Doctor Who: Megauusinnat ja kahdeksas kausi

Kakkonen kertoo

Doctor Who: Megauusinnat ja kahdeksas kausi

Julkaistu sunnuntaina 21.04.2013

YLE Kuvapalvelu

TV2 maanantaista perjantaihin 23.4. - 23.7.2013 n. klo 18. Tarkat lähetystiedot ohjelmaoppaassa. Ei esitystä 3.6. (Taistelulentäjät), 7.6. (Jalkapallon MM-karsinta Suomi - Valko-Venäjä), 12.6. (Yleisurheilua, nuorten eliittikisat), 17.6., 20.-21.6. ja 1.7. (Jalkapallon Confederations Cup), 8.7. (Suunnistuksen MM), 11.-12.7. (Yleisurheilun nuorten MM). Jaksot katsottavana Yle Areenassa kahden viikon ajan.

Päivitys 11.11.2013: Isossa-Britanniassa 23.11. ensi-iltansa saava, 75-minuuttinen 50-vuotisjakso The Day of the Doctor nähdään Kakkosella samana päivänä klo 21.50! Mukana on 75 maata kuudella eri mantereella.

Päivitys 24.11.2013: vuoden 2013 jouluspesiaali on saanut esityspäiväkseen 29.12. klo 19.05.

Päivitys 1.5.2014: Uuden Tohtorin tuotantokaudet 1-7 uusitaan Kakkosella kesäiltapäivien putkina arkisin 3.7. alkaen n. klo 15.10. Ei siis myöhäisilloissa kuten aiemmin suunniteltiin. Tarkka päivämäärä voi vielä muuttua urheilun vuoksi. Uusintalähetyksillä pyritään ennen kaikkea siihen, että sarja saadaan Yle Areenaan, jolloin jaksot voi katsoa milloin itse haluaa. Kahdeksas, aiemmin esittämätön kausi nähdään alkusyksyn ohjelmistossa.

Vuonna 1996 alkuperäinen Doctor Who sarja äänestettiin BBC:n kaikkien aikojen parhaaksi draamasarjaksi. Isossa-Britanniassa jo kuudella vuosikymmenellä esitettyä tieteistarinaa pidetäänkin kansallisaarteena.

Uusi, vuodesta 2005 lähtien tuotettu versio Doctor Who'sta on tehty isoilla resursseilla ja nimekkäin voimin. Sarja on ollut kotimaassaan varsinaisessa palkintosateessa voittaen mm. tärkeimpänä tv-pystinä pidettävän BAFTAn ja scifi-kansan arvostamia Hugoja. 

Kakkosella nähtiin viime kesänä uuden Doctor Who'n kolme ensimmäistä tuotantokautta. Nyt ovat vuorossa neljä seuraavaa, erikoisjaksoineen 61 osaa. Viimeisin kausi on niin tuore, että sitä on esitetty briteissäkin vasta tänä keväänä.

YLE Kuvapalvelu

Ajassa matkaava, maailmaa dalekeilta ja muilta vihulaisilta suojaava Tohtori vaihtuvine inkarnaatioineen ja kumppaneineen on saanut vankan kannattajakunnan myös Suomessa.  Mojovan Doctor Who -annoksen ja sarjan ystävien kunniaksi järjestimme huhti-toukokuussa nettikilpailun.

Osallistumislomakkeita palautettiin satoja. Oikein vastanneiden kesken arvottiin tyylikäs Doctor Who -kangaskassi (Juha Suojärvi), Doctor Who Magazinen numero 457 (Susanne Öberg) ja kolme Doctor Who Symhonic Spectacular -lehteä (Jarmo Ojakangas, Mari Saavalainen, Jonatan Shaya). Onnittelut voittajille.

Visan vastaukset: 1. Kuka Tohtorin esittäjistä kirjoitti jo alakouluaineessa, että hänen suurin haaveensa on näytellä Doctor Who'n pääosaa = David Tennant. 2. Ketä elokuvantekijää peräti neljä eri aikojen Tohtoria on houkutellut Doctor Who -ohjaajaksi = Peter Jacksonia 3. Nimeä pisimpään yhtäjaksoisesti Tohtorina toiminut näyttelijä = Tom Baker. 4. Luettele kaikki ne sarjan historian aikana Tohtorin roolissa olleet, jotka eivät ole syntyperältään englantilaisia = David Tennant ja Sylvester McCoy (skotteja) 5. Mistä syystä Christopher Eccleston on kertonut halunneensa Tohtoriksi = Eccleston on kertonut arvostaneensa ja ihailleensa Russell T. Daviesin käsikirjoittamistaitoja. Myös se vastaus, että Eccleston halusi näytellä lapsille sopivassa perhesarjassa mukavuusalueensa ulkopuolella, hyväksyttiin.

Asiasanat:

Kommentit

perjantaina 14.06.2013

Nelikymppinen katselee sarjaa lasten (5-13v) kanssa, puoliso on sen verran syrjäsilmällä vilkuillut, että totesi edellisen tohtorin olevan parempi (eli Tennantin kymppi).

