arvo 2800 siinä on vanha mukana...

lauantaina 26.02.2011

Minusta häät olivat tyylikkäät ja hääparin näköiset. Morsian oli kaunis ja hänellä oli ihan uskomattoman kaunis puku. Saako udella minkä merkkinen puku oli ja mistä se on ostettu? :)

lauantaina 26.02.2011

Niin tai miksi ei mennä naimisiin silloinkun siltä tuntuu, kuka tietää ollaanko tässä hengissäkään vuosien päästä? Kun on luottotiedot kunnossa ja aina hoitanut laskunsa ajallaan on sekin mahdollista ;) Kyllä mun mielestä voi lainaa ottaa häitä varten siinä missä talolainaakin, jos täälä ei oo syntynyt kultalusikka suussa et sä yksinkertasesti sun kuukausipalkalla häitä maksa, noh näin kalliita ainakaan. Mutta edelleen ei kaikki vaadi niin paljon ja jotkut tyytyy vähempäänkin.
Olen kyllä silti sitä mieltä että tehdään ikinä mitä tahansakin, tehdään se kunnolla ja tyylillä ;)

Ilman papin aamentakin voi elää yhdessä onnellisesti vaikka elämän loppuun asti.

"Puolet avioliitoista suomessa päättyy eroon niin, että en minä ainakaan ottaisi lainaa häitä varten." Niin sitä voi kuolla huomenna liikenneonnettomuudessakin. Miten te voitte elää ollenkaan jos sitä rupee kaikkea jossittelemaan? Eikä kyllä kannata naimisiinkaan mennä jos on varma että tulee eroamaan.. Timi tämän oppineena ;)
Niin ja mitä siihen säästelemiseen tulee, ei niitä täältä kuitenkaan mukaan saa ;)

Tottakai on järkevää ajatella myös tulevaisuutta siinä mielessä ettei ihan kädestä suuhun eletä, on meilläkin säästömme ja sijoituksemme tulevaisuutta varten, silti. :)

Hauskaa yötä, yst. terveisin. Saija ja Timi

lauantaina 26.02.2011

Puku on Kaunis Morsian liikkeestä Helsingistä, arvo 1300e. Tomy Mariage mallistosta. :) Nyt kaapissa tyhjän panttina, kun ei oo halua oikein myydäkään..

T. Saija

sunnuntaina 27.02.2011

Hirvee vouhotus siitä että häitä varten on otettu lainaa. Itse en ikipäivänä ottaisi. MUTTA mun kuvitelma on ollu et se on ihan yleistä, tavallista, normaalia ottaa lainaa häitä varten.

sunnuntaina 27.02.2011

"Eikä kyllä kannata naimisiinkaan mennä jos on varma että tulee eroamaan.. Timi tämän oppineena."

Mistäpä saija kuule tiiät että onko timi tällä kerralla sen enempää varma tuon liiton kestävyydestä. Eikös kolmas kerta vasta toden sano?

sunnuntaina 27.02.2011

Herra isä miten ala-arvoista juttua . Mistä kukaan tietää, mutta täytyy vaan elää ja uskaltaa. Itse olen ollut avoliitossa 21 vuotta ja tyytyväinen siihen. Haukkuka nyt minutkin kuinka holtiton olen, kun en ole naimisissa:))

sunnuntaina 27.02.2011

Saija ja Timo, kun kerran käytte täällä lukemassa näitä kommentteja, miksette vastaa kysymyksiin ja väitteisiin, mitä on esitetty, vai haluatteko edelleen salailla asioita?
Ensinnäkin, onko totta että tämä on sulhon toinen avioliitto? Miksi halusitte salata asian, koska kyllä kaikki muut parit ovat aina ohjelmassa kertoneet avoimesti edellisistä suhteista.
Mikä teidän häissä oli sitä suurempaa ja näyttävämpää? Kertokaa vähän tarkemmin ohjelmasta, koska sitä ei tv:ssä näytetty.
Miksi maksoitte häät lainalla? Ja miksi käytte täällä kehuskelemassa sormuksen hinnalla?

Täällä ollaan puhuttu, että morsian olisi jotenkin lapsellinen, mutta mielestäni sulhanen oli enemmän lapsellinen! Kuka 3-kymppinen mies jaksaa remuta baareissa joka viikonloppu ja kosii ennen kuin seurustellaan?

sunnuntaina 27.02.2011

Tykkäsin tosi paljon vihkimis- ja juhlapaikasta! Persoonallista.
Sääli, ettei vain ilma suosinut.
Morsiammen puku + kampaus ihanat.
Ilotulitus erottui upeasti elokuisella taivaalla.

