Ti 28.02.2012 @ 12:54Tuire Nuolivirta

Ilmeen uudistus on tehty yleisölle

Tuire Nuolivirta Kuva: Yle

Kirjoittaja on Yle-ilmeen projektipäällikkö.

Yle saa uuden ilmeen maanantaina 5. maaliskuuta. Uusi ilme näkyy ensi alkuun kanavilla ja netissä.

Olen ollut Ylessä töissä lähes neljäkymmentä vuotta ja nähnyt sinä aikana useita media-alan muutoksia: paikallisradioiden tulon, Kolmos-TV:n perustamisen, satelliittien ja kaapelien ensimmäisen aallon sekä digisiirtymän mullistavan muutoksen, jonka myötä ohjelmatarjonta moninkertaistui. Jokainen muutos on vienyt Yleä eteenpäin, lähemmäs asiakkaita ja kohti parempaa palvelua.

Olin projektipäällikkönä myös edellisessä ilmeuudistuksessa 90-luvun lopulla. Yle oli hajautettu itsenäisiin yksiköihin, joilla oli laaja vapaus päättää omista tekemisistään. Jo tuolloin uudistuksella lähdettiin hakemaan yhtenäisyyttä ja rakentamaan Yle-perhettä, jonka tiivistäminen jatkuu nytkin. Edellinenkin uudistus oli laaja, mutta ei kuitenkaan yhtä laaja kuin nyt tehtävä muutos. Tuolloin jakelukanavat olivat perinteisiä, netti otti vasta ensiaskeleitaan eikä somesta edes osattu unelmoida.

Nyt mediaympäristö on huomattavasti monimuotoisempi, internet-ja mobiilisisällöt sekä monet uudet laitteet ovat tuoneet lisää tapoja katsoa ohjelmia ja käyttää palveluita. Lisäksi Yle on uudistanut kanavaprofiilinsa.

Yleisön parempi palvelu, ohjelmiston löydettävyys ja tunnistettavuus haastoivat myös tämän ilme-projektin. Ajatus Yle-laatuleimasta kaikissa sovelluksissa ruudusta nettiin – missä ikinä Yle esiintyykään – syntyi ja kantoi läpi projektin.

Tämä ilmeuudistus poikkeaa edellisestä myös siinä, että se on tehty talon sisällä. Olen seurannut ilolla sitä, miten valtavasti Ylen omien tekijöiden digitaalisen median ja visuaalisen osaamisen ammattitaito on vuosien varrella kehittynyt. On ollut todella hienoa toteuttaa yhtiön ilmeuudistusta pääosin omin voimin! Tämä ilmeuudistus on ollut elämäni projekti.

Yleisö näkee muutokset ensi viikolla. Kerroimme uudistuksesta jo ennen joulua, jolloin esittelimme mm. uuden logon. Silloin saimme paljon palautetta ja sparrausta, kiitos siitä! Palaute on edelleenkin tervetullutta.

Projekti jatkuu edelleen. Seuraavaksi on vuorossa ns. ympäristöilme. Yle-paikkakunnille ympäri Suomea asennetaan valomainoksia ja opasteita. Työpöydälläni on lisäksi lukematon määrä asioita, jotka on ratkaistava. Autoteippaukset ovat haasteellisia, koska tuotantokalusto on liikkeessä koko ajan. Suurempia opasteita ei voida vielä pystyttää, koska maa on roudassa. Talviaika tekee tepposet myös satelliittiantenneille, niiden teippeihin voidaan koskea vasta, kun jäät ovat sulaneet. Onneksi ei enää tarvitse tilata kasapäin paperia, koska lomakkeet ovat digitaalisia ja kaikki on jatkossa tulostettavissa.

