Doctor Who: Megauusinnat ja kahdeksas kausi

Kakkonen kertoo

Doctor Who: Megauusinnat ja kahdeksas kausi

Julkaistu sunnuntaina 21.04.2013

YLE Kuvapalvelu

TV2 maanantaista perjantaihin 23.4. - 23.7.2013 n. klo 18. Tarkat lähetystiedot ohjelmaoppaassa. Ei esitystä 3.6. (Taistelulentäjät), 7.6. (Jalkapallon MM-karsinta Suomi - Valko-Venäjä), 12.6. (Yleisurheilua, nuorten eliittikisat), 17.6., 20.-21.6. ja 1.7. (Jalkapallon Confederations Cup), 8.7. (Suunnistuksen MM), 11.-12.7. (Yleisurheilun nuorten MM). Jaksot katsottavana Yle Areenassa kahden viikon ajan.

Päivitys 11.11.2013: Isossa-Britanniassa 23.11. ensi-iltansa saava, 75-minuuttinen 50-vuotisjakso The Day of the Doctor nähdään Kakkosella samana päivänä klo 21.50! Mukana on 75 maata kuudella eri mantereella.

Päivitys 24.11.2013: vuoden 2013 jouluspesiaali on saanut esityspäiväkseen 29.12. klo 19.05.

Päivitys 1.5.2014: Uuden Tohtorin tuotantokaudet 1-7 uusitaan Kakkosella kesäiltapäivien putkina arkisin 3.7. alkaen n. klo 15.10. Ei siis myöhäisilloissa kuten aiemmin suunniteltiin. Tarkka päivämäärä voi vielä muuttua urheilun vuoksi. Uusintalähetyksillä pyritään ennen kaikkea siihen, että sarja saadaan Yle Areenaan, jolloin jaksot voi katsoa milloin itse haluaa. Kahdeksas, aiemmin esittämätön kausi nähdään alkusyksyn ohjelmistossa.

Vuonna 1996 alkuperäinen Doctor Who sarja äänestettiin BBC:n kaikkien aikojen parhaaksi draamasarjaksi. Isossa-Britanniassa jo kuudella vuosikymmenellä esitettyä tieteistarinaa pidetäänkin kansallisaarteena.

Uusi, vuodesta 2005 lähtien tuotettu versio Doctor Who'sta on tehty isoilla resursseilla ja nimekkäin voimin. Sarja on ollut kotimaassaan varsinaisessa palkintosateessa voittaen mm. tärkeimpänä tv-pystinä pidettävän BAFTAn ja scifi-kansan arvostamia Hugoja. 

Kakkosella nähtiin viime kesänä uuden Doctor Who'n kolme ensimmäistä tuotantokautta. Nyt ovat vuorossa neljä seuraavaa, erikoisjaksoineen 61 osaa. Viimeisin kausi on niin tuore, että sitä on esitetty briteissäkin vasta tänä keväänä.

YLE Kuvapalvelu

Ajassa matkaava, maailmaa dalekeilta ja muilta vihulaisilta suojaava Tohtori vaihtuvine inkarnaatioineen ja kumppaneineen on saanut vankan kannattajakunnan myös Suomessa.  Mojovan Doctor Who -annoksen ja sarjan ystävien kunniaksi järjestimme huhti-toukokuussa nettikilpailun.

Osallistumislomakkeita palautettiin satoja. Oikein vastanneiden kesken arvottiin tyylikäs Doctor Who -kangaskassi (Juha Suojärvi), Doctor Who Magazinen numero 457 (Susanne Öberg) ja kolme Doctor Who Symhonic Spectacular -lehteä (Jarmo Ojakangas, Mari Saavalainen, Jonatan Shaya). Onnittelut voittajille.

Visan vastaukset: 1. Kuka Tohtorin esittäjistä kirjoitti jo alakouluaineessa, että hänen suurin haaveensa on näytellä Doctor Who'n pääosaa = David Tennant. 2. Ketä elokuvantekijää peräti neljä eri aikojen Tohtoria on houkutellut Doctor Who -ohjaajaksi = Peter Jacksonia 3. Nimeä pisimpään yhtäjaksoisesti Tohtorina toiminut näyttelijä = Tom Baker. 4. Luettele kaikki ne sarjan historian aikana Tohtorin roolissa olleet, jotka eivät ole syntyperältään englantilaisia = David Tennant ja Sylvester McCoy (skotteja) 5. Mistä syystä Christopher Eccleston on kertonut halunneensa Tohtoriksi = Eccleston on kertonut arvostaneensa ja ihailleensa Russell T. Daviesin käsikirjoittamistaitoja. Myös se vastaus, että Eccleston halusi näytellä lapsille sopivassa perhesarjassa mukavuusalueensa ulkopuolella, hyväksyttiin.

Asiasanat:

Kommentit

maanantaina 25.11.2013

Tennantti oli varmasti vähän väsynyt spesiaalia kuvatessa. Pienten vauvojen vanhemmat tuppaavat olemaan... Vanhemmuus ei tule yksin (eikä vanhuus... Olihan kuningattarenkin esittäjä pienen vauvan äiti kuvausvaiheessa, mutta ikäeroa Tennanttiin on jonniiverran). Mutta Yksitoistahan sitä Kymppiä kommentoikin (Dick Van Dyke)

Zygonien osuus jäi minunkin mielestäni kesken, mutta neljättä-viidettä kertaa katsoessa se ei enää niin häirinnyt. Oletan, että jos tarvetta on, siihen palataan tulevilla kausilla. Moffatilla kun on tapana rakentaa hyvin pitkiä tarinankaaria. Juhlajakso kun ei kuitenkaan ole erillinen muusta Doctor Who-sarjasta, vaan "vain" juhlajakso. Zygonien syytä oli se, että Tohtori joutui naimisiin ;-) ja tämä juonenpätkähän (ilman mainintaa zygoneista) oli peräisin jo Tennantin viimeisistä jaksoista.
Osgoodin+Osgoodin kopion osuus saattaa olla se asia, joka tuo ton uudelleen joskus mukaan.
Kate Stewart on hyvä hahmo. Ylipäätään Moffat on mielestäni kehittynyt parempaan suuntaan nimenomaan naisten rooleja kirjoittaessaan. Nyt juhlajaksossa naiset olivat vahvoja, fiksuja (ja filmaattisia, en ole Billie Piperia nähnyt yhtä hyvän/hyvävointisen näköisenä pitkään aikaan kuin nyt Isona Pahana Sutena, aseena, joka ei halunnut tulla käytetyksi). Kuningatar ei vain komentanut alamaisiaan pistämään päitä poikki, vaan aktiivisesti toimi. Onnistuipa soluttautumaan zygonien joukkoon ja paljastamaan heidän juonensakin (kahteen kertaan). Eihän Osgoodgaan vain odottanut Tohtoria pelastamaan, vaikka sitä hartaasti toivoikin.

Tohtori Whota katsoessani en odota, että kaikki juonet saisivat ratkaisunsa aina kerralla. Voi olla, että jossain vaiheessa tullaan näkemään ratkaisuja niihin Classic Whon jaksoihin, joita kukaan ei ole nähnytkään vuosikymmeniin (muutama jakso on taas löytynyt).

Valitettavasti olen vähän huono arvioimaan juonen jatkuvuutta tms. koska mulla sattuu olemaan erinomaisen vilkas mielikuvitus. Ehdin yleensä täyttää juonen aukot päässäni ennenkuin olen niistä tietoisia ;-)

Se, että joku toistu aina uudestaan ja uudestaan. Maailmassa ei ole kuin muutama perustarina, ja kaikki muut tarinat ovat niiden mukaelmia. Ei minua häiritse teemojen toistaminen - jos häiritsisi, niin jäisipä kirjat lukematta ja televioso-ohjelmt ja elokuvat katsomatta. Aikamatkailu-sarjaa katsoessa melkein odottaakin, että törmää samaan asiaan vielä uudestaan ja uudestaankin...

Juhlajaksossa minusta erityisen hyvää oli se, että se ei ollut LIIAN pelottava eikä synkkä. Lapsia pelotti sopivasti, mutta kukaan ei pyytänyt, että kanavaa olisi vaihdettu. Ehkä meidän lapset on liian pahasti pilattu, kun bongasivat Capaldin siitä sekunnista lopussa (ja sitten piti kaivaa netistä Capaldin esittelypätkät esiin). "Tutun kasvon" näkeminen ei minusta ollut missään vaiheessa mikään ongelma, ja jo Night of the Doctor antoi Tohtorille selkeän mahdollisuuden valita tuleva inkarnaationsa. Nythän regeneraatiot ovat sen jälkeen tapahtuneet kaikki samalla tavalla. Tom Bakerin osuuden ja merkityksen Moffat tosiaan kertoikin haastattelussaan heti filkan näyttämisen jälkeen.

hienoa oli se, että Yle osallistui maailmanennätyksen tekemiseen ;-)

maanantaina 25.11.2013

Minua häiritsee se, että olen mielestäni nähnyt jo aiemmin Matt Smithin Tohtorin juttelemassa Tom Bakerin kanssa "jossain". En ole katsonut mitään "vuotaneita kohtauksia" kun välttelin spoilereita parhaani mukaan, ekä toi vaan on osoitus mun ylivilkkaasta mielestäni. Mä kuvittelin, että tuo olisi ollut jossain miniespisodissa joskus? Mutta ei olekaan ollut.

maanantaina 25.11.2013

Viimeinen Jäärä on täällä taas!

Kiitos kaikille palautteesta, ja kiva kun tykkäsitte! :) Ja kyllä, minä RAKASTAN kirjoittamista ja olen kirjoitellut juuri arvioita jo muutaman vuoden. Olisin voinut jatkaa ja tehdä tuosta viestistäni vielä toisenkin kilometrin pituisen, mutta päätin säästää aikaanne! Kuten jo sanoin, saatan vielä jossain vaiheessa lisäillä vähän materiaalia mielipiteisiini videomuodossa myöhemmin :)

Ymmärrän todellakin, että Tennantin muut kiireet ja Kympin tilanne saattoivat vaikuttaa hahmoon aika vahavsti. Minuun muutos ei vain kolahtanut. Mutta kyllähän hänessä vielä oli sitä Kympin charmia!

Minustakin Moffat olisi voinut vähentää moffailujaan (mutta hän on tosiaan parantunut naishahmoissa) ja esimerkiksi korvata zygonit kybermiehillä (tai nostaa dalekit suurempaan rooliin).

Toki olisin halunnut nähdä Ecclestonin spesiaalissa. Minusta on aika töykeää, ettei hän palannut tekemään edes muutaman sekunnin regeneraatiota. Hänen ei tarvitse tykätä sarjasta tai puhua siitä, mutta hän olisi voinut palata edes siihen. Muuten olen erittäin iloinen, että meillä nyt on kaikki regeneraatiot tiedossa ja voimme jatkaa tästä eteenpäin!

Mutta joo, nyt keskityn taas kokeisiini. Käykää blogillani lukemassa lisää mietteitä ja laittelen tännekin lisää kommenttia (ja linkit videoihini, kun saan ne tehtyä).

Revi tästä, Kahva!

