Kolme huomiota realiteeteista

Kajon naama, joss ailme kuin haikealla ajokoiralla jolla alhainen verensokeri.

 

Yksi:

Miten voi kestää Aun pinna Iineen jatkuvaa, turhaa kiukuttelua?! Miettikää nyt itse! Aku vetää itsensä melkein vaikka solmuun, että Iines olisi tyytyväinen. Mutta ei, ei tunnu auttavan Akua Iineen suhteen, vaikka miten paljon vaivaa yrittää nähdä. Iines liehittelee Hannua miten haluaa, eikä Aku saa olla moksis siitä, mutta jos Aku vaikka auttaa jonkun sairaan mummon tien yli että tämä ehtii dialyysiin ajoissa, niin heti Iines saa hirveän herneen nenään siitä.

Koko homma on nykyään pelkkää sen kuuntelemista, kun Iines pomottaa Akua aivan sikana ja kailottaa tyytymättömyyttään milloin mihinkin. Ei ole mieltä siinä!

Sitä paitsi Aku Ankan taskukirjoissa alkaa olla superhahmoja kohta enemmän kuin normaaleja. Ketä kiinnostaa! Aivan sama vaikka työntäisivät hauem persiiseen ne superhahmonsa.

Ja Iineellä on selvästi joku narsistinen häiriö tai joku. Tai ainakin se on ylihemmoteltu ja sietämätön pirulainen, jolle saisi remmi raikaa. Pidä puolesi, Aku!

(Ja Mikki myös.)

 

Kaksi:

Valtiolla kun on rahaa (tosin on menojakin, mutta rahaahan ne painavat itse, joten turha laulu on se köyhyyslaulu aina kansalle laulaa!) niin se voisi teettää valtavan ääniraudan.

Tiedätte, että jos on kuoronjohtaja jolla ei ole absoluuttinen sävelkorva ja -muisti, ja useimmilla toden totta ei ole, niin ne käyttävät semmoista äänirautaa. Kopauttavat sitä, ja sitten se värähtelee tietyllä taajuudella, vaikka 440 tai 442 kertaa sekunnissa, mitä monet kutsuvat A-ääneksi.

Semmoinen äänirauta jos värähtelee samalla taajuudella kuin vaikka tietty viinilasi ja soittaa sitä äänirautaa kovasti, niin sehän hajoaa se lasi päksis.

Valtiolle ei olisi mikään konsti teettää valtava äänirauta, johon satakaksitoistakiloinen hydraulisesti jännitetty platinavasara kumauttaisi, ja vaikka torilla kun olisi se äänirauta, niin kuuluisi vallan perhanallinen HUMMMMMMMMM siitä.

Ja jos valtio olisi virittänyt sen gargantuaalisen ääniraudan värähtelemään samalla taajuudella kuin polkupyörän runko, ja kun jotkut ajaisivat siitä ohi, niin pyörästä kuuluisi rä-tä-Tä-TÄ-TÄKS! ja paskana olisi se pyörä ja pyöräilijä turvallaan, kiromielin!

Ja jos sitä äänirautaa rekan lavetilla siirrettäisiin, niin pyöräilijät eivät osaisi varoa, vaan milloin vain voisi iskeä se pyöränsärkemä-ääni salavaluuksissaan, vaikka tuossa kulman takana tai missä vaan! HUMMMMMMMM . rä-tä-Tä-TÄ-TÄXXX!

Ja valtio ei ajattelisi sitä, että monesti ne on justiin vähävaraiset ja nuoret ja kierrätystä ja ekoa arvostavat, hyvät, kunnon ihmiset jotka ajavat pyörillä, niin että justiin hankalasti iskisi köyhiin, kunnon ihmisin se äänirautatemppu! Ja invalidipaikoille pysäköidyissä bemareissaan vain nauraisivat ne ei-pyöräileväiset paskiaiset, joilla on aurinkolasit tukalle nostettuna ja kaulassa paksu kultaketju, ja terassirusketus ja aina muutama siipiveikko ympärillä.

Semmoinen on jumalatonta peliä, sanon suoraan, olipa valtiolla rahaa kuinka paljon hyvänsä!

 

Kolme:

Jos olisi mandoliini, joka olisi kuivalla ullakolla, ja pitkän hellekesän aikana oikein todella kunnolla rutikuivettunut, ja sen mandoliinin varren päähän jos laittaisi vähän semmoista mustaa jääkiekkomailaerkkaria, jota joskus pesäpallomailaankin laitetaan - joka siis antaa hyvän kitkan ja käsille hyvän pidon -  niin semmoisen rutikuivatetun mandoliinin kun vetäisisi oikein aimo pesämallomailamaisella lyönnillä, niin kovaa kuin ikinä vain lihaksista lähtee, vaikka betonipilaria päin, niin se se mahtaisi posahtaa tosi imakasti!

Jesss!

 

m.k.

 

kommentit

Oletko sinä Markus tutustunut Niilo Pielisen pielofoniin? Siinäpä vasta soiin on!

>Ilkka La, 2011-07-23 22:13

Jos koko balalaikkaorkesteri ajaa bussilla Sellon seinään?

>preetori sepalus Su, 2011-07-24 00:47

Saitko sähköpostia? En ollut varma mahtoiko olla oikea osoite mihin lähetin. Virtuaalipaperisilppurihan on kyllä keksitty mutta kun nykyajan sähköposteljooneihin ei ole luottamista.

>Juuso Lyytikäinen Ma, 2011-07-25 16:12

Miksi ne jonoa vaarallisesti ja aiheetta ohittelevat autot on viisikymmentäprosenttisesti bemareita, vaikka ei puolet Suomen autoista ole bemareita?

>Matti oli yleisin nimi Ti, 2011-08-02 16:29
Matti oli yleisin nimi kirjoitti:

Miksi ne jonoa vaarallisesti ja aiheetta ohittelevat autot on viisikymmentäprosenttisesti bemareita, vaikka ei puolet Suomen autoista ole bemareita?

Kysymys sisältää vastauksen :). Muut autot, joita siis on enemmän on keskimäärin pieniä, punaisia ja alitehtoisia. Nämä autot on palkattu hidastamaan liikennettä ruuhka-aikoina. Joinakin aamuina ns. muna-autoja l. keskiarvo-autoja ei ole tarpeeksi, joten vajetta paikataan autokoulun autoilla, joita lasketaan vakiomäärä tukkimaan liikenne pahimpina ruuhka-aikoina.

Tilastollisesti vähemmistössä olevat ei niin yleiset automerkit, kuten vanhat Ladat, eivät ole kyllin tehokkaita ohittamaan näitä tuntemattoman tahon palkkaamia munia, joten Ladat ja Skodat liittyvät jonoon. Jonon edelleen kasvaessa vain todella tehokkaat autot voivat pyrkiä palauttamaan liikennenopeuden tiehallinnon antamaan ohjearvoon, joka ilmaistaan liikkennemerkillä. Koska Suomessa on vain niukalta Ferrareita ja vielä vähemmän Lamboja, kohdistuu autojonon kätten heiltus ja suosionosoitukset töötillä pääosin juuri bemarkuskeihin, joilla on tehokas auto ja kiire töihin, vaikka olisi työtön henkilö se kuski. Audimiehet menevät joskus bemaristakin ohi, mutta se menee jo kaahailun ja ylinopeuden piikkiin.

>Pyöräilijä Pe, 2011-08-12 12:17
Matti oli yleisin nimi kirjoitti:

Miksi ne jonoa vaarallisesti ja aiheetta ohittelevat autot on viisikymmentäprosenttisesti bemareita, vaikka ei puolet Suomen autoista ole bemareita?

Kysymys sisältää vastauksen :). Muut autot, joita siis on enemmän on keskimäärin pieniä, punaisia ja alitehtoisia. Nämä autot on palkattu hidastamaan liikennettä ruuhka-aikoina. Joinakin aamuina ns. muna-autoja l. keskiarvo-autoja ei ole tarpeeksi, joten vajetta paikataan autokoulun autoilla, joita lasketaan vakiomäärä tukkimaan liikenne pahimpina ruuhka-aikoina.

Tilastollisesti vähemmistössä olevat ei niin yleiset automerkit, kuten vanhat Ladat, eivät ole kyllin tehokkaita ohittamaan näitä tuntemattoman tahon palkkaamia munia, joten Ladat ja Skodat liittyvät jonoon. Jonon edelleen kasvaessa vain todella tehokkaat autot voivat pyrkiä palauttamaan liikennenopeuden tiehallinnon antamaan ohjearvoon, joka ilmaistaan liikkennemerkillä. Koska Suomessa on vain niukalta Ferrareita ja vielä vähemmän Lamboja, kohdistuu autojonon iloisen vilkas kätten heilutus ja suosionosoitukset töötillä pääosin juuri bemarkuskeihin, joilla on tehokas auto ja kiire töihin, vaikka olisi työtön henkilö se kuski. Audimiehet menevät joskus bemaristakin ohi, mutta se menee jo kaahailun ja ylinopeuden piikkiin.

>Pyöräilijä Pe, 2011-08-12 12:19

lisää kommentti

ajatusten miljoonalaatikko

Markus Kajo. Blogi. Ajatusten miljoonalaatikko.

Yleisradion toimittaja Markus Kajo avaa ajatusten miljoonalaatikkonsa. Jos kommentoitte, niin armeliaita olkaa! Mitä auttaa että haukkuu hänet? Ei mitään se auta! (Totta. -Olotilan toimitus)

uusimmat

Muualla Yle.fi:ssä