Lentävä lautanen on löytynyt!
Kerroin joku aika sitten Brittien tekemästä tutkimuksesta, jossa oli käyty läpi kaikki saarivaltiossa havaitut UFOt ja analysoitu niiden syitä. Merkkejä ulkoisen älyn tekemistä lentävistä aluksista ei löytynyt, mutta tarkemmin raporttia selanneet ovat löytäneet nyt siitä merkintöjä Atlantin takaa löytyvästä sivilisaatiosta: osa UFO-havainnoista on ollut salamyhkäisen Aurora-aluksen lentoja.
Asiasta kerrotaan tänään Flight International -lehden nettisivuilla (ks. linkki) ja näyttää todellakin siltä, että ainakin yksi syy raportin salailuun on ollut merkinnät tästä erittäin salaisesta amerikkalaisesta vakoilukoneesta, joka raportissa on saanut nimen "erittäin supersooninen ilma-alus" ja sen nopeudeksi mainitaan 4-6 Machia. Siis neljästä kuuteen kertaa äänen nopeus.
Tästä SR-71 Blackbird -vakoilukoneen seuraajasta on puhuttu ilmailupiireissä jo pitkään, mutta se on ollut niin salainen, ettei siitä ole ollut huhuja parempia kertomuksia. Useat taivaan tarkkailijat ja lentokonebongarit ovat nähneet omalaatuisia kolmion muotoisia lentolaitteita Kalifornian taivaalla ja Pohjanmeren päällä, mutta niitä on pidetty joko epäluotettavina tai virheellisinä havaintoina. Siis todellisina UFO-havaintoina.
Yhdysvaltain asevoimillahan on erilaisia salaisia projekteja, joihin budjetissa on annettu rahaa, mutta joista ei julkisuudessa puhuttu. Blackbird oli aikanaan sellainen, kunnes se julkistettiin vuonna 1974. Sittemmin F-117 Nighthawk, kuuluista tutkassa näkymätön hävittäjä, oli myös huippusalainen, kunnes siitäkin kerrottiin julkisesti 1980-luvun lopussa. Kummatkin ovat kotoisin Lockheed-Martin -yhtiön Skunk Works -erikoispajasta Nevadasta. Siellä sijaitsee suojattu Groom Laken lentotukikohta, kuuluisa Area 51, minkä ympäristössä on tehty paljon myös UFO-havaintoja. Joko UFOt ovat kiinnostuneita maalaisten huipputekniikasta tai sikäläiset UFOt ovat ihmisen tekemiä.
Auroraksi nimetty lentolaite lienee kolmion muotoinen, neljällä tehokkaalla suihkumoottorilla varustettu lentolaite, joka kykenee teoreettisesti jopa Mach 12:n nopeuteen. Sitä vauhdikkaammin ei juuri ilmakehässä voi – tai ainakaan kannata – lentää, eivätkä ilmaa hengittävät suihkumoottorit juuri nopeammassa vauhdissa enää toimikaan. Sitä nopeammin ja korkeammalle mentäessä tarvitaan rakettimoottoreita tai jonkinlaisia hybridivoimanlähteitä.
Jos Aurora on nyt ainakin puoliksi paljastettu, on seuraava huhu avaruuslentokone. Pitkään on puhuttu laitteesta, joka kykenisi lentokonemaisesti nousemaan avaruuteen, tekemään siellä tehtävänsä (satelliitin vieminen tai tuominen, vakoilu tai mahdollisesti jopa satelliittien tuhoaminen) ja tulemaan takaisin taas lentokoneen tapaan. Jos sellainen olisi oikeasti jo käytössä, tai edes lähes käytössä, niin olisi äärettömän hyvä saada se myös siviilipuolelle. NASA tuhlaa parhaillaan suuria summia todennäköisesti hyvin lyhytikäisiin uusiin avaruuskapseleihin ja Venäjälläkin suunnitellaan seuraavan sukupolven aluksia perinteisen tekniikan pohjalta. Ongelmia lentokonemaisen avaruusaluksen tekemisessä on useita, ja jos sotilaat ovat onnistuneet ne ratkaisemaan (lue: heille on annettu tarpeeksi rahaa ja aikaa niiden ratkaisemiseen), niin tekniikka pitäisi saada suin päin laajempaan käyttöön.
Ja sama pätee Auroraankin. Keksin jopa itse alukselle monta tieteellisesti kiinnostavaa käyttömuotoa...
Kuvia brittien UFO-raportin "salatuista" sivuista on BBC:n sivuilla.