Kiinnostava euroviisuvuosi edessä
Tapaus Lordista tulee digiajan verkostuneen median markkinoinnin oppikirjaesimerkki.
Pinserin Sami ja Riitta haastattelivat Votelordi.org - sivuston perustajaa, joka väitti tehneensä äänestys-aktivointisivut kokeilumielessä. "Jokin naksahti päässä, halusimme tuottaa jotain näkyvää. Halusimme sekä tukea Lordia että ärsyttää tiettyä osaa euroviisufaneista. Oli halu kokeilla, saisiko ideasta aikaiseksi mittavan nettikampanjan."
Saihan siitä. "Äänestä lordia", kehotettiin sähköpostikiertokirjeissä ja blogeissa silmänkantamattomiin. Pirkka Aunola on valmis julistamaan Lordin pöhinämarkkinoinnin mestariksi (Buzz-markkinoinnin Suomen mestari?).
Tomi Putaansuu orkestereineen on fiksuilla lausunnoillaan ja asiallisella esiintymisellään voittanut puolelleen sellaista väkeä, jotka eivät ole vuosikausiin euroviisuista piitanneet. Olen yksi heistä. Onnea, Suomi! Hyvä Lordi! Tästä tulee kiinnostava vuosi.