Kun maaliviiva yhtiö- ja kanavailmeiden osalta häämöttää, on hyvä aloittaa kiittäminen. Minulla on ollut ilo työskennellä tämän projektin aikana satojen yleläisten kanssa, lämmin kiitos teille kaikille! . Monenlaisia asioita on soviteltu yhteen. Teknisiä, henkisiä ja organisatorisia haasteita on ollut, mutta yhteistyömme yli organisaatiorajojen on ollut mahtavaa. Asioista on sovittu ja päästy yhteisymmärrykseen – olemme vahvasti tiellä kohti yhtä Yleä.

Tuire Nuolivirta on vetänyt Ylessä monta kehittämis- ja uudistusprojektia mm. Broadcast Journalism - koulutuskonseptin ja sen toteutuksen Ylen uutis- ja ajankohtaistoimittajille 1985–1998, Ylen ilmeuudistuksen 1999–2003, Digisiirtymän 2005–2008 ja ilmeuudistuksen 2010–2012.

46 kommenttia

olkoot uudistukset mitä tahansa ,mutta oliko pakko pilata tuo Yle Puhe mainosradioitten tyylillä. erityisesti juuri kiinostavimmat ohjelmat ( esim. politiikkaradio/uutiset ) on tärvelty typerillä mainostyylisillä väliheitoilla jopa kesken ohjelman. no onneksi radiossa toimii nappula jolla sen masiinan saa hiljaiseksi.

Turhaa resurssien haaskausta IMHO. Ei sisältö ja sen laatu mihinkään muutu, vaikka ulkokuorta miten kiillotetaan.

Autoteippaukset??!! Mitä yleisö tekee vaikka niillä?

Olisitte pitäneet ruutulogon oikealla. Vasemmassa yläkulmassa se osuu häiritsevästi silmään. Ja pitäkää logo edes täsmälleen samassa paikassa aina. Nyt se pomppii esim. uutisikkunassa eri kohtaan kuin normaalissa lähetyksessä.

Ompas kumma, mitä symboliikkaa liittyy siihen että kukka aukeaa ja sieltä syntyy henkilö ja punainen läiikä ilmestyy ruutuun?

Tämä ilme uudistus on kyllä turhaa rahanpolttamista. En huomannut mitään kirkastumista tai raikastumista tai edes visuaalista muutosta ennen tätä hehkutusta! Ja todellakin Yle Puheen pilaamisen jälkeen ei ole paljoa radiota enää tarvinnut kuunnella. Haluamani ohjelmat kuuntelen Areenasta.

Täysin samaa mieltä.

Logo vasemmassa yläkulmassa on tökeröä osaamattomuutta visuaalisen suunnittelun osalta.
Vai onko suunnittelija ollut kotoisin maista, joissa luetaan tekstit oikealta vasemmalle?

Ylellä oli paras kuvaruutulogo, mitä tv-kanavilta löytyy. Pitikö sekin pilata kolmen vuoden pohdinnan tuloksena. Ja kaiken lisäksi suomalaisilla tv-kanavilla logon paikaksi on vakiintunut oikea yläkulma, jossa se häiritsee vähiten. Muutamia vuosia sitten subtv uudisti kuvaruutulogonsa ja siirsi se vasempaan yläkulmaan. Katsopalautteen voimasta logo palasi nopeasti omalle paikalleen. Yle tuskin näin tekee, koska ko. firman asiantuntijat ovat oman arvonsa tuntevia ammattilasia ja tietävät aina olevansa oikeassa.

Logo kyllä hyppää häiritsevästi silmille. Eityisen paha on ruutu yle-tekstin ympärillä. Sen pitäisi olla lähes näkymätön!

Tuire Nuolivirta toteaa että "Jokainen muutos on vienyt Yleä eteenpäin, lähemmäs asiakkaita ja kohti parempaa palvelua." En oikein ymmärrä miksi itse koen (kuuleman mukaan myös muiden tavoin) että YLE sen kuin etääntyy katsojasta. YLE on kuin mastodontti tai norsu posliinikaupassa, eikä kuuntele katsojaa lainkaan. Missäköhän kuplassa näitä asioita pohtivat YLE:läiset oikein istuvat?

