musiikkijournalismi

Mediasirkus saapui kaupunkiin jo etukäteen

Ai, tuleeko Madonna Helsinkiin? Ei vaiskaan! Pitäisi nimittäin olla vähintään kuollut, jotta olisi voinut välttyä Madonna-hehkutukselta.

Pop-Talk: Markus Nordenstreng

Viimeisinä vuosina Nordenstreng on viettänyt paljon aikaa Yhdysvalloissa, musiikkia tehden ja maan viihdeteollisuuden ilmiöistä raportoiden.

We Are Hunted – Revisited – Näin se toimii

We Are Hunted pyrkii kartoittamaan sitä, mitä musiikkia ihmiset kuuntelevat, ei siis sitä mitä ihmiset ostavat.

Basso Media tähtää tulevaisuudessa verkkoon ja tapahtumiin

"Vaikka radio on hankala osa meidän bisneksestä kääntää tuottavaksi, se on silti kaiken sydän", Ville TIkkanen.

Me toimittajat ja Haberin Samu

Nyt-liitteessä oli mielenkiintoinen juttu Sunrise Avenuen laulajasta ja lauluntekijästä Samu Haberista. Hän on hyvin myyneiden levyjensä arvosteluista närkästynyt provokaattori, jonka toimittajille suunnatuissa piikeissä vilahtelee totuuden siemeniä.

Musiikki, Internet ja julkinen palvelu - seminaari

Seuraa ja kommentoi Ylen järjestämään musiikkiseminaaria netissä tänään perjantaina klo 10-16.

Musiikkilehtibisnes - Neulansilmästä sisään?

Powerpoint-Petet eivät olleet itse harrastaneet yläasteiän jälkeen rockia, he eivät hoksanneet, että rocklehdet ne vasta elämäntapalehtiä ovatkin.

Odotukset korkealla vuonna 2009

Keväällä julkaistaan paljon levyjä, joilta odotan paljon. Joskus poptoimittajat valittavat, että levyjä julkaistaan liikaa. Paskat! Ei kaikkea ole pakko kuunnella vaikka kuinka olisi toimittaja.

Moguli-lehti linjaa musiikkibisneksen päättäjät, liikkujat ja sheikkaajat

Musiikki & Media tapahtuma on alkanut julkaista hulppeaa laatulehteä, joka raportoi seminaarien sisällöistä ja muista alan asioista

Hyvä musiikkilehti kolumnoi ohi popteollisuuden intressien

Ajoittain hapertunut lempeni musiikkijulkaisuihin koki uuden nousun, kun löysin Word Magazinen.

Keskustelua YLEn radiomusiikista

Alustuksessa nousi esiin osanottajien yleinen huoli radiomusiikin monipuolisuudesta, monikulttuurisuudesta ja soittolistojen kapeudesta.

Onko musiikkilehdellä tulevaisuutta?

Arto Nyberg: "Kaikkeahan aina tulee ja menee. Ennen kaikkea tämä median pirstoutuneisuus, niin musiikkimedian kuin muunkin aiheuttaa sen että kukaan ei enää tiedä mistään mitään."

Musiikkijournalismi on tylsää ja latteaa

Aiemmin toimittaja oli vastuussa lukijoille, kuuntelijoille ja katsojille, mutta nyttemmin iholle ovat hiipineet erilaiset sidosryhmät lukuisine tarpeineen.

Metallican Death Magnetic huutaa kuplamuovia kaverikseen

On todella sääli, että bändin ja levy-yhtiön toimesta pyritään tällä tavalla pitämään mediaa kyykyssä kiristämällä haastatteluilla.