Ma 10.04.2006 @ 09:08admin

Puolet jäi katsomatta BBC:n iMP - kokeessa

BBC:n uusmediajohtaja oli kertonut MIP TV-tapahtumassa Cannesissa TV-ohjelmien latauskokeilun tuloksista. Kokeessa ilmeni, että on demand -sisällön parasta katseluaikaa on myöhäisilta TV:n prime timen jälkeen (Media Guardian: Viewing habits shift into the bedroom).

BBC:n iMP - kokeilussa 5000 TV:n katsojaa sai ladata ja katsoa ja kuunnella yhtiön TV ja radio - ohjelmatarjontaa seitsemän päivän ajan sen lähettämisestä. BBC:n toteuttama ratkaisu asetti ohjelmiin laskurin, joka määräajan kuluttua teki ohjelmasta katsomiskelvottoman.

Eräs kiintoisa kokeilun havainto oli, että puolet ladatusta sisällöstä jäi katsomatta. Ihmiset pitivät seitsemää päivää lyhyenä aikana. Toinen näkökulma asiaan on, että sitä tulee ahnehdittua ohjelmia talteen, vaikkei millään ehtisi kaikkea katsoa. Tästähän kirjoitin ihan hiljan (Tuhlailijoiden sukupolvi).

PS. Tuija täällä hei jää pääsiäistauolle. Kiitos tämän blogin lukijoille ja erityisesti kommentoijille tästä ensimmäisestä puolesta vuodesta ja kuulumisiin jälleen muutaman viikon päästä.

0 kommenttia

Aalto

  • Ylen Toimintaympäristön ja sosiaalisen median päällikkö Tuija Aalto kirjoittaa blogissaan median toimintaympäristöön ja tulevaisuuteen liittyvistä asioista. Muualla webissä:  Google+, Slideshare, Twitter, Facebook, LinkedIn.

Blogiarkisto

2011

lokakuu

syyskuu

elokuu

heinäkuu

kesäkuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu

2010

joulukuu

marraskuu

lokakuu

syyskuu

elokuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu

2009

joulukuu

marraskuu

lokakuu

syyskuu

elokuu

kesäkuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu

2007

elokuu

heinäkuu

kesäkuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu

2006

joulukuu

marraskuu

lokakuu

syyskuu

elokuu

heinäkuu

kesäkuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu

2005

joulukuu

marraskuu

lokakuu

syyskuu