Paljon onnea hääparille!

sunnuntaina 27.02.2011

Kukin ohjelma omanlaisensa ja leikattu siten. Ei ole kaiketi tarkoitettu, että hääparit avaavat ohjelmassa koko sielunelämänsä ja historiansa. Te jotka utelette lisätietoja miettikää mitä itse vastaisitte, jos teiltä kyseltäisiin samalla tavalla henkilökohtaisia asioita. Vanha sanonta on, että uteliaisuus ei kuulu sivistykseen. Kotikasvatus on mennyt leppään aika monelta täällä, mutta toivon etteivät nämä huonot tavat periydy lapsillenne. Terveisin teidän puolestamme myötähäpeää tunteva ja lapsianne säälivä.

sunnuntaina 27.02.2011

Katsottu tarkkaan Kauniita ja rohkeita, Brooke ja Ridgehän vihittiin jossain rannassa. Harmi vaan, että tuo jaalalaisjärvi on pieni rutakko eikä valtameri. Kuvat oli kyllä hienosti rajattu, ettei näkynyt mitä oikeasti siellä taustalla oli.

sunnuntaina 27.02.2011

Siis mitä persoonallista on häissä jotka vietetään teltassa? Jos joku oli persoonallista niin se ponin ja aasin pelleily, se oli muuten sellainen jakso mitä en voinut edes katsoa loppuun myötähäpeän takia, lapsellista touhua.

Lapsellinen oli Saijakin ja Timi tosiaan sen ryyppäilyn takia, mutta Saijalle näytti vain raha olevan tärkeää. Häissä ei ollut mielestäi mitään suurempaa, näyttävämpää tai makeampaa kuin muissakaan häissä. Puku oli toki kaunis, sitä en kiellä. Sormus, no jaa, kauniimpiakin on..

sunnuntaina 27.02.2011

En koskaan kirjoita tai kommentoi kyseisestä tv-ohjelmasta yhtään mihinkään, mutta nyt oli pakko. Morsian oli aivan ihanan viehättävä persoona. Aito ihminen. Minusta ei mikään ole kauniimpaa kuin katsoa tuollaista aitoutta ja lämpöä ihmisessä. Nyt paljon onnea yhteiseen elämään ja kaikkea hyvää teille :)

sunnuntaina 27.02.2011

Syitähän naimisiin "kiirehtimisellä" voi ihmisillä olla monia: Joku haluaa perustaa perheen ja että lapset syntyvät avioliitossa, toisilla voi olla edessä työkomennus jonnekkin kauas/vaaralliseen tehtävään (mm.rauhanturvaajat) ja jotkut voivat olla niin uskonnollisia että avioliitto on aina tapa viettää yhteistä arkea. Omat appivanhempani "joutuivat" menemään extempore naimisiin koska eivät siihen aikaan olisi saaneet haluamaansa asuntoa susiparina.
On hassu miten nykyään puhutaan kiirehtimisestä kun ennen vanhaan olisi katsottu pahalla jos yhdesä asuva pari ei olisi mennyt nopeasti naimisiin ja tiedän tänäkin päivän ihmisiä jotka uskovat siihen että ensin pitää mennä naimisiin ennen kuin voidaan edes muuttaa yhteen. Kukin tavallaan. Onhan 1,5 vuotta aika lyhyt aika, mutta enpä minä paria tuntemattomana siltikkään menisi tuomitsemaan kun en heidän moitivejaan enkä suhteen laatuaan tunne.

Joku sanoi että lapsellinen sulhanen kun vielä kolmekymppisenä ryyppää ja bilettää. Sinä et sitten ilmeisesti tunne kovin montaa poliisia, palomiestä, vartijaa, kokkia, baarimikkoa, tarjoilijaa ja jne. jos pidät outona että tuon ikäiselle miehelle keitto (on) maistuu/maistunut? :D
Sitä paitsi 30 on vielä nuori jos otetaan huomioon että nykyisellä eliniään odotuksella ei ole vielä edes puolessa välissä elämäänsä ;) Ja mikäpä sitä lapsetonta(?) pariskuntaa estäisi viihteellä käymästä. Nythän se paras aika on ennen kuin jälkipovea pukkaa ja elämän tyyliä on pakko muuttaa.

sunnuntaina 27.02.2011

Niin, kyllähän sitä 50- luvulla kiirehdittiin naimiisin, moni pari oli onneton kun silloinhan ei edes avioeroa hyväksytty. Ei toista ihmistä opi tuntemaan 1,5 vuoden aika kunnolla ja on ihan idioottimaista mennä kihloihin ennen seurustelun alkua, jotain outoa.

