Televisio yrittää ymmärtää verkkoa
Täällä Cannes, MIPTV. Kolmen päivän seminaariannin perusteella vaikuttaa siltä, että eurooppalaisilla TV-toimijoilla on yhtä ja toista opittavaa sosiaalisesta mediasta ja verkosta laajemminkin toimintaympäristönä.
TV-ohjelmien jakelu online-ympäristössä on aloitettu eri alueilla vaihtelevalla menestyksellä. Sosiaalisia verkostoja pidetään - ja nyt yleistän rajusti - pääosin markkinointiväylänä. Kaupallisten toimijoiden on tietenkin ajateltava sisällöllään rahastamista. Julkisen palvelun toimija kuten YLE voi suuremmalla sielunrauhalla keskittyä luomaan suhteita yleisöihinsä sen lisäksi, että tarjoaa palvelujaan verkossa.
Muistiinpanoja, joita Pirkka Aunola, Tanja Iikkanen ja allekirjoittanut olemme tilaisuuden aikana julkaisseet, ks. http://bit.ly/miptv2009 http://search.twitter.com/search?q=%23MIPTV