Onko Twitterissä "tarpeeksi" yleisöjä? Ovatko ne tarpeeksi ilmaisia?
Elävän arkiston tuottaja Seija Aunila kertoo Twitterin käytön kokemuksistaan uudessa sosiaalisen median työkaluja esittelevässä blogissa. Petteri Numminen pahoittelee merkintään julkaisemassaan kommentissa mainosrahojen liikettä kotimaasta muualle: "Sisällöntuottajana olen eniten huolissani siitä, että mainosrahat Facebookista valuvat Kaliforniaan."
Ilmiön pitkäkestoisia vaikutuksia kannattaa Nummisen mukaan miettiä.
Myös sosiaalisen median ratkaisuja myyvän Gemilon luova johtaja Katri Lietsala epäilee Twitterin hyötyjä: "Moni perinteinen mediatalo on avannut omia twittereitä, mutta luvut aiheuttanevat tuskaa: Ah niin ilmaista – ja tuloksettomana kallista?". Hänen havaintojensa mukaan ihmiset näyttävät pärjäävän mediabrändejä paremmin Twitterissä (Talent-tuomari Saikkonen nakuili Twitterissä).
Repliikit liittyvät samaan markkinointiviestinnän ja muun asiakassuhteen lujittamiseen tähtäävän viestinnän tonttikahnaukseen, josta kirjoitin aiemmin tällä viikolla.