Ei minulle kyllä välittynyt mitenkään lämpö tuosta morsiamesta, rahan perään oleva kitisevä ja kikattava pikku tyttö enemmänkin.

sunnuntaina 27.02.2011

Hei vaan! Meiltä otettiin yhteensä 4 tuntia yksityishaastatteluja, joten paljon muutakin jäi kertomatta itse ohjelmassa. :) Tuottajathan sen on päättänyt mitä me ohjelmassa kerrotaan ja mitä loppujenlopuksi näytetään.

"Ja mikäpä sitä lapsetonta(?) pariskuntaa estäisi viihteellä käymästä. Nythän se paras aika on ennen kuin jälkipovea pukkaa ja elämän tyyliä on pakko muuttaa."
Joo kyllä sitä pitää nyt lentää, ettei vanhana tuu katkeruus kun on lapsia nuorena tehty ja oma nuoruus jäi elämättä :) Meillä ei siis vielä ole lapsia.

Persoonallista oli mun mielestä jo pelkästään se ettei häitä vietetty perinteisesti jossain nuorisoseuran talolla eikä vihkiminen tapahtunut kirkossa.

"Älkää ihmiset ottako tällaisia ohjelmia niin kuoleman vakavasti. Kukaan ei voi millään miellyttää kaikkia, eikä se, ettei joku diggaa jostain tyypistä, tarkoita automaattisesti kateutta."
Totta, kaikki ei voi yksinkertaisesti tykätä kaikista. Eikä tätä ohjelmaa koskaan lähdetty tekemään muutakun huumorilla, sitä ei vaan kaikki ole ymmärtänyt :)

Ystävällisin terveisin, Saija

sunnuntaina 27.02.2011

minä en usko hetkeäkään että tämä hääpari oikeasti tänne kirjoittelee itse. joku käyttää heidän nimiään puolustaakseen heitä

sunnuntaina 27.02.2011

Jaa miksi et? Mikäs tässä on niin uskomatonta? :D Oon huomannu näitä kommentteja lueskellessa että mun koko olemus on ihan epäuskottava naurua myöten, mutta uskokaa tai älkää ihan aidosti olen sitä mitä olen :) Kaikki jotka minut tuntevat ovat sanoneet että ihan oma hihittelevä itsensä Saija telkkarissa oli!
Muutenkin ihan valtava määrä epäilyjä ihan kaikesta. Oletteko miettineet, että mitä motiiveja mulla olis lähteä TV:ssä valehtelemaan asioista ja esittämään jotain mitä mä en ole. Olis mun mielestä melkein mahdotonta ruveta esittämään monta kuukautta, mitä tätäkin ohjelmaa kuvattiin. Oliskohan vain helpompi uskoa että tällänen mä oon kaikkine nauruineni! :)

Uskon, että olemalla oma itsensä ja olemalla häpeilemättä itseään ja tekojaan joiden kanssa on sujut pääsee pitkälle samoin kuin positiivisella elämänasenteellakin :)

Musta olis tosi kiva jos kaikki muutkin antaisivat kommenttinsa ihan omilla nimillään, en ymmärrä miksi piiloutua nimimerkkien ja anonyymien taakse jos on aidosti jostain asiasta jotain mieltä ja haluaa sanoa sen? En mä ainakaan pahastu :)

Hauskaa päivän jatkoa, Saija

sunnuntaina 27.02.2011

"Ei toista opi tuntemaan 1,5 vuodessa kunnolla"

Ihan totta, tuskin kukaan tuntee toista koskaan niin hyvin kuin itse itsensä tuntee. Mutta mun mielestä ollaan jo opittu paljon toisistamme ja toisiltamme viimeisen 2 vuoden aikana. Tärkein asia mun mielestä suhteessa on avoimuus ja rehellisyys sekä luottamus. Ilman näitä suhde on ihan varmasti tuhoon tuomittu. Ollaan toisillemme oltu rehellisiä ja avoimia niin hyvistä kuin huonoista asioista ja sillä pääsee jo tässä tuntemis puolessakin aika pitkälle. Olemme onnellisia ja rakastamme toisiamme aivan kuin alussa kun kihloihinkin mentiin. Kyllä sen tietää kun kemiat ja huumori kohtaa ja sattuu yhteen. Tästähän on hyvä jatkaa ja oppia toisesta lisää. Kyllä jokainen ihminen muuttuu elämän varrella kun ikää tulee lisää ja elämänkokemusta karttuu, mutta mä ainakin toivon ja uskon että vielä kiikkustuolissa jonain päivänä näitä yhdessä nauretaan ja muistellaan ;)