Tohtori Who on alkanut 60-luvulla, ja sarjaa on esitetty siis 50 vuotta. Koko ajan sarja on edennyt "kronologisesti" eli Tohtorin oman aikajanan mukaisesti. Aluksi Tohtori matkusti lapsenlapsensa Susanin ja tämän opettajien (oliko historian ja äikän maikat...) kanssa. Ajan Herrat kulkivat Tardiseillaan ympäri maailmankaikkeuksia TARKKAILLEN tapahtumia, mutta Tohtori alkoi kiintyä Maapalloon ja ihmisiin ja halusi myös vaikuttaa niihin asioihin, joihin hänellä oli mahdollisuus vaikuttaa. Osa tapahtumista on kiinteitä pisteitä ajassa, niihin ei voi vaikuttaa, tai jos niihin puuttuu, seuraukset ovat vakavia.
Tohtorihan on ehtinyt yhdeksässä sadassa vuodessa tehdä vaikka mitä, hänhän on mm. ollut Gallifreyn presidentti. Ajan herrat karkoittivat yhdessä vaiheessa hänet Maapallolle, silloin hän työskenteli UNITissa (jossa Martha työskenteli sitten myöhemmin).

1900-luvun puolella ns. Classic Dr. Who-jaksoissa oli mukana myös Tohtorin omia myöhempiä inkarnaatioita, Valeyard, joka oli "paha" Tohtori.

Aikasota osuu johonkin kahdeksannen ja yhdeksännen regeneraation välimaastoon, tämä uuden vuosituhannen Tohtori Kuka alkoi siitä, että yhdeksäs Tohtori oli vasta regeneroitunut (mm. katseli itseään peilistä). Ihan viimeisin Briteissä esitetty jakso antoi viitteitä siitä, että meidän ysinä tuntema tohtori ei olisikaan ysi, vaan itseasiassa kymppi. Toisaalta Tohtori sanoi, että hän (John hurtin esittämä regeneraatio) ei ole Tohtori sen vuoksi mitä oli tehnyt.

Aikasodassa Gallifrey ja muut osapuolet (mm. dalekit) olivat joutuneet aikaluuppiin, eli sota alkoi joka päivä uudestaan ja uudestaan samasta pisteestä, ja edellisenä päivänä kuolleet kuolivat aina vaan uudestaan ja uudestaan mitä karmeimmilla tavoilla. Tohtorin oli pakko lopettaa sota, se tarkoitti samalla Gallifreyn tuhoutumista - ja hänen oman perheensä (vanhemmat, puoliso, lapset, lapsenlapset jne) tuhoamista.

Tohtorin tytärtä esittänyt Georgia Moffett on Tohtoria esittäneen Peter Davisonin (os. Moffett) tytär, Peter Davison esitti aikanaan viidettä Tohtoria. Georgia Moffett on nykyään naimisissa Davit Dennantin kanssa, joka siis esitti Gergia Moffettin roolihahmon isää eli kymmenettä tohtoria ;-) Ja nykyään heillä on tytär, jonka isä on Tohtori ja isoisä on Tohtori. Viides ja kymmenes tohtori ovat esiintyneet yhdessä Tohtori Who-lyhärissä Time Crash(näitä hyväntekeväisyyteen tehtyjä 5-10min jaksoja).

perjantaina 14.06.2013

Moikka vaan kaikki! :)

vaja76, ei IKINÄ voi olla liian vanha katsomaan Doctor Who'ta! Ja eihän 37v. oikeestikaan oo lähelläkään vanhaa. Tohtorikin on yli 900-vuotis, heh...

Hei muuten, onko Jack Harkness oikeasti The Face of Boe? (en muista mikä toi oli suomeksi, Boen naama?!) Aika hurjaa jos on :D
Ja muistatteko Lady Cassandran? Iho joka oli venytetty raameihin, silmät ja suu siinä ja aivot purkissa.. :D No, Lady Cassandra oli syntyjään mies! No, mitäpä voi odottaa yli 700 "kauneus"leikkauksen jälkeen... varmaan vaihtunu muutakin kuin sukupuoli.

perjantaina 14.06.2013

Juu, Rose oli kyllä kaikinpuolin sexy, sympaattinen ja fiksu, Martha, nojaa...Donna, persoonallisen näköinen nainen,aikamoinen valittaja, Amy...ei oikein säväytä, Clarasta (Jenna-Louise Coleman) en vielä osaa sanoa mitään kun en ole nähnyt.
Mutta: kyllä River Songista olisi pitänyt saada Tohtorille pidempiaikainen matkakaveri, sen verran viehättävä ja ilmeikäs nainen on tuo Alex Kingston...kuin Satu Silvo ja Miia Nuutila samassa paketissa ja Riverin hahmo sekä nokkela että hyvin symppis:)
Nyt vaan odotellaan sormet ja varpaat ristissä että kuka pääsee seuraavana Tardiksen ohjaimiin, luin viikolla brittispekulaatioita jossa liikkuu nimiä niin Skyfall-leffan Q:n esittäjästä (Ben Kinnear) aina Helen Mirreniin(!) saakka, juu, tarjolla olisi eka nais-Tohtori, musta mies David Harewoodkin on mukana veikkauksissa.
Oma ehdokkaani edelleen Benedict Dumberbatch, vilasin hiljan Housea tuokion; Hugh Lauriekin voisi istua Tohtoriksi...
Gallup: onko kukaan raatilainen ikinä käynyt missään Dr Who-näyttelyssä, itse kävin katsomassa Lontoon jo edsmenneessä MOMI-museossa esillä ollutta näyttelyä 90-luvulla, esillä mm. luonnollisen kokoinen dalek ja Tardiksen ohjaamo, muistaakseni oli myös cybermieskin.

