Työmatka 2.0: linkkiähkyä analyysin asemesta?
Loppuviikon EBU-seminaari oli mielenkiintoinen ja jätti monia asioita hautumaan pääkoppaan: esimerkiksi miten julkisen palvelun yleisradioyhtiön pitäisi asemoitua meitä ympäröivän verkon sosiaalisuuden keskelle. Pitääkö mennä mukaan, vai pitääkö kutsua ihmisiä luokseen, ja sikäli kun uusi vuorovaikutus tapahtuu ihan muualla muin mediatalojen omissa verkkopalveluissa, miten yleisösuhteen ja onnistumisen mittaaminen pitäisi järjestää - ryhdytäänkö laskemaan blogeista tulevia linkityksiä ja sosiaalisissa verkostoissa brändin piikkiin syntyneitä kytkentöjä? Tästä puolesta ei itse seminaarissa juurikaan puhuttu, mutta sille tielle omat ajatukseni lähtivät esitelmiä kuunnellessa.
Aloitin matkaraportin kirjoittamisen kokoamalla joidenkin muiden osallistujien blogimerkintöjä linkkilistaksi. Alla olevasta kolmen bloggaajan otoksesta nousevat hyvin esille pääteemat: mistä tässä kaikessa oikein on kyse, mitä hyötyä podcastingista on yleisradioyhtiön yleisöille, ja miten pitäisi suhtautua yleisöjen tuottamiin sisältöihin.
Multimedia meets radio, Michael Mullane, EBU Radio
- 10 ideas for a successful multimedia strategy
- MMR07 - what's the big idea?
- MMR07: the opportunities and challenges of podcasting
- MMR07: is your orientation audience-centric?
- MMR07: a new way to learn sign language
Cowbite, Hilary Perkins, BBC 1 Extra, Interactive producer
- Customer Relationship Management & PSB
- 5Live's Audience Editor
- Manchester Blogging Project
- YLE & UGC
PR Thoughts, Guillaume du Gardier, Edelmann
- Live from MMR 07 in Geneva
- Conversation with Hilary Perkins
- MX3, the Swiss Music Portal
- Manchester Blog from the BBC
- Arte Radio at the MMR07
- Kuvia: Flickr: MMR07
- Videoita: Youtube MMR07
- Technorati - haku MMR07