Areenan Android-sovelluksesta uusi versio

Uusittu sovellus toimii kaikenkokoisilla ruuduilla ja säätyy automaattisesti käytetyn laitteen ruutukokoon. Sovellus toimii siis sekä Android-puhelimilla että tableteilla. Lisäksi sovellus tukee myös AndroidTV-laitteita, joita ovat markkinoille tuoneet tai tuomassa mm. Philips ja Sony.

Sovellus edellyttää laitteelta Android 4.0 -käyttöjärjestelmäversiota. Vanhempien Android-laitteiden käyttäjille tarjoamme edelleen Areenan vanhaa sovellusversiota. Tätä sovellusversiota emme kuitenkaan enää päivitä.

Sovellus aukeaa Suositukset-näkymään, joka tarjoaa Areena-toimituksen valikoimia ohjelmatärppejä. Koskettamalla esitellyn ohjelman nimeä tai kuvaa pääset ohjelman esittelysivulle, josta käynnistät ohjelman koskettamalla toistoikonia. Mikäli ohjelma on osa sarjaa, pääset ohjelmasivulta sarjasivulle koskettamalla “Näytä sarja” -linkkiä.

Areenan muuta ohjelmavalikoimaa pääsee selaamaan sovelluksen vasemman yläkulman valikkosymbolia koskettamalla.

Katso tv:tä -valinnan alta löytyvät tv-kanavien suorat lähetykset sekä vain Areenassa lähetettävät suorat lähetykset. Kunkin tv-kanavan kohdalla näkyy parhaillaan lähetettävän sekä seuraavaksi vuorossa olevan ohjelman nimi ja indikaattori, joka kertoo käynnissä olevan ohjelman keston. Vain Areenassa lähetettävät suorien lähetysten lista kuluvalta päivältä näkyy tv-kanavien listan alapuolella.

Tv-opas -näkymässä voit selata Ylen ja kaupallisten kanavien tv-ohjelmakarttaa. Tv-oppaan linkeistä voit siirtyä katsomaan ohjelmia tai tarkastella tarkempia ohjelmatietoja.

Valikon alta löytyvät myös linkit ohjelmien lajityypin avulla tapahtuvaan selailuun. Valikossa on omat linkkinsä sarjoille ja elokuville, viihteelle ja kulttuurille, dokumentille ja faktalle, uutisille, urheilulle sekä lastenohjelmille.

Sovelluksen asetuksista voi vaihtaa sovelluksen kieltä suomen ja ruotsin välillä. Lisäksi asetuksissa on mahdollisuus valita kahden eri mediasoitinohjelman välillä. Koska Android-laitteiden määrä ja erilaisten kokoonpanojen erot ovat suuria, on Areena-sovelluksessa kaksi soitinta, joiden avulla Areenan käyttö onnistuu.

Paljon toivottu Chromecast-tuki on myös mukana Android-sovelluksessa. Mikäli Android-laitteen käyttämässä wlan-verkossa on Chromecast-laite, ilmestyy Areena-sovelluksen yläriville Chromecast-logo. Logoa koskettamalla Android-laitteen voi yhdistää Chromecastiin, jolloin Areenan ohjelmat toistuvat Chromecastiin liitetyn tv:n ruudulla.

Areenan tv- ja radioversioiden välillä liikutaan painamalla sovelluksen ylärivillä näkyvää radio/tv-symbolia. Radiotoiminnalisuudet ovat pitkälti samat kuin tv-toiminnallisuudetkin; kuuntele radiota -valinnan alta löytyvät mm. kaikkien Ylen radioasemien suorat lähetykset. Alueellisten radiokanavien valinnat löytyvät Radio Suomen ja Radio Vegan valinnoista.

Sovelluksen kehitys jatkuu edelleen. Seuraavaksi sovellukseen tuodaan kirjautumismahdollisuus, joka on jo tällä hetkellä käytössä Areenan web-palvelun beta-versiossa. Kaikki palaute sovelluksessa on enemmän kuin tervetullutta. Palautetta voi lähettää myös sovelluksen palautetoiminnon kautta.

86 kommenttia

Vihdoinkin! Täälläpäin hd-kanavat näkyvät sen verran huonosti, että tästä lähtien tv:tä katsotaan chromecastin läpi. Toivottavasti toimii!

Hianoo. Vielä kun toi Chromecast saatais toimimaan iPhonellakin.

Hienosti toimii Philipsin 55PUS8809 Androd-televisiossa - ja kuvanlaatu on kohillaan.

Hieno homma! Hyvin vaikuttaisi toimivan chromecastin kautta.

Kiitos Yle! Olen tätä jo käyttänyt epävirallisesti (en ehtinyt testiryhmään) beta-versiona ja tämä on hieno ja toimii hienosti. Chromecast tuki ihan mahtava juttu!

Valitettavasti video ei käänny puhelimen näytöllä.

Kyllä ennen oli helppoa. Mentiin halutuille sivuille ja käytettiin palveluja. Nyt joka juttuun pitää ladata sitä ja tätä "apsia". Ei kiitos

Hyvä Yle. Chromecastin tukea onkin jo odotettu ja vihdoin se saadaan. Tämä on hyvä linjaus, kiitos!

Toimii Samsung S4 4G+ puhelimessa (Android 5.0.1) ja Samsung 10" Tab 2 (CM 11) tabletissa hyvin. Sen sijaan Samsung S5 puhelimessa (Android 5.0) appsi käynnistyi, tarttui Chromecastiini kiinni ja ehdin laittaa toiston päälle. Sitten appsi kaatui puhelimessa ja kun yrittää käynnistää uudelleen, niin aina hetken kuluttua kaatuu. Lähetin Googlelle sen crash-reportinkin. Samalla S5-luurilla esim. Youtube-appsin CC-castaus toimii ongelmitta.

Ystävällisesti tiedustelen koska Areena tulee takaisin LG älytelevisioon. Toimi ennen HD-aikaa. Tabletista ja kännykästä ei ole mukava katsoa kuin lyhyitä klippejä.

HAI kirjoitti:

Ystävällisesti tiedustelen koska Areena tulee takaisin LG älytelevisioon. Toimi ennen HD-aikaa. Tabletista ja kännykästä ei ole mukava katsoa kuin lyhyitä klippejä.

LG:n älytelevisioille tehdään parhailaan Areena-sovellusta, jonka on tarkoitus toimia vuoden 2013 aikana ja sen jälkeen ilmestyneillä laitteilla.

JT kirjoitti:

Toimii Samsung S4 4G+ puhelimessa (Android 5.0.1) ja Samsung 10" Tab 2 (CM 11) tabletissa hyvin. Sen sijaan Samsung S5 puhelimessa (Android 5.0) appsi käynnistyi, tarttui Chromecastiini kiinni ja ehdin laittaa toiston päälle. Sitten appsi kaatui puhelimessa ja kun yrittää käynnistää uudelleen, niin aina hetken kuluttua kaatuu. Lähetin Googlelle sen crash-reportinkin. Samalla S5-luurilla esim. Youtube-appsin CC-castaus toimii ongelmitta.

Samsung S5:ttä varten joudutaan tekemään korjauspäivitys, joka julkaistaan lähipäivinä.

Loistavaa, Vihdoinkin Chromecast tuki. Sovelluksen käytettävyys parani kertaheitolla koska hyvin harvoin sitä jaksaa katsoa pitempiä ohjelmia kännykän tai tabletin ruudulta. Nyt on helppo selata videokirjastoa luurilla/tabletilla ja laittaa video näkymään isoon ruutuun. Nyt voikin sitten unohtaa kokonaan Samsung ja LG televioiden omat SmartTV toiminnot. Pari toivetta
- Kirjautuminen ja sitä kautta muistaa mitä on viimeksi katsottu (taitaa olla jo tulossa)
- Ohjelmatiedoissa voisi ruksittaa tietyt ohjelmat piiloon jolloin niitä ei näytettäisi enää lainkaan (ellei sitten valitse "näytä piilotetut" valintaa). Tämän avulla saisi monta kertaa päivässä toistuvat uutis/säälähetykset piiloon ohjelmatietolistauksesta. Listat tulisivat kompaktimmaksi.
- Ohjelmatiedoissa voisi jopa säätää, että "näytä vain kaikki yli 29 min kestävät videot". Sitä kautta saisi kerralla piiloon monta itselle turhaa pikku clippiä ja uutis/sää/yms pikkuohjelmaa. Käyttäjän olisi hyvä saada itse säätää tätä "X mins" raja-arvoa.