perjantaina 14.06.2013

Herran tulet tänne pitää muuttaa kohta asumaan, kun heti jos poistut niin tahti vaan kiihtyy... ;) Ja Meow, Jack on mitä oletettavimmin Boen naama, sillä kolmoskauden (?) päätöjaksossa, jossa Tohtori ja Martha kukistivat Mestarin, Jack miettii, että koska hän ei voi kuolla mutta vanhenee silti, minkä näköinen hän on satojen vuosien päästä. Hän toteaa, että oli nuorena kyllä aika vetävän näköinen. Häntä kutsuttiin Boen naamaksi =O Tässä vaiheessa katsojalta putoaa silmät tassuun ja Tohtori ja Martha tuijottavat toisiaan WTF!!!!!!!!!!!! Jackin käännettyä selkänsä Tohtori mutisi vain jotain että "Eiiiiiiiiiiiii, ei se ole, en usko, en..."

perjantaina 14.06.2013

Bannakafalatta, juu, oon nähnyt tuon jakson :) Mutta onko se joku outo yhteensattuma vai onko asia vaan yksinkertaisesti niin, että Jack = The Face of Boe? Ja miten Jackista sitten tuli jättipää? :D

L.N., voi kun vaan olisinkin ikinä päässyt käymään missään DW-näyttelyssä, kuulostaa niin mahtavalta! En ole ollut ikinä edes lentokoneessa... :) Mutta jos viitsit, niin kerro lisää tuosta näyttelystä missä kävit. Saiko sieltä ostettua jotain DW aiheisia matkamuistoja näyttelyyn liittyen?

perjantaina 14.06.2013

Katsottuani DW:tä nyt oman aikani voin sanoa, ettei sattumia ole. Ainakaan tuossa mittakaavassa... Uskon että Jackin kohtalo selviää myöhemmissä jaksoissa. Jospa hänen päänsä - öö, jotenkin irtosi? Tai jospa hän pli sukeltamassa, ja sitten tapahtui rutistukseksi kutsuttu ilmiö: sukelluspukuun pääsi jotenkin painetta ja Jack pakkautui kehoineen kaikkineen kypärään, niin että näyttää että hänellä on vain pää jäljellä?
Kyllä, minulle on univajetta XD

perjantaina 14.06.2013

martha jones on paras matkakumppani dennantin ajalta, mutta täytyy myöntää, että amy on kyllä aika huikea roryn kanssa :D ja ite uskon että jack harkness=boen naama

perjantaina 14.06.2013

ja ootteko huomannu että guiness world recods 2011 kirjassa on yks aukeama doctor whosta

perjantaina 14.06.2013

Mimi, ihan sama homma, confidentialia on myös tullut youtubesta tuijoteltua, juurikin samoilta kausilta :)
Donna on myös ehkä mun lemppari. Ai että mä itkin sen jälkeen miten hänelle lopulta kävi :(

Tän päivän jakso oli kyllä hämmentävä, mut selvitti monta asiaa :D

perjantaina 14.06.2013

Mimi, ihan sama homma, confidentialia on myös tullut youtubesta tuijoteltua, juurikin samoilta kausilta :)
Donna on myös ehkä mun lemppari. Ai että mä itkin sen jälkeen miten hänelle lopulta kävi :(

Tän päivän jakso oli kyllä hämmentävä, mut selvitti monta asiaa :D

lauantaina 15.06.2013

Aikas hämmentävä oli eilinen jakso, herää vaan kysymys että olko tämä 6.kauden päätös vai menikö sarja tauolle joksikin aikaa, lopussahan luki että "The Doctor will return in autumn 2011), tietääkseni Dr Who-kaudet ovat n. 12 jakson mittaisia + jouluspessujakso päälle.
Ja tarina, tuntui siltä kun oltaisiin hypätty joku jakso yli, millä ilveellä ystävämme noin vain jäljittivät Amyn sieppaajat ja saivat selville missä Amy on.Toissapäivän jaksossa selvisi että Amy on muoviolio, missä vaiheessa oikea Amy vaihdettiin kopioon?
Meow: näyttely oli hieno enkä tiedä onko Englannissa enää mitään vastaavia pystyssä, sen jälkeen kun MOMI-museo suljettiin v,1999, tuon upean museon sulkeminen ihmetyttää kyllä, olihan kyse eräästä Lontoon suosituimmasta museoista.Esillä oli kaikkea elokuvan ja TV:n historiaan liittyvää kivvaa.
Muistaakseni esillä oli myös Tardis-koppi luonnollisessa koossa, tosin oli sisältä pieni.