Eipä tässä muuta. SE ON GERONIMOOOOOOOOOOOOOOO!

maanantaina 25.11.2013

Eihän Tom Bakerkään osallistunut 25-vuotisspesiaaliin. En pidä Ecclestonin kieltäytymistä töykeänä, sillä hän on aina ystävällinen faneille (puhuu sarjasta, allekirjoittaa "The Doctor" haluttaessa ym.), ja oli valmis keskustelemaan jaksosta Moffatin kanssa. Jokin kuitenkin sai hänet sanomaan ei (nähtyäni jakson en yhtään ihmettelisi, jos hän olisi pitänyt sitä hahmonsa ja kovan työnsä halventamisena [aikasodan päättymisen aiheuttamien surun, katumuksen ja vihan tärkeyden ohitus]), joten se siitä. Voi olla, että Thor 2:n lisäkuvaukset osuiva samaan saumaan, tai kahden muun sarjan kuvaukset, joissa hän on tänä vuonna ollut.

Eccleston ei tosiaan lapsena ollut fani (ei ollut Matt Smithkään), mutta piti paljon siitä, mitä RTD teki sarjalle. Ymmärrän myös, ettei hän halua haastatteluissa aina puhua yhdestä ja samasta sarjasta, etenkin jos on juuri tehnyt jonkun muun roolisuorituksen (toisinaan myös PR-henkilöt estävät häntä puhumasta, kuten kävi Thor 2-haastattelujen kanssa).

maanantaina 25.11.2013

*tarkoitin tietysti 20-vuotisspesiaalia.

maanantaina 25.11.2013

Oiskohan mitenkään mahdollista saada jouluspesiaalia näkyviin samaan aikaan täällä suomessakin? :)

tiistaina 26.11.2013

TV Tropesiin aina jää jumiin ja haluan suoda sen ilon teillekin:
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Recap/DoctorWho50thASTheDayOfTheDoctor
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Recap/TheFiveishDoctorsReboot
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Series/AnAdventureInSpaceAndTime

tiistaina 26.11.2013

No hard feelings, dude:)!
Totta, oon tutustunut Tohtorin maailmaan oikestaan näiden uusien jaksojen myötä ja classic-vaiheessa olisi varmaan aika penkominen.
Käsittäkseni tapahtumat ennen Day of the Doctoria menivät siis näin: kasitohtori regeneroitui War Doctoriksi, hyppäsi Tardikseen (poliisikoppimalli) ja suuntasi ajassa taaksepäin Gallifreyhin sen tuhon kynnyksellä, varasti Hetken ja siitä sitten alkoi juhlajakso.
Gallifreyn "jäädyttämisen" jälkeen War Doctor muuttui, luulen että hänestä tuli sitten Eccleston-hahmoinen ysi-Tohtori, eikös niin?
Ja Gallifrey, eihän planeetta edes alkujaan tuhoutunut Time Warissa, vaan jäi staasitilaan, muistan planeetan paluun Maan lähelle Sound of the Drums-jaksoparissa, Time Lordien inhaa johtajaa esitti Timothy Dalton.

tiistaina 26.11.2013

Vaikka jouluun on vielä kuukausi, niin jo tässä vaiheessa lähetän tämän joulutervehdyksen kaikille Suomen whovianeille.
Tässä hieno hetki Christmas Carol-jouluspessusta, aion lähettää tämän kaikille tutuilleni tervehdyksenä normaalin e-kortin sijaan.
Miksei kakkonen ottanut tätä spesiaalia juhlakauden ohjelmistoon, vaikka aattoillaksi, Abigailin kaunis laulu olisi sopinut täydellisesti aaton tunnelmaan.
MERRY X-MAS WHOVIANS!
http://www.youtube.com/watch?v=Radrh60tAUk
Ostin eilen joulukortteja ja tuunailin niitä uusiksi lisäämällä talvisiin maisemiin tonttulakkipäisiä Dalekeja huutamassa EXTERMINATEa
jouluterveisin
L.N.

tiistaina 26.11.2013

Olen samaa mieltä kanssasi L.N. että Abigailin ihana laulu olisi tosi sopiva aattoiltaan. Siinä laulussa on jotain erikoista. Tänään paljastettiin joulu episodin nimi, joka on The Time of the Doctor.
Myös paljastettiin juoni:
Orbiting a quiet backwater planet, the massed forces of the universe’s deadliest species gather, drawn to a mysterious message that echoes out to the stars. And amongst them – the Doctor. Rescuing Clara from a family Christmas dinner, the Time Lord and his best friend must learn what this enigmatic signal means for his own fate and that of the universe.

Thats all folks and until next time!

tiistaina 26.11.2013

L.N aikasotaa käytiin jo 8 aikana ja Hurtta oli se joka soti siellä.....se soti jonkun aikaa ennenku se varasti hetken ja hurtasta tuli eccleston....

tiistaina 26.11.2013

Kahdeksas Tohtori ei osallistunut Aikasotaan, vaan vältteli sitä. Hän regeneroitui Aikasodan aikana Sotatohtoriksi, joka osallistui vuosikymmeniä (ainakin) siihen. Lopulta hän ei nähnyt enää muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa sodan Hetkellä (Moment). Aikasodan aikana ei (näillä näkymin) ole mitään timey wimey aikamatkailua harrastettu, vaan tapahtumat etenivät siinä kronologisesti Tohtorin oman aikajanan mukaisest (mitä nyt muuten koko aika ja avaruus olivat sekaisin) Mutta siis Gallifrey on ajan ja avaruuden ulottumattomissa, sinne ei aikakoneellakaan pääse. Tilanne oli ihan sama Sound Of Drums*n aikaan. MUTTA: Ajan Herrat (se poliittinen johto, Timothy Daltonhan esitti vissiin presidenttiä) loi ENNEN Momentin käyttöä kiintopisteen sillä timangilla minkä heitti läpi ajan ja avaruuden Maahan. Se mahdollisti Gallifreyn palauttamisen, koska se oli sidottu hetkeen ENNEN Momentin käyttöä. Momentin käytön jälkeen Gallifreytä ei enää ollut (on tasku-universumissa josta ei pääse pois ts. Gallifreytä ei ole koska kukaan ei voi sitä löytää).
Day of the Doctor ei ole ristiriidassa sarjan aikaisempien tapahtumien kanssa, vaikka Gallifreyn kohtalo onkin eri.

tiistaina 26.11.2013

Heip! Tietääkö kukaan onko mahdollisuuksia siihen, että Mestari olisi tulossa takaisin tai edes näyttäytyisi Doctor Whossa?

tiistaina 26.11.2013

Ja sitten anteeeksi jos joku teistä on selittänyt sen asian jo noissa kauhean pitkissä tekseissä.En ole oikeen jaksanut lukea vielä kaikkia juttuja täältä.

tiistaina 26.11.2013

ihan paras ja vähän sekava

tiistaina 26.11.2013

Viimeinen Jäärä on täällä taas!

Finsku: Mestari tulee yleensä ennen pitkää takaisin. Minustakin olisi aika palauttaa hahmo sarjaan, viime kerrasta onkin jo kolmisen vuotta. Mitään konkreettisia todisteita tai vihjeitä ei ole, mutta huhutaan, että Mestari saattaisi tehdä paluun Capaldin aikana, mahdollisesti jopa ensi kaudella. Se jääköön nähtäväksi.

Eipä tässä muuta. SE ON GERONIMOOOOOOOOOOOOOOO!

tiistaina 26.11.2013

Mestari on varmasti ennen pitkään tulossa takaisin, eihän tuo lähde pois kulumallakaan (oikeasti, näyttöä siitäkin on).

En ole kyllä samaa mieltä, että Day of the Doctor ei olisi ristiriidassa aiempien tapahtumien kanssa. Esimerkiksi Yhdeksäs Tohtori monesti kertoi NÄHNEENSÄ aikasodan lopun. Vai kehittyikö kenties Hurt!Tohtorille muistoja tyhjästä samalla kun vanhat menivät piiloon? Aikasota ei koskaan ollut vain viattomat lapsi-gallifreyalaiset vastaan ilkeät pahat Dalekit. Jopa Day of the Doctor'issa Gallifreyalais-/Ajanherrasotilaat sanovat käyttäneensä mitä kauheimpia aseita. Odottaako Tohtori todella onnessaan heidän palaamistaan, etenkin kun Dalekit ovat palanneet Skaroon? Mikä estää seuraavaa Aikasotaa syttymästä? Iloiset lapset kiertämässä juhannussalkoa?

Monet ihmiset näkivät paljon vaivaa vuosien ajan luoden (ja jatkaen; ennen Aikasotaakin Tohtori on joutunut kestämään tekojensa seuraukset) uskottavaa tarinaa menetyksestä, katumuksesta, virheistä ja niistä selviytymisestä. Nyt sitten Moffat, joka ei kyennyt kuvittelemaan Tohtorin olevan monipuolinen ja konfliktien ympäröimä hahmo päätti, että kaikki tuo työ oli turhaa koska mitään ei oikeasti tapahtunut. Moffat, joka laittoi Tohtorin aivopesemään koko ihmisrodun tappamaan Silencen refleksinomaisesti, muistamatta siitä mitään ja silti väittää, että hirvittävän, aikaa ja materiaa repivän sodan voi päättää siirtämällä osapuolet eri aikaan (koska niin tuossa kävi; Dalekit "tuhoutuivat" samalla tavalla kuten ennenkin [eli ovat nyt palanneet], mutta Gallifrey siirrettiin taskuun josta se aiotaan palauttaa myöhemmin samassa tilassa).

Rankkaa tekstiä, tiedän, ja vähän kärjistettynä koska tilanne tuntuu epäreilulta.

tiistaina 26.11.2013

Exterminieren: Ysi sanoi nähneensä Aikasodan lopun. Se ei ole ristiriidassa spesiaalin kanssa. Tohtori muistaa nimittäin tehneensä jotain tuhotakseen Gallifreyn ja päättääkseen sodan. Gän siis muistaa päättäneensä sen. Hän ei kuitenkaan muista KUINKA hän päätti sen. Sotatohtori ei käyttänyt Hetkeä, vaan sulki Gallifreyn taskuun pelastaen koko planeetan. Jaksossa se näytti räjähdykseltä. Ja se on ainoa asia, jonka hän muistaa. Se siis selittää Ysin sanomiset, eikä ole ristiriidassa The Day of the Doctorin kanssa.

Minusta on vain hienoa, että sarja saa nyt uuden määränpään. Tohtorilla on nyt selvä tehtävä. Kukaan ei ole sanonut, että Gallifreyn löytäminen olisi helppoa. Ja planeettahan voi vielä tuhoutuakin, jos joku muu asiasta päättää.

Eipä tässä muuta. SE ON GERONIMOOOOOOOOOOOOOOO!

tiistaina 26.11.2013

Gallifrey olisi voitu tuoda takaisin tuhannella ja yhdellä muulla tavalla. Gallifrey ei ole mikään utopia, jossa lapset ilakoivat juhannussalon ympärillä. Etenkin, kun End of Timen lopussa Tohtori palautti Rassilonin ja muut megalomaanikot takaisin Aikasotaan/Gallifreylle. Ajan Herrat eivät ole koskaan olleet luonteeltaan mukavaa sakkia, Aikasodan jälkeen vieläkin vähemmän.

Sen löytämisen helppous ei mitenkään liity siihen, mitä oikeasti (mutta tuskin Moffatin maailmassa, jossa kukaan ei kuole ja traagisuus on valetta) seuraisi kun Gallifrey palaa takaisin.