Loistavaa YLE! Tätä kannatti odottaa! Uskomatonta panostusta kuluttajan elämää helpottamaan, tästä saisivat kaupalliset toimijat ottaa mallia. Chromecast-tuki toimii hienosti Nexus 9 tabletilla ja sovelluksen pienet yksityiskohdat, kuten ohjelmaoppaan linkit kilpailijoiden videoiden toistamiseksi suoraan ohjelmaa klikkaamalla (mikäli mahdollista ohjelman puolesta) tai linkit äänikirjojen lataamiseksi ovat nerokkaita! Yksin tällaiset sovellukset ovat riittävä syy Yleveron maksamiseen

Mikähän on peruste sille, että sovellus vaatii oikeudet puhelimen tietoihin?

Muuten hieno päivitys, mutta Android-applikaation tapa vaihtaa kuvan laatua _automaattisesti_ internetnopeuden mukaan on todella raivostuttava. Kuvanlaatu huononee/paranee kymmeniä kertoja tunnissa, vaikka meillä on ihan kunnollinen nettiyhteys joka toimii ilman ongelmia vaikka useampi laite on verkossa samanaikaisesti. Miksi applikaatiosta ei voi valita bitratea vakioksi, kysyn minä. Automatiikka ei todellakaan miellytä, mieluummin itse valitsen sen laadun jolla haluan videota katsella. Jos olisin tämän tiennyt, niin enpä olisi päivittänyt ja olisin suosiolla kärsinyt edellistä versiota vaivaavasta "Media ei ole saatavilla" katkoksista.

Samsung S3 4G, Android 4.4.4. : Kuva näkyy hyvin kun ensin vaihtaa asetuksissa mediasoittimen "Native":ksi, muuten on värisekamelskaa. Video kuitenkin jumittuu noin minuutin/parin minuutin välein, eikä toivu, vaan video pitää sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ja "kelata" siihen kohtaan mihin viimeksi jäi. Sama toistuu siis taas hetken kuluttua. Asetuksista en löydä muita valittavia asetuksia mediasoittimen lisäksi, paitsi "videon korkein bitrate", ja tällä ei tunnu olevan vaikutusta jumitusongelmaan. Käytössäni on 4G-verkko, jonka kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, muut Areenan versiot, sekä esim. Ruutu ja Katsomo toimivat moitteitta. Tosin vikassa vanhan tyyppisessä Areena-versiossa törmäsin heti päivityksen jälkeen samaan jumitusongelmaan, mutta sen sai korjattua silloisissa asetuksissa jotain muuttamalla.

Saisiko vanhan Areenan takaisin ladattavaksi myös ajantasaisille Androideille?!?

Esmis kirjoitti:

Muuten hieno päivitys, mutta Android-applikaation tapa vaihtaa kuvan laatua _automaattisesti_ internetnopeuden mukaan on todella raivostuttava. Kuvanlaatu huononee/paranee kymmeniä kertoja tunnissa, vaikka meillä on ihan kunnollinen nettiyhteys joka toimii ilman ongelmia vaikka useampi laite on verkossa samanaikaisesti. Miksi applikaatiosta ei voi valita bitratea vakioksi, kysyn minä. Automatiikka ei todellakaan miellytä, mieluummin itse valitsen sen laadun jolla haluan videota katsella. Jos olisin tämän tiennyt, niin enpä olisi päivittänyt ja olisin suosiolla kärsinyt edellistä versiota vaivaavasta "Media ei ole saatavilla" katkoksista.

Sovelluksen asetuksista voit valita "Videon korkein bitrate" -kohdasta valinnan "automaattinen" sijaan jonkin tarjotuista bitrate-vaihtoehdoista. Tämä rajoittaa videon korkeimman laadun valittuun laatuun.

Bibendum kirjoitti:

Mikähän on peruste sille, että sovellus vaatii oikeudet puhelimen tietoihin?