lauantaina 15.06.2013

Nipotus alkaa: Uudeksi Tohtoriksi viikolla vahvimmin spekuloitu näyttelijä on RORY Kinnear (pitäisihän nyt DW-fanin tuo nimi muistaa!), joka esitti Skyfallissa Tanneria, M:n kakkosmiestä. (Q:ta taas esitti Ben Whishaw, mainio näyttelijä hänkin ja varmaan mainittu DW-spekulaatioissa.) Nipotus päättyy.
RK kelpaisi minulle Tohtoriksi oitis. Olen nähnyt hänet Hamletina NT Liven teatteri-broadcastissa; kyseinen esitys uusitaan tänä vuonna, ja se kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa jos on yhtään teatterista kiinnostunut ja jos Finnkino ottaa nämä juhlauusinnat ohjelmistoonsa. (Meinaavat muuten uusia myös B. Cumberbatchin ja Jonny Lee Millerin Frankensteinin.)
Harmi vain, että tällä hetkellä vahvin vastaspekulaatio sanoo, että RK-uutinen on tahallinen harhautus, jotta oikea uutinen pysyisi salassa hallittuun julkistamiseen asti... Mutta "In Moffat we trust", kuten on tapana sanoa.
Eilinen jakso oli "välifinaali". 6. ja 7. kausi esitettiin alun perin kumpikin kahdessa osassa, osien välissä oli usean kuukauden tauko. Voimme kuvitella miltä tuntui odottaa jatkoa, kun seuraavan jakson nimi oli mitä oli.

lauantaina 15.06.2013

Moffatin kauden Dr Whota on moitittu siitä, että juonet ovat niin monimutkaisia, että jossan vaiheessa pitää vetää mutkia suoriksi, että päästään ollenkaan eteenpäin.
Amy löytyi, koska Rory sai Cybermiehet kertomaan hänen olinpaikkansa (koska Tohtori räjäytti cybermiesten aluksia...)
Tuo "A Good Man Goes To War" on kauden puolivälin päätösjakso, eli siitä alkoi kesätuko alkuperäisessä esitysaikataulussa. Nyt Yle2 esittää seuraavan jakson jo tiistaina (jotain jalkista siinä välissä maanantaina), joten ei tartte koko kesää odotella.
Amy vaihtui mun mielestä kaksosiolentoon tänä kauden alussa (eli siinä vaiheessa kun Tohtori oli ammuttu ja etsivät sitä tyttöä).

lauantaina 15.06.2013

moi olen vajaan kolmentoista ikäinen,katson DW:tä ylipäätäänsä yksin mutta paras kaverini katsoo kyllä ja isiveljeni ja isosiskoni katsovat sillointällöin,he eivät ole tyästyneet siihen mutta minä en voisi koskaan jättää jaksoakaan väliin. Itse pidän tennantia parhaan tohtoria muutta kyllä smithkin on hyvä,rose ja donna olivat minun lemmppari kumppanit mutta kyllä tyykkään myös amystä. L.N:puhuit siitä että tuleeko tässä nytten tauko mutta siinähän luki tohtori palaa jaksossa let`s kill the hitler syksyllä "2011". meillä kuitenkin näkyy seuraava jakso jo seuraavan viikon tiistain (ma:na tulee jalkapalloa).silense will fall, allons-y, geromino, fantastic, hello i am the doctor.

lauantaina 15.06.2013

L.N., sinun olisi pitänyt mennä sinne Tardisin sisään ja huutaa "it's bigger on the inside!" ;)

Ja ääk, minulla menee aina kylmänväreet kun kuulen tuon värssyn jonka River Song lausuu jaksossa A Good Man Goes to War.

"Demons run when a good man goes to war
Night will fall and drown the sun
When a good man goes to war

Friendship dies and true love lies
Night will fall and the dark will rise
When a good man goes to war

Demon's Run, but count the cost
The battle's won but the child is lost"

lauantaina 15.06.2013

pahoittelen kirjoitus virheitä tietokoneen näppäimet eivät aina toimi täydellisesti.

lauantaina 15.06.2013

samoin minullakin kylmät väreet ovat heti ihollani kun katson tuon tyyppisiä kohtauksia.eeppistä

lauantaina 15.06.2013

Noinhan se oli että Q:na oli Ben Winshaw ja Tannerina Rory Kinnear, meni äijien nimet sekaisin, sorge vaan! Kelpo valintoja olisivat Tohtoriksi.
Ja uusi M on Ralph Fiennes, sattumoisin Alex Kingstonin exä.
Jonny Lee Miller..eikös se ole Jenkki-Sherlockin Holmes, sarjassa on nais-Watson?
Pikku visakyssäri:kuka Hammer-kauhulegenda on esiintynyt Tohtorina?
Vai seuraavaksi kohdataan Aatu koplineen, onko kukaan muuten katsellut Areenasta mainiota Danger 5-sarjaa jossa Adolf H. on pääkonnana.

lauantaina 15.06.2013

Lisävärssy:
"When The Doctor goes to war,
Chuck Norris runs."

