Ouninpohja???
Ouninpohjaa ei ajeta tämän vuoden neste rallissa,välillä hämepohja-mutanen,elikkä paras osa ounista on pois!!!nimim.pätkän varrella asuva.
Niin, kyseessähän ei ole
Niin, kyseessähän ei ole aidosti se nopeuksien nousu ja etteikö niitä saataisi pienemmiksi . . . taitaa olla syvemmälti henkilöstöpoliittinen totuus asiassa takana.
Ounista..
Eks kuskit sitä viime vuonna valitelleet ainakin aivan liian nopeaksi? Ellen väärin muista niin osa piti jopa täysin hulluna pikataipaleena. Perjaatteessa veikkaampa siis että kyseessä on enemmänkin turvallisuuskysymys kuten alunperinkin ilmoiteltiin.
Sääli että Ehikki poistuu.. Hieman "sivussahan" se oli mutta kaiken kaikkiaan hieno pätkä. Vaikeat ylitykset tuottivat päänvaivaa useina vuosina ja onhan siellä ne pari pitkää suoraa.. Noh taitaa tämäkin mennä turvallisuuden piikkiin.
Saas nyt nähdä mitä pätkiä jatkossa tullaan poistamaan ja mihin formaattiin MM-Rallimme muotuotuu tuossa jatkossa kun kai muutenkin MM-Rallin välivuodesta sen parin vuoden päästä on ollut sitä kohua että mitäs sen jälkeen.
Näin on.
Mutta pitäisikö se sanoa että "ei joukkue kaadu yhden pelaajan pois jääntiin". Hyvä kokonais paketti sieltä varmasti taas saadaan kasaan. =)Harmittaa toki minuakin mutta katsellaan jos saataisiin jotain uutta tilalle.. :P
ouninpohja
no niin on se sääli kun maailman paras pätkä jää pois mm tasolta,turha vedota liian nopeeksi sillä jo vuosia jyskälän keskinopeus ollut yli 120.mahonen taipui sitikan pyyntöön että ouninpohja pois,voi voi.mahonen vaan kattoo € ja ajattaa kakariston sillä se on tärkee vip telttoineen,oikeasta rallikansasta viis.TOIVOTTAVASTI LEGENDA PALAA VIELÄ,olisi kuskeilla vähän haastetta.
t.ouninpohja.fi kuski
niin no
Siis tuohan se ainakin sille porukalle rahaa joka hoitaa kakaristossa palvelut eikä ny ihan akk.lle kaikki mene.No ohan se toki harmi ettei ounia ajeta kokonaisena on siinä haastetta kaikille eikä ny mahonen yksin siihen ole syypää et se poistu vaan fian pari jäsentä kun kitisivät liian vaaralliseksi jo viime vuonna ja hidasteilla sekin sit saattiin ajettavaksi kokonaan.
Kakariston arvo.
Siis sen paikan PR-arvo koko rallin kannalta on miltei mittaamaton. Sitähän ei ole varaa jättää pois.
Montako vuotta lienee asia pahentunut normikatsojan kannalta, siis se että heleveetin hyvä NäkyväisYYs miltei rallin parraalta paikalta on viety PR-vieraiden olutteltoille ja katsomoille - pois Oikeasti maksavilta katsojilta. Enäähän se ei kaiketi voi pahemmaksi mennä...
Muutenkin ralli on mennyt niin rahatouhuksi, jotta kohta nelisenkymmentä vuotta kahtelleena (työtäkin moisen tapahtuman eteen, ilmaiseksi tehneenä, lukuisina vuosina), olen jopa viimevuosina jättänyt väliin - kiitos järjestäjien jokka eivät enää entisenlailla ota maanomistajia, teidenomistajia ja tavallisia lipunostajia huomioon.
- kaikki ei ole ostettavissa - Ouninpohjakaan.
Ouni
Munki mielestä se on aika pitkälle paskapuhetta tää ounin vaarallisuus. Tai siis onhan se vaikee ja vaarallinen, mut ku ei ne viime vuosien onnettomuudet oo sattuneet ees ounilla. Viime vuona oli se palsankylän hypyssä mennyt kartturin selkä, ja sitte oli jokunen vuos sitte rautiaisen selkä vellipohjassa. Yhen ainoon kerran muistan et JWRC-auto meni ounilla metikköön, silleen et kuskit vietiin ambulanssilla tarkastettavaksi. Annetaan poikien ajaa kilpaa...
Pöh, ei ouni mitään
Pöh, ei ouni mitään vaikee ole. Ajohan Timo Mäkinenkin sen konepelti pystyssä.
Noh siis onhan Ouninpohja
Noh siis onhan Ouninpohja legendaarinen ja tunnettu nopeista ja vaikeista mutkistaan sekä tietenkin noista loikista. En nyt sitten vaarallisuudesta tiedä mutta eikös Grönholm jopa maininnut EK´n maalissa sitä jo hieman nopeana näille nyky WRC autoille? Voin toki olla väärässäkin. Sinänsä harmihan se on mutta olen sitä mieltä että joko Ouni kokonaan tai ei sitten ollenkaan eikä ne shikaanitkaan vauhtia hidastamassa ole se oikea ratkaisu ainakaan omasta mielestäni. Olen myös siinä samaa mieltä että noita nopeita teitä löytyy muualtakin ja eiköhän niilläkin hyvä ralli saada aikaseksi kunhan tää ei menis tähän "pika muottiin" josta taas on ollut mainintoja.
Mutta eiköhän taas ouni voida parin vuoden päästä ottaa kalenteriin ihan kokonaisena kun WRC menee noihin FIA paketin S2000´siin ja Super N´ään todennäköisesti. Tosin se onkin sitten eriasia mihin vauhteihin niil päästään kun toiset sanoo et melkein nyky WRC tasolle ja toiset sanoo et jäädään alle ja reilusti.
mut sen näkee sitten.. siltikin yhden risteyksen vuoksi en ajattaisi siellä suunnalla ellei jokin sen lähialueen "vanhoista" palaisi mukaan.
Ounista
Onhan Ouninpohjassa sattunut tässä viimevuosienkin aikana useita lääkärihoitoa vaatineita ulosajoja, kun lasketaan vetomiesten kisat mukaan. Pätkähän on todella vaativa ja sisältää monta paikkaa, joissa kovan vauhdin ja tien reunustan esteiden takia voi sattua pahastikin. Ehkä parempi näin että annetaan pätkän "levätä" ennen kun sattuu jotain.
Mäkisen konepelti pystyssä ajamista muisteleville muistutuksena, että onhan Ouninpohja-nimistä pätkää vuosien saatossa ajettu muussakin muodossaan kun tässä viimevuosien formaatissa. Mielestäni tämän vuoden Kakaristo-EK:n olisi voinut ihan hyvin ajattaa Ouninpohja-nimellä. Eikä 30% kisavieraista olisi huomannut asiaa harmitella, jos sitä ei olisi erikseen hehkutettu "uutena pätkänä". Tässä muodossahan pätkää on ajettu kansallisissa kisoissa ainakin vuonna 2006.
Ehikin mukanaoloa ihmettelin jo viimevuonna. Pätkähän on ihan mielettömän nopea eikä mielestäni kuulu reitille. Siviiliautollakin läpi ajettaessa keskinopeudeksi tuli yli 75km/h, vaikka ajettiin rajoitusten tuntumassa. Ihan hyvä vaan että jäi pois. Kopran incaristakin katsottuna oli aika huimaa menoa.
Toisaalta tämä suuntaus pienemmille teille ei ole ongelmaton. Viikko sitten Hannulan pätkällä kasvoi vielä runsaasti heinää renkaanurien välissä. Mielestäni tällainen tie on jo liian pientä MM-ralliin. Saa nähä lanaillaanko tietä vielä ennen kisaa paremmaksi.
Niin . . ..
.. kumpi lienee myyvempi nimi; Ouninpohja (Keltanen talo ja hyppyri) vaiko Kakaristo (joka on kaikkien SUUR VIPpien mielessä oluttelttoineen).
Miksi nimi sitten on Kakaristo.
Ounista
Minusta on ihan hyvä että Ouninpohja poistetaan. En ole koskaan pitänyt tästä pätkästä. Televio-katsojalle pätkä ei ole antanut koskaan mitään. Joka vuosi kamerat ovat samassa alkupään hypyssä ja samassa alkupään kaarteessa, ja sitten ne on tylsääkin tylsemmässä Kakariston risteyksessä.