Ystävällisin terveisin, Saija

sunnuntaina 27.02.2011

Millainen budjetti teillä oli suunnilleen, jos se on mainittu jossain niin minulta on menny ohi? Pidin nimittäin paljon tyylistänne ja häänne olivat kauniit, itsekin haluaisin vihkimisen järven rannalla. Sain paljon ideoita, kiitos! Onnea elämäänne :)

sunnuntaina 27.02.2011

Ihmiset on vaan niin kateellisia että pönkittävät omaa omatuntoa haukkumalla morsianta. Morsian oli hellyyttävä! Ehkä te kateellisetkin löydätte joskus jostain mistä iloita!

sunnuntaina 27.02.2011

Saija ja Timi, olette aivan ihana pari! Ja Saija oli todella, todella kaunis morsian!! Ja sen perusteella, mitä hän on täällä kirjoittanut, tuntuisi olevan myös erittäin fiksu ihminen. Oikein paljon onnea teille!

sunnuntaina 27.02.2011

Montako kertaa täytyy sanoa ettei se ole kateutta jos jonkun ihmisen nauru tai tyyli ärsyttää? Ei sillä ole kateuden kanssa mitään tekemistä jos sanoo oman näkemyksensä asiaan ja jos se nyt sattuu eroamaan jonkun muun mielipiteestä.
Häät nyt olivat ihan perinteiset maalaishäät, ilman mitään erikoisuuksia, tytön nauru oli ärsyttävää, mutta mies vaikutti ihan symppikseltä ja tytön mekko oli kaunis. En ole kateellinen jos sanon että nauru vaan ärsytti

sunnuntaina 27.02.2011

Tässä vähän tätä budjettia kun sitä pyydeltiin eli:

10 000e oli se summa millä olisi pitänyt pärjätä..

Sormus: 2800e
Hääpuku: 1300e
Hääteltta lattioineen, tuoleineen, mattoineen ja lämmittimineen: 4500e
Kattokruunut: 150e
Ruoat (sushit ja kakut mukaan lukien): n.3000e
Vesitaso: 1700e (rahat saatiin kuitenkin takaisin)
Ilotulitus: 1000e
Kukat sis. morsiuskimppu, kaasojen kimput, ja pöytäasetelmat maljakoineen n.1500e
Koko saaren vuokraus mökkeineen: n.1000e

Pöydät 13 kpl oli itse nikkaroidut ja myynnissä nyt. Samoin Timin puku on myynnissä jos jotakuta kiinnostaa.

Tässä tais olla suurimmat menoerät. Olihan sitä kaikkee pientä sälää vielä kaiken tuonki päälle hankittava.

Teltan kaikki seinäthän oli tarkoitus pitää avoinna eikä ns. rumentamassa ympärillä olevaa kaunista luontoa. Vesisateen ja kylmän ilman sattuessa ne oli ikävä kyllä pidettävä kiinni.

Yst. Saija

sunnuntaina 27.02.2011

"Ja sen perusteella, mitä hän on täällä kirjoittanut, tuntuisi olevan myös erittäin fiksu ihminen."

Tosiaan ei mun koko elämä ns. glamourin, rahan ja timanttien ympärillä pyöri, niinkuin ohjelmassa annettiin ymmärtää. Työ, perhe ja ystävät on mun elämässä tärkeimpiä. Samoin kuin rakas harrastus matkusteleminen Timin kanssa. :)

T. Saija

maanantaina 28.02.2011

Hei!

Mielestäni nämä häät olivat aika kaukana glamourista. Toki niissä saattoi olla ihana tunnelma, mutta korvaani vain särähti morsiammen ylpeily hirveän hienoilla ja erikoisilla häillä, kun todellisuudessa häät vietettiin teltassa sateessa.

Ja häiden budjetista.Ymmärrän täysin, jos joku haluaa ottaa häitä varten lainan, mutta tässä tapauksessa pienellä suunnittelulla ei ainakaan suurta lainaa olisi tarvinnut (mikäli pari ei ole aivan persaukinen). Nuo häät eivät nimittäin näyttäneet kovin kalliilta. Ymmärrän, että vaikka pitäisi taivasalla häät ja syöttäisi vieraille vain hernesoppaa, häihin voi kuluttaa paljon rahaa, jos menoja ei suunnittele ja yrityksiä kilpailuta.Tuli vaan mieleen, että miten saitte tuhlattua esimerkiksi noihin kukkiin ynnä muihin noin 1500 euroa? Olen ollut mukana järjestämässä useita häitä niin ystävilleni kun työnikin puolesta, eikä koskaan kukat ole maksaneet noin paljon. Yleensä vielä pääkaupunkiseudun ulkopuolella hinnat ovat joka suhteessa paljon edullisempia ja muutoksia voi tehdä herkemmin.