Kysyit siitä että myytiinkö näyttelyssä mitään muistoja, no itse MOMI-museon krääsäkauppa oli väärällään kaikkea leffoihin ja teeveehen liittyvää: kirjoja, muistoesineitä, VHS-boxeja (elettiin 90-lukua) ja sen sellaista.Dr Who-boxeja näin myös Forbidden Planet- scifiputiikissa Oxford Streetillä, harmittaa kyllä jälkeenpäin etten ostanut mitään Tohtori-kamaa, Star Trek-leffoja olen sensijaan ostanut sieltä pari.
Minulle Dr Who tuli tutuksi ensin kahden suomennetun Tohtori KUKA-kirjan myötä 70-luvulla, sittemmin perehdyin hahmon ideaan myöhemmin, uuden sarjan eka jakso perustui Autonien hyökkäys-kirjaan, jakso jossa Eccleston-Tohtori kohtasi Rosen ekaa kertaa.
Kirjoja Tohtorista on ilmestynyt tuhottomasti mutta vain 4 on käännetty suomeksi, 2 vanhaa ja pari uudempaa.

lauantaina 15.06.2013

Joo, kylmiä väreitä juoksi täälläkin selkäpiissä, kun hyvä mies lähti sotaan...
Mutta imettävä sairaanhoitajasontaralainen, WTF? Meni pari reliä yli hilseen. Onko minulta jäänyt joku jakso välistä. missä tuo nimenomainen perunapää hyppi? Pandoricassa sontaralaiset vain vilahtivat, ja viimeksi joitakin sotilaita mainittiin nimeltä kympin aikakaudella jaksossa Sontaran sotajuoni.

Hei ja kaikki Tennantin ystävät (ja yleisittäinkin whovianit), juoskaapa kiireen vilkkaa Youtubeen ja kirjoittakaa hakuun 10th Doctor from start to finnish (tai jotain tuon suuntaista) Olen katsonut tuon nimenomaisen videon varmaan kymmenen kertaa, ja aina se on yhtä eeppinen, traaginen, mahtava, haikea ja ihana! Suosittelen lämpimästi kaikille :)
Ja Miljoonan kilsan tennarit on kyllä todellinen Tohtoribiisi! Samoin ne muutkin ehdotukset mitä tänne oli laitettu, en nyt vain muista niiden nimiä. Tehosekoittimen biisejä ne oli.

sunnuntaina 16.06.2013

^ Sontaranilaisia oli Doctor Who:ssa jo vuonna 1973. Tämä yksilö, Strax, oli ensimmäisen kerran juuri tuossa Good Man Goes to War -jaksossa. Jennylle, Straxille ja Vastralle saisi kyllä tulla joku oma spin-off-sarja. :)

Btw: Vastran näyttelijä (Neve McIntosh) näytteli muuten aiemminkin Silurianilaisia tuossa uudessa sarjassa.

sunnuntaina 16.06.2013

Siis Doctor Whossa on ollut aikaisemminkin Good man goes to war -niminen jakso, jossa Strax on esiintynyt ekan kerran?
Miten spin off muka voitaisiin tehdä, koska Strax kuoli? No, onhan sitä kummallisempaa Tohtorin matkassa nähnyt kuin henkiin heräämisiä...

maanantaina 17.06.2013

^ Sontaranilaisia on ollut aiemmin ja Strax on ensimmäisen kerran tuossa Good man goes to war jaksossa. Ei ole toista saman nimistä DW jaksoa. "Tuolla" jaksolla tarkoitin juuri tuota GMGTW jaksoa. Strax ei kuollut ko jaksossa.

maanantaina 17.06.2013

Jennyä, Straxia ja Vastraa nähdään myös 7. kaudella ;)

maanantaina 17.06.2013

Englannissa on Doctor Who kauppa ja museo (:

http://www.thewhoshop.com/
http://www.doctorwhoexperience.com/

maanantaina 17.06.2013

Kishu, kiitos linkeistä! Pakko varmaan tilata DW aiheisia asioita tuolta kaupasta :)

maanantaina 17.06.2013

Kishu, kiitos linkeistä! Pakko varmaan tilata DW aiheisia asioita tuolta kaupasta :)

maanantaina 17.06.2013

Tuossa perjantaisessa jaksossa piti muuten alunperin olla mukana myös Kapteeni Jack Harkness, minun mielestäni on kyllä harmi, että John Barrowmanin kiireet estivät sen (jaksothan on kuvattu aika tiukalla aikataululla). Strax ja muut Tohtorin kumppanit tulivat maksamaan velkojaan Tohtorille. Sontaralaiset ovat kaikki klooneja, ja kloonejahan on helppo muunnella, joten eipä joku prolaktiinihormonin ymppääminen enää sen kummempaa ole kuin pään muokkautuminen sotakypärän jatkuvaan käyttöön...