Sovelluksen rakentamiseen käytetyt kirjastot vaativat tiettyjä oikeuksia. Yle ei kerää puhelimen tai sovelluksen käytöstä muita tietoja kuin niitä, mitä tietosuojalausekkeessa kerrotaan (http://yle.fi/yleisradio/toimintaperiaatteet/yksityisyyden-suoja) ja tämäkin tieto kerätään anonyymisti. Poistamme kuitenkin tulevassa päivityksessä sellaisia oikeusvaatimuksia, jotka eivät ole sovelluksen toiminnan kannalta välttämättömiä.

Karde kirjoitti:

Samsung S5:ttä varten joudutaan tekemään korjauspäivitys, joka julkaistaan lähipäivinä.

Nyt la 28.3. tuli play-kaupan kautta S5-luuriin Areena-appsin uusi versio 3.0.11 (1024) ja enää ei kaadu. Hieno homma ja kiitoksia!

Mistä Areenan vanhemman sovellusversion voi ladata?

Anonyymi kirjoitti:

Mistä Areenan vanhemman sovellusversion voi ladata?

Kiusallista ettei ollut enää suoraan Play-kaupassa kun itsekin kaipasin, löytyi kuitenkin Googlaamalla tällä: "Download YLE Areena APK 2.2.3"

Hei,
Areena ei toimi enää Sonyn Blueray soittimella. Tai toimii toki mutta näkyvissä on vain "dokumentit ja fakta" ja sen alla jotakin hassuja sattunnaisia klippejä.

Korjatkaa pian!

Lasse kirjoitti:

Hei,
Areena ei toimi enää Sonyn Blueray soittimella. Tai toimii toki mutta näkyvissä on vain "dokumentit ja fakta" ja sen alla jotakin hassuja sattunnaisia klippejä.

Korjatkaa pian!

Sama kävi Sonyn Bravialle. Vielä eilen kaikki toimi, tänään on valittavana vain dokumentit ja fakta.

Ei toimi Areena kunnolla enää Sony telkkarissakaan. Vain dokumentit ja faktat näkyvissä. Perheen pienimmille tärkeät lasteohjelmat eivät näy.

Heikki kirjoitti:

Ei toimi Areena kunnolla enää Sony telkkarissakaan. Vain dokumentit ja faktat näkyvissä. Perheen pienimmille tärkeät lasteohjelmat eivät näy.

Meidänkin pienillä suru oli suuri, kun Sony Bravia KDL-46EX500 Yle Areena oli mennyt "rikki". Vain "Dokumentit ja fakta" oli jäänyt jäljelle.
Toivottavasti saadaan lastenohjelmat takaisin näkyville!

Huolestunut kirjoitti:
Heikki kirjoitti:

Ei toimi Areena kunnolla enää Sony telkkarissakaan. Vain dokumentit ja faktat näkyvissä. Perheen pienimmille tärkeät lasteohjelmat eivät näy.

Meidänkin pienillä suru oli suuri, kun Sony Bravia KDL-46EX500 Yle Areena oli mennyt "rikki". Vain "Dokumentit ja fakta" oli jäänyt jäljelle.
Toivottavasti saadaan lastenohjelmat takaisin näkyville!

Bravian Areena-palvelun ohjelmatiedot tulevat laitteeseen Sonyn palvelun kautta. Ilmeisesti siellä on jotakin ongelmia tällä hetkellä. Ongelmaa voi koettaa ratkaista seuraamalla polkua Asetukset -> Verkko -> Lataa internet sisällöt. Ellei tämä auta, voit myös poistaa Areena-palvelun ja asentaa sen uudelleen. Ilmoitamme ongelmasta Sonylle ja toivomme, että ongelma ratkaistaan pian.

Sony smart tv Areenassa on tänään näkynyt valikossa vain dokumentit ja fakta, ei muita esim. lasteohjelmia. Onko vain väliaiakainen häiriö?

Anonyymi kirjoitti:

Sony smart tv Areenassa on tänään näkynyt valikossa vain dokumentit ja fakta, ei muita esim. lasteohjelmia. Onko vain väliaiakainen häiriö?

Nyt huomasin edellisen viestin, sama ongelma ja kiitos ohjeista.

Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi kirjoitti:

Sony smart tv Areenassa on tänään näkynyt valikossa vain dokumentit ja fakta, ei muita esim. lasteohjelmia. Onko vain väliaiakainen häiriö?

