Ovatko videopelit kulttuuria musiikin, kirjallisuuden tai elokuvien rinnalla? Ainakin Britanniassa ajatellaan nyt näin, kiitos valtion ylimmän johdon.
Suomi, suomalaisuus ja suomalainen mytologia sekä teokset ovat rikollisen vähän lähteenä kansainvälisille pelintekijöille.
Pelaajasiskot ja –veljet tätä on odotettu.
Suurin osa ihmisistä hakee peleistä todellisuuspakoa, mutta voiko peleillä silti vaikuttaa maailmaan? Markkinoilla on jo monta ns. tiedostavaa peliä.
Mikään esiohjelmoitu tietokonehahmo ei voi järjestää sellaisia pelielämyksiä kuin toinen pelaaja.
Nintendo julkaisi huhtikuun alussa tuoreen DSi-käsikonsolinsa Euroopassa. Game Boy täytti tänä vuonna 20 - vuotta.
Mitä jos voisit streamata laajakaistayhteydellä minkä tahansa pelin konsolipelilaatuisena tietokoneelle tai läppärille? Voi hyvinkin olla, että kohta voit.
Konsolipelaaja kutsuu kaverit luokseen, laittaa mikrofonin kiinni konsoliin ja kaikista on hauskaa laulaa karaokea kännissä.
Super Mario nappasi The British Academy of Film and Television Arts -järjestön pystin parhaasta pelistä.
– Pelissä käytetään rasistista kuvastoa dramatiikan vuoksi, väittää pelimedia.
– Ei ole rasismia. Sitä paitsi 18-vuoden ikäraja riittää, vastaa tarkastamo.
Mitä saadaan selville tutkimalla EverQuestin pelaajia ja heidän käyttäytymistään? Pelaajat ovat masentuneita, aliarvioivat peliaikaansa sekä seikkailevat verkossa lähinnä omien irl-kavereidensa kanssa.
Virtuaalimaailma iski varomatonta saksalaismiestä vasten kasvoja. Ilkeä voro oli varastanut nettipeliä pelaavan äijän avatarilta kaikki varusteet.
Suomen pelimarkkinat ylittivät vuonna 2008 musiikin vastaavan myynnin.
Eye of the Beholder käänsi fantasiamaailman värikkään kolmiulotteiseksi, Alone in the Dark toi kauhun kotikoneelle ja Sam & Max puhuivat oikeasti ääneen lähtiessään tien päälle. Hyviä aikoja.
”Videopelit tulevat päihittämään kaikki muut viihdemuodot seuraavan kymmenen vuoden aikana”, Mike Griffith / Activision.
Koska jokaisen kakka voi olla vähintäänkin lannoitetta jonkun toisen ruusuille, tiedän että ei ole olemassa absoluuttisen huonoja pelejä.
"Jengi aina valittaa siitä, että pelit eivät ole tarpeeksi omaperäisiä, ja sitten kun firmat laittaa uudenlaisia konsepteja kehiin, kukaan ei osta niitä. Mitä siinä pitäisi sitten tehdä?"
Ilman tietopelejä minusta olisi voinut tulla vaikka epäsosiaalinen hylkiö tai Turmiolan Tommi.
Pelien myynti ylitti tänä vuonna ensimmäistä kertaa musiikin ja elokuvat Iso-Britannian viihdemarkkinoilla.