Eikö ketään oikeasti haittaa, että Tohtori KÄRSI 400 VUOTTA sellaisen takia, mitä ei edes tehnyt? Joka miltei teki hänet hulluksi? Toisaalta ei ihmisiä tunnu haittaavan sekään, että River Song istui vuosia vankilassa murhasta, jota ei tehnyt, tullen ulos ainoastaan kun Tohtori niin halusi.

tiistaina 26.11.2013

Tervetuloa kaikille uusille kirjoittajille ja mukava nähdä vanhoja kasvoja. :D

Ensiksi kiitokset Viimeiselle Jäärälle ja Puskalle ja muille tietopankeille, joiden nimiä en muista. Erityiskiitos Viimeiselle Jäärälle spekulaation jakamisesta ennen TDOTD:a. Spesiaalin alussa huutelin teille kaikille mielessäni kiitoksia. Teidän ansiosta Hetki ja omega-luokan aseet soittivat kelloja päässäni. Kiitos! :D

tiistaina 26.11.2013

Just.
Google kertoi että Doctor Who'ta 50 vuotta. Ajattelin, että "Häh? Kuka? Mikä?" En ole ikinä kuullutkaan.

Nyt katsoin Ylen 23.11. jakson, uteliaisuus oli liian suuri.

Nyt on asia sitten niin että jäin koukkuun kerralla. Ihan heti. Täysin.

Ohoh. :)

keskiviikkona 27.11.2013

No, kyseessä on kuitenkin fiktiivinen televisiosarja.
Otti sekin päähän kun Bridget Jonesin kirjoittaja tappoi Mr Darcyn.
Faneille mieluisin juonikuvio ei välttämättä ole kaikkein myyvin - Ja vaikka Doctor Who elikin 80-90-lukujen alhon läpi nimenomaan fanien voimin, niin sarjan nykyinen menestys on kiinni ihan tavallisista televisionkatsojista.
Moffat on showrunner, hän voi tehdä sarjalleen mitä haluaa. Suits me, en kuitenkaan itse ikinä saisi krijoitettua yhtään jaksoa valmiiksi...

keskiviikkona 27.11.2013

Viimeinen Jäärä on täällä taas!

Täti: Kiitos, kiva että pidit. Kaikki spekuloiminen ja kirjoittaminen on minulle tärkeää, joten teen sitä mielelläni myös tulevaa jouluspesiaalia varten.

Exterminieren: Näin on, Tohtori kärsi jostain mitä ei ollut tehnyt. Se on elämää ja elämä on epäreilua.

Torsti: Tervetuloa! Jos tuo oli ensimmäinen Doctor Who-jaksosi, voin ymmärtää, että olit hiukan pihalla. Sinulla on vielä paljon opittavaa. Ja me opetamme sinua mielellämme.

Eipä tässä muuta. SE ON GERONIMOOOOOOOOOOOOOOO!

keskiviikkona 27.11.2013

Mahtava kuulla, että Googlen kampanjallakin oli oikeesti tulosta :)
Tervetuloa Tohtorin ihmeelliseen maailmaan Torsti2003z!
Sun iloksesi pääsetkin uusintakierrokselle heti alusta mukaan, kun jaksot taas ensi vuonna starttaa :)

Ps. on ollut hauska lukea kaikkien kommentteja spessusta, vaikka oonkin ite joistain asioista vähän eri mieltä ;P Saa nähdä tuleeko ikinä itse kirjoitettua siitä mitään arviota, ehkä tässä vielä joku päivä, kun on siihen aikaa.

keskiviikkona 27.11.2013

Juu, teretulemast vaan whovianien ihmeelliseen joukkoon, tovaritsh *ojentaa kättä*.Sinulla onkin paljon ihmeellistä nähtävänä ja koettavana:)

keskiviikkona 27.11.2013

"Se on elämää". Ei ole. "Elämää" olisi joutua kärsimään tekojensa seuraukset, eikä painaa maagista reset-nappulaa. "Elämää" on, että aina kaikkia ei voi pelastaa. "Elämää" olisi, jos Tohtori olisi pelastanut Gallifreyn ja tajunnut sen olleen suuri virhe, eikä onnellinen asia. Toivoa tietysti on vielä tulevaisuudelle, mutta niin monet kerrat olen joutunut pettymään että empä tiedä.

Faneille mieluisin vaihtoehto nimenomaan oli tuoda Gallifrey takaisin. Se vaikea päätös tehtiin vuonna 2005, kun Gallifrey tuhottiin.

On ihan eri asia tappaa pois joku hahmo kuin sanoa, että kahdeksan edellistä vuotta olivat silkkaa valetta.

keskiviikkona 27.11.2013

Exterminieren: Eivät ne silkkaa valetta ole, vaikka ymmärränkin suuttumuksesi.

DotD vaikutti enemmänkin katsojien kokemuksiin kuin Tohtoriin, niin Ysiin kuin Kymppiin. Kun nyt Yle näyttää ensi vuonna ensimmäisen reboot-tuotantokauden, pelkään, että Tohtorin tuska ja viha eivät ole yhtä "aitoja", vaikka roolisuoritus (ja tietysti jaksojen/tarinan kirjoittajien työ) oli aivan mieletön. Etenkin jaksolta "Dalek" tuntuu putoavan pohja pois, kun Tohtori ei koskaan mitään pahaa tehnytkään. Myös Blon Slitheenin puheet "Only a killer would know that" ja Tohtorin reaktio niihin kaikuvat kuuroille korville.

Omaa headcanoniani päädyin siis muokkaamaan alustavasti niin, että Ajan Herrat itse juonivat tiensä ulos "helvetistä", joksi Tohtori Gallifreyta/Aikasodan loppua kutsui. Saa nähdä, mitä kahdeksas tuotantokausi tuo tullessaan.

keskiviikkona 27.11.2013

HELLOOOO STONEHENGE :DD

tervetuloa vaan Torsti jätän-numerot-pois-koska-hankalaa, ymmärrän jos meni aika lailla ohi moni spessun juttu, kun sen verran se kuitenki tukeutu aikasempiin....*köh*

mutta, nyt katoin spessun uudestaan(lue:sadatta kertaa) vielä oikeen musiikkien kannalta, ja tulin tekemään niistä ah niin kiinnostavan (lue:jumalattoman kuolettavan tylsän) analyysin. :D

Ensinnäki alussa tulee "OUJEAMEGAMAHTAVA"-fiilis, kun Tardis lasketaan National Galleryn pihaan ja taustalla soi I Am The Doctorin metallisempi ja sähkösempi variaatio. Kun on heinäkuusta asti oltu ilman uusia DW-jaksoja, tulee vaan olo että ihanaa, Tohtori on täällä taas. Ja kun Ykstoista(rakas oma tohtorini, enkä muuten tykkää kun clara sanoo että "my doctor" XDD ongelmako?) hyppää alas roikkumasta Tardisin pohjassa, variaatio loppuu kivaan modulaationostatukseen, eli loppuduurisointu ei oo sama sävellaji kun muu vaan ylempi, jollon se tuntuu massiivisemmalta. (huh, jos sain yksityiskohdasta tän verran, odottakaas kun pääsen loppumusiikkiin XDD)

Kun kuvataan Aikasodan viimeisiä päiviä, taustalla on musiikki joka leimautu mun päässäni nimellä "The Last Day of Time War". Koska siltä se kuulostaa(ja näyttää), että tähän se loppuu, toivoa ei ole. Joka suunnasta tulee joku uhka, klarinetilla, tuuballa, ykkösviuluilla tai millä tahansa, mikään ei siellä sitä menoo kevennä. Ja niinhän se oli, koska gallifreyläisillä ei toivoo ollut, dalekit oli vallannu Arcadian ja joka puolella kaikuu "EXTERMINATE" ja "seek, locate, destroy". Mutta sitten, MUTTA SITTEN, 8.5 (eli hurtta ;)) tulee Tardisilla läpi dalekien rintaman, ja SIINÄ KOHTAA epätoivosen The Last Day of Time Warin päälle puskee taas sama ihana I Am The Doctor, joka on sellanen voimallinen ja toiveikas, että vielä on jotain tehtävissä. Eli epätoivo ja uhka, jonka päälle syöksyy toivo ja toimeliaisuus.

Sitten tulee koko spessun toiseks vaikuttavin musiikkikohta. Kun 8.5 kävelee erämaassa, yksinään, "miles and miles and miles, I could hear you. No more." ja miettii Aikasotaa ja sitä onko valmis tuhoomaan Gallifreyn, taustalla on hiljanen viulumatto, johon tulee sävyjä voimakkuuksilla ja eri soittimilla. Kokonaisuutena se pyyhkii pään tyhjäks, jättää kaikumaan sellaseen kajahtaneeseen tilaan ja laittaa pidättelemään hengitystä. "No more." Se kuvaa 8.5 päätöstä, yksinäisyyttä ja sitä ettei oo vaihtoehtoja. "No more." Kiitos Murray Goldille joka onnistu tässä, se on aivan skaron upee kohta (tosin skaro ei oo missään määrin upee).

Tykkäsin ylipäätään myös Bad Wolf-Momentin ja 8.5:n kohtauksesta siellä ladossa. Billie Piperin uskomaton roolisuoritus oli nannaa(xD), se oli ihan järmyn upeesti näytelty. Kaikki ne kun se puhu "itelleen" vaikkapa sen "I chose a face from your past...or is it from future? I believe my name is.....Rose Tyler, No. Yes. No, sorry, in this form I'm called....the Bad Wolf." Se oli yks mielenkiintosimmista kohdista.

Kun 8.5 miettii, "How many children on Gallifrey?", soi hiljanen, viaton, haikee musiikki. Lasten naurua, surullista rimputtelua ksylofonilla, marimballa ja jousilla. Melkein epäonnistuminen, MUTTA koska sen koko "No more"-kohdan vääristyneisyys ja epätodellisuus ulottuu siihen asti, se onkin melko hyvä.

Sitten on aika sisäisen fangirlin kirkua ilosta, kun tajuaa, että mennään Kympin luo 1500-luvun Englantiin. Mutta mullapa se ei kirkunu Kympin takia, vaan koska kohtauksen alottaa Martha's Themen variaatio!!! Huomasin sen vasta kolmannella kattomiskerralla, ja taas, kiitos sille joka suunnitteli musiikit ja niitten kohdat! Kaikki mun suosikit, vaikkei näy syytä. (lisää tuolla alempana jossa huudan tosissaan xD)

Sitten tulee spesiaalin neljänneks paras kohta. Kun Ykstoista ja Kymppi kohtaa, kaikki se sanailu!! :DD just fantastic. molto bene. brilliant. Ja vielä kun 8.5 liittyy mukaan, niin ei voi kestää. :D kaikki se sand shoes- ja screwdriver-irvailu <39 ja taustalla orkestraalivatkutus ;)

Sitten seuraa monta eri loistavaa kohtaa ja loistavaa variaatiota enimmäkseen I am the Doctorista, mutta hypätään niitten yli.;)

Sitten, spessun kolmanneks paras kohta musiikin kannalta ja muutenkin!! :D KUN KAIKKI KOLME TOHTORIA ON SIELLÄ MAALAUKSESSA JA TULEE ULOS. MOLTO BENE!!! :DDDD ihan parasta....ja taustalla mikäs muu kuin YKS PARHAISTA VARIAATIOISTA FROM I AM THE DOCTOR :DDD se on ihan jumalattoman hyvä kohta, huusin kun näin ekaa kertaa ja huudan vieläkin. :'D ja kun Gallifreyllä soi joku varotussireeni, vähän pommihälytyksen kuulonen, niin se alkaa I am the Doctorin toonikasta ja menee pari oktaavia alas, päättyy siellä taas sävellajin johtosäveleen alaoktaaveissa. OH YOU, YOU FREAKING GENIUSES, I LOVE DAT!! :D muutenkin, ihan paras kohta, fangirlauksella ei rajaa kun Tohtorit sanoo peräkkäin ne sanat "Hello. I'm the Doctor. Sorry about the dalek." :DD

Sitten lähestytään jo huippukohtia, vuorossa siis kyynelet silmiin tuova kohtaus ladossa the Momentin kera.

Kun Bad Wolf-Moment kertoo 8.5:lle siitä, kuinka Tardiksen "suihke ja murina" tuo lohtua joka puolella myös eksyneimmille, tulee tippa silmään. En tiiä miks, mutta sydämmeen ottaa. Varsinkin kun sitten 11 ja 10 tulee sinne, ja Tardiksen ääni kuuluu. Beautiful.

Ja siinä kohtaa tykkään, kun 11 sanoo "This time you don't have to do it alone." ja sekä Kymppiä että Yhtätoista kuvataan kerrallaan lähikuvassa. Molemmilla on naamallaan sellanen serious face mitä ne käyttää näytellessään, nähty molemmilla lukuisissa jaksoissa. Sellanen vähän surullinen. Tuli vaan olo että "HA! toi on toi naama!" ja molemmista ihan instatly ja automaattisesti. :D

JA PARAS KOHTA, SEKÄ musiikillisesti ETTÄ muutenkin koska KAIKKI TOHTORIT TULEE!!!! Ja siinä kohtaa moni pyörtyy fangirlauksestaan, kun kaikki ihanat Tohtorit näkyy peräjälkeen... Täydelliseks kohtauksen tekee se, että taustalla soi ihan alkuperänen, mahtava, orkesterivoittonen versio mistä muustakaan kun I AM THE DOCTORISTA!!!! :DDD alkuperäsessä d-mollissa, alkuperäsillä jousilla, aivan mahtavasti kun kaikki Tardisit lentää Gallifreyn ympärille. Ja kirsikkana kakun päällä oli "No sir, all thirteen." FANGIRLING :D + kiitokset siitä että oboesoolo oli poissa, koska obotit ei osaa virittää soittimiaan. :'D

Sitten, ei ehkä muille niin merkittävä, mutta se joka sinetöi spessun tuomion mun silmissä ehkä parhaaks ikinä, on kohtaus jossa 11 puhuu yksinään siitä kuinka vois jäädä vahtimaan maalausta museoon. Koska, taustalla soi - tättädädääääää - Wedding of River Song. Mun suosikkikappale DW:stä ikinä, forever, aina. Se on mulle kaikkein rakkain biisi, vaikka alkuperäsessä soundtrack-versiossa on se plot hole, musiikillinen juonen lopahtaminen, kun ensin nostatetaan, oletus on että se moduloi tai lähtee huippukohtaan, mutta se sitten vaihtaakin vähän tyyliä ja jatkaa oudolla teemalla. No, ei siinä mitään, kun sen jälkeen nostatetaan uudestaan huippukohtaan, mutta jännitys laantuu.
JA ARVATKAAPAS MITÄ! Siinä spessussa ne oli JÄTTÄNY SEN PLOT HOLEN POIS!!! ELI, se tekee Wedding of River Songista just sellasen kappaleen minkä halusin kuulla, ei almost-perfectin vaan virheettömän perfectin.

Wedding of River Song on mysteeri, ihan kun River itse, ja tässä kohtauksessa se museonhoitaja. Se on kertoo mysteeristä, ehkä vähän ikävästä, tragediasta ja tavallaan toivosta. Eli sopii aika lailla kohtaukseen, jossa Tohtori kaipaa kotiin mutta tietää sen olevan siellä jossain, ja vielä mystinen museonhoitaja tulee kertomaan että "Gallifrey falls no more." :') feels.

Ja loppuun päräytetään jälleen alkuperänen versio I am the Doctorista, ja kaikki Tohtorit yhtä aikaa kuvassa. Täydellistä fanien hullulle sekoomiselle ja koko jakson upeudelle.

Kiitos, kiitos spessun musiikeista ja erityisesti Wedding of River Songista. Kiitos. :')

Jos luit tänne asti, mä kunnioitan sua, koska mahto olla tylsä lukukokemus. ;)

keskiviikkona 27.11.2013

Ysitohtori tappoi Gallifreytä ympäröineet dalekit. Ei mikään pieni tuhoteko sekään. Ja kaikki (myös Tohtori) "tietävät", että hän juuri tuhosi sekä oman rotunsa että dalekit.
Mitä useamman kerran Ysitohtorin kautta katsoo, sen paremmalta Chris Ecclestonin näyttelijätyö vaikuttaa (no okei, minä tiedän miltä tuntuu kun elämä vie pois "kaikki" eli arvostelen tuota vain tästä omasta kokemuksestani). Ysitohtori oli koulutettu sotilas, joka ei voinut hyväksyä omaa tekoaan (vaikka sitten omaa _muistamaansa_ tekoaan) mutta joutui alistumaan sille.Ysitohtori oli hahmo, joka oli samaan aikaan hajoamassa ja räjähtämässä, jolla tuntui olevan suurempi toive kuolla kuin elää. Ja kun näki, kuinka pahasti Aikasodan päättäminen oli traumatisoinut Tohtoria, niin nämä Ecclestonin jaksot avautuivat vielä uudelleen (jollain on ollut taas aikaa nyyhkiä...)

Ihmiset (ja oletettavsti myös Ajan Herrat) pystyvät luomaan valemuistoja. Muistoja, jotka eivät ole totta, mutta jotka saavat jopa ihmisen kehon reagoimaan samoin kuin todellisiin muistoihin. Ysitohtori (ja Kymppi ja Yksitoistakin tähän DotDiin asti) TIESI tuhonneensa Gallifreyn ja Dalekit. Ja koska Tohtori on kuitenkin Man who wouldn't" (silloin kun Jenny ammuttiin...) niin hänellä on suuria vaikeuksia hyväksyä omaa tekoaan. Neljässä sadassa vuodessa hän oli sekä oppinut hyväksymään sen (koska oli valmis käyttämään Momenttia) että korjaamaan tekonsa.
Kyse on aikamatkailuun perustuvasta scifi-ohjelmasta, tottakai Tohtori voi muuttaa omaa menneisyyttääkin kunhan vain keksii keinon (kunhan se ei ole ristiriitainen fixed point-kanssa). Gallifreyn kaatuminen oli fixed point (aikasodan päättyminen siis), nythän edelleen aikasota päättyi ja Gallifreyitä ei enää ole - meidän universumissamme, ei meidän ajassamme.

keskiviikkona 27.11.2013

Pallo, suurin osa analyysistasi meni multa yli hilseen. :) Mullekin asti tuli kuitenkin läpi intohimo asiaan, mikä on aina molto bene. Voin samaistua sun kommenttiin I am the Doctorista alkutekstien aikana. Mulla oli ollut ihme kriitikkovaihde päällä ihan alussa, mutta I am the Doctorin alkaessa laitoin telkkarin niin isolle kuin uskalsin muuten nukkuvassa talossa ja innostus alkoi nousta. Jeeeee! Tohtori on taas täällä ja seikkailu alkaa! :D Sotatohtorin tavatessa vajassa Hetki-Bad Wolfin olin taas täysin myyty ja uppoutunut Doctor Whon maailmaan.

keskiviikkona 27.11.2013

Eikos Pompeiinkin voisi sitten mennä pelastamaan nuo "viattomat lapsoset"? Kaikki fixed points in time, niitäkö ei nyt sitten tarvitse huomioida? Aina voi heittää paikan taskuun ja sitten kun siltä tuntuu, palauttaa sen paikoilleen.

Koska nimenomaan koko tuon spessun pointti oli "Gallifrey Falls No More" ja Yksitoista sanoo lähtevänsä Gallifrey-jahtiin. Tuossa ei muutettu sitä miten se kaatui, vaan kiellettiin sen kaatuminen, koska Moffat ei voinut käsittää, että Tohtori voisi noin traagisella tavalla lopettaa sodan, jossa molemmat puolet aikovat tuhota koko universumin.

keskiviikkona 27.11.2013

Näillä bbc:n sivuilla on linkit tällä hetkellä kuunneltavissa oleviin Doctor Who -jaksoihin. Osaon luentoja ja osa täysin näyteltyjä. Sivulla on muutama Ykkösen ja Kasin seikkailu. Lisäksi löytyy muita DW:hen liittyviä ohjelmia.

http://www.bbc.co.uk/programmes/b009szrh/episodes/player

torstaina 28.11.2013

Juu. Kyllä. Mä tiiän että en sais olla täällä ton kisan aikana, mutta en oo lukenu tai edes kattonu yhtäkään viestiä. Päätin vaan tulla sanomaan että en jostain syystä pääse chattiin sisälle, joten älkää ihmetelkö jos mua ei tänään näy siellä ;)
Eipä mulla muuta ;D Stoorini tulee (toivottavasti) tänään illalla, mutta viimestään huomen aamulla :D

torstaina 28.11.2013

Pallo, ei todellakaan ollu tylsä lukukokemus tuo sun musiikkiarvio. Ihana, että musiikki vaan voi vaikuttaa toisiin niin voimakkaalla tavalla. Se avas taas vähän uudenlaisen näkökulman tuohon jaksoon ja siihen, miten asioita voi hahmottaa. Itellekin musiikit on tärkeitä tv-ohjelmissa, mutta ei ihan noin syvällisesti. Kiitos siis :)

torstaina 28.11.2013

SALVETTE KAIKKI MAAN MATOSET!!!!!!!!!!! Pitkästä aikaa täällä taas!!! Ja nyt, nyt mulla on viimein tää stoorini valmiina. Se on noin kolme kertaa niin pitkä ku mitä mä tiedän edellisen ennätyksen olleen, mutta hanakala sanoa ku en oo nähny teijän muitten juttuja aiheesta ;) Tän kirjottaminen oli aika skaron kivaa, toivottavasti kukaan ei laske huijaukseks sitä että kirjotin sen wordiin ekana? ;D Mulla on tästä tekstistä kaks arvelua. Joko kaikki muutki on kijottanu niin pitkää mihin kärsivällisyys vaan kestää jollon mä oon siellä jossain hännänhuippuna, tai sitte mä oon ampunu pahasti yli tän kanssa XDDDDDDDDD Mutta hanakala vielä toistaseks sanoa.
Ja tää sitte tulee kahessa osassa, koska tää on kohta tunnin ladannu tota viestiä ja oon koittanu lähettää sen uusiks ja vaikka mitä, niin koitan jos siinä olis joku ongelma viestin pituuden kanssa tai vastaavaa. JA NÄÄ SITTE LASKETAAN SAMAKS VIESTIKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! XDDDDDD

Se on sitten vaan ALLONS-Y!!!!!!

