Yhteisömanageri luo yhteyksiä ja yhteistyön edellytyksiä
Verkko auttaa ja nopeuttaa kommunikaatiota. Mutta kun haluaa ihmiset tekemään yhdessä töitä, on tavattava myös kasvokkain. Näin summaa kokemuksiaan Demoskene -dokumentin tuottamisesta Yle.fi-toimituksen kehitystuottaja Arttu Silvast.
Muutama vuosi sitten verkossa oli muotia suunnitella palveluja käyttäjien tuottaman sisällön varaan. Verkkomedian hypetermi oli "user-generated-content". On jo hyvin ilmeistä, että ihmiset tekevät verkossa asioita omilla ehdoillaan eikä heitä ole ollenkaan vaivaton saada mukaan talkoisiin, vaan siihen on annettava hyvä syy. Pelkkä avun pyytäminen, edes kohdennetun yleisön puhuttelu, ei riitä, vaan ihmisten kanssa on tehtävä yhdessä töitä.
Viestintä verkossa rikastuttaa sitä, mitä tehdään, Silvast kuvaa.
Arttu Silvast ja YleX-kanavan viihdetoimittaja-yhteisömanageri Sippo (Mika Tolvanen) kertoivat työstään tänään Helsingin Kirjamessuilla Ylen lavalla haastattelussani.
Löydy - Brändää itsesi verkossa -keskustelu from Peter Forsgard on Vimeo.
Poimintoja Kirjamessuilla YLE:n osastolla käydystä keskustelusta Löydy - brändää itsesi verkossa. Keskustelijoina olivat Tuija Aalto, Sippo ja Arttu Silvast.