Hieno talo ja hienommaksi menee
Hallintoneuvosto hyväksyi eilen YLEn uuden strategian, joka avaa uusille palveluille hienoja tulevaisuuden näkymiä.
Lainaus tiedotteesta YLEn hallintoneuvosto hyväksyi YLE 2010 -strategian linjaukset 28.3.:
"Strategisena tavoitteena on, että vuonna 2010 YLE on perinteisten radio- ja tv-markkinoiden ohella merkittävä toimija uusien, erityisesti laajakaistaverkkoa käyttävien palvelujen kehittäjänä ja toteuttajana.
YLE luo tulevaisuudessakin palveluja suomalaiseen arkeen ja juhlaan, ja suomalaiset tuntevat yhä paremmin YLEn palvelut ja voivat valita kanavatarjonnasta ja hakupalveluista itselleen sopivat. YLEn tarjoamat palvelut koetaan merkityksellisiksi ja hintansa arvoisiksi. YLE kehittyy edelleen suomalaisena sisällön tuottajana."
Ja "Uuden strategian myötä uudet jakelutiet nousevat tasavertaisiksi radion ja tv:n rinnalle".
On myös mielenkiintoista seurata, miten muutoksesta viestiminen vaikuttaa yleisöjen mielikuviin YLEstä. YleX-kanavan nettiyhteisössä X-Stagella on ketju, jossa kommentoidaan viime kesäistä Taloustutkimuksen selvitystä, jonka mukaan YLE on suomalaisnuorten silmissä neljänneksi kiinnostavin työpaikka Finnairin, Nokian ja Fazerin jälkeen. (X-Stage: YLE kiinnostaa työnantajana).
YLE on hieno talo, jossa on hienoa olla töissä. Radiotaustaiselle ihmiselle vielä lisäkutkutusta tulevaisuuden näkymiin lisää se tosiasia, että radio on nyt huomattavan seksikäs väline, seksikkäämpi kuin TV, väittävät jotkut.