Nyt huomasin edellisen viestin, sama ongelma ja kiitos ohjeista.

Ohje ei auta. Itselläni on Sonyn Blueray eikä Areena toimi vaikka palauttaa laitteen tehdasasetuksiin.

Sama ongelma eilen mutta nyt näkyy taas. En tiedä auttoiko ohjeen mukaan uudelleen lataus, vai saatiinko muuten korjattua. Suurkiitos kuitenkin!

Samsungi Skolme kirjoitti:

Samsung S3 4G, Android 4.4.4. : Kuva näkyy hyvin kun ensin vaihtaa asetuksissa mediasoittimen "Native":ksi, muuten on värisekamelskaa. Video kuitenkin jumittuu noin minuutin/parin minuutin välein, eikä toivu, vaan video pitää sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ja "kelata" siihen kohtaan mihin viimeksi jäi. Sama toistuu siis taas hetken kuluttua. Asetuksista en löydä muita valittavia asetuksia mediasoittimen lisäksi, paitsi "videon korkein bitrate", ja tällä ei tunnu olevan vaikutusta jumitusongelmaan. Käytössäni on 4G-verkko, jonka kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, muut Areenan versiot, sekä esim. Ruutu ja Katsomo toimivat moitteitta. Tosin vikassa vanhan tyyppisessä Areena-versiossa törmäsin heti päivityksen jälkeen samaan jumitusongelmaan, mutta sen sai korjattua silloisissa asetuksissa jotain muuttamalla.

Saisiko vanhan Areenan takaisin ladattavaksi myös ajantasaisille Androideille?!?

Tämä ongelma ei korjaantunut viime viikonlopun versiolla.

Kaipaisin areena päivitystä oikeille laitteille eli iPhonelle, iPadilla softa ollut jo ok vuodesta nolla.

Karde kirjoitti:

Sovelluksen asetuksista voit valita "Videon korkein bitrate" -kohdasta valinnan "automaattinen" sijaan jonkin tarjotuista bitrate-vaihtoehdoista. Tämä rajoittaa videon korkeimman laadun valittuun laatuun.

Tuo vaikuttanee vain päätelaitteeseen, jolla Areenaa katsellaan. Onko mitään keinoa vastaavasti säätää Chromecastin ominaisuuksia? Ymmärtääkseni hakee streamin suoraan netistä, eikä välitä ohjaimen asetuksista tuon taivaallista. Kuva on melko ok kunhan liike on hitaanpuoleista, mutta vauhdikkaamat otokset nykivät kiusallisesti.

Vanhempien Android-laitteiden käyttäjille tarjoamme edelleen Areenan vanhaa sovellusversiota. Tätä sovellusversiota emme kuitenkaan enää päivitä.
Mistäs tuon vanhan version saa???????

Anonyymi kirjoitti:

Vanhempien Android-laitteiden käyttäjille tarjoamme edelleen Areenan vanhaa sovellusversiota. Tätä sovellusversiota emme kuitenkaan enää päivitä.
Mistäs tuon vanhan version saa???????

Selaa tätä sivua pari päivää pakkia samaan kysymykseen 29.03.2015!

Uudessa versiossa ei toimi livenä kanavien katselu. Lataa hetken, jonka jälkeen jää vain musta ruutu näkyviin. Jälkikatselu onnistuu esimerkiksi sarjoille ja dokumenteille. Kyseessä Samsungin S4 ja T335. Vanhalla versiolla onnistuu kyllä myös livenä kanavien katselu.

Uuudistukseen jälkeen androidi Lenovo Yoga tablet pätkii pahemman kerran - kuva nykii ja äänestä puuttuu paloja. iPadillä samassa pisteessä toimii vanhalla versiolla loistavasti. Nettiyhteys on loistava, siitä ei ole kiinni. Valitettavasti iPad mini on pieni ja kapea ja Lenovo on iso ja leveä - kuva-ala pienenee noin 50% jos mielii pätkimättä katsella.
Älkää tehkö samoja mokia sitten, kun päivitätte iPad-version...

Samppa 2011 kirjoitti:
Karde kirjoitti:

Sovelluksen asetuksista voit valita "Videon korkein bitrate" -kohdasta valinnan "automaattinen" sijaan jonkin tarjotuista bitrate-vaihtoehdoista. Tämä rajoittaa videon korkeimman laadun valittuun laatuun.

Tuo vaikuttanee vain päätelaitteeseen, jolla Areenaa katsellaan. Onko mitään keinoa vastaavasti säätää Chromecastin ominaisuuksia? Ymmärtääkseni hakee streamin suoraan netistä, eikä välitä ohjaimen asetuksista tuon taivaallista. Kuva on melko ok kunhan liike on hitaanpuoleista, mutta vauhdikkaamat otokset nykivät kiusallisesti.

Mahdatkohan tuolla nykimisellä tarkoittaa ilmiötä joka johtuu siitä, että chromecast toistaa videot väärällä virkistystaajuudella eli 60 herzillä? Nykiminen näkyy erityisesti materiaalissa jossa on vaakasuuntaista liikettä. Kenties telkun "kuvanparannusasetuksia" rustaamalla nykimisen voi saada pienemmäksi mutta muuta sille ei pysty tekemään.

Wanha Paappa kirjoitti:

Uuudistukseen jälkeen androidi Lenovo Yoga tablet pätkii pahemman kerran - kuva nykii ja äänestä puuttuu paloja. iPadillä samassa pisteessä toimii vanhalla versiolla loistavasti. Nettiyhteys on loistava, siitä ei ole kiinni. Valitettavasti iPad mini on pieni ja kapea ja Lenovo on iso ja leveä - kuva-ala pienenee noin 50% jos mielii pätkimättä katsella.
Älkää tehkö samoja mokia sitten, kun päivitätte iPad-version...

Oletko kokeillut vaihtaa soitinohjelmaa? Onnistuu Areena-sovelluksen asetuksista, sieltä kohta Valitse mediasoitin.

Antero kirjoitti:
Samppa 2011 kirjoitti:
Karde kirjoitti:

Sovelluksen asetuksista voit valita "Videon korkein bitrate" -kohdasta valinnan "automaattinen" sijaan jonkin tarjotuista bitrate-vaihtoehdoista. Tämä rajoittaa videon korkeimman laadun valittuun laatuun.

Tuo vaikuttanee vain päätelaitteeseen, jolla Areenaa katsellaan. Onko mitään keinoa vastaavasti säätää Chromecastin ominaisuuksia? Ymmärtääkseni hakee streamin suoraan netistä, eikä välitä ohjaimen asetuksista tuon taivaallista. Kuva on melko ok kunhan liike on hitaanpuoleista, mutta vauhdikkaamat otokset nykivät kiusallisesti.

Mahdatkohan tuolla nykimisellä tarkoittaa ilmiötä joka johtuu siitä, että chromecast toistaa videot väärällä virkistystaajuudella eli 60 herzillä? Nykiminen näkyy erityisesti materiaalissa jossa on vaakasuuntaista liikettä. Kenties telkun "kuvanparannusasetuksia" rustaamalla nykimisen voi saada pienemmäksi mutta muuta sille ei pysty tekemään.

Jep, tämä asia on Googlen käsissä. Aiheesta lisää Googlen keskustelufoorumilla: Jep, tämä asia on Googlen käsissä. Aiheesta keskustelua Googlen keskusteluryhmässä https://code.google.com/p/google-cast-sdk/issues/detail?id=374

Samsungi Skolme kirjoitti:
Samsungi Skolme kirjoitti:

Samsung S3 4G, Android 4.4.4. : Kuva näkyy hyvin kun ensin vaihtaa asetuksissa mediasoittimen "Native":ksi, muuten on värisekamelskaa. Video kuitenkin jumittuu noin minuutin/parin minuutin välein, eikä toivu, vaan video pitää sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ja "kelata" siihen kohtaan mihin viimeksi jäi. Sama toistuu siis taas hetken kuluttua. Asetuksista en löydä muita valittavia asetuksia mediasoittimen lisäksi, paitsi "videon korkein bitrate", ja tällä ei tunnu olevan vaikutusta jumitusongelmaan. Käytössäni on 4G-verkko, jonka kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, muut Areenan versiot, sekä esim. Ruutu ja Katsomo toimivat moitteitta. Tosin vikassa vanhan tyyppisessä Areena-versiossa törmäsin heti päivityksen jälkeen samaan jumitusongelmaan, mutta sen sai korjattua silloisissa asetuksissa jotain muuttamalla.