Kuvaruutulogo on Ylen uuden logon huomioon ottaen tismalleen oikeassa paikassa. Jos logo olisi ruudun oikeassa reunassa, vaihtaisi Yle-logo ikävästi paikkaa Ylen kanavalta toiselle vaihdettaessa, koska kanavilla on eripituiset nimet (TV1, TV2, Teema ja Fem). Logon taustaruutu myös peittäisi keskeisempää kuva-aluetta. Nyt kun kuvaruutulogo on vasemmassa reunassa, sijoittuu Yle-logo aina sopivasti nurkkaan.

Miksi ihmeessä tunnusmusiikin on on suorastaan "räjähdettävä" tuutista? Vai onko
tarkoituksena herättää nukkuvat katsojat jääkaapille? Saa olla jatkuvasti "kapula"
kädessä, jos hiljennät tunnuksen normaalille tasolle, kuulutuksen alettua et kuule
normaalia puheääntä.

Onko ohjelmapäällikkö kuuro, kun ohjelmien välinen äänimerkkki on säädetty niin kovalle, että naapuritkin heräävät! Ennen aikaan oli äänitarkkailuakin YLEssä.

Metsään meni kallis uudistus.Ensin oli ( on )huomiota vievät taustat A-ohjelmissa, sitten ruudussa oleva valkoinen neliö, joka todella peittää ja sitten tämä yle vemma (osaan ruotsia ),

Tykkään uudesta logosta. Sopivassa paikassa mielestäni. Entinen logo muistutti '' vakavalta ja vihaiselta '' .

Kuvaruutulogo ehdottomasti oikeaan yläkulmaan, siellä se on perinteisesti ollut niin ylellä, kuin muillakin kanavilla jo vuosikymmeniä. Ei kai nyt logon paikan vaihtamista voi pitää minään suurena uudistuksena.

Poistakaa HETI logo TV ruudun vasemmasta yläosasta.
Aivan järjen vastainen kohta TV:ssä. Se mikä toimii netissä EI TOIMI "elävässä" kuvassa.
Katse kohdistuu aina ensin logoon...ilmeisesti YLE haluaa tuhota katselijoiden nautinnon?

Tuo kanavatunnuksen paikka on kuva-alan "ykköspaikalla" ja todella häiritsevä. Jo nähtyjen uutislähetysten perusteella näyttää että se on jonkun nettisivuja suunnittelevan tiimin kokonaissuunnitelman osa....
Tämän hyväksyneet amatöörit saavat hävetä.

Todella ärsyttävä tuo tunnusmusiikki. Ääni hiljemmalle- KIITOS!

Laitoitte pitsiä patinan päälle. Perustelitte toimianne halulla erottua muista, parhaiten erottuminen olisi onnistunut sisällön laatua parantamalla. Nyt tuli sitä kuuluisaa tingeltangelia, sitä ei täällä kaivata. Tämä tietenkin osoittaa ainoastaan sen, että siellä Ylessä eletää aivan eri todellisuutta, kuin täällä ruudun edessä. Niin, en voi olla puuttumatta Yle Puheen vandalisoimiseen, heivasitte kertaheitolla tasokkaan radiokanavan kehitysmaa tasolle. Oletettavaa on, että pätökset on taas tehty perheen teinien esittämien ehdotusten pohjalta.

Samaa mieltä. Pitääkö pilata katselunautinto typerällä valkoisella `tarralogolla`, joka paistaa tosi pahasti silmään. Laittakaa samalla !0x10 cm tarra keskelle kuvaruutua niin jäävät uusintojen uusinnat katsomatta!

