Ma 06.04.2009 @ 20:49Augustina Jämsä

Twitterillä vääntöä?

Verkkopalveluihin on helposti tuotavissa elementtejä, joita sisällöntuottajat ja loppukäyttäjät voivat hyödyntää sivustoillaan. Mutta onko kaikista sivuilla tarjotuista elementeistä todellistä hyötyä? Ovatko ne makuasioita vai todellisia UGC -helmiä. Siis mikä ihmeen UGC? User Generated Contents eli kaikki on julkisesti saatavilla ja loppukäyttäjät tuottavat materiaalin eli sisällön sivustolle. Aika näyttää.

7 kommenttia

Hahaa tervetuloa tweetsfääriin tuubi! Minä en ainakaan näe että mitkään "user generated contents" on itsetarkoitus. Jos sen sijaan ohjelmatiimi pääsee osaksi ihmisten arkea ja elämää ja nettiyhteisöä, voi tämän yhteisön keskinäistä viestintää olla kiva seurata jollakin vimpaimella. Näin päin minä sen oon miettinyt.

Olet Tuija miettinyt homman ihan oikein. Niin juuri minäkin sen näen ja koen! Jatkamme siis sorvin pyörittämistä :)

Jiiiihaaaa!
Augi

Mitä facebookin jälkeen - Twitter - mitä minä oikeastaan hyödyn tästä - tai miksi tämä on minusta mielenkiintoinen. En usko, että jaksan olla kirjautuneena lukuisiin yhteisöihin. Yksi uudistuskykyinen riittää - ja mahdollisimman monet mukaan. Eikö Googlea - wikipedia - facebookia voisi yhdistää?

Tuija_YLE kirjoitti:

Hahaa tervetuloa tweetsfääriin tuubi! Minä en ainakaan näe että mitkään "user generated contents" on itsetarkoitus. Jos sen sijaan ohjelmatiimi pääsee osaksi ihmisten arkea ja elämää ja nettiyhteisöä, voi tämän yhteisön keskinäistä viestintää olla kiva seurata jollakin vimpaimella. Näin päin minä sen oon miettinyt.

Esimerkki: kun Bäckman esiintyi Ylen ajankohtaisohjelmassa, niin A-tuubin sivustoilla oli tuhansia (50.000+) klikkausta. Kirjoituksiakin oli varmaan lähes 1.000 - miten toimitus "nappaa" näistä osuvimmat kommentit? Luetaanko keskustelua - käydäänkö sen pohjalta toimituksen sisällä keskustelua uusista näkökulmista joita voisi ottaa mukaan toimitettuihin ohjelmiin?
Itsekin osallistuin keskusteluun aktiivisesti - loppujen lopuksi lähetin toimistolle suoria kommentteja siitä, miten aihetta voisi lähestyä tulevissa ohjelmissa. Tuloksia en ole vielä nähnyt.

Kommenttien määrä taitaa olla toimituksen suurin haaste. En usko, että teilläkään on resursseja seurata keskustelua kokonaisuudessaan.

Esimerkki: kun Bäckman esiintyi Ylen ajankohtaisohjelmassa, niin A-tuubin sivustoilla oli tuhansia (50.000+) klikkausta. Kirjoituksiakin oli varmaan lähes 1.000 - miten toimitus "nappaa" näistä osuvimmat kommentit? Luetaanko keskustelua - käydäänkö sen pohjalta toimituksen sisällä keskustelua uusista näkökulmista joita voisi ottaa mukaan toimitettuihin ohjelmiin?
Itsekin osallistuin keskusteluun aktiivisesti - loppujen lopuksi lähetin toimistolle suoria kommentteja siitä, miten aihetta voisi lähestyä tulevissa ohjelmissa. Tuloksia en ole vielä nähnyt.

Kommenttien määrä taitaa olla toimituksen suurin haaste. En usko, että teilläkään on resursseja seurata keskustelua kokonaisuudessaan.[/quote]

Hei! Kesksutelupalstamme on aktiivinen. Parhaimmillaan kuumista ja merkittävistä aiheista sivustollamme on tuhansia klikkauksia ja yli tuhat kirjoitusta. Se on todella paljon. Henkilöresurssien puute iskee kipeästi juuri tähän saumaan.

Tahtotilamme on kehittää keskustelua ja nostaa kysymyksiä ja näkemyksiä esiin ajankohtaisohjelmissa tai A-tuubin verkkoportaalissa. Parhaimillaan olemme käyneet hakemassa keskustelupalstalle tulleisiin kysymyksiin vastauksia yhteiskunnan päättäjiltä ja julkaisseet ne portaalissamme. Keskustelupalstan jatkojalostus on käynnissä ja pyrimme saamaan siitä monipuolisen mielipiteiden ja vaikuttamisen kanavan.

Kiitos aktiivisuudestasi ja terävistä huomioista. Olen kiinnostunut kuulemaan miten Sinä haluaisit keskustelupalstamme toimivan. Voit ottaa minuun suoraan yhteyttä: augustina.jamsa@yle.fi. Ystävällisin terveisin, Augi.

Kaikenlaiset tekniikan vimpaimet jatkaa tuloaan, tarvitsi niitä tai ei

Anonyymi kirjoitti:

Kaikenlaiset tekniikan vimpaimet jatkaa tuloaan, tarvitsi niitä tai ei

Yhteydessä kaiken aikaa, kaikkien kanssa, kaikkialla, vai miten se meni

Ajankohtaisputki

Tuubin täydeltä asiaa!

A-tuubi on uusi monimuotoinen ajankohtaiskanava netissä!

Blogiarkisto

2010

joulukuu

marraskuu

lokakuu

syyskuu

elokuu

heinäkuu

kesäkuu

toukokuu

huhtikuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu