Pe 04.11.2011 @ 14:45Tuija Aalto

Mainevaluuttapalvelu välittää tietoa nettivaikuttajista kohdennettua mainontaa varten

Mistä voit tietää, onko sinulla vaikutusvaltaa netissä? Ei kiinnosta vai? Mainostajaapa kiinnostaa.

Klout on yksi netin käyttäjien vaikutusvaltaa mittaavista palveluista. Kloutin mittaama nettivaikuttavuus,  on yrityksen toimitusjohtajan mukaan yksinkertaisesti kykyä saada aikaan toimintaa.

Kloutin algoritmi laskee, millaisien verkostojen kanssa netin käyttäjä on vuorovaikutuksessa, ja miten vaikutusvaltaisien toimijoiden kanssa vuorovaikutusta on.

Sillä on väliä, kuka puhuttelee, re-twiittaa tai tykkää.

"Jos Barack Obama tykkää toiminnastasi, se on Kloutin mittauksessa arvokkaampaa kuin jos minä tykkään siitä", selittää yhtiön perustaja-toimitusjohtaja Joe Fernandez Wall Street Journalin haastattelussa. 

 

 

Ks. myös The NextWeb: Klout CEO Joe Fernandez talks with us about the future of social influence scoring Närkästyttääkö sinua se, että jotkut netin käyttäjät asettavat itsensä kohdennetun mainonnan kohteeksi havittelemalla Kloutin "perkkejä", mainostajakumppaneiden nettivaikuttajille tarjoamia etuuksia?

0 kommenttia

Aikaleima

Millaista on nyt? Mitä nyt ajatellaan siitä, millaista tulevaisuudessa tulee olemaan? Miltä menneisyys näyttää tämän hetken valossa? Ylen tietotyöläiset ja vaihtuvat vieraskynäilijät havainnoivat nykyaikaa ja kirjoittavat näkemästään.
 

Blogiarkisto

2011

joulukuu

marraskuu

lokakuu

syyskuu

elokuu

toukokuu

maaliskuu

helmikuu

2010

joulukuu

marraskuu

lokakuu

syyskuu

heinäkuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu

2009

marraskuu

lokakuu

syyskuu

elokuu

kesäkuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu