Su 28.03.2010 @ 23:33Tuija Aalto

SOMAkoulutus - formaatti nyt vapaasti kopioitavissa

Haluaisitko järjestää työyhteisössäsi pitkäjänteistä sosiaalisen median koulutusta? Voit ottaa suunnittelun lähtökohdaksi YLEn ja Metropolian laatiman SOMAkoulutuksen formaatin.

Koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujille käytännön tietoja, taitoja ja verkostoja, joiden avulla he voivat ryhtyä kehittämään omaa työtään heti jo kurssin aikana. Kurssin jälkeen koulutuksen käyneet voivat toimia työyhteisössään sosiaalisen median asiantuntijana ja tuoda kehitysprojekteihin sosiaalisen median tuottamisen; tavoitteenasettelun, resursoinnin ja tuloksellisuuden mittaamisen osaamista.

Näin kurssin juuri päättäneet SOMA1-pilotin osallistujat kuvasivat kokemusta kurssin päätöspäivänä viime torstaina (video).

 

 

Kurssi kattaa seuraavat alueet

Verkkoteknologiat

  • Kiinnostavimmat yksittäiset palvelut ja turvallinen netin käyttö. Palvelujen linkittyminen toisiinsa. Internetin tietovirrat resurssina.
  • Rekisteröityminen useisiin erilaisiin verkkopalveluihin, niiden aktiivinen käyttö kurssin aikana.

Digitaalinen kulttuuri ja viestintä

  • Sisällöntuotanto- ja vuorovaikutustaidot.
  • Netti uusien yhteistyö- ja osallistumistapojen kenttänä. Co-creation, crowdsourcing.

Käsitys sosiaalisen median mahdollisuuksista omassa työssä

  • Ymmärtää, kuinka eri sosiaalisen median palveluita voidaan hyödyntää journalistisen/viestintätyön prosessin eri vaiheissa.
  • Omaksua uudenlainen ammatti-identiteetti ja nähdä sen merkitys mediaorganisaation yleisösuhteen kannalta.
  • Oman työn kehittämistä tukeva verkkotoimijuus, verkkoidentiteetti. Kurssina aikana syntyneet verkostot omana pääomana.

 

Mikäli itse järjestämisen sijasta haluaa tulla valmiiseen pöytään, seuraavat SOMAkoulutukset käynnistyvät syksyllä.

 

  • SOMA3 10.9. , 8.10. ja 5.11.
  • SOMA4 1.10., 29.10. ja 26.11.

Ilmoittautumiset: jussi.linkola (at) metropolia.fi, yleläiset sari.veikkolainen (at) yle.fi

 

0 kommenttia

Aalto

  • Ylen Toimintaympäristön ja sosiaalisen median päällikkö Tuija Aalto kirjoittaa blogissaan median toimintaympäristöön ja tulevaisuuteen liittyvistä asioista. Muualla webissä:  Google+, Slideshare, Twitter, Facebook, LinkedIn.

Blogiarkisto

2011

lokakuu

syyskuu

elokuu

heinäkuu

kesäkuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu

2010

joulukuu

marraskuu

lokakuu

syyskuu

elokuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu

2009

joulukuu

marraskuu

lokakuu

syyskuu

elokuu

kesäkuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu

2007

elokuu

heinäkuu

kesäkuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu

2006

joulukuu

marraskuu

lokakuu

syyskuu

elokuu

heinäkuu

kesäkuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu

2005

joulukuu

marraskuu

lokakuu

syyskuu