Oletteko kuulleet tarjouspyynnöistä? Toki voi suoraan maksaa listahinnat ensimmäiseen yritykseen, joka eteen tupsahtaa, mutta nuo häät olisi voinut järjestää huomattavasti pienemmällä rahalla, jos vain olisi viitsinyt/osannut/tajunnut suunnitella oikein.

Ja mitä tulee siihen erikoisuuden tavoitteluun; morsian sanoi, että häät ovat erilaiset koska niitä ei järjestetä esimerkiksi työväentalolla. No, voi olla, että jossain maaseudulla suurin osa menee naimisiin jossain vpk:lla. Kuitenkin useimmat häät, joissa olen ollut joko vieraana tai töissä ovat olleet jossain aivan muualla. Hotelleissa, kartanoissa, juhlasaleissa (esimerkiksi Helsingissä Astoria, G18, Unioninkadun juhlatila), purjelaivassa, vanhassa vankilassa. Noh, se mikä on erilaista riippuu tietysti asiayhteydestä ja omista kokemuksista. :)

Tsemppiä kuitenkin ja hauskaa puolivuotis -hääpäivää! :)

Ann

maanantaina 28.02.2011

Kaikissa pöydissä oli puoli metriä korkeat lasimaljakot joissa kaikissa erikoiset ja erittäin kauniit kukka-asetelmat pitkillä höyhenillä .Itsessään maljakko jo maksoi melkoisesti. En ole missään häissä nähnyt noin näyttäviä asetelmia ja niin paljon. TV-kuva ei ehkä näyttänyt häitäja häiden yksityiskohtia aivan oikeassa valossa, valitettavasti. Terveisin... eräs, joka sai kyseisen kukkalaitteen itselleen häiden jälkeen.

maanantaina 28.02.2011

Koska jaksosta nähdään uusinnat? MM-hiihto näyttäisi vievän normaalit uusinta-ajat.

maanantaina 28.02.2011

Yle Areenalta voi katsoa hääohjelmia viikon ajan uudestaan.

maanantaina 28.02.2011

Saija, olit kaunis ja onni kyllä välittyi ruudun(kin) takaa! Se että ihmiset täällä solvaa sun naurua on todella rumasti tehty. Olit oma itsesi eikä muuta voi vaatia. Ikävää että joudutte sun miehen kanssa täällä puolustautumaan ja selvittelemään asioita, jotka eivät suurelle yleisölle kuulu. Se mitä leikkaaja ja tuottaja on halunnut ohjelmassa näyttää pitäisi yleisölle riittää. Vaikka osallistuu ohjelmaan ei tarkoita, että sen jälkeen on velvollinen tilittämään esimerkiksi edellisiä avioliittojaan tai mihin hääbudetti on käytetty. Tämähän oli hääohjelma eikä sen tarkoitus kai ole ruotia ja selvitellä täysin irrelevantteja asioita. En ole itse Aurantolassa käynyt, mutta moni on paikkaa kehunut kauniiksi. Valitettavasti säälle ei mahda minkään ja harmaa sadesää ei imartele edes kaunista järvimaisemaa. Hyvin sä kestit yllärit ja pettymyset, parit sammakot sieltä suusta lipsahtikin, mutta niin olis käyny monelle muullekkin. Mä olen työni puolesta tekemisissä morsianten kanssa ja kyllä täytyy sanoa että ei Saija ollut todellakaan hermoheikoimmasta päästä. Pientä rajaa nyt kansalaiset tossa suunsoitossa.
Hyvin te veditte ja pitäkäköön onni ja ilo teidät yhdessä!

maanantaina 28.02.2011

itse olin muutama vuosi sitten häissä joiden budjetti oli ollut 5000 € ja siihen sisältyi morsiamen puku (osti omaksi), kengät (osti omaksi), sormut (kultaa ja timantteja, kaunis), juhlapaikka, ruoat ja muut tarjoilut, kukat, hevoskärryt (joo, ihan totta, se korvasi hääauton), koristeet, hääkarkit, kaiken mitä häissä vaan voi olla. Ei siihen kymppitonnia tarvita jos tosiaan osaa suunnitella ja kilpailuttaa hintoja.
Eikä muuten ollut tarvinnut ottaa lainaa, pari oli säästänyt yhdessä tuon summan.


Muualla Yle.fi:ssä