Sosiaalisen median koulutusta konkreettisella otteella
Monia sosiaalisen median koulutuksia leimaa ulkokohtainen teoreettisuus tai kampanjaluonteinen markkinointiajattelu. Koulutusta, joka antaisi käytännön rutiineja sosiaalisen median työkalujen käytöstä, ja sen myötä kokemuksellista tietoa siitä, miten työlästä minkäkinlainen verkkotoiminta on, johtamisen ja resursoinnin tueksi, ei juuri ole ollut.
Niinpä suunnittelimme sellaisen.
YLEn ja Metropolia ammattikorkeakoulun yhdessä toteuttama SOMAkoulutus antaa osallistujille käytännön tietoja, taitoja ja verkostoja, joiden avulla he voivat ryhtyä kehittämään omaa työtään heti jo kurssin aikana. Kurssin jälkeen koulutuksen käyneet voivat toimia työyhteisössään sosiaalisen median asiantuntijana ja tuoda kehitysprojekteihin sosiaalisen median tuottamisen; tavoitteenasettelun, resursoinnin ja tuloksellisuuden mittaamisen osaamista.
Parinkymmenen kurssilaisen ryhmä tarjoaa verkoston, jonka kanssa harjoitella sosiaalisen median toimintamalleja ja yhteistyön mekanismeja.
Koulutus koostuu kolmesta lähipäivästä ja niiden välillä tapahtuvasta itsenäisestä ja ohjatusta opiskelusta verkossa.
Lähipäivien sisältö & lähestymistavat
- Lähipäivä 1: Käytännön kokeilua eri palveluissa
- Lähipäivä 2: Yhteiskeskustelua kokemuksista. Sosiaalisen median tematiikan ja problematiikan syventämistä tapausesimerkeillä, käytännön kokemuksilla ja teorialla.
- Lähipäivä 3: Kurssilaisten kokeilujen esittelyt, yhteiskeskustelua kokeiluista ja kokemuksista.
Syksyn SOMAkoulutusten alustavat aikataulut
SOMA 3 10.9. , 8.10. ja 5.11.
lähipäivä 1 viikolla 36
lähipäivä 2 viikolla 40
lähipäivä 3 viikolla 44
SOMA 4 1.10. 29.10. ja 26.11.
lähipäivä 1 viikolla 39
lähipäivä 2 viikolla 43
lähipäivä 3 viikolla 47
Ilmoittautumiset ja tiedustelut:
Kaikki kiinnostuneet ei-yleläiset: jussi.linkola (at) metropolia.fi
Yleläiset: YLE Vision HR-päällikkö Sari Veikkolainen sari.veikkolainen (at) yle.fi
Aiheesta aiemmin: