YLE Teema

 

Tiededokumentti

Myyntimiehen niksit

Julkaistu perjantaina 05.10.2012 1 kommenttia 86 suositusta

sunnuntai 31.3. klo 15.05

Miltä kuulostaa ihanteellinen pölynimuri? Ja mitä tekemistä hotellihuoneen hajulla on Sveitsin Alppien kanssa? Miksi ihmiset yhtäkkiä ostavat valkoisia autoja, kun muutama vuosi sitten valkoista pidettiin autoteollisuudessa kelvottomana värinä?

Etenkin huonoina aikoina yritykset panostavat nokkeliin keinoihin, joilla asiakkaita vietellään kuluttamaan. Markkinatutkijat tunkeutuvat ihmisen tiedostamattomaan käyttäytymiseen. Tuotteiden aistilliseen viehätysvoimaan investoidaan miljoonia.

Tässä dokumentissa kolme aistitutkijaa näyttää värejä, ääniä ja tuoksuja. Saamme kurkistaa yleensä suljettujen ovien taakse, viettelijöiden maailmaan ja nähdä, minkä värinen ja tuoksuinen tulevaisuus on.

Lisätietoa ohjelmasta

(Angriff auf die Sinne – Wie wir Verbraucher verführt werden, Saksa 2009) Tuotanto NDR

Suosittele86 Suosittelee

Lähetä linkki

Kommentit

Anonyymi

Mielenkiintoisa on se, miten paljon markkinointiin käytetään rahaa. Toinen myymälöissä liikkuva laillinen ammattiryhmä karkoittaa mahdollisia asiakkaita ärsyttävällä käytöksellään ja seuraamisellaan.

Suositelluimmat jutut

Ajalta:
1.
2.
3.
4.
5.
1.
2.
3.
4.
5.
1.
2.
3.
4.
5.


YLE Teema on Facebook