Tälleen muutaman päivän päästä mä oon lyhyesti sanottuna sitä mieltä, että se oli aika skaron sekava ja IHAN MAHTAVA!!!!!!!!!!!!!! :DDDDDD
Siinä oli huumoria, jännitystä, Tennari, toimintaa, Tennari, yllätyksiä ja ennen kaikkea GALLIFREY TUULEE TAAKAAAS!!!!!!!!!!!!!!!!! GALLIFREY TUULEE TAAKAAS!!!!!!!!!!!!! (Innoissaniko asiasta? En vaiseskaan!!!!! ;D) Mutta Gallifreyn takas tulo on….. MOLTO BENE asia!!!!!!!! Koska en oo nähny classikeja ja sivistyksessäni on the End of Timen kokonen aukko, eli toisinsanoen ainoot kosketukseni ajan herroihin on tähän mennessä ollu Mestari niissä Utopian jälkeisissä jakosoissa ja nyt tää. Olis skaron mahtavaa nähä niitä lisää!!!! :DD
Mutta koska nyt kyse on pitkästä sepustuksesta, niin käynkin tälläsen kunnon syväanaluyysin samalla ku katon sitä jaksoa uusiks, että varautukaa tylsyyskuolemaan!!!!! ALLONS-Y ALONSO!!!!!!!! XD

Alotetaana siis ihan alusta. Se alkutekstijuttuhommeli sieltä ekan Tohtorin ajoilta oli kiva! Mä ja pikkusiskoni, joskus, ku me katottiin noita kaikkien Tohtoreiden alkujuttuja, naureskeltiin sille, koska osattiin luetella sen tapahtumat ulkoa: raitoja, lehmänläikkiä, raitoja, ja sitte logo menee taaksepäin ja kuulostaa siltä ku joku soittais epävireistä nokkahuilua. Tosin se ei nyt kuulostanu yhtään niin epävireiseltä, että ehkä se kamala vinkuna sillon johtu vaan juutuubin äänenlaadusta ;D. JA jostain syystä toinen pikkusiskoni ei yhtään tajunnu ku me selitettiin sille ihan hysteerisinä (mitä taidamme olla aika usein….) niistä alkujutuista joille me oikeesti naurettiin aika skaron paljo. Varsinki sille, en nyt muista minkä vuoden, jossa se Tohtorin pärstä menee taaksepäin ja alkaaki yhtäkkiä hymyilemään. Siinä revettiin ja paljo XD

Ja sitte takas asiaan enne ku joku (enkä ny tarkota jokua! ;)) keksii väitää, että venytän tätä kaikella ei viiskytvuotispessuun liittyvällä (Mitä minä en tosiaankaan tee!!!!! XD).
Se on kans kiva ku toi ihan ihan alku on mustavalkonen! Olin alkuun sillen HÄH! Mitä ne on menny sekoilemaan ne tekijät, aikooks ne näyttää tän mustavalkosena!!!!!!!!!! ;)
JA sit mua ärsyttää, koska valitin äidillle ku sillä oli lamppu pääällä, ja pyysin sitä laittaan sen pois, ja se ei suostunu, koska aiko kutoa ja käski mun pistää keittiöstä valot pois päälltä. JA ku mä menin keittiöön niin totta kai multa jäi ekat sekunnit näkemättä!!!!!!! (Ei sinänsä että ekoilla sekunneilla ois yleensä kamalasti väliä, mutta olis se silti ollu kiva nähä neki ;))

Ja sitte seuraava ihmetykseni aihe oli läpinäkyvä tussitaulu! Oliko se vaan tekijöiden kikka vaiko onks jossain päin maailmaa oikeesti kouluissa läpinäkyvät liitutaulut!?!?!?!? XDDD (Täääki oli taas niiiiiiiin tärkeä päänvaiva XD)

JA sitte se alkumusiikki…. Oi että mä tykkäsin siitä, vaikken musiikista mitään tajuakkaan. Siis siinä kohassa jossa Clara menee sillä moottoripyörällään vai mikä lie onkaan. Siinä kohassa olin sitä mieltä, että tästä tulee hyvä kokemus! Tää on MOLTO BENE!!!! Alku oli siis loistava! JA SIELLÄ TARDISISSA OLI KERRANKI VALOT PÄÄLLÄ!!!!!! EDISTYSTÄ!!!!!!! SIELLÄ NÄKI JOTAIN!!!!!! :D JA pistikös kukaan muuten merkille mitä kirjaa Tohtori luki? Advanced quantum mechanics, Edistyksellinen kvantti mekaniikka. Kuulostaa IHAN VALTAVAN kiinnostavalta!!!! XDDD
Ja ne lasit…. Ehehehehehehehehehehehehehe!!!!!!!! ;DDDD

Mutta sitte lähti meneen alamäkeen. Okei. Ei ehkä vielä siinä vaiheessa. Ku ne lähti lentoon, olin vielä sitä mieltä että JAUSAA (vaikka oliski ollu kiva jos sen kopterin nimi olis taas ollu Bad Wolf, tai vähintäänki jotain muuta merkityksellistä. …Vaikka kuka tietää, ehkä Sininen Kotka paljastuu vielä joskus merkityksellisemmäks, ku voidaan kuvtellakkaan ;D)
Mutta SITTE se alamäki (tai mun ymmärrykseni täydellinen katkeaminen) alko! Miks skarossa ne unitin heput veis Tardisin!? Olkoonki että se ois tyhjä Tardis!!!! Ei mitään itua!!!! (Ainakaan mun mielestä ;)) JA EKS SE TARDISIN PUHELIN OLLU LEIKKIPUHELIN!!!!!!!?!?!? XD
Ja oi että se kaulahuivi! Aaaaaaaaaaaaaaa!!!! :DDD

Ja alkutekstien aikana mä koin karvaan pettymyksen, koska siinä ei mainittu ketään jonka me ei oltas jo tiedetty olevan mukana. Se oli harmillista :c Mutta muuten, koska mä saan yleensäkki aina alkuteksteistä kylmiä väreitä (Eikä hajuakaan miks) niin se oli ihan mahtavaa! Se musiikki ja se Leuka roikkumassa siellä! (Vaikka en kyllä tajuukkaan mistä se piti kiinni….. XD)

JA sitte alko nää sekavat kohat, joissa näytettiin siinä aina välistä jotain muuta tapahtumaa…. Kuten nyt vaikka se kirjeen sinetöinti ja se ku yhtäkkiä näytetäänki jotain pahistohtoria! Mutta, en valita, joku voi niistä tykätäkki ;)

Mua kyllä kieltämättä ärsytti, ku se Tohtori selitti siitä aikasodasta nii paljo. Se on totta kai hyvä sellasien kannalta jotka pitää saada ajan tasalle siitä mitä tapahtuu, mutta se kaikki selittäminen tuntu vähä epäluonnolliselta. Jos on yrittäny unohtaa jotain niin paljo, niin mä en ihan usko, että siitä oikeesti alkaa selitteleen juuta ja jaata!

Ja siinä ku näytettiin sitä aikasotaa! (Olihan se aika sekavaa, mutta niinhän taistelukohat aina on) Ne lasersäteet oli kivoja!!!!! Mä tykkään lasersäteistä!!!! :DDDD Mutta musiikki ei tuntunu ihan sopivan… Sama oli Harry Potter seiskan lopputaistelun musassa. Ku keran on taistelu niin olisko taistelumusa mitään? ;)
Pikkusiskon mielipide oli se, että ajan herrat näyttää tyhmiltä haarniskoissa. Yritän tässä kovasti kuvitella niitä taistelemassa ja kompastelemassa samalla niihin punasiin kaapuihin XD

Ja ne Gallifreylaiset lapset oli ihania :333333 Varsinki se se pikkupoika sen pupun kanssa oli söpö :333333 (Huomasko kukaan että myöhemmässä kohassa se pupu makas maaassa ja palo? D: )Ihmetyttää vaan, että miks ne juoksentelee siellä kaduilla ku on sota menossa? Okei…. Ehkä ne oli menossa suojaan tai jotain, mutta tarkottaaks se sitte sitä, ettei ne tienny etukäteen ollenkaan että dalekit aikoo hyökätä?

Tossa taistelukohassa pikkusiskot muuten kuittaili mulle aika ahkerasti siitä ku olin käyny sitä traileria läpi, ja olin yrittäny jokasesta hahmosta keksiä, että kuka se vois olla. Että sitte ku me katottiin sitä, nii ne sai hyvät naurut, ku ne kaikki paljastuki ihan vaan pelkiks randomeiks sivutyypeiks XD (olen hymiöiden ylikäyttäjä….. XD)

JA sitte taas hyppy asiasta Kymppiin….. ;) Mä haluisin tonne ajan herrojen aavikolle!!!!! Tykkääään aavikoista (eikä hajuakaan miks)
Ja siellä vajassa jonne Hurtta meni, oli muutes autonrengas. Onks ajan herroilla autoja? Kai niillä sitte on…. Mitäs ne muuten autonrenkailla tekis ;)
Ekana ku Rose tuli niin mä koin järkytyksen. EIHÄN TOI OSAA NÄYTELLÄ ROSEA ENÄÄ OLLENKAAN!!!! Ja sitte ku se paljastu Bad Wolfiks ajattelin, että huh. Se ois ollu kamalaa jos mukana oiski ollu Rose, joka ei osaa olla Rose ja samalaa järkytyin, koska se tarkotti ettei Rose ookkaan tulossa takas , mikä taas oli kova kolaus siihen että hoin perjantaina treeneissä:
”Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas. Tennari ja Rose tulee takas.”
jne. jne. kunnes valmentajalla oli mennä hermot. Mä mietin sillon että joudunko sitte maanantaina hokeen:
”Tennari tuli takas ja Rose tuli takas, mutta Rose oliki Bad Wolf. Tennari tuli takas ja Rose tuli takas, mutta Rose oliki Bad Wolf. Tennari tuli takas ja Rose tuli takas, mutta Rose oliki Bad Wolf. Tennari tuli takas ja Rose tuli takas, mutta Rose oliki Bad Wolf. Tennari tuli takas ja Rose tuli takas, mutta Rose oliki Bad Wolf. Tennari tuli takas ja Rose tuli takas, mutta Rose oliki Bad Wolf. Tennari tuli takas ja Rose tuli takas, mutta Rose oliki Bad Wolf. Tennari tuli takas ja Rose tuli takas, mutta Rose oliki Bad Wolf”?

Ehin jo miettiä että jos mä tota alan hokea, niin missäköhän vaiheessa mut komennetaan jäähylle?XD No jaa. Loppujen lopuks en sitte hokenu yhtään mitään kenellekään muulle ku kaverilleni ja seki käski mun rauhottua ennen ku pääsin kunnolla ees hokemisen alkuun XD

Mutta mä olin ehdottomasti ylpee siitä, että olin arvannu että Bad Wolf palaa. Arvatkaa vaan oonko ollu polleena XD Noooo… Vaan omassa päässäni tosin, mutta kumminki ;D

Hurtalla on kivat vaatteet. Tykkään niistä. Ne on sopivasti rähjäset. Vaikka onhan ne säärystinhommat vähän oudot….. Mutta muuten. Se on ihan mukavaa vaihtelua noiden parin vikan Tohtorin ulkonäöstä huolehtimisiin ;) Samoin Bad Wolfin vaatteet on kivat. Vaikka näyttääki ihan siltä ku sillä ois toisessa hihassa vanhaa verta….. ;D Ja mä tykkäsin Bad Wolfista muutenki. Se oli….. mielenkiintonen ;)

Ja tää mun aiheeni hyppii aika paljon, se tekee taas kunnon dalekinloikan…. XD (Eikä muuten jää vikaks dalekinloikaks, tässä tällänen yleisvarotus vaan. En jaksa aina ku vaihan aihetta lennossa pehmittäää sitä laskeutumista, joten saatte luvan tyytyä siihen ett tää pätkii ku….. Mikäli joku keksii tähän hyvän DW aihesen vertauksen niin siitä vaan! ;D) Kokoajan puhutaan vaan Gallifreyn lapsista. Nuoret ja aikuisetki olis voinu mainita!!! Totta kai lapsien tappaminen on ehdottomasti se mistä kannattaa tehä numero, mutta lihan siellä silti muitaki!!!!!

Tää spessu herätti mussa humattavasti myönteisempäää suhtautumista Claraan, mutta nyt mulla on uus inhon kohde. Elisabet I!!!!!!!!!!!!!!!!! Tennarilla on Rose, vaan Rose!!!!!!! (Jäärä onki sitte taas asia erikseen) Mutta itse Tennarilla…. Ei se voi mennä naimisiin minkään oudon kikattelijakuningattaren kanssa!!!!!! Ei voi!!!! Se on….. Ärsyttävää!!!!!!!
Okei… Ny ku katon tätä toista kertaa, alan vähän lämmetä, mutta en paljoa. Se on yhä ärsyttävä!

Tuli vaan mieleen, että Zygonit on varmaan hyviä kalliokiipeilyssä. Miettikää nyt! Ku alkaa väsyä, voi kiinnittäää muutaman imukupin kallionkylkeen ja jäädä siihen roikkumaan!!! ……Tai sitte voi muuttua kotkaks ja lentää ylös….. No, BTW se Tohtorin kling-koje on kiva! Pystysköhän sellasen rakentaan mekanoista ja kuparilangasta…..? XD

Ohhehehohaheh (Papun oudot ääntelyt part.49826594324892631) Noi kohat ku Tohtorit tapaa toisensa! Ne on….ne on… on… JUST BRILLIANTS!!!!!!!!!!!!!!!! :DDDDDD Kakki se soniccien kanssa säätäminen ja silmälaishöpinät ja varsinki se: ”Oooh! Lovely!” ;DDDD
Ja Hurtta on ihan loistava……. Mitäpä noista niien tapaamisista muka vois höpöttää? Mietitääs….. Haa! Ku Tohtori regenaroituu nii regenarisoituuks meisseliki vai regenarisoituuks meisseli sitte vasta ku se menee rikki? Mä oon muuten kokoajan ihan sekasin siitä, kumpi noista kunkkutarista on aito ;D.

Joku ehdotti että ne patsaat vois olla enkeleitä. Se ois aika mielnkiintosta. Yks: Miten ne ois saatu sinne? Isoilla pihdeilläkö? Kaks: Ku niissä on kankaat päällä niin sillonhan kukaan ei kato niitä, joten perjaatteessa ne vois liikkua. Kolme: Ne Zygonit ois tartennu tosi isot kepit, että ne ois saanu ne patsaat hajalle koskematta niihin. ;) Joten loppujen lopuks, niin kiva ku se ajatus oiski, niin ne ei taia olla enkeleitä :(
Sen lisäks että siinä näytetään, ku ne patsaat rikotaan, niin siinä näytettiin myös ku ne Zygonit tuli läpi sieltä tauluista. Huomasko kukaan? Se on aika hyvä, koska muuten tässä heräis miettimään, että mitä jos sieltä tauluista tali muutaki ku Zygoneja… XD

Ja sitte taas yks asia, jota jäin ny miettimään. Miten ne zygonit pääsi ulos sieltä tauluista jos ne taulut kerran oli jäädytettyjä hetkiä? Vai oliks ne jäädytettyjä hetkiä joihin ne zygonit vaan oli menny sisälle? Ja jos näin oli, niin miten ne oli menny sinne sisälle? Jos ne taas oli ollu siellää alusta asti niin miten ne pysty liikkumaan? Ja jos ne oli ollu siellä koko ajan, mutta ei olis jäätyny sen muun taulun mukana niin miten ne pysy liikkumattomina siellä koko sen ajan? Vai oliks ne vaan menny ja muuttanu muotoaan taulujen tyypeiks? Ei. Sillonhan ne ois tartennu jonkun tavan taas päästä sisään? Vaikka…. Sehän vois onnistuakki…. Pystyyks ne muuttumaan van eläviks organismeiks vai voisko ne muuttuu vaikka…. valoks ja mennä eka sen taulun kuvan läpi toiselle pulellem, muuttua niiks taulun tyypeiks ja viedä alkuperäset tyypit jonnekki kallion taakse ja sitte jäädä siihen….? Äh. Sitte törmätään taas siihen, miten ne pysy liikkumattomina nii kauan ja miks ne sitte ois tarvinnu edes muuttua niiks taulun hepuiks, jos ne kerran ois vaan voinu jäädä hillumaan sinne valona? JA MIKS ne ei olis muuttunu myrkkykaasuks ja hoidellu koko ihmiskuntaa silleen? Ilmeisesti mun pitää tulla tän pitkäaikasen pohdinnan tuloksena tulla siihen johtopäätökseen, että ne osaa muuttuu vaan elollisiks tyypeiks. Kerrtaankohan tähän vastausta spessun missään vaiheessa? Toivottavasti…. ;D

Hmmm…. Tuli mielenkiintonen ajatus…. Jos sen taulun kääntää ympäri, niin tippuuks kaikki irtain sinne kuvan kattoon? XD

Olis kamalaa olla sellasessa paikassa töissä jossa muisti pyyhitään aina työpäivän jälkeen! Se on muutenki yks mua aina pelottanu ajatus, että mitä jos joku onki pyyhkiny mun muistista jotain, tai jos osa mun muistoista onki väärennettyjä. Se vaan on niin skaron kamala ajatus. Mitä jos mä oonki ollu joskus Tohtorin kyydissä ja sitte onki käyny niinku Donnalle!? Hrrrh.
JA miten ihmeessä se heppu joka on ollu kymmenen vuotta siellä Mikä musta arkisto onkaan ja unohtaa sen aina? Eks se jo pikkuhiljaa la tajuta, että aikaa kuluu? Vai istutetaankohan niitten päihin aina uusia muistoja täytteeks… Ne luulee työskentelevänsä päivästä toiseen jossain kaupan kassalla ja vartioiki oikeesti jotain huippusalasia arkisoja? ;D

Toi paikka täynnä noita vekottimia ja varsinki toi seinä jossa on noita kumppaneita on mielnkiintosia. Pitäs käydä niitä joskus ajan kanssa läpi ja kattoo onks sinne laitettu mitään tuttua. Siis totta kai sen Jackin pyörremanipulaaattorin lisäks ;)

(Välitiedotus!!!!! Yli 2000 sanaa!!!!!! :DDDD Paljonkohan tätä vielä pitää kirjottaa…. Skaro ku tekis mieli mennä ylen pulelle urkkimaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! XD)

jatkuu.......

torstaina 28.11.2013

......jatkuu ;D

2,47 miljardia….. 2,47 miljardia lasta…. Auts. Kivat vaan Tohtorille. Mutta tää on yks niistä syistä, miks Tennari on huomattavasti kivempi ku Smattismitti. Siis mun mielestä! Älkää hirttäkö mua!!!! XD

Muttta on kyllä kohtalaisen ironista, että 400 vuotta ne sonicit laskee sitä laskuaan ja sitte ovi onki auki XDDDDD Se tuntuu niin järjettömän ironiselta. Jos sillä sonicilla ois oma mielii niin sitä kyllä ärsyttäis XD
Se oliski muuten mielenkiintonen….. HAluisko joku Moffat moffaillla sille sellasen!? Mä nään sen jo mielessäni, sellanen jonka mielestä Tohtorin touhuissa ei oo mitään järkeä ja joka valittaa kokoajan siitä että se tekee kaiken työn eikä sitä huomioida XD (Pitääki pistää ylös….. ;))

Ai hei!!!!! Nyt pääsin niin pitkälle, että se Zygonien siirtyminen sinne kuvaan selitettiin!!!!! Kaikissa mun hienoissa ideoissani en ollu keksinyt tota! Enkä myöskään ollu muistanu sitä ekalta katselukerralta. Voiskohan tollasella laitteella siirtyy tasvalliseenki tauluun…. Mitäköhän siitäki seurais? Ainaki jonkinmoinen 2D syndrooma…… ;D

Ja sitte seuraa ne niitten häät….. Skaron skaron skaro!!!!! Ei mitään kunkkutaria kiitos!!!!!!!! Ei ainakaaan noin ärsyttäviä!! Ekä ainakaan Tennarille!!! Pyh! *Ristii käsivartensa ja mulkoilee tietokoneen näyttöä kuin se olisi syypää tapahtuneeseen*

Toi on aika kiva toi Tardis jonka Tardis temppuili….. Siinä ku oli vähän kaikkea, mutta enpä mä silti haluis että Tohtorilla ois sellanen. Tai no…. Jos seinien väriä muuttas (Mä haluisin muuten nähä sen Pallon pahistohtorin Tardiksen! Saat luvan Pallo kuvailla sen joskus! Se ei varmaan olis ihan niin miellyttävä ku Tennarilla ja Höräkorvalla ja Smattismitilläki aluks? Vai? ;))

Toi ajan herrojen taide on muutes aika hienoa….. Vaikka se näyttääki enemmän piirretyltä ku öljymaalaukselta ;) Ja noi on just tollasia juonenkäänteiden huippunäytteitä toi noiden pääsy tonne Mustaan arkistoon. Ei voi ku ihmetellä miten joku keksii (Nimimerkillä: Surkea Juonten Kehittelijä ;))! Ja leveily tuntuu olevan Tohtoreille elinehto. Ainaki sillontällön…. XD

No niin. Sitte tulee peräkkäin monta kohtaa joita mä en ihan taujua. (Täydellinen osoitus siitä että mun aivoilla on joku ymmärtämisngelma ton spessun kanssa XD)

Yks: Missään vaiheessa ei kerrota, mitä noille Zygoneille loppujen lopuks tapahtuu. Kerrotaaks se jossain tulevassa jaksossa? Vai jätetääks se auki seuraavaa vuosituhatta varten ;D
Ja kaks: Clara sanoo, että Tohtori puhuu aina siitä päivästä jollon se tuhos ajan herrat. Puhuuks se siitä aina aina sillon ku ei oo jaksoa menossa? Ja edelleenki. Miks!? Jos Smattismitti kerran on Tohtori joka unohtaa? Niin miks se sitten puhuu siitä? Tää ei mahu mun päähäni… XD
Kolme: Claran logiikka siitä, että Hurtta ei oo vielä tuhonnu niitä ajan herroja on musta aika epselvä. Hörökorva, Tennari, Smattismitti. Mä en oo nähny kenenkään niistä puhuvan siitä ku muutaman kerran. Ja ton jakson aikana ei kertaakaan omasta alotteestaan, joten millä logiikalla Clara olettaa, että jos Hurtta on just tapppanu kansansa joista 2,74 miljardia on lapsia niin sillä olis kamala hinku höpöttää asiasta? Pikemminki sillon olis mieluummin hiljaa! Ei, ei tuu kesää…. ;) Okei… Sanotaanhan tossa että Clara näkee sen sen silmistä. Sen mä hyväksyn perusteluks, mutta toi aiemmin sanottu on vähän ontuvaa.
Neljä: Heti tohon Claran perään Hurtta sanoo, että se Tohtorin katumus teoistaan on pelastanu maailmoja. Yks: Se on tuntenu ne varmaan alle tunnin. Mistä se tietää? Kaks: En ole mikään classikin asiantuntia, mutta eikös Tohtori pelastellu niitä maailmoja enneki aikasotaa?

Oi…. Toi napin painallus tosiaan kaipais sen Hörökorvan paikalle. Siinä ois just sellanen sen mentävä aukko. On sääli että se ei koskaan saanu tietää, ettei sittenkään tuhonnu kansaansa. Se olis kyllä ansainnu saada tietää sen :c

Ja toi on vaan niin ihana kohta, jossa noi kaikki tulee pois sieltä piiloistaan, taivas selkenee, se on se kohta joka saa mut kaikkein lähimmäs itkua, varsinki sai sillon, ku mä vielä ajattelin, että ne tuhoo sen kaiken , eikä tota tuu koskaan tapahtumaan. Että ne ei koskaan nää sen sodan loppua….