Saisiko vanhan Areenan takaisin ladattavaksi myös ajantasaisille Androideille?!?

Tämä ongelma ei korjaantunut viime viikonlopun versiolla.

Olethan asentanut uusimman version sovelluksesta? Kokeile myös vaihtaa mediasoitinta Areena-sovelluksen asetuksista.

Anonyymi kirjoitti:

Uudessa versiossa ei toimi livenä kanavien katselu. Lataa hetken, jonka jälkeen jää vain musta ruutu näkyviin. Jälkikatselu onnistuu esimerkiksi sarjoille ja dokumenteille. Kyseessä Samsungin S4 ja T335. Vanhalla versiolla onnistuu kyllä myös livenä kanavien katselu.

Sama vika Samsung Galaxy Tab 4:n kanssa: Suorat TV-lähetykset eivät näy uusimmalla Areenan versiolla. Lataa hetken ja sitten musta ruutu. Samsung Galaxy Tab S:llä toimii.

Karde kirjoitti:
Wanha Paappa kirjoitti:

Uuudistukseen jälkeen androidi Lenovo Yoga tablet pätkii pahemman kerran - kuva nykii ja äänestä puuttuu paloja. iPadillä samassa pisteessä toimii vanhalla versiolla loistavasti. Nettiyhteys on loistava, siitä ei ole kiinni. Valitettavasti iPad mini on pieni ja kapea ja Lenovo on iso ja leveä - kuva-ala pienenee noin 50% jos mielii pätkimättä katsella.
Älkää tehkö samoja mokia sitten, kun päivitätte iPad-version...

Oletko kokeillut vaihtaa soitinohjelmaa? Onnistuu Areena-sovelluksen asetuksista, sieltä kohta Valitse mediasoitin.

No kappas vaan - toimii ainakin viisi minuuttia putkeen... aiemmin viisi sekuntia - huomenna pitkä testi.

Ja sitten toinen asia - teidän turvakymysysautomaattinne on syvältä - pistät sinne oikean vastauksen ja se hylkää - sitten toisen ja kolmannen - "montako kulmakarvaa on ihmisellä" - no niitähän on sadoittain - tarkkaa vastausta ei ole - luultavasti esti kakkosta - eikä hyväksynyt, että autoa ohjataan ohjauspyörällä - ratti olisi vissiin pitänyt olla - nyt se kysyy: "mikä luku tulee ykkösen jälkeen?"
pistänkö 2
pistänkö KAKSI
pistänkö KAKKONEN

HUHHUH kuinka jännittää

Viime viikolla tuli vielä uusi versio, jolla olen kokeillut eri vaihtoehtoja asetuksista. Sama ongelma jatkuu, muutaman minuutin pisimmillään pyörii ennen kuin pysähtyy.

Karde kirjoitti:
Samsungi Skolme kirjoitti:
Samsungi Skolme kirjoitti:

Samsung S3 4G, Android 4.4.4. : Kuva näkyy hyvin kun ensin vaihtaa asetuksissa mediasoittimen "Native":ksi, muuten on värisekamelskaa. Video kuitenkin jumittuu noin minuutin/parin minuutin välein, eikä toivu, vaan video pitää sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ja "kelata" siihen kohtaan mihin viimeksi jäi. Sama toistuu siis taas hetken kuluttua. Asetuksista en löydä muita valittavia asetuksia mediasoittimen lisäksi, paitsi "videon korkein bitrate", ja tällä ei tunnu olevan vaikutusta jumitusongelmaan. Käytössäni on 4G-verkko, jonka kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, muut Areenan versiot, sekä esim. Ruutu ja Katsomo toimivat moitteitta. Tosin vikassa vanhan tyyppisessä Areena-versiossa törmäsin heti päivityksen jälkeen samaan jumitusongelmaan, mutta sen sai korjattua silloisissa asetuksissa jotain muuttamalla.

Saisiko vanhan Areenan takaisin ladattavaksi myös ajantasaisille Androideille?!?

Tämä ongelma ei korjaantunut viime viikonlopun versiolla.