maanantaina 17.06.2013

Siis nyt olen ihan ulalla. Mikä idea on marsittaa näyttömölle hahmoja jotka ovat Tohtorille velkaa, jos katsoja ei edes tiedä mistä he ovat velkaa?
Ja Bad Wolf, on todella iso harmi ettei Jack ollut jaksossa mukana, se oli juuri niin jackharknessmainen jakso kuin olla ja osaa. Muutenkin vähän hassua että aikaisemmat hahmot on vähän kuin unohdettu, olisi ollut jotenkin luonnollisempaa jos Tohtori olisi lähtenyt hakemaan apua tyyliin Sarah Janelta... Mutta ehkä "kaikki jälleen yhdessä ihan kuin vanhoina hyvinä aikoina" -efektiä säästellään viisikymppisille.

maanantaina 17.06.2013

olipahan hyvä jakso, piti tuossa perjantaina lähtiä tven ulottumattomiin(mökille), mutta onneksi on tuo elisa viihde että sai nauhotettua perjantain jakson :), ja kumma kyllä monta kertaa otti iha päähä siinä makkaraa paistelessa että miksi prkl en ole hankkinu tvtä sinne! ;D
ja vai olis pitäny jackin olla tässä jaksossa?olis kyllä heppu sopinut.

maanantaina 17.06.2013

bannakafalatta
joo samaa mieltä,jotenkin tylsää ku ei tiedä mistä ne on velkaa muuten ois ollu aika hyvä jakso,
tyylin joku jack harkness ois ollu just hyvä........ja river song sais olla tohtorin matkakumppanina roryn ja amyn kanssa..ja luulis et se on vielä jonkun aikaa ku se sano et sillä on lista kaikista sen tapaamista tohtoreista joten luulis et niitä on enempi ku kaks

maanantaina 17.06.2013

Jokseenkin olen sitä mieltä, että RTD:n jälkeen koko sarjan punainen lanka on alkanut rispaantua. Moffat on hyvä kirjoittaja, mutta jättää turhan paljon pois, enkä siksi ole kyennyt nauttimaan sarjan dramaturgisesta rakenteesta ihan yhtä suurella antaumuksella kuin RTD:n kultaisella kaudella. Toisaalta ohjaajavalinnat vaikuttavat myös lopputulokseen.

Nykyään sarjaan taidetaan haalia enemmän nimekkäitä tekijöitä (Gaiman esimerkiksi), jotka eivät välttämättä omaa yhtä syvällistä tietämystä Tohtorin maailmasta. Sen vuoksi syntyy näitä epäloogisuuksia ja informatiivisia puutteita. Harmi sinänsä. Nautin todella paljon RTD:n yksityiskohtaisesta tarinankuljetuksesta. Saatoin joka jakson jälkeen poimia leukani maasta ja ällistellä mihin kaikkeen ihmisen mieli oikein pystyykään. Ihanaa, RTD, ihanaa!

tiistaina 18.06.2013

Missä sijaitsee ja onko laajakin näyttely, onkohan mukana samaa kamaa mitä oli esillä MOMIssa?
Pitänee joskus käväistä kattomassa noita sivuja.
Illalla sitten treffit Saksanmaan Aatun kanssa, nähdään 30-luvun Berliinissä:)
Kirjavinkki tohtoristeille kesään: A.R.R.Robertsin parodiakirja Doctor Whom:)

tiistaina 18.06.2013

Ja tässä sinulle kuvia ja tunnelmia MOMIn Dr Who-näyttelystä 90-luvun Lontoosta, olinhan siellä minäkin katsomassa aikanaan...
Enjoy:
http://www.youtube.com/watch?v=yDfBtc5yfeA

tiistaina 18.06.2013

Mun on nyt pakko kyllä tunnustaa, etten enää ole kiinnostunut Doctor Whosta (siis näistä jaksoista mitä nyt näytetään). D': En ole edes katsonut enää noita jaksoja, ei vaan jaksaminen ja kiinnostus riitä. Tennant on miun tohtori, eikä Matt Smith nyt oikeesti vaan.. En edes tiedä? Kiinnosta? Jotenkin hirveän latteita nää nykyjaksot, hurjia tapahtumia väliä, ei siinä sillai mittää, muttei niistä ole saatu minnuu kiinnostavia.
Taidan keskittyä youtuben Tennant-jaksoihin ja Torchwoodiin.. :'l Älkää ny tulko skitsoamaan mittään.