Mutta onneks ne näki :DDD

Toi kohta ku Tohtorit keksii mitä ne tekee tais olla yks niistä kohista jossa mä aloin säätään kaukolla…. Meiän kaukossa ku on ihan vierekkäin äänenvoimakkuusnappula ja se nappula josta vaihetaan kanavaa ja mä ku en halua irrottaa hetkekskään katsettani ruudusta, en kato sitä kaukoa ku säädän ääntä, joten totta kai mä vahingossa vaihoin kanvaa!!!!! Ja pikkusiskot oli toooooosi ilosia XD Ja tän kanavasekoilun lisäks, aina ku muutti äänenvoimakkuutta, niin tekstit katos hetkeks, mikä oli ihan skaron mukavaa XD

Ja toi Bad Wolf kohta XD Olispa se vaan vähän selittäny Tennarille…. Siitä ois tullu kivaa ;D

Ja sitte toi ku ne Tohtorit saapuu. Mä. Just. Sillon. Temppuilin sen kaukon kanssa!!!!
ARVATKAA VAAN KILJUKO PIKKUSONTARAT RIEMUSTA!!!!!! XDD
Mutta toi on niin mahtava kohta! Täydellinen! Kaikki kolmetoista Tohtoria!!! Se vaan on….. MOLTO BENE! BRILLIANT! FANTASTIC!!!!!!! :DDDDDDDDDDD

Ja ne Capaldin Tohtorin silmät…. (Sori, sillä ei oo vielä lempinimeä XD) Ne näyttää ihan hulluilta!!!!!!!!! XD Slkaro soikoon!!!!! ONKO SEURAAVA TOHTORIMME HULLU!!!!?!?!?!?! XDDDDDDDDDD

Ja se ku siinä näytetään Hörökorvaa, se on niiiiiiiiiiiin hienoa!!!! Olkoonkin että se voi ihan hyvin ollla joku vanhempi pätkä, tai poistettu kohtaus tai ihan mikä tahansa, se on silti MAHTAVAA!!!!! MUN EKA TOHTORINI!!!!!!! EI LEMPPARINI, MUTTA EHDOTTOMASTI SE JOSTA TYKKÄÄN ENITEN!!!!!!! (Tossa nyt ei ollu taas mitään järkeä…. Huomaa että kello on yli yheksän illalla ja mun aivot alkaa mennä vähitellen solmuun XD) AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Ja mulla ei sitte oo hajuakaan miks huudan…. XD)

JA sitten oi noiden sotahuudot!!!!! Okei okei…. Sotahuudot on aika sairaan surkee sana tohon, mutta tiedätte mitä tarkotan. GALLIFREY KESTÄÄ!!!!! Tyhmin, tyhmin ikinä XDDDDDD (Vaikka englanniks kyllä kuulostaa kieltämättä vähän paremmalta XD)
Se räjähdys on aika skaron hieno…..
JA SITTE SE REGENARISOITUU!!!!!!!!!!!!!!! SE OLIS NIIN IHANA JOS SE HÖRÖKORVAKI OIS NÄYTETTY, MUTTA KU EI, NIIN SITTEN EI!!!!!!!!!! Toivottavasti korvista ei tule niin silmiinpistävät XDDDDDDDDDD Paras toive ikinä. Ja joku ku sattu miettiin sitä, että miten se pysty regenarisoitumaan niin se sanoo siinä ku se leimuaminen alkaa: ”Niinpä tietenkin, ymmärrän. Vähiin käy” Mä ymmärrän tän niin, että se juoma jota se sai, sen vaikutus loppuu. Se juomahan teki siitä sotaTohtorin, joten jos sen vakutus kerran lakkas, niin sillonhan se ei enää vois olla se Tohtori, joten sen on pakko regenarisoitua. Tää on siis mun päätelmäni ;D

Ja sitte tässä ku Smattismitti kertoo Tennarille Trenzaloresta niin se sanoo että ne kuolee taitelussa miljoonien muiden mukana. Mua alkaa koko ajan enemmän pelottamaan, että Capald jää vimmoseks Tohtoriks :(
Mutta, Tennari sanoo tähän, että: ”Ei, ei se niin mene”
No jaa…. Mene ja tiedä. Paha lähtee arvailemaan mitään ;)

AAAAAEEEHHEEEEHHHEEEEH!!!!!!! :DDDD Sitte tulee tää ihana!!!!!!!!! Smattismitti sanoo just että siitä tulis loistava museon hoitaja ja sitte sieltää tulee nelonen ja sanoo että se vois ollakki!!!!!!!!!!!!!!!! SE VAAN ON NIIN MAHTAVA!!!!!!!!!!!! Aluks me katottiin että: ”Toi on Tohtori!!! Toi on ihan tutun näkönen. KUKA SE ON?” Ja sitte tultiin siihen tulokseen että se on kolmonen ja vasta sitte ku sillä oli nen nelosen hullut silmät!!!!! NE NIIN HULLUT SILMÄT!!!!!!!! tajuttiin että se on nelonen :DDDDDDDDDDDDDDDDDD JLOREJFGJHGREWLFHLKSREFKLEWHJFKLRDSJHKLLFJGRELKHJGKLDFRHJBKVREOHUGJKHRSNVKJSEHLRGHJFR,ENV,HFDLBKLRFDHJGVKREHJNGVJRFJHGVJRFDLJHVJKLBRE HO GLUIWELHGJKHRDSGKJJHREGKHRGKJSHG MÄ KUOLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! XDDDDDDDDDD :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ja sitte tulee taas mun kanavasurffailuani ja multa jäi seuraavat jutut näkemättä ku vaihoin vahingossa kanavalle 1005…. XDDDDDDD Takas oikeelle kanavalle päästiin vasta ku se Smattismitti astu sinne muitten Tohtoreitten joukkoon XD
MUTTA SE ON NIIN MAHTAVAA (Kuinkakohan monesti oon ton mahtava-sanan tänäänki kirjottanu…. Hmmm… Yks, kaks, kolme, neljä…. MONTA XD)
KU SIINÄ ON NE KAIKKI TOHTORIT JA SITTE LOPPUTEKLSTIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *Kuukahtaa kuolleena maahan* JA KU NE KASVOT TULEE SIIHEN SIINÄ LOPPUTEKSTEISSÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja siinä Tennarin kohalla se kääntyy se kuva ihan vähän ja kuulu sellanen….. Hullu ujellusääni!!!!!! Ei, ei ujellus. Sellanen….. Hullu avaruusääni!!!!!!! Sellanen että siitä Tennarista tuli ihan sellanen hullu vaikutelma!!!!!!!! XDDDDDDDDD

Noin!!!!!! Siinä se on. Koko komeudessaan. Ja oon kyllä aikalailla (olisin sanonu kohtalaisen, mutta eräs nenäkäs nisäkäs (pikkusontara) tossa vieressä tyrmäs sen niin täysin, että oli pakko muuttaa…… XD) varma, että kukaan ei jaksanu lukee tätä loppuun, mutta mikäli sinä, kyllä juuri sinä, jaksoit lukea koko skaronmoisen sepustuksen niin *raikuvat aploodit* ;D

ACTA EST SKIRPTA IACULERIS, PLAUDITE!!!!!!!!! :DDDD (Eli, sepustus on päättynyt, taputtakaa XD)

Ehhehehhehehehheheh!!!!!!!!!! Tätä oli niin skaron kiva tehä, että nyt ei enää väliä voitanko vai häviänkö. Jos joku jaksaa lukea tän läpi ja tää on mun ja Kahvan yhteistyöhön vedoten pitempi ku Viimosen-Jäärän niin oon tyytyväinen ;D (Ja tänki ajan mä olisin taas voinu käyttää kokeisiinlukuun tai joululahjojen tai korttien tekoon….. ;D)

Palkokasvi kiittää tältä erää!!!!!!!

Varmistuskyssä!!!!! Montako varvasta ihmisellä on yhteensä? 1010101010101010101!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

No niin... Netti puskas eikä lähettäny tota joten uusi yritys.... XD Varmistyskyssänä on tällä kertaa joptain niinkin tylsää kuin: Mikä kirjain tulee A:n jälkeen? Nooo? Olisiko B? B NIINKUN BAD BEANS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! B NIIN KUIN BANNAKAFALATTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :DDDDDDDDDDDD

Kolmas kerta toden sanoo!!!!! XD

torstaina 28.11.2013

Papu! *aplodeeraa ja virnistelee* XDDDD Hyvä juttu, mutta mun suosikkilistallani varmistuskysymysviisastelu menee vielä edelle. :)

Voisin tunnistaa sun tyylin kenties ilman nimimerkkiäkin... Hei, kirjoittakaa jollain viikolla kaikki, säännöllisesti kommentoivat, juttunne ILMAN nimimerkkiä ja muut sitten arvailevat kirjoittajia. ;) Vaikka uusintojen alettua ensi vuonna.

torstaina 28.11.2013

Bad Wolf: pidin todella paljon teoriastasi, että Sotatohtori regeneroitui, koska juoma lakkasi vaikuttamasta.

Ajan Herrojen regeneraatiot eivät kuitenkaan pysty väistämään ajan hammasta, vaikka eläisivät turvallisen elämän, ja vaikka he ikääntyvätkin huomattavasti hitaammin kuin ihmiset. Tohtorin ensimmäinen regeneraatio/hahmo kuoli nimittäin vanhuuteen n. 400 vuoden iässä (vaikka Tohtorin iästä on ristiriitaista informaatiota koska siinä vaiheessa ohjelman kaanon oli vasta aivan alkutaipaleella ja Yksi [tai Kaksi, en muista tarkalleen] sanoi eräässä jaksossa regeneroituneensa satoja kertoja aiemmin, ja Kolmas Tohtori väitti iäkseen useita tuhansia vuosia, Kahdeksan sanoi iäkseen n. 50 vuotta vähemmän kuin seiska ym.), joten voi olla, että Sotatohtorikin kuoli vanhuuteen.

Jaksossahan ei ollut oikea Bad Wolf, vaan "Hetken" tietoisuus, joka otti Bad Wolfin ulkomuodon (vaikken ymmärräkkään, miksi Bad Wolf pukeutuisi noin eikä Rosen vaatteisiin). Silti olisin luullut etenkin Kympin pysäyttävän kaiken kuullessaan sanat "Bad Wolf" ja vaatineen saada tietää, mistä oli kysymys sen sijaan, että kysyi kerran ja sitten unohti koko asian. Sen verran kiinni Rosessa Kymppi oli loppuun saakka.

Olin myös monista asioista kanssasi samaa mieltä. Tekstisi oli ihanan innostunutta ja sitä oli hauska lukea!

Tosiaan, itse olisin jättänyt Zygonit kokonaan pois jaksosta, sillä se juoni jäi puolitiehen ja oli muutenkin vähän hätäisesti kyhäellyn oloinen. No, ainakin Tennant sai näytellä lempipahistensa kanssa ;)

Queen Elizabeth oli myös erittäin huonosti kirjoitettu ja täysin ristiriidassa historian kanssa. Siksi tykkäänkin eräästä faniteoriasta, jonka mukaan molemmat Elizabethit olivat Zygoneja (tuplahuijaus, Tohtori ei taatusti arvaisi MOLEMPIEN olevan feikkejä), ja oikea Elizabeth ei tavannut Tohtoria kuin vasta vahempana jaksossa Shakespeare Code.
Lyhyesti (no ei se nyt niin lyhyeksi jäänyt) siis faniteoria menee niin, että Zygonit tarvitsivat Tohtoria Englannin kuninkaaksi (koska siihen aikaan hänestä olisi tosiaan tullut tuon avioliiton kautta hallitsija eikä vain prinssi) jostakin syystä, ja siksi houkuttelivat/pakottivat hänet naimisiin "Elizabethin" kanssa. Oikea Elizabeth sitten palattuaan olisi kuullut menettäneensä valtakuntansa jollekin miehelle, ja että hän muka olisi ollut koko ajan paikalla (josta hänelle näytettiin taulu todisteeksi).
Tohtorista tuli siis hänen "suurin vihollisensa", koska QE oli menettää Engannin vallan hänelle (yksi syy hänen naimattomuuteensa oli nimenomaan se, ettei hän halunnut sitä menettää).

Ja tosiaan, Clara puhui ihan kummia tuossa jaksossa; miten niin Tohtori puhuu siitä "koko ajan"? +Miten ihmeessä hän päätyi Tohtorin aikahaavan sisältä täysin kunnossa opettajaksi?

Minusta oli hieman hassua, että nähtyään miten hyviä miehiä hänestä tulevaisuudessa tulisi huolimatta (tai kenties juuri sen takia) Gallifreyn tuhoamisesta Sotatohtori päättikin olla käyttämättä Hetkeä.

Koska Ajan Herrat eivät olleet vain uhreja Aikasodassa, hehän (no, eivät varmasti kaikki, mutta yksikin Rassilon on liikaa, kuten on todettu monesti ja todettiin myös End of Timessa) aikoivat myös tuhota universumin! Kaikki Ajan Herrat eivät myöskään käyttäneet punaisia vaatteita (oranssinpunaisia vatteita käyttivät poliitikot ja luopiot kuten Tohtori ja Mestari, pinkinpunaisia vaatteita käyttivät suunnittelijat, insinöörit ja Matrixin vartijat)... oli kummallista, että jaksossa käytettiin vain punapukuisia Gallifreyalaisia (tai ilmeisesti Ajan Herroja, kun se kuitenkin oli Gallifreyn toiseksi suurin kaupunki). Vaikea uskoa, että Arcadia oli eritoten punapukuisille.

perjantaina 29.11.2013

Luen juuri alkujaan Douglas Adamsin käsikseen pohjaavaa Dr Who-kirjaa Shada, juttu sijoittuu ajassa nelosTohtorin eli Tom Bakerin kauteen.
Tarinaa ei koskaan kuvattu, johtuen BBC:n lakosta 70-80-lukujen vaihteessa, kirjaksi jutun viimeisteli Gareth Roberts.
Ihan kivasti rullaavaa tarinaa, höystettynä adamsilaisella humöörillä, minulle oli yllätys että Adams on ollut myös Dr Who-kirjoittaja ja sai aikaan 2 pidempää jaksokokonaisuutta, tätä ennen toki tiesin Liftari-tarinat sekä Tohtori Sykerön johon syntyi 2 jaksoa.
Tähän saakka olen aina luullut että koko Dr Who-saaga lähti liikkeelle Gallifreyn tuhosta ja Time Warista, minä tyhmä...
Sittemmin opin tietämään että sota käytiin classic-sarjan loppuvaiheissa, kasitohtorin ja War Doctorin aikoihin,uudemmat Tohtorit luulivat planeetan tuhoutuneen - ennen kuin se palasi takaisin Sound of Drumsissa.
Shada-kirjassa seikkailee muitakin gallifreylaisia kuin Tohtori: Romana-niminen nainen (mukana myös K-9) ja eräs entinen Time Lord joka on proffana Cambridgessa odottamassa loppuaan viimeisen uudistumisen jälkeen.
Time Lord voi siis uudistua vain 12 kertaa, sitten tulee loppu, eikö niin...entä Peter Capaldin esittämä Doctor...jääköhän viimoseksi?
Suosittelen Shada-kirjaa lämpimästi jokahiselle Whovianille.

perjantaina 29.11.2013

En ihan ymmärtänyt 50-vuotis episodin alkua miksi Clara oli opettaja sehän oli lapsenvahti seiska kaudessa miten siitä tuli yhtäkkiä opettaja?

Thats all folks and until next time!

perjantaina 29.11.2013

L. N., minä olen puolestani katsellut hiljalleen 40-vuotispesiaalina tehtyä kuunnelmaa/flash-animaatiota tuosta Shadasta. Se on uudelleenkirjoitettu 8. Tohtorin seikkailuksi. Sen toisen flashin (Scream of the Shalka) näin jo muistaakseni silloin vuonna 2003. Tätä en silloin jaksanut katsoa kun oli niin minimaalinen animaatio ja tarina täynnä tuntemattomia tyyppejä, jotka olisi pitänyt tuntea. No nyt tunnen.

Melkoinen Kubrick-tuijotus Capaldilla:
https://i.chzbgr.com/maxW500/7918398976/hA5311D17/

perjantaina 29.11.2013

The Master: Toivon, että se selitetään jatkossa. Name of the Doctorissahan River sanoi oikean Claran kuolevan, jos astuu Tohtorin aikahaavaan... mutta toisaalta Tohtori lähti häntä pelastamaan ja Day of the Doctorin alussa Clara on kunnossa, opettaa Coal Hillissä ja muistaa hämärästi tapahtumat aikahaavassa.

Olisi ihana saada William Russell (Ian Chesterton) johokin tulevaisuuden jaksoon, vaikka keskustelemaan Claran kanssa koulusta!

L.N.: Osa Shadasta kyllä kuvattiin, mutta se ei valmistunut eikä sitä siksi näytetty televisiossa. Myöhemmin se julkaistiin videolla, jossa Tom Baker toimi kertojana täyttämään tarinan aukot. Siitähän tuo Five Doctors-materiaali, jossa Nelonen ohjaa gondolia on otettu (myös Peter Davisonin tämänvuotisessa rebootissa).

perjantaina 29.11.2013

Tohtori Whoota on kirjoittanut aika moni "suuri nimi", osa niistä ei ole suomalaisille kauhean tuttuja.
vanhoissa Tohtori Who-jaksoissa seikkaili aika paljonkin gallifreylaisia, Romana, Rani (pahis eikö niin) Mestari...

Tuosta Tohtorin regeneraatiosta ja sen rajoituksista. Moffat (sarjan nykyinen "omistaja" eli showrunner) on sanonut, että Capaldi on itseasiassa jo 13. Tohtori, koska Kymppi regeneroitui kahteen kertaan (siitä tuli se ihmiskymppi) ja kasin ja Ysin välissä oli sotatohtori eli Matt Smithin esittämä Tohtori on jo Viimeinen Tohtori...
Toisaalta Moffat on myös sanonut, että hän ei muuta Tohtorin numerointia, että Matt Smithin esittäjä on yhdestoista ja Capaldin Kahdestoista.

perjantaina 29.11.2013

papu papu papu *syvä huokaus..* Joo valitettavasti luin sun viestit (3514) ja melkein hukuin niihin....XDDD JA voitto (ja kunnia tietysti...) Kuuluu pavulle ja ennenkaikkea aivottomille ajanlapsille....:DDDDDDDDD ja kaikki tietysti tajuaa mitä tarkotan *kröh...*

JA voisin vähän kommentoida sitä....elikkä MINUT mainittiin siinä ainaki 2 kertaa ehkä kolmesti....(aika hyvä saavutus sinänsä...:DDD)......JA kyllä minunki mieleste jaksossa (kuten useasti olen sanonut) olisi ollut ecclestonin kokonen paikka......JA CAPALDI.....se näytti aika pelottavalta tai jotenki sellaselta vihaselta......MUtta clarasta en edelleenkään tykkää vaikka spesiaalissa se ei häirinnyt ja samoja kohtia ite mietin että miten CLara pääs pois sieltä aikahaavasta ja eikö siellä pitäny olla vuarillista....tai sinne päin.....

JA itellä sellane pelko että jos se Capaldi onki vimone tohtori.....HUI...

perjantaina 29.11.2013

Siis Smithin esittämä Tohtori on kolmastoista. Sori sisälukutaidottomuuteni.

perjantaina 29.11.2013

*tuulettaa* OOOLEEE OLEOLEOLEE!!!!!!!!!!!!! :DDDDD XDDDDDD

No nyt sitä keksii vielä miljoona asiaa josta ois voinu mainita XD Kaikki saa huokasta helpotuksesta ku muistin ne vasta nytte enkä tunkenu niitä tohon sepustukseen ;D

Joku, kaikki kunnia jota sä mahollisesti yrität haalia pidätetän. Mä en maininnu SUA kertaakaan tossa tekstissä!!!! XDDD

Oona amulla yhteensä yli tunnin käyttäny siihene että sain kahlattua läpi kaikki jutut mitä tänne
on tullu sen jälkeen ku viimeks kävin ;) Hienoja juttuja kaikilla! :D Päällimmäiseks mieleen jäi Viimosen-Jäärän, Komentaja Straxin (meniköhän nimi oikein....? Pitäs keksii joku "lyhenne" sillekki. Varo vaan XD) ja etenki Pallon stoorit. Varsinki Pallon. Mä en musasta tajuu mitään ja kaikki noi modulaationostatukset meni ihan läpi aivojen jättämättä mitään jälkeä, mutta se kyllä anto hienoa, uutta näkökulmaa tohon spessuun! :D

Mulla oli vielä jotain muutaki asiaa.... Ai nii! Miks ihmeessä ku latinalainen Kuka sano että mun tekstini on ihanan innostunutta mä tunsin itteni noin nelivuotiaaks? XDDDDDD

MONTAKO VARVASTA IHMISELLÄ ON YHEENSÄ? 1010101010110101010101010101010101010 ;D

perjantaina 29.11.2013

Hieno sarja.

Haluaisin vaan tietää milloin se jatkuu ihan sarjana YLE:llä, muutenkin kuin 50-vuotis- ja jouluspesiaalina?

Te muut keskustelijat: hankkikaa nyt herran tähden elämä ja ulkoilkaa enemmän...

perjantaina 29.11.2013

PeteÅ: se, että tänne kirjoittaa moni ihminen muutaman kerran päivässä ei tarkoita, etteivät he ulkoilisi tai että heillä ei olisi "elämää". Vähän ikävää tulla tänne muita arvostelemaan nopean vilkaisun perusteella.

Kahdeksatta tuotantokautta aletaan kuvata vasta tammikuussa, eli se alkaa briteissä luultavasti vasta syksyllä- ellei puolet siitä esitetä jo loppukeväästä.

Yle esittää ensi vuonna tähän mennessä näytetyt jaksot/tuotantokaudet vielä kertaalleen. Siitä ei ole vielä kuitenkaan mainittu, että millä aikataululla kahdeksas tuotantokausi tulee tänne. Luultavasti ehditään näyttää nuo aiemmat, ennen kuin kahdeksas tuotantokausi on briteissä näytetty- ainakaan kokonaan.

perjantaina 29.11.2013

Quae: Olen lukenut että kahdeksasta kautta aletaan kuvaamaan jo joulukuun aikana katsotaan miten käy.

Thats all folks and until next time!

perjantaina 29.11.2013

Miten mä voisin ulkoilla enemmän parahin PeteÅ? Miekkailu on sisälaji.

Hyvää päivänjatkoa vaan kaikille XDDDDDDDDDDDDDDDD


Muualla Yle.fi:ssä