MM-ralli kaipaa diversiteettiä!

Suurta yleisöä ja eritoten TV-katsojia varten erikoiskokeiden määrästä ja sijoittelusta on tingitty niin, että kilpailuja ajetaan vain päiväseltään viikonlopun aikana. Kun muistaa 80-luvun kilpailut, voi todeta muutosten latistavan kilpailua, ikään kuin muutama mielenkiintoinen ulottuvuus olisi poissa. Näin rallit alkavat muistuttaa toisiaan, joten samoilla eväillä samat ukkelit voittavat kerrasta toiseen, mikä lopulta laskee myös suuren yleisön mielenkiintoa. Nyt tarvitaan lisää diversiteettiä.

Ehdottaisin, että palautetaan (edes yhteen) MM-kilpailuun:
- Yöpikataipaleet. Rallivaloilla ajaen saisimme todennäköisesti uusia menestyjiä.
- Pitkät pikataipaleet ja pitkät työpäivät, jolloin kestävyys punnitaan eri lailla kuin nykyään.
- Asfalttia soraralleihin ja päinvastoin. Harjun EK oli ennen hyvä esimerkki siitä, kuinka erilaisten pintojen sekoittaminen jopa samalle EK:lle seuloo jyvät akanoista, ja vaihtaa kärkisijoituksia.

Terv. Rolf

Ajetaan yöllä

Kyllähän yö pätkät olisivat hienoja ja mielenkiintoisia. En tiedä miksi niitä ei enää ole. Useampia eekoita ettei tarvitsisi ajaa samoja niin moneen kertaan ja tietysti Ouninpohja kokonaisuudessaan takaisin ralliin ja Parkkola. Hyvä olisi myös vanha kunnon Humalamäki.

Aloitusajat

Lauantaina aloitetaan jo klo 7.06 joka mielestäni on liian aikaisin.

Yö pätkät.

Ei taida olla paluuta vanhaan hyvään Suurajo aikaan jolloin ajettiin yöllä ja pätkiäkin oli yli 30:tä. Nykyiset MM ralli säännöt on mitä on. Tänäkin vuonna reittiä piti lyhentää 40km viime vuotisesta.

...

Olisi tosiaankin mielenkiintoista nähdä kuinka kävisi jos olisi erikoiskokeita joilla olisi sekaisin sora- ja asfalttiosuuksia. Varmasti jyvät erottuisivat akanoista. Ja mitä niihin yö erikoiskokeisiin tulee niin nekin olisi varmasti mielenkiintoisia. Harmillista että pätkiä on lyhennetty milloinkohan Ouninpohjaa ei enää ajeta :( Onkos muuten ek:lla jotain maksimi pituutta? Milloinkohan Moksi-Leustu poistuu Suomen mm-rallista.