Olethan asentanut uusimman version sovelluksesta? Kokeile myös vaihtaa mediasoitinta Areena-sovelluksen asetuksista.

Viime viikolla tuli vielä uusi versio, jolla olen kokeillut eri vaihtoehtoja asetuksista. Sama ongelma jatkuu, muutaman minuutin pisimmillään pyörii ennen kuin pysähtyy.

Samsungi Skolme kirjoitti:
Karde kirjoitti:
Samsungi Skolme kirjoitti:
Samsungi Skolme kirjoitti:

Samsung S3 4G, Android 4.4.4. : Kuva näkyy hyvin kun ensin vaihtaa asetuksissa mediasoittimen "Native":ksi, muuten on värisekamelskaa. Video kuitenkin jumittuu noin minuutin/parin minuutin välein, eikä toivu, vaan video pitää sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ja "kelata" siihen kohtaan mihin viimeksi jäi. Sama toistuu siis taas hetken kuluttua. Asetuksista en löydä muita valittavia asetuksia mediasoittimen lisäksi, paitsi "videon korkein bitrate", ja tällä ei tunnu olevan vaikutusta jumitusongelmaan. Käytössäni on 4G-verkko, jonka kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, muut Areenan versiot, sekä esim. Ruutu ja Katsomo toimivat moitteitta. Tosin vikassa vanhan tyyppisessä Areena-versiossa törmäsin heti päivityksen jälkeen samaan jumitusongelmaan, mutta sen sai korjattua silloisissa asetuksissa jotain muuttamalla.

Saisiko vanhan Areenan takaisin ladattavaksi myös ajantasaisille Androideille?!?

Tämä ongelma ei korjaantunut viime viikonlopun versiolla.

Olethan asentanut uusimman version sovelluksesta? Kokeile myös vaihtaa mediasoitinta Areena-sovelluksen asetuksista.

Viime viikolla tuli vielä uusi versio, jolla olen kokeillut eri vaihtoehtoja asetuksista. Sama ongelma jatkuu, muutaman minuutin pisimmillään pyörii ennen kuin pysähtyy.

Myöskään viime viikon versio ei korjannut ongelmaa.

Viimeisimmän päivityksen jälkeen olen monta kertaa aamulla huomannut, että puhelimen akku on kulunut runsaasti. Asetukset->Akku = Yle Areena vienyt yksistään yli puolet akusta yön aikana. Vaikka en olisi puhelimen viimeisen uudelleenkäynnistyksen jälkeen kertaakaan edes käyttänyt koko sovellusta.

Puhelin Nexus 5, Android 5.1.

Siis mitä ihmettä tämä ohjelma puuhastelee, vaikka sitä ei edes käytä !? Käynnistyy itsekseen taustalla, imee akkua ja siirtelee dataa, tarkisteleeko se omin luvin, onko uutta versiota ilmestynyt vai? Jos niin, niin tämmöinen kuuluu laittaa asetuksiin, jotta käyttäjä voi itse päättää, tapahtuuko edes niin vai ei. Käyttäjä maksaa resursseista, akusta ja datayhteydestä, ei applikaatio niitä ilman käyttäjän lupaa käytä, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää. Ei tämän applikaation tehtävä ole tehdä yhtään mitään, silloin kun sitä ei käytetä. On rasittavaa asentaa ja poistaa tämä applikaatio joka kerta, kun haluaa katsoa kännykällä areenasta ohjelman, koska tämmöisenä malwarena se ei puhelimessani muulloin ole. Ketä tätä sovellusta kehittää?

minulla on android tv box (VidonBox), jossa kauko-ohjaimessa nuolet ylös-alas-oikealle ja vasemmalle. Näillä ei kuitenkaan Arenan uuttakaan versiota voi käyttää, vaan tarvitaan erikseen vielä hiiri. Onko tulossa tähän parannusta?

Sivut

Yle Areena

Yle Areenan tiimi tapaa Areenan aktiivikäyttäjia. Auta meitä kehittämään palvelua entistä paremmaksi!

Mukana: Hanna Svärd, Esa Kukkonen, Paavo Rytsä, Leevi Kokko, Reijo Perälä, Kari Haakana ja muut yleläiset ja YLE Areenan tekijät.

Areena Facebookissa

Areena Twitterissä

 

Blogiarkisto