Miksi joutsenet hävitettiin? Miksi välimusiikki ohjelmien välillä räjähtää deibelimyräkkänä korville; ohjelman puhe ei taas kuulu. Eli koko ajan pitää olla säätökapula kädessä. minulla on muutenkin kuulovaikeuksia. Aiotaanko äänitarkkailijoille antaa palautetta-syytä olisi.
Teeman kukasta nouseva ukko on suora plagiaatti Keijo-lehden kansikuvasta loppuvuodelta 2006 -alkuvuodelta 2007. Kuka varasti?

Mitä! Eikö tämä olekaan Stefan Lindforsin ideoima ilme?
Yhtenäisyys ja yle-perhe? Ei kuullosta kovin hyvältä, kun kyse on mediatalosta. Missä toimittajien sananvapaus?
Muuten olen sitä mieltä, että entiset broadcastersilaiset kavereineen ovat vallanneet ylen ajankohtaistoimituksen ohjelmat itselleen, jopa esim pressiklubin ja jälkihien toimittajia ja kommentaattoreita myöten, tärkeimmistä ohjelmista puhumattakaan.

Hyvää päivää!

Kotiin tullessani oli hämmästykseni todella suuri; mitä siellä YLEssä oikein on tehty Tekstien fonttikoko on nyt niin "ohut", että niiden lukemiseen tarvitaan SUURENNUSLASI! Miksi? Muutenkin kokouudistus tuntuu kosiskelevan nuorempia ikäluokkia. Ykkösen kuuluttajien "kertomukset" tulevista alkavat olla kiusallisen pitkiä. Onko itseisarvo, että kuuluttaja "Näkyy ja kuuluu"? Ohjelma ja sisältö ovat tärkeitä ja katselija päättää katseleeko vai ei. Emme tarvitse "kuuluttaja-holhousta".

Onko vika mun koneessa vai nettisivujen "asettelussa". Minulla on YLE kotisivuna. Ennen se aukesi heti uutissivuna, nyt siinä on tyhmiä otsikoita YLE.fi:ssä nyt. Ja pitää "kelata" että näkee uutisotsikot. Sinänsä tällaiset "visuaalisen ilmeen" uusinnat ovat niitä keisarin uusia vaatteita. Kyllä YLEnkin kilpailuvaltit pitää löytyä ohjelmista!!!

Samaa mieltä monen edellä kirjoittaneen kanssa, että vasempaan yläkulmaan siirretty kanavatunnus/logo on aivan väärässä paikassa, siirretty liian kauas kuva-alan reunoista ja kooltaan liian suuri ja hallitseva. Häiritsi aivan suunnattomasti, kun katse tuntui aina tarttuvan nimenomaan siihen, ja esim. kameran panoroidessa silmä kiinnittyi vaistomaisesti lähinnä seuraamaan ko. tunnuksen liikettä suhteessa lähimpiin kuvaelementteihin. Yle-sanan taustalla oleva valkoinen neliö etenkin on aivan liian hallitseva. Jäin myös kaipaamaan Teeman vapaasti leviäviä värikkäitä "rorschach-läiskiä", nykyinen Teeman ohjelmatietoruudun tausta on melkoisen kaamea siihen verrattuna. Myös äänitasojen hallinnassa on korjattavaa, ohjelman loputtua olimme saada slaagin välimusiikin räjähtäessä pauhaamaan. Teksti-tv-ruutujen teksti oli myös muuttunut lukukelvottoman tuhruksi ja pieneksi.

Näitä kanavauudistuksia miettiessä pitäisi muistaa vanha viisaus "ehjää ei kannata korjata". Toivottavasti kuitenkin nämä tämän uudistuksen pahimmat vikavedot korjataan ja pikaisesti!

Ilmeen uudistus on tehty siksi, että se on ollut mukavaa puuhastelua (kustannukset peritään jatkossa suoraan veroista). Mitään lisäarvoa se ei katsojille tuo. Tuskin vaivauduitte edes koeryhmillä testaamaan uutta ilmettä. Tämän todistaa lähes kiistattomasti jo uusi häiritsevä logo ja etenkin sen älytön paikka.

