Soneran AIVO haluaa ideoita asiakkaalta
Syyskesällä Helsingin raitiovaunut oli tapetoitu Soneran uuden ideamyrsky-sivuston mainoksilla. Soneran AIVO edustaa kotimaisittain uudenlaista, avointa tapaa tehdä asiakassuhdeviestintää isossa yrityksessä.
Nykyaikaisten startup-henkisten firmojenhan on kohtuullisen notkea valjastaa koko henkilökuntansa nettiin asiakkaiden keskelle, koska he ovat siellä jo muutenkin. Isoille vanhoille yrityksille verkkoläsnäolo edustaa ihan uudenlaisia osaamisen haasteita.
Silloinen Soneran asiakkuuspäällikkö Sami Viitamäki kirjoitti IT-viikon mukaan Aivon ensimmäisessä blogikirjoituksessa, että yhtiö haluaa ottaa asiakkaansa entistä paremmin huomioon Aivon kautta (IT-viikko). Aivon ei jutun mukaan ei ole tarkoitus olla kampanja, joka loppuu kuukauden päästä, vaan pysyvä tapa asiakkaille vaikuttaa Soneran tapaan toimia.
Viitamäki itse jatkoi Sonerasta loppusyksystä muiden haasteiden pariin, mutta Aivon blogissa on ollut mukava tutustua useiden soneralaisten asiakaspalvelijoiden ajatteluun.
Toni Saarikko kyseli joulukuun alussa omassa blogissaan, mitä asiakas haluaa.
"Mihin te asiakkaat haluatte Aivon vievän tai pikemminkin miten tuoda meitä Soneralla lähemmäksi teitä? Yksi puoli osallistuvaa mediaa on myös kysyä suoraan yleisöltä kuin vain arvailla summittain tai avata meidän ajatusmaailmaamme. Totta kai on eri asia luvata kuut ja tähdet taivaalta kuin lähteä pienin askelin tapailemaan polkua sinne asti, mutta katsotaan nyt mihin voimme venyä." Tätä kirjoittaessa vielä kukaan ei ole vastannut. Blogin kommentointi edellyttää rekisterlöitymistä sivustolle.
Oletko itse käynyt AIVOssa? Minä kävin lokakuussa nakkaamassa ideatuuttiin yhden koepallon. Ei ole kaikenkuuleva kännykkäsovellus vielä tainnut mennä toteutukseen.
Onnea ja voimia ja tsemppiä sinne Soneralle AIVOtiimille joka tapauksessa, on hienoa, että suurissakin firmoissa uskalletaan jalkautua nettiin.