tiistaina 18.06.2013

Kaikki jaksot on areenassa ;)

tiistaina 18.06.2013

Päärynämursu, olet idolini! Minunkin on tehnyt välillä lopettaa (varsinkin itkevien enkelien reisille menneen paluun jälkeen) mutta roikun yhä mukana 50vee spesiaalin toivossa... Monikin on valittanut nyky-Tohtorin juonellisista heikkouksista. Kirjoitin siitä tänne jo viitoskauden alussa, ja olen yhä samaa mieltä. Moffat on yrittänyt keksiä pyörää uudelleen ja haistattanut pitkät Tohtorin pitkälle historialle. Sarja pyörii hyvin pitkälti Amyn ja Roryn (ja varmastikin kohta myös River Songin) ympärillä, aivan kuin Tohtorilla ei olisi koskaan ketään muuta ollutkaan. Sääli Matt Smithille, olisin varmasti pitänyt hänen Tohtoristaan paljon enemmän, jos käsikirjoitus olisi hoidettu kunnolla.

tiistaina 18.06.2013

Mitä mieltä olitte tämänpäiväisestä? Heiluihan se Aatukin siellä, tosin vähemmän kuin odotin. Moffat luistelee yhä todella röyhkeästi Tohtorin historian yli. Tohtori koki syyllisyyttä nähdessään Rosen, Marthan ja Donnan, ja halusi nähdä jonkun, josta piti, ja yllätys yllätys, sehän oli Amelia Pond... Moffat pitää näköjään omia hahmojaan ylivertaisina eikä mitä ilmeisimmin ole tutustunut aikaisempiin jaksoihin. Episodissa Matkan pää ja Seuraava Tohtori? Tohtorihan nimenomaan puhuu siitä, miten kaikki hänen kumppaninsa jättävät hänet ja heillä kaikilla on joku toinen. He särkevät sydämeni, niin Tohtori sanoi. Tohtori kaipasi heitä ja halusi nähdä heidät viimeiseksi teokseen ennen uudentumista! Ei niin tehdä jos koetaan syyllisyyttä.

tiistaina 18.06.2013

Kiitus Bannakaffalatta, olin ihan varma että kohta tullaan keihäillä ja kirveillä tappamaan miut kun osoitan epä-DoctorWhofanimaisuutta. Mut miulla on tähän vaan yks kysymys. Moffat, miksi sie olet pilannut kaiken? .__.
http://25.media.tumblr.com/tumblr_lsg5djyDYM1qjmblro1_400.jpg

tiistaina 18.06.2013

vaikka tykkäänkin tenanntista enemmän musta te jäätte vähän liikaa kiinni ja jos sanotte että nää juonet ovat jotenkin laimentuneet ootte väärässä, tenanntin aikana ei paljonkaan näin monimutkaisia ja arvaamattomia juonia ollut, tietenkin doctor whon käsikirjoitus on tosi vaikea taakka ja joskus se ei mene ihan putkeen.

keskiviikkona 19.06.2013

Outoa, että fanit valittavat sellaisesta mikä on mielestäni ollut sarjan luonne päänäyttelijästä riippumatta, vaikkakin ymmärään muutoksen tuskan. Lisäksi jaksojen taso on vaihdellut aina, mikä on ihan ymmärrettävää huomioiden jaksojen paljous ja sarjan rajoitukset, ja itse olenkin pitänyt yksittäisistä jaksoista enemmän kuin eeppisistä maailmanlopuntarinoista, koska niissä ei monestikaan tarina kanna loppuun asti.

Jotta sarja pysyisi tuoreena niin muutos on välttämätöntä, kuten on tehtykin doctor whon historian aikana. Ei kannata vajota fundamentalismiin.

keskiviikkona 19.06.2013

Outoa, että fanit valittavat sellaisesta mikä on mielestäni ollut sarjan luonne päänäyttelijästä riippumatta, vaikkakin ymmärään muutoksen tuskan. Lisäksi jaksojen taso on vaihdellut aina, mikä on ihan ymmärrettävää huomioiden jaksojen paljous ja sarjan rajoitukset, ja itse olenkin pitänyt yksittäisistä jaksoista enemmän kuin eeppisistä maailmanlopuntarinoista, koska niissä ei monestikaan tarina kanna loppuun asti.

Jotta sarja pysyisi tuoreena niin muutos on välttämätöntä, kuten on tehtykin doctor whon historian aikana. Ei kannata vajota fundamentalismiin.

