Sielukkaita svengihelmiä 1970-luvun Karibianmereltä sukellettuna
Jamaikalaisen urkukunkun soul-reggae-instrupommi lunastaa lupauksensa ja pitää tanssijat liikkeessä.
Hip hop -instrumentaalivelhon vetävän elokuvallinen samplesekoitus on vinyylin kierrätyksen riemuvoitto.
Mustan musiikin monipuolinen messias julkaisee kaikki kolme albumia itsenäisesti. Toimittaja Ann Powers sai käydä kuuntelemassa levyjä ennakkoon.
Shadows-rumpalin suunnanmuutos rautalankasoundista svengaavan Lontoon sointimaailmaan.
Iloisesti Hammondilla - The Mohawks lyö tiskiin iskevää instrumentaalitykitystä, jota hip hop -tuottajat ovat ahkerasti samplanneet
"Liikkuvampi” pelaaja, Iniesta, ei heti lainaa palloa vaan ruokkii hyökkääjiä. Musiikissa tällaista syvyyssuuntaista toiminnan delegointia sanotaan svengiksi, ja muullahan ei ole väliä.
Small Facesin pitkä mutta hienovarainen harppaus kohti psykedeliaa.
Sly And The Family Stonen viimeinen ässäalbumi liitää omissa sfääreissään.
Roisin rhythm & bluesin tulkitsija sukeltaa soulin ja funkin syövereihin.
”Africa’s the name, Shaft’s the game.” Musta superdekkari niputtaa orjakauppiaat svengaavan taustamusiikin tahdissa.
Afro-funkin etujoukko tekee DJ:n elämän helpoksi
Mayfieldin ryhtyessä levyttämään There’s No Place Like America -albumia (Curtom, 1975) disco oli päivän hittisoundi. Se ei kuitenkaan tällä kiekolla kuulu.
Bettyn laulutapa edustaa 1970-luvun mustien naisvokalistien karheampaa laitaa: hän kirkuu, kähisee ja mouruaa lauluosuuksissaan kuin raivotautinen villikissa.
Albumin nimibiisistä It’s Just Begun on muodostunut klassikko, jota on samplatty ahkerasti hip hopin saralla