Väline on viesti - Elävä arkisto, Twitter ja sissi-tv-isku
Tuottaja Seija Aunila on viikon päivät tutustunut sosiaalisen median työkalujen uusimpaan villitykseen Twitteriin. Hän kertoo, että ensimmäinen kokemus tekstiviestikeskusteluja seuratessa oli vierauden tunne: ympärillä puhuttiin tekniikkaa ja jotain, mitkä kuulostivat sisäpiirin jutuilta. Mutta kuten kutsuilla, joilla ei tunne ketään, heti helpotti, kun joku tuli juttelemaan.
Pääosin Elävän arkiston Twitter-virta on automatisoitua: Twitterfeed-ohjelma syöttää sinne uusimpien julkaistujen klippien linkit ja Elävän arkiston blogin merkinnät.
Tänään Aunila päätti ottaa kontaktia ja kysyi, mistä aloittaa radion puheohjelmien mp3-julkaiseminen, Radiomafian Leilasta ja Annukasta vai Pekka Tiilikaisen selostuksista. Ensimmäiseksi vastaaamaan ehättänyt Pasi Räsämäki ehdotti niiden sijaan Merkkituotetta. "Aloittakaa laittamalla taannoin kuopatun Merkkituotteen jaksot arkistoon. Harmitti kun suosikkiohjelman lento katkesi." Hän kertoi suosikkijaksonsa olleen se, jossa avattiin kansan käsitettä. Osoittautui, että jakso voidaan esitysoikeuksien puolesta julkaista elävässä arkistossa.
Katso video
Kävin tänään iltapäivällä yllätysvisiitillä Elävän arkiston toimituksessa sissitelevisiotyyliin kännykkäkameralähetyksen merkeissä. Jos käsivaralta kuvattu heiluva rakeinen kuva tekee huonoa, kuuntele pelkkä ääni.
Sosiaalinen media yritysten näkökulmasta
Hain viime viikolla Jaikun YLE-kanavalla näkemyksiä siihen, miksi yritysten pitäisi olla läsnä sosiaalisessa mediassa. Keskustelua sopii jatkaa myös tämän blogin kommenttiketjussa.
4 kommenttia
Pe 20.03.2009 @ 23:08
Tässä on hyvä kuva miten yritysten eri toiminnot (myynti, markkinointi, pr, johto) voivat hyödyntää sosiaalista mediaa:
http://tinyurl.com/c4kepf
Itse keräsin tähän 10 syytä miksi yritysten pitäisi käyttää sosiaalista mediaa:
1. lisää yrityksen näkyvyyttä
2. mahdollisuus ryhtyä alan asiantuntijaksi
3. lisää luottamusta ja alentaa ostokynnystä
4. imago, mahdollisuus hypätä oman toimialan edelläkävijäksi, uskottavuus sukupolvi Y:n silmissä..
5. sosiaalinen media luo aivan uudenlaisia verkostoja
6. uudenlaisia ryhmätyön mahdollisuuksia
7. käyttäjien / asiakkaiden osallistaminen
8. tunne asiakkaasi paremmin
9. uudenlaiset rekrytointitavat ja -verkostot
10. yritys voi osoittaa avoimuutta ja luottamusta työntekijöitä ja asiakkaitaan kohtaan urkintalain 100% toteuttamisen sijaan
La 21.03.2009 @ 10:21
Nyt kun YLE on lähtenyt avoimen jakelun tielle, niin meille on todellä tärkeätä kuulla, mitä ihmiset YLE:ltä odottavat, miten avaisimme arkistoja ja arkistotietoja, mitä ohjelmilla halutaan tehdä ja miten niitä halutaan liittää omiin keskusteluihin ja omiin sisältöjuttuihin? Ihan konkreettisesti pohdimme seuraavaksi, miten nyt irrallinen Tehosto http://tehosto.yle.fi/ liitetään Elävään arkistoon? Kaikki ajatukset ovat nyt todella arvokkaita.
Ke 19.09.2012 @ 15:33
Kysyisin vaan sellaista näytelmää/elokuvaa joka käsitteli kerrostalon rakentamista(haka) siinä näytteli mm heikki salmi viinaan menevää rakennusmiestä joka osti (jarkko nieminen) lastenvaunusta viinaa kesken työpäivän.Sittä siinä oli mm. kohtaus"iltapäivän helteiset hetket"Niin löytyiskö ko filmiä.