keskiviikkona 19.06.2013

OOH! Alex Kingston...mikä nainen, eilisjaksossa friidu veti kyllä sellaisella meiningillä että paikka seuraavaan Tarantinon leffaan olisi selvä kuin läkki, haloo, Quentin!
Prätkä, 2 konekivääriä ja ehtoisa nainen prätkän seljässä, siittä se lähtee.
Menetin sydämeni Alexille vuosia sitten Teho-osastossa, Elizabeth Cordayn hahmo oli sekä kaunis, fiksu ja sympaattinen, omasi myös todella lujan oikeudentunnon.
Simpsakka kukkamekko ja korkkarit päälle ja suuntana Männistön lava Kellokoskella jussinaattona, luulen että Alexilla kävisi kyllä flaxi...
Odotin eilisjaksosta enemmän natsi/huumori-meininkiä, se että Hitler puhui enkkua oli hassua, miksei reilusti Auf Deutsch?
Tuosta olen samaa mieltä että viime kausilla Dr Who on muuttunut melko mutkikkaaksi sarjaksi,mieleen nousee välillä X-Men-sarjis loputtomine aika-ja rinnakkaismaailmahyppelyineen. Itse pidin eräistä ekan kauden jaksoista joissa Russell T. Davies pisti parastaan laittaen soppaan huumoria ja osuvaa satiiria, ei Moffat huono kirjoittaja ole, mistä todisteena Uusi Sherlockin mielenkiintoiset ja Holmes-mytologiaa tutkailevat tarinat.
Paras jouluspesiaali on ehdottomasti viimeksi nähty Christmas Carol, hienon tunnelmansa, dickens-henkisyytensä ja myös Katherine Jenkinsin kauniin laulun takia.Haloo kakkonen, tämä jakso on saatava kyllä juhlakauden ohjelmistoon nähtäväksi!

keskiviikkona 19.06.2013

Minäkin tykkäsin paljon siitä viime jouluspesiaalista,mutta saatan kyllä tykätä enemmän neloskauden jouluspessusta (the end of time part1) jaksosta ja tietenkin uudenvuoden speiaalista (the end of time part2). nämä kaksi jaksoa ovat lempijaksoni.
Mutta kyllä se christmas carol on paras "jouluspesiaali".

keskiviikkona 19.06.2013

^ Tardishan kääntään lähes kaikkia kieliä ymmärrettävään muotoon. Esim Amy kuuli Hitlerin puheen englanniksi ja Hitler Amyn saksaksi.

Ja onhan se niinkin että jaksojen taso vaihtelee paljon, etenkin seitsemännellä kaudella.. Olihan vanhassakin sarjassa käsikirjoituksella pilattu kuudes Tohtori mutta olihan silläkin hyviä jaksoja ja "huonot" jaksot pystyi katsomaan paremman jakson toivossa ja koska Peri. :)

keskiviikkona 19.06.2013

Hyvä sarja odotan innolla uutta tuotantokautta vaikka ohjelma meneekin kok ajan vain huonommaksi mutta on silti jotenkin hyvä ja ole koukuttunut siihen ohjelmaan. ;)

keskiviikkona 19.06.2013

kaikkea sitä löytyy kun kattelee mitä tullu tallennettua tuoho boxiinsa.
löyty pari jaksoa whota joita en olut edes muistanut että tallensin ja pitihä ne katsoa.
ja hyvä oliki, ne 2 jaksoa kun olivat stolen earth and jorneys end :)

keskiviikkona 19.06.2013

Moffat on symppis jätkä, joka osaa pitää yleisönsä hyvässä koukussa. Nautin silti Moffatin käsikirjoituksesta Uudessa Sherlockissa selvästi paljon enemmän, kuin näissä uusissa DW jaksoissa. RTD:n kirjoittajanlahjat ovat omasta mielestäni pääkirjoittajan roolissa palvelleet sarjan tarkoitusta ja sen moniulotteisuutta paremmin ilman, että uskottavuus kärsii. Dramaturgisesti kun neljä ekaa tuotantokautta ovat olleet aivan mielettömiä. Pääkirjoittajan vaihtumisen huomasi heti, sillä esim. RTD:lle tutut satiiri ja rohkeat LGBT-viitteet ovat hiipuneet hiljalleen.

Kannattaa silti pitää mielessä, että Moffat on ollut mukana rivikirjoittajana jo ykköskaudelta lähtien. Eli tuskin tässä muita hahmoja mitenkään pois ollaan konkkaamassa. Niin kuin on tapana sanoa, muutos vie eteenpäin. Ja se on tähän mennessä ollut sarjalle aina se kaikkein edullisin ratkaisu.

Seuraan sarjaa edelleen, sillä vaikka meininki onkin nyt erilainen, koen muutoksen aiheuttamat kasvukivut toisaalta myös hyvänä asiana. Niinhän se oikeassakin elämässä menee, että jostain pitää luopua voidakseen kokea jotakin uutta, tai että voisi oppia jotakin.

keskiviikkona 19.06.2013

Miekin pidin Moffatin käsikirjoituksista Uudessa Sherlockissa enemmän (jäin koukkuun), ja jotkut uudemmat DW-jaksot on vedonnut minuunkin, yllättäen pidin paljon esim. Vampyyreja Venetsiassa-jaksosta. :-->

keskiviikkona 19.06.2013

Eikös gallifreya ole ainoa kieli, mitä Tardis ei käännä, koska se on Tardisin äidinkieli?
ELEKEE TAPPOO PIÄRYNÄMARSUA!

Kyllä, olen Savosta.

Ja vaja76, olen kateellinen sinulle. Stolen Earth ja Journey's end ovat top10-luokan jaksoja. Sen pienen hetken, sen yhden huumaavan, hohtavan hetken Tohtorilla oli pitkästä aikaa perhe. Itken siinä lopussa, koska se tunne ei kestänyt ikuisesti :(


Muualla Yle.fi:ssä