Luulenpa, että nämäkin ihmiset täällä valittavat vain siksi, koska ei ole muuta valittamisen aihetta. Olen nähnyt monella kanavalla logon vasemmassa yläreunassa, ja vieläpä paljon isompana, kuin Ylellä. Omasta mielestäni ylen uusi ilme on todella hieno ja logostakin pidän.

On se hienoa, kun joillakin on vielä rajattomasti rahaa käytettävissä turhanpäiväisyyksiin ja lisää on tulossa.

Mielestäni ohjelmien sisältö ja tekstityksen ja nettisivujen toimivuus on tärkeämpää kuin jotkut logot ja värit. Ja sitäpaitsi uuden logon sijainti kuvaruudulla ja valkoinen tausta ovat tosi häiritseviä.

Edelleenkään tekstitys ei aina näy (ja boksi on kunnossa, on tarkistettu). Jokin aika sitten ainakin Teeman tekstitys muuttui huonoksi. Se oli aivan erilainen kuin esim. ykköskanavalla, ja ainakin Areenasta katsoessa piti olla nenä kiinni näytössä, että sai selvää.

Nyt ei ylen etusivu netissä toimi enää käyttämälläni selaimella, vaan joudun vaihtamaan selainta esim. ohjelmaoppaaseen päästäkseni.

Palautetta en pystynyt lähettämään ylelle edes Explorerilla. Vastaan aina väärin niihin lopussa oleviin kysymyksiin. Kesän jälkeen seuraava vuodenaika ei siis ole syksy, luvussa 100 ei ole kahta nollaa, vuorokaudessa ei ole 24 tuntia jne.

Kun nyt edes peruspalvelut olisivat edes samalla tasolla kuin ennen!

Miksihän nuo käännöstekstit on niin ylhäällä kuvaruudussa, voisivat olla ainakin yhden rivin verran alempana, niin kuin muillakin kanavilla, varsinkin kaksirivinen teksti peittää liian suuren osan kuvasta.

Ei kukaan weppi-sivujen suunnittelun ammattilainen sijoita URLia sivun tärkeimmälle paikalle?
Jostain syystä YLE luulee että sivun osoite on tärkeämpää kuin sivun eli TV lähetyksen sisältö...

Siis kun suomalaisia kanavia "selaa" ovat kanavien tunnukset toivottavasti mahdollisimman huomaamattomia.
Vähän samaan tapaan kuin kirjan tai sanomalehden sivunumerot!

Ja missä? Ei Suomessa tai länsimaissa ainakaan..
tämä uusi paikka on amatöörien puuhastelua.

Logo on hyvä.
Todella hyvin suunnittelu ja toteutettu

Kiitos!

Mutta vaihtakaa kanavatunnukset oikealle, kiitos!
En

Ihme ruikutusta täällä tuosta logon sijainnista. Taitaa olla kiinnostus itse ohjelmia kohtaan harvinaisen vähäistä, jos kerran yksi pieni neliö pystyy viemään kaiken huomion. Ulkomailla on ihan yleinen tapa sijoittaa logo mihin tahansa nurkkaan, ja täällä Suomessakin se näkyy esimerkiksi MTV:llä (vasen kulma) ja Disney Channelilla (iso logo vasemmassa ALAkulmassa).

Tämä on mielestäni vain totuttelukysymys ja olisi sääli, jos sijaintia vaihdettaisiin muutaman äänekkään mielipiteen perusteella - etenkin vielä tässä vaiheessa. Tuo logo ei sitä paitsi edes toimisi oikeassa reunassa, kun kanavilla tosiaan on eripituiset nimet ja tuo neliö tulisi häiritsevästi keskemmäksi kuvaruutua. Siitä ratkaisusta löytäisin paljon enemmän valittamisen aihetta.

