SEO-asiantuntija: meillä on sinulle töitä!
Meitä kiinnostaa kuulla sinusta, jos...
- Tiedät mitä eroa on numeroilla 302 ja 301.
- Tiedät että panda on muutakin kuin uhanalainen eläin.
- SEO on sinulle vain toissijaisesti huoltoasema.
- Osaisit kirjoittaa robotsia vaikka sinut herätettäisiin keskellä yötä.
- Tykkäät ajatuksesta, että omistaisit yle.fi:n sisäisen hakukoneen, ja osaisit pitää siitä hyvää huolta.
- Voit fyysisesti pahoin joka kerta nähdessäsi "lue lisää"- tai "klikkaa tästä"-ankkuritekstin.
- Osaat esitellä optimoimiasi sivustoja sekä sisällön että koodin tasolla, ja kertoa miksi ja millaisia optimointistrategioita niissä on käytetty.
- Ontologia ei kuulosta sinusta lääketieteen haaralta.
- Sinusta on täysin normaalia vilkaista hiukan sivun lähdekoodia heti törmätessäsi uuteen sivustoon.
- Osaat neuvoa, miten hakutulosten oheen lisätään video-thumbnailit tai jutun kirjoittaneen toimittajan pärstä.
- Osaat viedä vanhan sivuston uudistuksen läpi säilyttäen hakukoneliikenteen täydellisesti.
- Tykkäät numeroista ja tavoitteista.
- Google Analytics sekä webmaster-työkalut löytyvät pakistasi.
- Ehkäpä olet käyttänyt myös comScoren mittausjärjestelmiä (ainakin olet nopea oppimaan, ja web-analytiikka on sinulle normikauraa)?
- Kokemus konversio-optimoinnista, hakusanamainonnasta tai A/B/MV-testauksestakaan ei varsinaisesti haittaa.
- Ja koska olet lisäksi hyvä tyyppi, sinulta on helppo kysyä neuvoa ja ihmiset pitävät kanssasi työskentelystä.
Jos huomaat nyökkäileväsi itseksesi, lue eteenpäin.
Työpisteesi sijaitsee Helsingissä, Pasilassa. Tulet työskentelemään tiiviissä tiimissä, jota johtaa Sami Kallinen. Samin lisäksi tiimissä ovat tällä hetkellä Maria Hausen ja Leevi Kokko. Tämä Internetmedian kehitystiimi palvelee koko Yle.fi -tasolla mm. web-analytiikassa ja hakukoneisiin liittyvissä asioissa. Projekteja on ympäri taloa, ja pääset tekemään välittömästi töitä johtavien suomalaisten verkkobrändien parissa. Työskentelet hyvin monenlaisten ihmisten kanssa, toimittajista backend-koodaajiin. Sisäisten asiakkaiden tarpeet ovat hyvin kirjavia, ja kahta samanlaista työpäivää tuskin tulee: uutiskilpailussa tarvitaan nopeutta, Areenassa taas videohakutulosten optimointia. Sinulta voidaan myös kysyä miten vaikkapa ohjelmatietojen löydettävyyttä mobiilissa tulisi kehittää.
Sinun tulisi ehdottomasti olla proaktiivinen tyyppi, joka osaa myös omatoimisesti löytää (ja myydä sisäisesti) mahdollisuuksia palveluoptimoinnissa. Työmaasi on varsin itsenäinen, ja vastaat tontistasi täysimääräisesti. Toisaalta kollegasi ympäri taloa ovat oman alansa huippuosaajia, ja tukevat sinua työssäsi.
Pääset suoraan Ylen strategiseen ytimeen, sillä löydettävyys on yksi alkaneen vuoden isoimpia teemoja koko yhtiössä. Tämän voi todeta esim. Julkaisut-yksikön johtajan Ismo Silvon tuoreesta blogimerkinnästä.
Meidän täytyisi ylläpitää ja kasvattaa yli viittä miljoonaa hakukonekäyntiä kuukaudessa, joten aletaanko hommiin?
Hae tammikuun loppuun mennessä. Hakemuslomakkeen löydät Careers.fi -palvelusta, ja lisätietoja tehtävästä voit kysyä Kallisen Samilta numerosta 0400129499 tai sami.kallinen@yle.fi.
2 kommenttia
Ke 15.10.2014 @ 11:24
Olen ollut huomaavinani että Ylekin on alkanut kirjoittaa vähän "raflaavia" otsikoita. Yritin löytää tietoa mitä mittareita Yle käyttää toimituksessa, koska yleensä mitä mittaa niin sitä myös saa :) Verorahoilla kustannetun Ylen voi varmaan myös jakaa tietoa toiminnastaan ja silleen antaa myös yhteiskunnalle takaisin, eli ei luulisi mittareiden ja niiden käyttö olevan mikään liikesalaisuus, toisin kuin kaupallisissa yhtiöissä. Sen mitä löysin oli sivulta
http://yle.fi/yleisradio/toimintaperiaatteet/sosiaalisen-median-toimintalinjaukset "Haluamme kehittää tämän toiminnan johtamista, tavoitteita ja mittareita". Muistin tämän blogin jonkun vuoden takaa, mutta en "helposti" löytänyt täältäkään vastausta. Koska varmaan mittaritkin muuttuvat nykymailmassa usein, voisitte ehkä jakaa tätä tietoa, tässä tai toisessa blogissa. Miten nämä mittarit vaikuttavat toimituksien työhön voisi ehkä olla isomman ajankohtaisjutun aihe.
Ke 15.10.2014 @ 16:56
Moi Janne,
uutis- ja ajankohtaistoiminnassa mitataan verkon menestystä neljällä eri mittarilla:
1. jokavuotinen uutisarvostustutkimus ja siihen sisällytetyt kysymykset
2. kuinka kiinnostavana kävijät palveluamme pitävät (rullaava kysely)
3. käynnin onnistuminen (rullaava kysely)
4. eri selaimet per päivä
Kuten näkyy, 1-3 ovat laadullisia mittareita. Vain neljäsosa mittaristostamme liittyy siis kävijämääriin. Mutta totta kai ne ovat todella tärkeitä myös.
Mitä otsikointiin tulee, niin ymmärrämme, että otsikolle pitää löytyä jutusta kate. Raflaavuus on tasapainoilua, mutta ei meillä kiellettyä. Muinaista, ihan mahdottoman lakonista otsikointihistoriaamme vasten tietysti moni aika kilttikin otsikko voi näyttää raflaavalta.
Mika Rahkonen
Internet-päällikkö
Uutis- ja ajankohtaistoiminta