Kerran myös ajoin koko pätkän läpi löytämättä hyvää katselupaikkaa maastossa.
Jep, ei ouni katsojan
Jep, ei ouni katsojan kannalta mikään erityinen pätkä ole. Ounin hienous piilee sen pituudessa ja monipuolisuudessa, siellä on monta rytminvaihdosta ja siksi huippukuskit varmasti pitää siitä. Siellä on onnistuessaan todella hyvät mahdollisuudet repiä kunnolla eroa muihin. Mutta ei kerrota sitä noille kaljateltta-vipeille niin pysyvät poissa paremmilta pätkiltä.
vain
"Ounista - Kirjoittaja Ti, 2008-07-29 16:38 at99 - Minusta on ihan hyvä että Ouninpohja poistetaan. En ole koskaan pitänyt tästä pätkästä. Televio-katsojalle pätkä ei ole antanut koskaan mitään. Joka vuosi kamerat ovat samassa alkupään hypyssä ja samassa alkupään kaarteessa, ja sitten ne on tylsääkin tylsemmässä Kakariston risteyksessä.
Kerran myös ajoin koko pätkän läpi löytämättä hyvää katselupaikkaa maastossa." -onneksemme se olit VAIN sinä.
. . . että sillä tappaa: aja ny vähä enemmä ja mieti mikä ON HYVÄ pätkä ajaa . . Ounihan on USKOMATON taival ajettavaks .. ja sen selvittää vain ne oikeet kuskit ja kaasua ja jarrua osaa laittavat KUSKIt.
Onko se oikeen jotta JOS vauhti on liikaa, .. laitetaan "hidastuksia" ja sitä rataa". Eikös se o kuskin ja kartturin homma hoitaa se vauhti kohilleen . . ? -siis ajaa kovempaa kuin muut, turvallisesti, henkissä . . maaliin saakka . . .
eI KANTTAREITA tehjä NIIN leveeks jotta rata ON SUORA !! ?? -
- No MiTTee -
.. vai pitääkö laittaa hidastuksia ja tehä rata sen mukaan jotta vauhti ei o kohillaan .. ? -en oikeen ymmärrä? -
Ajetaan Rataa pitkin, koviten kuin kokaan .. nin on voittaja. . . -
- Autosa on MYÖS jarru -
hah
margox,
Pätkä on yksinkertaisesti tylsä. Sillähän ei ole mitään merkitystä onko se vaikea ajaa vai ei. Vain sillä on merkitystä mitä televisiokatsoja siitä saa, ei mitään. Ja siitä vaativuudesta. Muistatko että joku huippukuski olis vetänyt ouninpohjassa koskaan ulos. Ei ole.
Tuostahan voi jo loukkaantua!
Vuosi on 2004 ja suutuspäissäni hajotin retkijakkarani Ouninpohjan varrella, ulosajaneen nimeä ei liene tarvitse mainita.
Jos muisti toimii niin
Jos muisti toimii niin ulos ajanut ainakin seuraavat:
-solberg
-Rovanperä
-Garde
-Sordo
Onko muita?
ouni hyvässä ja pahassa
Onhan niitä Ounissa ulos ajaneita.. Huippunimiä siellä kieltämättä harvemmin kaataa mutta kisansa siellä on pilannut moni. Etenkin N ryhmäläisiä ja harraste kuskeja siellä sitten onkin kaatuillut ja en ikinä ole kuullut enempää kirosanoja livenä kun 02 Kuistilan kaadon jälkeen tuonne Kakariston alueelle tullessa kun kaikki luulivat että homma meni nyt läskiksi :D . Se onkin tosin niitä harvoja kertoja kun Kakaristossa olen ollut havaittuani ettei sinne änkemisessä ole mitään järkeä. Edellinen mielipiteeni valoittaa tosin myös enemmän omaa mielipidettäni.
Kakariston ek´lla risteyksessä muistaakseni muutenkin tänä vuonna näkee sitten vielä vähemmän kuin ennen kun tulee toiseen suuntaan,tosin tuskin se aivan niin paljoa porukkaa vetää mutta en siis ole menossa,ehkäpä muilla pätkillä pyöriessäni jos olen onnekas tv´tä saatan lomassa seurata ja kakariston live tarjontaa että osataanko niitä live pätkiä enään tehdä ollenkaan.
Omasta mielestäni Ouni on hyvä ok pätkä ja omanlaisensa legenda vain ja ainoastaan pitkänä ouninpohjana. Ounilla on sentään jonkunlainen arvostus kaikkien silmissä tai ennen tätä ainakin luulin niin. Maine on tainnut kasvaa vuosi vuodelta....
Mitä TV´n katseluun tulee ei sitä rallia TV´n takia sentään ajeta. Vatasen sanoin on rallin katselu paikan päällä loistavaa suomalaista kansanjuhlaa jonka fiilistä ei voi kokea kuin paikanpäällä :P
Jos ounista jotain huonoa täytyy sanoa niin on juurikin nuo kaikki VIP alueet ja erinäköiset häiriköt ympäri ek´ta jotka sinne kuulemani perusteella eksyvät kun eivät muualle viitsi mennä. Myös sen ikuiset liikenteen jumittamiset ovat oma lukunsa mutta jos tietää miten kiertää niin ei niitäkään paljoa tarvitse kahtella.
Onhan noita ulosajaneita,
Onhan noita ulosajaneita, huippukuskeja vaikka kuinka. Melekee jokanen, jossai vaiheessa uraasa. Jäikö matka siihen, on sitten tarina erikseen. Päälimmäisenä aina mielessä; Audin tallikuski Mutoonihan (Michèle Mouton) tais jäähä aika näyttävästi joskus Ounin varteen.
- No MiTTee -
Ennen ajettiin sorateitä...
ja nyt sitten pitää ajaa offrotia ihmisten piha- ja mökkiteillä. Ralli on out, menkööt moottoriradoille kuovittelemaan.
Shikaanit
Kumma kuinka sellaiset heinäpaalishikaanit ovat toimineet vuosikymmeniä esim. briteissä täysin normaalikapeilla teillä suorilla hidastamassa vauhtia, mutta tänne Neste Ralliin moisten tuominen on suorastaan ylivoimainen tehtävä.
Parina vuotena ollut jotain hiekkakasoja kipattuna sisämutkaan, siis haloo :D
Olihan noita . .
.. heinäpaalishikaaneja Ounissa. Ei ilmeisesti pal auttanu. Mukamas. Tais olla hieman heikosti suunniteltu . ... vaikka sitten niin . ..
- No MiTTee -
Jos ois järjestävä taho
Jos ois järjestävä taho oikeasti tahtonut tuon EK:n säilyttää niin enemmän vain noita shikaaneja, ja nimenomaan niille pitkille ns. isontien suorille, vaikka muutaman sadan metrin välein.
Vaan eipä tainnut olla tarpeeksi tahtoa, mentiin siitä missä aita on matalin -> kiitos ja näkemiin, Ouni.
Harmittaahan se...
...mutta en jaksa uskoa, että tämä kisa yhtä EK:ta kaipaa, ei edes Ounia. Olen itse järjettömän muutosvastainen ihminen ja suhtaudun hyvin epäilevästi kaikkeen uuteen mutta jotenkin minusta tuntuu, että legendojen ravistelu voi joskus olla paikallaan.
Enkä jaksa uskoa, että järjestäjät tieten tahtoen olisivat halunneet hävittää Ounin, onhan se yksi tämän rallin tunnetuimmista pätkistä ja sitä kautta todellinen yleisömagneetti ilman sen suurempia markkinointeja. Eiköhän puhe turvallisuudesta ole ihan oikeasti se todellin syy pätkän poistamiselle, kuljettajien ja katsojien turvallisuuden kun pitää olla kaiken a ja o.
Ja onhan osa Ounia edelleen ilonamme, Kakariston EK kun kulkee osin samoja latuja kuin Ouninpohjan EK. Eikä se kuulu kurvi ole mihinkään kadonnut, Kakaristossa nähdään edelleen suurta ja näyttävää!
Mennyttä emme takaisin saa, joten eiköhän katsota suoraan eteenpäin ja nautitaan uusista tuulista ja teistä?!?
Kortensa kekoon suuressa Ouni-debatissa kantoi
Sanna, Paviljongin pirttihirmu
Eihän ralli . .
.. sinällään Ounia tarvitse. Mutta sen poistamisen syyt tulisi julkaista. Oikeat syyt, joista suurimman osan tietävät Klassikon varrella asujat.
Mielipiteilen mie.
- No MiTTee -
Haloo Ounin varsi!
Margox tuossa edellä sanoi, että Ounin varrella asuvat tietävät oikean syyn pätkän poistamiselle. Voisikos joku valaista asiaa tarkemmin eli mikä siellä mättää?
Tiedonjanoisena
Sanna
Eiköhän . .
.. valitettavasti "kannata" olla hilijaa vaa, ettei tule enempiä ikävyyksiä - suuren orkanisaation varpaissa.
Pienikin ihminen tulisi ottaa huomioon, kuten aikoinaan.
Ota janoon vaikka RedDeviliä ;)
- No MiTTee -
samoin pienen ihmisen puolella..
Sanna pirttihirmulle: Kakaristossa(risteyksessä) ei nää tavallinen rallifani muuta suurta ja näyttävää kun V.I.P -telttoja! Ihmisiä siirrellään "vippien" edestä pois että nämä tärkeät ihmiset näkevät autoja, mikäli kunnoltaan siihen pystyvät :/
Muuten pätkä on kyl ihan ok...
-alkuperäistä Ounia kaipaava-
Komiasti on väkiä paikalla...
tänäkin vuanna. Taitaa vaan olla noilla VIP teltoolla omat evähät fölijys, mutta kai ne jotakin vuakraa telttojensa plassiista maksaa. Tai sitten siällä on isäntä itte maljoos pirettävänä ja sillä hywä.
Lähtö
jatkossa Kakaristoon ja Hassi mukaan.!?
Kännipäät
Kännipäät hortoilee tiellä Kakaristossa "ralliradion" mukaan.
Oliko joku yllätys? Neljä
Oliko joku yllätys? Neljä tuntia myyty kaljaa. Onko tämä kaljanmyyntibisnes muuten järjestäjän käsissä vai kuka siellä tekee rahaa kilpailun kustannuksella?
Kuljettajien
VIP-tapahtumia kaiketi.(Myös niidenkin jotka eivät ole mukana kisassa.)???
Niinhän sen asian pitäisi
Niinhän sen asian pitäisi olla, ettei ralli yhtä erikoiskoetta kaipaa, mutta Ouninpohja on kuitenkin aina Ouninpohja, ja siitä Suomen MM-ralli ehkä parhaiten ulkomailla tunnetaan. Joten kyllä niin kauan kun Ouni on poissa reitiltä, tästä rallista puuttuu jotain.
Kakaristo vs. Ouninpohja
Ouninpohjan, Rapsulan ja Hassin tuntee monikin, Kakaristoa tuskin kukaan
Ouni takaisin?
Kyllä vauhtiin lääkkeet löytyy, mutta nykykunnossaan Ounia ei ole järkeä ajaa. Vuosien saatossa täyttyneitä ojia pitäisi kaivaa auki estämään leikkaamista ja niille järjettomille lentokenttäsuorille pitäisi saada tietysti saada jotain hidastetta. Loistava pätkä se kuskien mielestä on ennen ollut ja pitkänä se on omiaan erottelemaan jyviä akanoista.
Katselupaikat on sitten aivan toinen laulun aihe, tienvarsien pusikoita karsimalla niitä saataisiin parannettua melkein joka metsäpätkällä.
Mutta eihän Ouninpohja nyt ainut surtava ole, paljon vanhoja hyviä pätkiä uupuu vuosi toisensa jälkeen. Itäpuolelta vanhat Hauhanpohja ja Lempää sopisivat hyvin vaikka Ruuhimäen kanssa ajattaviksi mutta ne jätettiin pois huollon keskittämisen takia.
Pienemmille teille
Ouninpohja ja Ehikki jäävät liian nopeina pois. Näin vuosikaudet ollut trendi yhä pienemmille teille siirtymisestä saa jatkoa.