Lopuksi on annettava vähän risujakin, liittyen itse ohjelmistoon. Kakkosesta on nimittäin kovaa vauhtia tulossa kaupallisten kanavien kaltainen tosiTV-roska-kanava. Mitä järkeä tuossa tulevassa Sinkkutanssit-ohjelmassakin on? Silläkö piti mahtava Kesäillan valssit korvata? Tätä en ihan ymmärrä, mutta enpä kyllä taida kuulua tähän uuteen kohderyhmäänkään...

Ulkomailla ja Suomessa näkyvissä kanavilla logo on pääsääntöisesti oikealla.
Toimii hyvin.
Katsojan kannalta erittäin hyvin.
YLEn perustelut ovat kaukana katsojien tarpeista.

Reisille meni koko homma. Millä helvetillä noista kanavista edes ottaa selvää mikä on mikäkin kun kanavaoppaassa kaikki näyttää samalta paskalta? Onko tarkoitus että katsoja opiskelee ulkoa mikä väri on minkäkin kanavan logossa, vai pitääkö tuota pientä tekstiä logon alla tihrustaa?

Yhdyn ensimmäiseen viestiin. Yle Puheen kanava- ja ohjelmatunnukset jotka tulevat joka välissä ja todella äänekkäästi ovat erittäin rasittavia. Jos Yle haluaa erottua kaupallisesta tarjonnasta, niin miksi ottaa käyttöön samanlaiset kompressoidut päällekäyvät tunnarit kuin kaupallisella puolella on ollut häiriönä jo vuosia?

Sama koskee myös web-sivustoja. Nyt layoutia on muutettu esim. Areenassa niin että sisällön kannalta täysin turhat kuvat peittävät suurimman osan tilasta, ja joka sivulla joutuu vierittämään reilusti alaspäin ennen kuin varsinainen informaatio näkyy.

Yle.fi keskustelut voisi siivota spämmibottien mainosviesteistä ja sulkea alueet joita ei moderoida tai ylläpidetä.

yleLOGO to-dellakin häiritsee. Eikö yle usko, että katsojat tietää mitä kanavaa ovat katsomassa tai tunnista Korkeaa YLE-laatua ilman, että siitä koko ajan erikseen kerrotaan? Kyllä pelkästä kanavan nimestäkin kanavan tunnistaa. Okoon missä nurkassa tahansa kunhan on ilman tuota laatikkoa.
Eräs henkilö taannoin kertoi, toiseen asiaan liittyen, ettei yle halua aiheuttaa harmia katsojille (edes vahingossa). Mitä tämmöinen (ja muu) tahallinen harmin aiheuttaminen sitten on? Kun kerran yleisö, jota yle siis haluaa palvella kaikin keinoin, sanoo ettei tuollainen kanavalogo ole hyvä, niin miksei yle sitten halua sitä uskoa?
"Tottuuhan" siihen LOGOonkin tietysti kun ei muuta vaihtoehtoa anneta. Ei se silti sitä tarkoita, että muutos on onnistunut, saati tarpeellinen. Selvästi on koko uudistus tehty vain uudistuksen takia. Kiinnittämään huomio pois oikeista ongelmista ja muutostarpeista.

YLEläiset puhuu muutenkin niin ristiin ja läpiä päähänsä, ettei siitä sotkusta ota enää ylekään selvää.

Tulevan yle-veron myötä korjaatte asiat siihen malliin, mihin YLEISÖT ne haluaa, kun kerta yleisöjen palveluksessa olette. Otatte myös virheenne omalle vastuullenne ja lakkaatte syyttämästä aina muita, jos joku asia 'ei toimi'

30.5. taas puistatti aamulla kun ruma naisjuontaja lihavan miehen kanssa yritti meitä viihdyttää. Kolmos tv:llä ei ole tasosta tietoakaan. Tämä ruma nainen ei ole älyn huipentuma, kaukana on ollut kun Jumala jakoi älyä.
Minullakin on oikeus vaatia tasoa jopa kolmos kanavalta..

Näin siinä kävi kun verorahoitukseen päästiin, kilpaillaan mainosrahoitteiden kanssa melko olemattomilla riskeillä, jos menee huonosti nostetaan vero-osuutta....ja peli jatkuu..tuli mieleen "edesmennyt" Neuvostoliitto.

Aivan turhaa touhua koko uudistus. Mitä merkitsee uutiselle luetaanko se seisten tai istuen? Urheiluruudun tunnus sekavuudessaan ehkä kuvaa koko Suomen ja maailman urheilun tilaa. Mitään entisestä ei ole jäljellä.

Täytyy vain ihmetelllä kuinka Yle on saanut palamaan puolimiljoonaa euroa uuden ilmeen suunnitteluun. Miksi suunnittelutyö on teetetty Lontoossa ja miksi verotuloina kerättyjä rahoja on suunnattu pois kotimaasta? Lopputulos on kylmä, mitään sanomaton ja jopa häiritsevä. Värimaailma tuo mieleen eteläeurooppalaisen uutishuoneen kylmine, kiiltävine pintoineen, mutta me elämmmekin jo valmiiksi kylmässä pohjolassa. Nyt olisi ollut aika antaa mahdollisuus kotimaisille suunnittelijoille näyttää kyntensä. Rahat olisivat jääneet kotimaan hyväksi ja onnistuessaan suunnitteluprojekti olisi avannut varmasti suomalaisille uusia ovia myös ulkomailla. Perässä hiihtämällä ei ole saavutettu yleensä mitää muuta kuin ehkä kurottu alamäessä kiinni johtoasemassa olevaa, mutta rohkealla irtiotolla heti alussa on avattu uraa pitkälle tulevaisuuteen. Niinhän se Nokiakin menestyi tekemällä aluksi jotain aivan uutta ja ennen näkemätöntä. Mikä kumma siinä on, että muualla osataan vetää kotiin päin, mutta suomessa ollaan aina kopiomassa kaikkea maailmalta. Taitaa vieläkin vaivata se ns. huono itsetunto, kun ei kotimainen osaaminen ole arvossaaan.

Vihdoinkin meteorologit kuvassa oikealla puolella!
Suomessa vallitseva säätila on lounaisvirtaus ja nyt näkyy mitä säätä on tulossa kun meteorologit seisovat Venäjän päällä eikä Ruotsin!
Hienoa!

Ylen uutisten värit on kuin Jokereiden 90-luvun pelipaidasta. Värien kontrasti on huono ja fontti on epäselvä. Tekstejä on vaan todella vaikea lukea.

Tekstit näkyy huonosti (ainakin)vaalean sinisen ja valkoisen yhdistelmänä.
Tekstit mustalla kannattaisi harkita.
Kontrasteihin huomiota.

Uuudistakaa myös urheilu selostajia.Hiihtopuolen selostaja pilasi mm-kisat .Ampumahiihtopuolella on myös sellainen möykkääjä ,ettei huvita juuri enää seurata. Hoopo Hännisellä ei ole juurikaan muita yhdistetyn miehiä.kuin Ranskan Lamyy Sapyy ja muitten maiden urheilijat.

Avoin Yle

Uusia blogikirjoituksia ei enää julkaista tällä blogit.yle.fi -alustalla. Ylen yhtiösivustolla yle.fi/yleisradio on avattu paikka Näkökulma-teksteille. http://yle.fi/aihe/yleisradio/nakokulma Palautetta tai kysymyksiä Ylestä tai Ylen ohjelmista voit antaa myös yhtiösivuilla. https://palaute.yle.fi/

Blogiarkisto

2014

joulukuu

marraskuu

lokakuu

syyskuu

elokuu

heinäkuu

kesäkuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu

2013

joulukuu

marraskuu

lokakuu

elokuu

kesäkuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu

2012

joulukuu

marraskuu

lokakuu

syyskuu

elokuu

kesäkuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu