Konteksti
Mikä on paras väline viestin esittämiseen? Miten väline vaikuttaa viestin perillemenoon? Onko joku ajankohta erityisen otollinen viestin lähettämiselle?
Konteksti tarkoittaa ympäristöä, asiayhteyttä, jossa viesti esitetään. Konteksti vaikuttaa viestin tulkintaan ja perillemenoon.
Esimerkiksi nuorille kuluttajille suunnattuja mainoksia (vaikkapa virvoitusjuomamainoksia) kannattaa sijoittaa nuortenlehteen tai nuorten suosiman tv-sarjan mainoskatkolle.
Uutinen ehkä tavoittaa kohderyhmänsä vakiintuneissa uutisvälineissä. Tällaisia ovat esimerkiksi TV, radio, sanomalehti ja netin uutissivut.
Poimintoja

Julkisuuden tähden
Mediajulkisuus on nykyajan valuuttaa. Julkisuuden myötävaikutuksella tullaan valituksi eduskuntaan, hankitaan mandaatti päätöksille, myyd... Lue lisää